článek

PodVlivem Software

PodVlivem Software

Zajímá vás něco málo z historie, současnosti či budoucnosti týmu PodVlivem Software? Chtěli byste se dozvědět něco více o jejich plánech do budoucna, o tom, zda se chystají účastnit letošní Becher Game, jak bylo na kalbě Českých Her a chcete se dozvědět více o nich samotných? Právě všechny tyto informace naleznete v dnešním rozhovoru.

Můžete naše čtenáře seznámit stručně s historií vašeho týmu?



Tykew: My ale stručně psát neumíme. ;) Ve druhém ročníku SŠ aplikované kybernetiky jsme se rozhodli založit tým. Dělat hry byl náš sen a chtěli jsme si ho splnit. Nejprve jsme začali velmi primitivníma hrami jako Ryba_kokos_bum, nebo Abstinent. Oboje byly velmi jednoduché klikací arkády viděné zboku. Poté jsme udělali pokračování Absinenta - Abstinent 2, ve kterém přibylo pár fičurin a zlepšila se grafika. To byla první hra která nás trochu proslavila. Pak jsme se rozhodli pro další projekt, již o poznání složitější, a to HamŇam. Jeho tvorba trvala velmi dlouho, ale myslím, že právě na této hře jsme načerpali nejvíce zkušeností a také s ní dosáhli největšího úspěchu... (nyní se například prodává v Německu na výběru 10 akčních freewarovek). Během vývoje HamŇamu jsme ještě spáchali jednoduchou hříčku zvanou antiAmerika - jako reakci na chování Ameriky vůči Iráku.... Pak jsme se s Upírem (který není člen našeho týmu) vrhli před prázdninami minulý rok do remaku landeru s nějakými vylepšeními a hlavně jsme zamakali na prostředí a atmosféře, hra běží jak na Windows, tak dokonce i na Linux a neměl by být problém s během i na ostatních operačních systémech.



Jaké projekty nyní chystáte?



Josh: V podstatě od dokončení GLX jsme hlavně zkoušeli nové technologie a postupy a poté jsme začali pracovat na dvou projektech. Jednou z nich 2D adventura „Telecí příběh“ a druhý je náš nový 3D projekt. Jelikož jsme tento rok maturovali, tak jsme měli dost práce s připravou na příjimací školy na vysokou školu a tak jsme pracovali hlavně na školním projektu Mobilmania do soutěže firmy Fujitsu-Siemens. Ke stažení je na našem webu.











Děláte čiste freewarovky? Nebo se už snažíte vývojem her trochu přivydělat?



Josh: Zatím jsme dělali jen freeware (Hamňam a GLX byly určeny i do nějakých soutěží), ale jinak přemýšlíme o zpeněžení v nějaké míře našeho 3D projektu, ale to je ještě zatím hudba (doufám, že brzké) budoucnosti.



Jaký 3D projekt? můžete prozradit více?



Tykew: Bude se jednat o závody aut. Idea je taková, že pohyb bude neomezený (nebude limitovaný silnicí apod.) a trasu budou určovat pouze checkpointy.



To zní zajímavě, máte už pro tento projekt jméno?



Josh: Jméno ještě nemáme, zatím má codename: Závody! ;o)



Tykew: Ale až to vymyslíme, bude to bomba. ;))



Josh: My totiž u nás jména vymýšlíme zásadně ve stavu, který vystihuje název našeho týmu. ;o)



Jaké technologie používáte na svých současných hrách? Jak se změnily oproti vašim začátkům?



Josh: Technologie. ;o) Mě se vždy líbila honosnost tohohle slova -> nu budiž, začali jsme plácanim VCL komponent v Delphi a pak přes jednoduché DelphiX prešli na další knihovnu, která je multipatformní a daleko více nízkoúrovňová(SDL), no a v podslední době, pohání všechny naše nové věci OpenGL, teda krome Teleci adventury.



Tykew: Telecí adventura se připravuje v enginu konstruovaném přímo pro dělání adventur s názvem WME. Co se týče grafiky, začal jsem v Photoshopu, ve kterém dělám 2D stále, akorát jsem se o něco zlepšil.. ;) Dále jsem používal Rhino, ve kterém jsem dělal hi-poly modely a na texturování a render 3ds MAX. Nyní děláme většinu 3D už jen v 3D Studio MAX...



Všechny vaše hry jsou hodně originální. Kde na ty nápady chodíte? :-)



Josh: Na originalitu myslíme jako na jednu z předních vlastností hry, koho by přece bavilo hrát něco, co už hrál desetkrát? Někdy i trochu novy přístup nebo občerstvení nějakých principů může hře hodně pomoct. Chodili jsme po skole do hospody, nám se vždy v hospodách líbilo a když je člověk v pěkným prostředí mívá i někdy dobrý nápady. ;o)



Tykew: Také si myslím, že nejsme zcela tuctový vývojáři (co se např. stylu života týká ;), což se logicky promítá i do našich her...



Spolupracuje s vámi ještě někdo, nebo PodVlivem Software jste jen vy dva?



Josh: PodVlivem software je celkem 5 lidí, bohužel ne všichni jsou aktivní tak, jak si představujeme. ;o)



Tykew: Což se týká někdy i nás samotných. ;)








Zúčastníte se letošní Becher Game?




Josh: Spíš určitě ne (na takových 96%), ale kdyby něco, tak by jsem tam aspoň já s 2D hrou nešel…Jedině, že by se stalo něco nepředvídatelného.



Tykew: Nepředvídatelné je například to, že bychom udělali za týden skvěle vyhlížející 3D PRG s vlastním žijícím světem...



Ale nevěnujete se pouze hrám. Našel jsem ke stažení i nějaké programy od PodVlivem software...



Josh: To je fakt ze neděláme jen hry, já osobně občas dělám na nějakém webu (jen kód) či programy pro známé, nebo zajišťuji správu naší vesnické sítě (vše pres wifi + web server + shaper atd...), prostě co je zrovna třeba.



Tykew: Ano kdysi jsem udělal prográmek WinFast, který zjednodušoval ovládání Windowsů... Poté jsme dělali ještě s upírem ten projekt na Join multimedia s názvem MobilManie. Oba jsou ke stažení na našich webu. Dále oba děláme čas od času nějaké weby, já někdy udělám grafický návrh a teďka dělám na zakázku reklamní prográmek..




Podle předchozích slov se lihovinám opravdu nebráníte. Co pijete? Desítku, dvanáctku, nebo snad co je po ruce?



Josh: Pijeme desítku, dvanáctku a co je po ruce. ;o)



Tykew: Hodně také pijeme Rum, protože nám hodně chutná, a proto ho také hodně pijeme. ;)))



No vidíte, proč se tedy nezúčastníte letošní Becher Game? Nelákají vás výhry v podobě alkoholu?



Josh: Výhry v podobě lihovin pro nás už moc neznamenají, hlavně Becherovku já nemusím a kdybychom tam šli, tak s jasným cílem získat v nějaké kategorii 1 flek.



Tykew: Minulý rok jsme vyhráli 8 litrů Becherovky a k zahození to rozhodně není, ale jak již Josh psal - tento rok jsme maturovali a nedalo se stihnout rozjet a dokončit žádný projekt.



Jaké úspěchy jste vůbec v předchozích BG zaznamenali?



Josh: HamŇam byl loni třetí v kategorii logických her - smůla, že tam byl i Crisscross 2 :o(



Odmaturovali jste?



Tykew: Jasně, oba s vyznamenáním. :o)








Co si sami za ty roky, co tvoříte freewarovky, myslíte o úrovni free her u nás? Dají se srovnávat s bohatším západem?



Josh: Určitě, český freeware má imho dost vysokou úroveň, někdy to i mě samotného zarazí, že na tak malou zemi se zde rodí dost zajímavých věcí. Srovnávat se dají určitě, neřekl bych, že hry dělané u nás mají oproti třeba "Západu" horší úroveň.



Jaké české freewarovky se vám konkrétně líbí? Hrajte vůbec i komerční tituly, nebo už jen výhradně freeware?



Tykew: Mám rád jakoukoliv dobrou freeware hru. Je u nás kupa kvalitních her. Nechci být konkrétní, jelikož bych na někoho určitě nechtěně zapomněl, ale co jsem měl možnost hrát, líbily se mi například velmi hry od PodVlivem softwaru...



Josh: Já hry moc nehraju, ale když mám čas, tak je mi jedno jestli je to hra komerční nebo ne, jde jen o to jestli mě dokáže bavit.



Tykew: Když mám čas (což se moc často nestává) rád si zahraju i komerční hru, ale většinu roku hraju spíše relaxační freewarovky...



Já jen, jestli vás tvoření free her nějak nepoznamenalo, že byste třeba měli odpor ke hrám, ze které se musí platit. :-)



Josh: To rozhodně ne, myslím, že je spravné zaplatit lidem kus chleba s máslem, když tomu projektu věnovali řadu měsíců či let a tebe ta hra baví.



Tykew: Myslím, že naopak většina freeware vývojářů má sen, že jednou bude dělat komerční hry... Ono je freeware fajn, ale člověk musí za co žít a vydělávat si tím co vás baví je super. Znám ale i lidi, kteří pracují v komerční sféře vývoje her a přesto dělají po večerech i freeware -> je to asi tím, že si můžete dovolit daleko více, máte volnost, není cenzura...



Byli jste na Kalbě Českých Her, že? Jak bylo? :-)



Josh: Byli a bylo výborně. ;o) Pivo, pokec, trocha sportu, prostě kdo nebyl neví, o co přišel. ;o)



Tykew: Tak ta Kalba byla velmi podařená - to se pozná podle toho, že si z ní v podstatě nic nepamatuju... Vím jen nějaké základní informace, jako například, že jsem vyskočil z okna asi ze 4 metrů na beton, plaval na lodičce, pil přímo z pípy, ohrožoval lidi násadou od slunečníku, pral se s a usnul na nejmenovaném šéfredaktorovi apod...



Na závěr vaše nejoblíbenější otázka – jste trenkaři nebo slipaři?



Josh: Opravdu nejoblíbenější. ;o) Samozřejmě, že trenkař, nejsem (oprava nejsem :-) přece v tomhle ohledu sadista



Tykew: Postupem času se ze mě stal ortodoxní militantní trenkař. Jediná výjimka jsou slipy, které nosí arabové - v nich je na pytlík - místa hafo...



Teď můžete cokoliv vzkázat našim čtenářům.



Tykew: Rád bych připomenul všem čtenářkám můj mail: tykew@podvlivem.net - pošlete foto, adresu a já se stavím...



Josh: Já bych chtěl popřat vašemu serveru spousty návštěvníků, a čtenáře bych rád pozval na herní hody v podobě našich příštích her. ;o) Udržujte nám přízeň a doufáme, že vás dokážeme dobře pobavit!



Děkuji za příjemný rozhovor! :-)




Martin

autor
/ Martin

Publikováno: 17.09.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 1 =

Filip | 20.12.05 v 16:02

Ahoj

Tykew | 14.10.04 v 14:23

Jsem rád, že už existujou i PodVlivo-znalci, který o nás všechno věděj ;)

Wiruss | 11.10.04 v 17:10

Sakr kdy se objeví něco co o vás nevim? ;o)

Pepa F. | 02.10.04 v 12:28

ftipní jako vždy

Tykew | 28.09.04 v 11:03

Hergot teď jsem zjistil, že jsem hrozně vtipnej ;) Fakt dobrej rozhovor...

Adam | 17.09.04 v 17:05

Docela brutal,i kdyš na druhou stranu to je děsivímu nadpřirozenýmu divnýmu foru, no to se podívejme,i lidi si nevšímaj.


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce