článek
PALGames
Pro začátek tě požádám, abys trochu uvedl tvůj tým...
Můj tým vlastně čítá pouze jednoho člena, kterým jsem já. Programovat jsem začal v létě roku 2000, kdy jsem na svém starém notebooku 386 našel program QBasic. Z něj jsem po dvou letech, marného snažení něco vytvořit, na podzim přešel na programovací nástroj Petr, na který jsem narazil takřka náhodou, kdy jsem na netu hledal nějaké zdrojáky do QBasicu. V Petrovi tedy tvořím hry dodnes. Ale již se snažím přejít na nějaký programovací jazyk, který bych mohl nějak uplatnit. Od začátku tohoto roku se zabývám programováním ve Visual Basic, který mi připadá poměrně přehledný a pohodlný.
Nevadí ti, že tým tvoříš sám?
Nedá říci, že by mi to vadilo, spíše hry nezvládám dokončit po všech stránkách. Jinak to má výhodu, že mi nikdo nekomanduje a můžu dělat svým tempem a podle sebe.
Hledáš někoho do svého týmu nebo si vystačíš sám?
Prozatím si vystačím sám, ale časem určitě budu muset vyhledat nějakou výpomoc.
Na jaké hry se převážně zaměřuješ?
Především na ty, které jsou lehko realizovatelné.
Která ze tvých her se ti podle tebe nejvíce povedla?
Těžko říct, všechny jsem nějak dokončil, ale ne podle svých představ – kvůli soutěžním termínům. Jinak se mi, podle mě, celkem povedla Perestroika 3D díky grafice. Jinak docela těžko se posuzují vlastní hry, když vím, že jsem to chtěl udělat vlastně trochu jinak.
Na čem v současné době pracuješ?
V současné době sbírám zkušenosti ve Visual Basicu, kde se pokouším o jednoduchou střílečku s raketkou ve 3D grafice. Je to teprve ve stádiu pokusů, takže z toho nakonec asi ani nic nebude, no, uvidíme.
V čem pracuješ?
Jak jsem již psal, tak převážně programuji v nástroji Petr, ale již nějakou dobu se, snad úspěšně, snažím přejít na nějaký světový programovací jazyk, takže moje začátky tohoto snažení jsem započal ve Visual Basicu.
Kolik času věnuješ tvorbě her?
Tvorbě her věnuji celkem dost času, ale pořád ho není dost.
Co ti dá při tvorbě hry největší práci?
Při programování narážím na různá úskalí, o kterých vůbec nevím, jak je řešit – např. kolize – v tomto případě vždy popadnu tužku a papír a snažím se na to nějak přijít. Třeba v mé poslední hře Arcade Racing jsem tímto způsobem řešil jízdu po skokáncích. Ale opravdu největší práci mi dá grafika jelikož na ní nemám příliš dobrý cit.
Jak to vidíš v budoucnu? Jaké máš plány s PALGames?
V budoucnu bych se chtěl programováním zabývat. Jinak s PAL Games moc plánů nemám, prostě pod tímto jménem budu stále vytvářet freewarovky.
Která freeware hra tě v poslední době nejvíce zaujala?
V poslední době se mi opravdu hodně líbila hra Plane Arcade, která mě svou hratelností přinutila ji dohrát.
A běžná hra?
Tak samozřejmě Half-Life 2. To je velkolepá, hratelná a graficky povedená hra, která na mě velmi kladně zapůsobila a dohrál jsem ji hned dvakrát za sebou.
Co si myslíš o programu Game Maker?
Těžko říct, nikdy jsem v něm nezkoušel nic dělat. Ale je pěkný, že i lidi, kteří chtějí dělat hry snadno, že mají takovouto bezplatnou možnost.
Co mohou čtenáři najít na tvých stránkách?
Mé nové stránky jsem pojal spíše jako web zabývající se tvorbou v nástroji Petr. Takže na těchto stránkách naleznete především něco o tom programování v Petrovi.
Chtěl bys něco vzkázat našim čtenářům?
Všechny pozdravuji a doufám, že si mé hry zahrají. :)
autor
/ Blister
Publikováno: 12.03.2005
další články této kategorie
diskuze
Magnus | 14.03.05 v 08:34
:-)))
Artman | 12.03.05 v 15:35
Řekl bych, že spíše nefungují ty stránky PAL games ;)...
PZ: jejich hru Arcade Racer si můžeš stáhnout u nás...
Sitnarf | 12.03.05 v 12:39
Nefunguje link na stránky
Vaculka Peter | 12.03.05 v 10:03
Zde napiště svůj příspěvek.CHci to stáhnout.
PZ | 12.03.05 v 08:27
Kde si muzu stahnout nejakou jejich hru ??