článek

Marty o sérii Život není krásný

Marty o sérii Život není krásný

Martina Pohla alias Martyho asi není třeba nijak zvlášť představovat. Jeho jméno je nám známé především díky úspěšné sérii brutálních adventur Život není krásný, která je u hráčů dlouhou dobu mimořádně oblíbená. S touto kontroverzní postavou českého freewaru jsme probírali především čerstvě vydaný šestý díl, naší pozornosti ale neunikly ani Martyho plány do budoucna…

Ahoj Marty! Jelikož se i mezi našimi čtenáři najdou tací, kteří tě neznají, poprosím tě o malé představení…



Sem nezávislý tvůrce her se sklony k nekrofilii. Vytvářím sérii her Život Není Krásný - celkově jich bude 14 (každá reprezentující jeden rok - od roku 1990), přičemž teď vychází 6. díl... 14. díl potom spojí všechny hry dohromady a odkryje ukrutný tajemství.



Šestý díl s podtitulem Flaška máš za sebou. Co na něj říkáš, a jak dlouho ti trvala jeho výroba?



Trvalo to asi rok a půl. Jsem s nim nadmíru spokojený, myslím, že je to jednoznačně nejlepší díl celý série (prozatím). Na začátku sem slíbil že hra bude mít 6 dnů, čímž sem si trochu naběhl, protože realizace byla dost náročná a trvalo to dost dlouho.



Zajímalo by mě, kdy ti hlavou prolétla myšlenka udělat sérii brutálních adventur Život není krásný? Případně proč – měl si nějaké konkrétní důvody?




Bylo to potom co sem znásilnil tři kůzlata a pozřel odvar z durmanu. Tuším, že někdy po vydání prvního dílu. Přišlo to tak nějak samo. Pro hráče je určitě zajímavý přislíbení 14-ti dílů a jejich prolínání.




Je obecně známé, že série ŽNK bude mít celkem čtrnáct dílů. Proč zrovna tolik?



Tahle myšlenka vznikla někdy kolem dodělávání 2. dílu. Zatím ti nemůžu říct proč.













Nebojíš se, že své slovo nedodržíš, a sérii nedokončíš? Byly například chvíle, kdy jsi s tím chtěl nadobro seknout?



Rozhodně NE. Tahle věc se MUSÍ dokončit. Párkrát byla krize (např. když sem během vývoje 4. dílu přišel na 2 měsíce o kompa, nebo při ztrátě části dat u tvorby ZNK5), ale vždycky sem to překonal.



Když se podíváš na první díl, co tě napadne? Těší tě pokrok?



Rozkrok mě těší. Hlavně mě těší že to baví lidi hrát, a to je hlavní. Bavila je i jednička, která na tom byla po technický stránce dost špatně. Šestka uspokojuje po všech směrech!



Když už jsme u toho pokroku, mnoha hráčům už se trochu přejedla grafika v „malování“. Chystáš do budoucna nějaké revoluční změny?



Zatím ne, leda že by se objevil někdo s 3D enginem, a chtěl udělat nějakou 3D akci - do toho bych šel. Sám asi nic iniciovat nebudu. Myslím, že grafika v ZNK 666 je dobrá a dá se na to koukat. Používám hlavně PHOTOSHOP.



Kolik hodin denně/měsíčně vlastně strávíš u tvorby her?


To je různý, ale dá se říct že dost... Nedokážu to odhadnout v číslech. Každopádně je zatím víc práce než si průměrný hráč dokáže představit. Patří k tomu ale i jiný věci než jen vysedávání u kompu - např. cesta do Prahy kvůli nahrání dabingu od special guesta (Václav Upír Krejčí pozn. Redakce).



V jakém programu hry tvoříš?



QBASIC



Můžeš nám už nyní prozradit něco konkrétnějšího o následujícím díle? Máme se těšit na nějaké výrazné změny?



Zatím můžu prozradit, že hra se bude točit kolem drog. Stylem hraní se asi hodně přiblíží mojí prvotině Drogáč, kterou si hráči můžou stáhnout ze www.znk.cz nebo www.znk.wz.cz












Mnoho lidí tě považuje za dost kontroverzní osobu freeware scény. Co si o tom myslíš?



Těší mě to, ale nechápu proč si to myslí. Snad asi proto že natahuji na skřipec mrtvá novorozeňata, jinak mě nic nenapadá!



Mnoho čtenářů nejspíše zajímá, proč se v tvých hrách objevuje tolik vulgarizmů, násilí a drog. Otázka je tedy jednoduchá; proč?



Je to o stylu humoru, pro který nemá každý pochopení. Chce to nadhled zm*di! S radostí reprezentuju styl který na český freeware (a celkově herní) scéně chybí. Sám bych si rád hry v takovymhle stylu zahrál, ale bohužel tu nejsou a tak si je musím dělat sám.



Co myslíš, že stojí za úspěchem ŽNK?



Nejspíš neřízený násilí a styl humoru, který se ve hrách objevuje.



Neměl si někdy touhu tvořit něco jiného, než právě sérii ŽNK?



Ani ne, ZNK momentálně uspokojuje moje tvůrčí nutkání.



Co nám můžeš říct o hudbě her ŽNK. Je z tvojí vlastní produkce?



Ne, hudbu dělal jeden kámoš ze Slovenska co si říká Heretic. Ale jinak součástí ZNK productions je i mini-label a na www.butcher.wz.cz můžete stáhnout zdarma EP od Řezníka, což je horrorcore rapper pod ZNK productions.



Je něco, co by si chtěl vzkázat našim čtenářům?



Rozšiřujte ZNK jak nejvíc umíte, kupujte trika na www.znk.cz a nestrkejte ruce do ozubenýho kola!




Nosi

autor
/ Nosi

Publikováno: 31.10.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 1 =

Virus | 07.01.08 v 14:53

Tak tohle je vazne hra ktera ma koule, nčč 2 ale aspon 4. Perfektne propracovany pribeh, ktery me neustale udivuje svoji navaznosti a chytlavosti. Grafika je super presne pro styl tehle adventury. Dabing a dialogi tyhle dveveci jsou vazne nej nacele hre

Gothic | 01.07.07 v 10:59

Marty nemohl bys mi poslat nějaký screenshoty ze znk 8? please

Vlastik Svarc | 31.10.06 v 16:09

jak se to da stahnout

Mirek | 20.12.05 v 11:26

dohral jsem všechny dily Znk konečně pořadna adventura!!!!!!!! fakt dost dobry těším se na další díl !

katka havlickova | 04.11.05 v 08:58

ahoj zlaticko,nemam kredit a ty mi ani nanapises tu e mail adresu,tak se ozvi.Jinak doufam,ze se mas pekne.Davej na sebe pozor.Pa Kata

Risk | 02.11.05 v 19:12

Jestlipak máš originálku:-)
Já se v tom snažim dělat taky a moc mi to nejde...

DaveCZ | 01.11.05 v 14:14

..jestlipak máš originálku :-)


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce