článek

LocalStudio

LocalStudio

O hrách, kariéře, času a mnohém dalším jsme si popovídali s nadějným českým vývojovým týmem LocalStudio, kterému můžeme vděčit za novou 3D adventruru Dr.Bohuš a do budoucna můžeme čekat ještě mnohé..

Ahoj, první otázka už bývá trochu obligátní, takže bych ji v tomhle případě neměl vynechat. Mohl bys nám povědět něco o tom, jak vznikl váš tým, proč jste se rozhodli dat dohromady více lidí a začít dělat hry?



Kevinekss: Ahoj, v podstatě jsme si oba pohrávali s myšlenkou vytvořit nějakou hru. Začal jsem dělat adventuru, bohužel jsem neměl grafika...poté jsem se náhodně seznámil s HardCabbem, on nakreslil lokaci, mně se to zalíbilo a začali jsme makat.



HardCabb: Tým vznikl náhodou - tehdy jako adminy security serveru nás napadlo dělat hry. Rozhodně jsme se nenarodili s touhou dělat hry. Jednoduše náhoda.



Zajímalo by mě jestli jste ještě před založením týmu s myšlenkou dělat hry jen flirtovali, nebo jste měli každý na kontě už nějaké hotové projekty?



Kevinekss: Něco jsem zkoušel, jen tak sám pro sebe...nicméně nikdy jsem to nedokončil.



HardCabb: Žádné hry jsem před založením neudělal. Zajímal jsem se o úplně jiné věci.



Přestože říkáte, ze před vznikem LocalStudia jste žádny z "programovacích" pokusů nedovedli do konce, tak jako tým máte už na kontě tři opravdu dobré hry. Jak hodně času vám zabralo než jste vytvořili váš první projekt – LocalRide?



Kevinekss: To je otázka spíš pro HardCabba. :o)



HardCabb: 36 hodin.











Nicméně, váš zatím poslední projekt Dr.Bohuš svou rozsáhlostí a zpracováním rozhodně nevypadá na 36-ti hodinovou práci. Je to poměrně rozsáhlá hra s velkým množstvím možností a propracovaným příběhem. Co vás vedlo k vytvoření teto 3D adventury?



Kevinekss: Já chtěl vždycky vytvořit nějakou tu adventuru...je to asi můj nejoblíbenější žánr. Když jsem se tedy rozhodoval co tvořit, okamžitě mě napadla nějaká adventurka.



HardCabb: Během 36 hodin by rozhodně udělat nešla, ale taky její vývoj nemusel trvat rok a půl. Pokud by bylo v týmu více lidí - především svědomitých, mohl být Dr.Bohuš hotový během půl roku. Co nás k tomu vedlo? Tak to opravdu nevím. Jednoho dne za mnou prostě Kevinekss přišel a ptal se mě jestli bych nechtěl dělat adventuru. Řekl sem si proč ne - tak vznikl Dr.Bohuš.



Jak se můžeme dočíst na vašich webových stránkách, tak vývoj hry Dr.Bohuš se neobešel bez komplikací a jeho vydání bylo několikrát posunuto. Kolik času vám projekt zabral a nemyslíte si, že jste si na svou první velkou společnou hru ukousli takříkajíc "velké sousto"?



Kevinekss: Ano je to tak. A v podstatě pouze díky mě, vždy jsem 14 dní makal a pak si dal pauzu...takhle se to táhlo bezmála rok a půl. Za neustálého nadávání a hádání jsme pak Bohuše konečně dokončili. Díky již zmiňovanému nic nedělání se však vývoj mnohonásobně protáhl.



HardCabb: Sousto jsme si ukousli přímo obrovské - na tak rozsáhlý projekt, navíc ve dvou lidech. Nelze spočítat čistý čas, během něhož jsme Bohuše dělali. Práce probíhaly stylem jeden týden práce, měsíc pauza, zase chvíli práce, zase pauza.











Přesto všechno Dr.Bohuš je konečně na světě a podle recenzí a musím i říct i mých vlastních zkušeností se podařilo vytvořit pěknou 3D adventuru, která na poli freeware vyniká. Co plánujete jako další projekt?



Kevinekss: No po pravdě, mohlo to byt mnohem lepši...ale hlavně, že se to dá hrát. Další projekt? To ještě nevíme...buď hororovou adventurku.. nebo něco 3D za pomocí OpenGL. Fakt ještě nevíme.



HardCabb: Zatím neplánujeme nic. O něčem jsme už sice uvažovali, ale plány se budou ještě několikrát měnit. Já osobně mám teď hodně práce s neherními projekty a školou, takže na další hru od nás si budou muset hráči ještě hodně dlouho počkat.



Tak či tak, česka herní freeware scéna se bude na další projekt rozhodně těšit. Co vy osobně, hrajete ve volném čase PC hry?



Kevinekss: Komerční poslední dobou vůbec...zjistil jsem, ze je to celkem ztráta času. Raději si zahraji nějakou freeware pařbičku na pár minut.



HardCabb: Moc ne. Z komerčních her mám pár starších oblíbených kousků ke kterým se někdy vracím, ale na nové hry nemám jak počítač, tak čas. 90% freewarovek které hraji jsou ty které musím zrecenzovat, jen sem tam si stáhnu něco co mě zaujme.



Máš mezi zmíněnými freewarovkami nějakého výraznějšího favorita?



Kevinekss: Ano, Mrtvé Město a Racer od Hippo games.



HardCabb: Bohužel. Už dlouho jsem nehrál freewarovku, ke které bych se pořád a pořád vracel (ze shareware tak bylo třeba u Elastomanie).



Co se týče konkurence, sledujete ostatní herní studia a inspirujete se něčím? Pokud ano, máte mezi vývojáři nějaký vzor?



Kevinekss: Ano sledujeme. Inspirujeme? Ani ne, radši necháváme prostor vlastní fantazii.



HardCabb:Já teda ostatní sleduji, rád se podívám na jejich hry nebo projekty, ale že bych v nich hledal inspiraci, to zas ne.



Nakonec bych se chtěl zeptat, jestli chcete něco vzkázat našim čtenářům?



Kevinekss: Ať dál hrají freeware hry a mají spokojený život.



HardCabb: Čtenářům bych chtěl vzkázat ať hrají dál naše hry a že se těším na jejich otázky v diskusi.



Díky za rozhovor, a hodně štěstí.



Kevinekss: Nemáš zač, dík.



HardCabb: Taky, měj se.




Wellard

autor
/ Wellard

Publikováno: 09.10.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 4 =

mr mulky | 06.03.07 v 13:42

potřebuji radu chci udělat adventuru je tu někdo kdo ví jak na to???? jestli ano rád bych kdyby mi to napsal na email díky předem za ochotu vámi věnovanou mé žádosti

beck55 | 13.10.04 v 11:02

Zde napiště svůj příspěvek..

Javier | 11.10.04 v 09:26

Zde napiště svůj příspěvek..

Ondřej Pohorský | 10.10.04 v 09:31

Omlouvám se...PROMIN...byla to moje chyba ....PROMIN....uz se to nestane...PROMIN....mejte se

Apofis | 10.10.04 v 09:05

opraveno;)

Kevinekss | 09.10.04 v 20:46

Hezky jste zkomolili muj nick :)