článek

NiHiLiS

NiHiLiS

Přijde vám tým NiHiLiS stejně temný jako je jeho adventura Mrtvé město? Víte, že tým tvoří pouze jeden člověk, který dokázal svou hru vytvořit podle povídek, které napsal? V rozhovoru na vás čeká i spousta dalších zajímavostí, které se běžně nedozvíte. Přečtěte si tedy něco o tomto vývojáři, který nás určitě ještě překvapí svými díly!

Můžu tě poprosit, aby ses nám pro začátek trochu představil a uvedl nějak tvůj tým?



Jsem, kdo jsem a občas i myslím, takže tedy jsem…Můj tým vlastně není můj, ale nikoho. Nerad bych někomu patřil. Ani sobě. Jinak tým tvoří jeden slepý grafik, nahluchlý hudebník a negramotný scénárista a všichni mají jednu společnou věc. Všichni tři musí bloudit většinu času ve stínech mé duše, což v podstatě znamená, že jsem na všechnu tu práci kolem vývoje hry úplně sám.



Co tě vedlo k tvorbě Mrtvého města?



Mrtvé město měl být původně jen další z mých mizerných literárních pokusů o povídku. Nedokončená povídka skončila na čas zahrabaná v datovém bordelu na mém harddisku, kde jsem na ni jednou narazil zrovna v době, kdy jsem zoufale hledal nějaký slušný námět pro první experimentální hru ve WME, se kterým jsem si už nějaký čas pohrával. Udělal jsem první zkušební lokaci, naskriptoval ve WME pár akcí a ono to kupodivu nebylo zas tak špatný, takže jsem na tom po nocích pokračoval až jsem dopokračoval do zdárného konce…












Kde si bral inspiraci pro tak temnou adventuru?



Ze světa kolem sebe. Stačí se projít nočním městem a občas se rozhlédnout kolem sebe a zjistíte, že ono prostředí a ti prapodivní lidé kolem občas jakoby vypadli z Mrtvého města. Námět pro příběh většinou vykrádám z mých nedokončených povídek, které jsou občas temné tak, že se při čtení ztratíte mezi řádky.



Bude mít Mrtvé město nějaké pokračování?



Zatím to vypadá, že pro nečekaný zájem o Mrtvé město dosti uvažuji o druhém díle. Ale opravdu jen uvažuji, což u mě znamená, že o tom teprve začnu uvažovat. A to je ještě nějaký ten trilión světelných let od toho, abych na tom začal pracovat. Nicméně měla tato hra tak zmatený a otevřený konec, že se ono pokračování samo nabízí.












Jak to bude s projektem T.M.A? Budeš pokračovat s jeho vývojem?



Projekt T.M.A , jak se zdá, skončil opět ve tmě a zatím mě nijak neláká jeho oživení.



Plánuješ další hry?



Momentálně je v přípravě další adventure hra s pracovním názvem „Na konci vesmíru“ a půjde tentokrát o klasické vesmírné sci-fi drama z daleké budoucnosti anebo ještě uvažuji i o čistě hororové hře z alternativního světa minulosti „De Morte“, plné temných, gotických lokací a nadpřirozených jevů. Hry poběží opět na WME enginu a vizuálně půjde opět o předrenderované lokace s tím rozdílem, že tentokrát se po obrazovce bude prohánět i hlavní hrdina, stejně jako v klasických adventurách ze staré školy. Co se týče příběhu, bude mnohem rozsáhlejší a komplikovanější, než v Mrtvém městě. Rozsáhlost postihne i samotný svět hry, takže tentokrát bude počet lokací, postav, předmětů i úkolů mnohem vyšší. Další hrou na seznamu je 3D simulátor spánku.








Jaké byly tvé začátky při tvorbě her?



Zprvu to byly mizerné experimenty v basicu na stařičkém Commodore 64, na kterém jsem se snažil páchat textovky. Pak jsem si dal na hodně dlouhý čas pauzu a ke tvorbě her jsem se dostal v podstatě nedávno, když jsem jedné deštivé noci narazil na netu na stránku se spoustou odkazů na různorodé herní enginy, ve kterých se dá bez znalosti programování prakticky vytvořit hra jakéhokoliv stylu. Vyzkoušel jsem většinu z těch lepších, abych nakonec zakotvil v tom nejlepším na tvorbu 2D adventur a tím je Wintermute Engine. Ovšem není vyloučeno, že moje další hra bude 3D akce anebo snad triliontá verze dnes tak ve freeware scéně oblíbeného Pongu.



Co tě baví jiného mimo tvorby her?


Asi nic. Mě v podstatě nebaví ani ta tvorba her. Život je nuda.



Máš mezi českými freeware týmy nějaký vzor?



Vzor mezi českými týmy asi nemám žádný, ale pokud jde o sympatie k nim, tak mezi mé oblíbence, jejichž stránky a vývoj her pravidelně sleduji patří AlbiSoft, ReloadGames, Off Studio či Digital Monks.



Jaké hry rád hraješ?



No určitě adventury. Tím myslím ovšem ty ze staré školy ala LucasArts a Sierra, ty nejnovější hybridy 3D akce a adventure fakt nemusím. Pak mě silně berou propracované RPG typu Fallout a občas si najdu čas i na nějakou tu 3D akci (hlavně, když mě někdo v práci naser…teda naštve).



A na závěr se musím zeptat, jestli je možné, že bys někdy vytvořil nějakou veselou hru s nedepresivní atmosférou? :)



Nerad se nutím k něčemu, na co prostě nemám…Takže asi ne…




Blister

autor
/ Blister

Publikováno: 17.07.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 2 =

voky15

voky15 | 21.09.15 v 10:53

:)

DoDoTom68

DoDoTom68 | 09.06.14 v 09:20

temná adventúra ,uvedený žáner hier nemusím ©

tommy | 17.07.04 v 09:28

no jo...na tohle se už těším, adventury jsem nikdy nehrál, ale Mrtvé město mě dostalo