článek

Pokec s Narcem (nejen) o DeMorte

Pokec s Narcem (nejen) o DeMorte

Vzpomínáte si si na Mrtvé Město? Určitě ano… Od posledního interview se toho hodně změnilo. Kromě faktu, že vychází zase o něco méně adventur než loni například to, že Narco pracuje na dalším projektu, a především to, že už na něm nepracuje sám. Zpočátku to vypadá na nevinné rozjímání o právě vyvíjené hře, které se ale časem stáčí až k téměř filozofickým útržkům, které jakoby vypadly z jeho neveselých adventur. Přesvědčte se sami…


O projektu




Vím, že Nihilis je malé studio... ale JAK MOC malé? Kolik teď čítá členů? Kolik lidí je ochotno spolupracovat s takovou pochybnou, depresivně působící existencí, jako je Narco? :-)




Donedávna byl Nihilis jen můj osobní projekt, nicméně jsem vzdal zápas s nedostakem volného času a talentu a přibral do týmu scénáristu, který si říká Tony Sawer a který se mi sám nabídl pře e-mail. Těch scénáristů bylo více, ale jen ten jeden mě zaujal svými zajímavými literárními pracemi a velice aktivním přístupem k tvorbě scénáře pro DM. Momentálně je na tvorbě dost často aktivnější než já. Také zařídil i nějaké (i když zatím asi nejisté) kontakty na 3D grafiky, kteří budou mít na starosti modelování a rozhýbání postav ve hře. Dále počítám s pomocí jistého Redwaxfishe, který by si měl vzít na starost 2D návrhy postav a tvorbu comiscu, který bude DM provázet a dokreslovat příběh.





Na MM bylo slyšet plno kladných ohlasů. Překvapení?




No těch ohlasů bylo i dost záporných. Ale ano, byl sem docela překvapen. Pro mě bylo je a bude MM jen taková krátká interaktivní povídka, než nějaká plnohodnotná hra a vznikla v podstatě jen jako odpad při tvorbě mnohem komplikovanější a asi i zajímavější adventure hry. Jednoduše řečeno, byla to jen taková –cenzored-. Prostě jsem s tím seknul sotva na začátku hry a docela sprostě ji ukončil, ponechaje v ní hromadu textových i programových chyb, nedodělané grafiky a odfláknuté muziky. Chtěl jsem co nejdřívě přejít na nějakou jinou hru a tou bylo právě DeMorte.











Bude mít DeMorte nějakou (aspoň letmou) spojitost s MM, nebo bude obě hry spojovat jen ta šílená atmosféra...




Jediná spojitost obou her je šílený autor.





Mě a hodně dalším lidem vadila na MM jen jedna věc, délka. Proč jste to utnuli tak rázně, řekl sis, že už ti jedna bezvýznamná adventura ubrala příliš mnoho života? Doufám, že do De Morte "překvápko" podobného charakteru neplánuješ...




Nedostatek času je přesně ten problém. Přece jen můj život se netočí jen a pouze kolem tvorby her.Vývoj jakékoliv freeware hry, to je spousta zabitého volného času jen pro pobavení dosti omezeného okruhu hráčů na několik minut, v lepším případě i něco málo hodin. Autor z toho nemá nic, než jen dobrý (a někdy i špatný) pocit. Proto nikdo nemůže po mě chtít, aby MM či DM byla nějaká výpravná, propracovaná, vysoce hratelná záležitost na několik dnů, či týdnu pařby.



Máš v hlavě nějaký přibližní termín, kdy by to tak mohlo vyjít?




Já mám v hlavě úplně prázdno. O DM není pořád jisté jestli vůbec někdy vyjde, takže udávat nějaké konkrétní i třeba jen přibližné termíny je zatím absolutně nemyslitelné.





O inspiraci




Necháváš se při tvorbě svých lehce nihilistických adventur inspirovat jinými hity? Mrtvé Město mi občas přišlo jako taková směs Posla Smrti, Planescape a špetky Fallouta...




Posla smrti jsem hrál teprve nedávno, takže ten v tom asi nebude. Při vývoji jsem určitě podvědomě čerpal inspiraci ze spousty her, jichž jsem ve svém mládí odehrál opravdu slušnou hromadu (včetně geniálních věcí jako Planescape a Fallout) , ale nějaké ispirování určitou hrou či konkrétní věcí ze hry mě momentálně nenapadá.





Sleduješ vývoj profesionální herní scény? Máš ještě vůbec kromě školy / zaměstnání a vyvíjení DM čas na nějaké další hraní?




Momentální profi herní scénu příliš nesleduji a nejnovější herní pecky mě nechávají vcelku vklidu. Jednak už mám postarší počítač a opravdu zajímavých her se v poslední době objevuje čím dál méně. Spíš si někdy zahraju nějakou tu starší hru, většinou nějaké to propracované RPG a samozřejmě adventury. Poslední dobou třeba nepříliš často zabíjím volný čas ve Still Life.












V MM se mi většina charakterů (Tess, Dr. Styx, Win Benzeen) zaryla poměrně hluboko do paměti. Jak jsi na ně přišel - nechal ses někde inspirovat, nebo je to výsledek určité momentální nálady a toho, co jsi třeba viděl někde na ulici, v metru…?




Ti lidé opravdu žijí, nic jsem si nevymyslel. Kdyžtak vám můžu dát jejich email adresy a ICQ, pokud mi nevěříte. Benzzen se dal k policii a Dr.Styx teď dělá poradce v DropIn. Tess se mnou dokonce občas komunikuje ze světa stínů skrze rozbité zrcadlo v koupelně, když se před ním ráno holím.





O šedi…




Někdy se vyjadřuješ dost pesimisticky. Jsi skutečně takový nihilista, nebo jde jen o chvilkové amatérskodeveloperské depky? A může být DM aspoň na chvíli veselou hrou? Hned několik pasáží v MM totiž nasvědčovalo tomu, že si při vývoji často pomáháte alkoholem :-)




Kdyby jen alkoholem…ale ne. Občas do sebe naleju zepár litrů něčeho tvrdšího pro inspiraci při psaní či skládání muziky, ale většinou musím mít u tvorby čistou hlavu, jinak ze mě nic pořádného nevyleze.I když možná proto u mě ten vývoj hry tak dlouho trvá?! Já nejsem pesimista, jen prostě vidím svět takový jaký je.Ale já jsem vpodstatě docela veselý a milý člověk. Proto bude DM převážně hrou veselou o veselých věcech, plné sbírání a používání roztomilých, barevných předmětů a povídání o veselých věcech se šťastnými a veselými lidmi.Ach ano, ta hra bude plná pozitivních vibrací a na konci možná přiletí i mimozemšťan Aštar Šeran z padesáté osmé a půl dimenze a všichni pak spolu odletí na nějakou hrozně veselou a hrozně šťastnou planetu v triliónté deváté dimenzi na konci vesmíru.





Mrtvé Město, De Morte... co bude dál? Pojedeš pořád v undergroundovém duchu, nebo se necháš pohltit profiscénou, kde se můžeš jak dál rozvíjet, tak přijít o všechnu chuť (i takoví už tady byli a není jich málo)...




No pak asi dlouho nic a pak možná umřu. Na profi scénu nejsem dost dobrý a asi ani nikdy nebudu a navíc mě tvorba her už až tak moc nebere, takže asi nezůstanu ani u freeware. Asi se dám k Vesmírným lidem, přestanu žrát maso a dejchat dehet z cigaret a pak převibruji do jiné a snad lepší dimenze.





Minule jsi prohlásil mimojiné to, že život je nuda. Platí to ještě, nebo se hvězdy konečně pohnuly správným směrem?




Život je převážně čekání na smrt. A každé čekání na cokoliv je nuda. Nicméně se někdy dá ono čekání něčím zpříjemnit.Ale jinak…život je prostě nuda.












Věříš tomu, co se děje ve tvých adventurách? A myslíš si, že je život spravedlivý? (k této otázce přistupuj jak chceš. :-))




Kdybych tomu všemu měl věřit, asi bych nebyl zrovna normální. Teda já sice moc normální nejsem, ale taky nejsem úplný magor. Navíc jsem natolik paranoidní, že nevěřím ani sám sobě. A život je svině.





Z různých médií pořád slyším, jak jsou adventury beznadějně mrtvý žánr, takže všem od Nihilisu přeji dvakrát tolik štěstí do vývoje, ať máme zase jednou o čem psát a běžní lidé přemýšlet o pouhém smyslu života…




Tohle sice není otázka, ale já stejně odpovím…Klasické adventure hry jsou už v podstatě mrtvé, ale hlavní myšlenka těchto her emigrovala do spousty jiných žánrů, takže se ztráty kvalitních příběhů, atmosféry a řešení logických problémů ve hrách zatím nemusíme bát. Za všechny v NiHiLiS děkuji za zájem o naši tvorbu.




Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 28.12.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 2 =

princ.elesar | 18.03.06 v 02:54

Dotaz: Ti noví fachmani v týmu jsou taky na antidepresivech? :) Obdivuju, že dokážete makat na tak deptivních tématech, já bych u toho zmagořil

Fiola | 29.12.05 v 20:52

Těším se jak malej :o).

Markus | 29.12.05 v 17:46

Opravdu dobrý rozhovor :)
Uz se těším na DeMorte(Ikdyž si nemyslím že tam nakonec bude ten ufon :)))!

Tomus | 28.12.05 v 00:23

pani, fakt dobry rozhovor :). Doufam, ze Narco jeste par her stihne dokoncit, nez skoci z mostu nebo provede nejakou podobnou pitomost ;-)


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce