článek

Marwin o Proces Software

Marwin o Proces Software

S Marwinem, jakožto leaderem týmu Proces Software, jsem si povídal o vývojařině, programu Game Maker a spoustě dalších věcí. Pokud vás právě tento rozhovor zajímá, pak rozhodně čtěte dále.


Ahoj Marwine! Nejdříve se nám prosím podrobně představ…




Takže, jmenuji se Marek Kvapil, je mi 15 let, bydlím v Šumperku a chodím ještě na základní školu, kde se učím celkem slušně. Sem obyčejný kluk, který se začal věnovat vývojařině poměrně nedávno, asi před rokem. Rád jezdím na kole, hraji fotbal a učím se Parkour (je toho víc :-)). V týmu se zabývám převážně tvorbou her v úžasném, pro mě božském Game Makeru. Jsem leader a snažím se aby jelo všechno jak má, mám rád pořádek a přehled, snad se všem v týmu líbí. :-) Freeware hry, které hraji jsou třeba Čerto, Rybář 2 , Lovec Krys atd…








Váš tým je pořádně rozsáhlý; můžeš nám představit všechny členy a jejich funkce?




Ehm…Všechny? No tak to bude dlouhé povídání, snad do rána to stihnu :-). Takže popořadě;
Tým se skládá ze 7 grafiků – Smiky, který je též zástupce leadera a zabývá se Pixel Art grafikou. Ricki – Pixel Art, Macus – Pixel Art, GML programátor, Killer – 3D Grafik, zvukař, Pepiczech – 3D Grafik, scénárista, Palo – Pixel Art, El_Gringo je pomocný grafik pro hru StarCry, který má vlastní tým GameSoft.
Programátorů je devět a z toho jsme dali šanci čtyřem začátečníkům. Já (Marwin), Valda, MythiQ, Denny a Biker. Michaelo, Ghremlin, Death Human, Dany jsou ti začátečníci, kteří se neustále celkem rychle zlepšují...




Měly jste problémy s formováním výsledné podoby týmu?




Myslím, že dokonce jo. Spousta freeware týmů většinou programující v GM mají problémy se sháněním různých grafiků, zvukařů apod. U nás to taky výjimka nebyla, a proto jsme se do větších her nemohli pustit a obávali se kolapsu samotného Proces Softwaru… To však zahnalo přijetí bývalého týmu Galaxy Illegal Studia, které se přidalo k nám, díky tomuto malému kroku pro Proces S. a velkému kroku pro lidstvo, bychom měli mít lepší grafiku a prostě celkově lepší hry, než kdykoliv dříve.




Kde a proč se zrodila myšlenka založit tým Proces Software?




Popravdě, tým Proces Software se kdysi dávno jmenoval Circle Soft, jenže leadeři CS (já, Valda) a Biohazard Games se shodli, že vytvoří jeden tým, který by měl prospět pro naši a vaši budoucnost kvalitnějších her… Neboli; "Budujeme novou budoucnost freeware her…" :-). Bez Circle Softu by nebyl Proces Software… Ano, myšlenka založit Circle Soft se zrodila poměrně divně. Jednou jsme byli s kámošem (Valda) lyžovat v Hraběšicích a tam na mě vyhrkl; "Hej jsem viděl brutální hru Čerto v Game Makeru, s tím jsme zkoušeli dělat hry, co tak zkusit taky nějakou podobnou vytvořit?!“ Tak jsme si řekli, že se pustíme do tvorby freeware her. Zpočátku jsme se asi dva měsíce skoro nepřetržitě učili a pak teprve založili Circle Soft, zbytek znáte :-).




Jak dlouho už váš tým Proces Software existuje?




Jestli budu počítat i Circle Soft, tak tři čtvrtě roku, ale Proces S. přibližně půl roku.




V současné době se nejvíce mluví o připravované hře StarCry. Co nám o ní můžeš všechno prozradit?




No, v současné době se maká převážně na grafice, pixel art se snoubí s 3D renderovanou grafikou v Cinema 4D – takový zkrácený pohled po grafické stránce. Hra by měla vycházet ze stylu jaký nabízejí třeba hry Raptor či Allien Atack - vesmírný simulátor. Ovšem s obchodem (který právě vylaďujeme), kde si budete moci koupit různé výzbroje, štíty, nové stíhací letouny a různé menší či větší vychytávky za peníze, které jste získaly s boje a různých splněných úkolů (zachránit nějakou postavu – diktátor atd...).










Celá hra bude samozřejmě česky se skvělým příběhem (Design Documents má teprve teď už 78 stran - bez dialogů), ale uvažuje se i o nadabování nějakých scén, které by se měly vyskytnout převážně během boje, kdy bude třeba velitel určité jednotky hlásit přes vysílačku pokyny atd… Shrnutí; hra se právě nachází v počátečním stádiu a datum, kdy hru chceme vydat je neurčité, ale snad za rok či nanejvýš dva (to se mi ale zdá příliš moc) byste se mohli těšit na snad další dobrou, myslím že nejpovedenější hru od nás… Oficiální webová stránka se neustále opravuje a aktualizace není zas tak častá, ale něco nového vždy najdete: www.starcry.xf.cz.




V jakém stádiu se titul nachází právě teď?




V opravdu velmi raném stádiu, jelikož chceme dodělat hříčku Nation Bounce, která by na tom měla být hodně dobře.




A co ostatní projekty? Vím, že jich nyní máte v plánu hned několik…




To opravdu máme… Takže třeba o již zmiňovaném Nation Bounce; gameska by měla vynikat především skvělou Pixel Art grafikou, až pohádkovou, na které se podílí především Smiky a Ricki. NB bude mít taky web, jelikož chceme zapisování skóre na internet a nahrávat i nové mody a jestli se hra uplatní, tak vytvořit pokračování. To je však ještě strašně daleko a zatím nemůžu podat bližší údaje :-D. Rychlá, propracovaná a namakaná hra pro dva hráče, to by mohla být hříčka Duel Battle. Styl se bude odvíjet trochu od Wormsíků, ale místo roztomilých červíků nastoupí stejně tak roztomilý roboti se zbraněmi a bojovými vozidly.













Dále se uvažuje o předělávku mobilní hry Diner Dash. Vašim úkolem bude vybudovat perfektní restauraci se vším všudy. To jsou prozatímní projekty, ale přibude jich asi více, protože skončila Letní VCH soutěž…




Vašimi nejznámějšími hrami je Mario: Apokalypse 1 a 2. Počítali jste s takovým úspěchem?




Ne nepočítali, nedá se taky říct, že to byl zas tak velký úspěch, ale opravdu to stačilo a jsem rád, že se to spoustu lidem líbilo a taky za všechny kladné ohlasy. Původně a taky to je mini hříčka jen na chvíli, kterou jsem chtěl a udělal jen proto, abyste měli od nás co hrát, jelikož jsme neměly na kontě žádnou trochu slušnou hru… Mario byl tedy první… Za její úspěch může asi hlavní hrdina, neboli Mario, který je stále legendou a snad nikdy nevymře.




Jak často se věnuješ vývojařině? Denně?




Nebudu lhát a proto to radši hned vyklopím. Tvorbě her se věnuji teď kdy nejsou prázdniny, jen kolem jedné hodiny denně. Dřív před prázdninami a během prázdnin sem byl u PC a makal na hrách kolem 4 až 5 hodin denně, často večer od 20:00 hod přes půlnoc, někdy i do 3 ráno:-). Momentálně je škola a nestíhám zas tolik, jako dříve :-(. Vývoj her, na kterých se podílím převážně já, tedy půjde bohužel pomaleji po malinkých krocích, no uvidíme…




Co technické problémy při vývoji – jsou nějaké? S čím se například
potýkáte právě teď?




Technické problémy?! Je jich opravdu hodně, jenže když si k polovinu z nich sednete na dvě hodiny k pc, vyřešíte je a když ne, vždycky je lze nějak obejít, stejně jako zákon :-P. Potýkáme?! No teď třeba u Nation Bounce s gravitací, jelikož chceme (chci), aby byla pružná a chtěl sem hru obohatit modem s obrácenou gravitací což se mi nedaří, jelikož se to hádá s jinými problémy. Jinak jde vývoj zatím celkem bezstarostně…




V jakých programech hry vyvíjíte?




Samozřejmě v Game Makeru, ten je pro nás nejpřehlednější a velmi účinný nástroj, který je free.




Jaký máš názor na program Game Maker?




Je to úžasný program, který umí mnoho a když v tom umí někdo dobře, dokáže neuvěřitelné zázraky. Nejlepší na GM je, že je dostupný všem, je freeware, přehledný s mnoha funkcemi a to ho dělá nepřemožitelným nástrojem. Nyní se v něm dají vytvářet i 3D hry, ve kterých já moc tak nevynikám, ale podporuji je! Hm…. Vím že spousta lidí ho nemá v lásce, jelikož někdo jim GM ukázal ve špatném světle, nebo prostě mají svůj názor, ale kdokoliv by měl dát GM šanci a podporovat tyto týmy, toť vše.




Jaké máš plány do budoucna?









No, především udělat přijímačky, až je totiž udělám, získám více času na tvorbu her a hlavně budu za vodou. Chci ještě mít pár takových rozhovorů a nějaké úspěchy ze svých her.
V osobním životě takovém, si chci najít pěknou, milou a srandovní holku, to především :-) .
Moc plánů nemám a ani mě to tolik nevadí, jelikož osud je prý už nalajnovaný. "Kostky jsou vrženy…" Julius Cesar. Jen mohu doufat, že všechno dobře dopadne :-) .




Je něco, co by si chtěl čtenářům Freegame.cz vzkázat?




Jen pár věcí… Tak především aby hráli naše hry a navštěvovali pravidelně náš web – www.proces.xf.cz. Chodili, stahovali a četli zde na Freegame.cz a prostě se bavili! "Život je totiž hra". Mějte se, děkuji za rozhovor a naviděnou! :-)





Nosi

autor
/ Nosi

Publikováno: 03.10.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 1 =

Fiola | 06.10.06 v 21:27

eMan: Souhlasím. Nicméně, pro GM komunitu platí, že kdo je u GM a věnuje se tomu opravdu poctivě, nakonec ho to přestane stačit a tak využije možnost naučit se novým prog. jazykem.

eMan | 06.10.06 v 21:10

Fiola: no GM 7.0 se nejspis nevyrovna vysim programovacim jazykum ale tjj. V GM jde o to že lidi co delaji v GM produkuji desne moc odpadnich her, na ktere jsi nikdo behem par dni nezpomene. Nebo treba "teamy" kopiruji jenom tutorialy ktere doplni o grafiku delanou v malovani, nebo stazenou z netu a potom tu hru vydavaji za svou. Komunita kolem GM je dneska jeste hodne mlada. Nevidim duvod proc nekoho dovadet k C++ nebo podobným, kazdej z nas se k tomu musel dostat sam, a kdo chce delat hry jenom pro zabavu tak GM je BEST volba. Nemusi ztracet cas s ucenim opravdoveho jazyka...

Lokutus74 | 05.10.06 v 21:46

Kdo umí, tak umí i v GM... Zatím jsem na čísle 4!

Fiola | 05.10.06 v 21:34

Dave, já tě nechápu - pořád jsi proti Game Makeru, myslím, že máš vidět teď novinku: Microsoft XNA - tam za hraní freewarovek dokonce PLATÍŠ. Navíc, Mark Overmars vystartoval s novinkami a tak nová generace Game Makeru - verze 7.0 přijde během prosince - se vyrovná již vyšším programovacím jazykům. Neměli byste Game Maker konečně přestat přehlížet? Neměli byste naopak pomoci těm, koho to v GM baví tvořit nakonec dovést k C++, Pascalu nebo Visual Basicu? Zamyslete se nad tím. GM je všeobecně neuznávaný program - ale neměl by být zcela přehlížen. NEJDE O TO, V ČEM JE HRA DĚLANÁ - ale jak je ĎELANÁ.

Z fleku ti vyjmenuju hromadu Game Maker her, který za zahrání stojí...

Takže lidi! Probuďte se a začněte se PLÉST DO GM !!!

PS: Marwin trochu s gramatikou stále neumí pracovat, tak mu to odpusťte ;-).

Nosi | 05.10.06 v 21:10

Pral bych vam videt rozhovor dodany v puvodni forme - tech chyb bylo asi stonasobne vice.. Kazdopadne pokusime se napravit.

Sveřepý šakal | 05.10.06 v 16:06

S podivem kroutím hlavou, jak je vůbec možný, že jde v publikovaným (!) článku nasekat tolik hrubek. Nebylo by od věci to po sobě dát přečíst někomu, kdo má gramatiku trošku líp zvládnutou. Nechci rýpat, ale texty s chybama nejsou pro freegame.cz nic lichotivýho.

DaveCZ | 03.10.06 v 21:25

nebudu se plést do gm! nebudu se plést do gm! nebudu se plést do gm! nebudu se plést do gm! nebudu se plést do gm ..


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce