článek

Likandro o Lovci Krys

Likandro o Lovci Krys

Přestože Likandrova vážnější fantasy záležitost nevzbudila až tak kladný rozruch, jak by si jistě přál, v žádném případě se nejedná o hru, kterou by se vyplatilo s frajerským pohledem přehlídnout. Autor se rozpovídal nejen o hře, ale i o sobě samotném. Titul Lovec Krys si na našem serveru odnesl pěkných 70%. Přesto nám to nedalo a zpovídali jsme hlavního autora tohoto projektu - Jindřicha Pavláska, jenž nám toho prozradil poměrně hodně. Nebudu vás tedy napínat a raději se pustíme do samotného rozhovoru, na který již jistě všichni netrpělivě čekáte.

O autorovi



Tázaní na toto většinou odpovídají neradi, ale řada čtenářů bez vysvětlující kaše prostě nejde dál… Můžeš tedy prosím zkratkovitě představit sebe, své počátky, sny, plány, názory…



Jmenuji se Jindřich Pavlásek. Mé počátky, co se tvorby her v GameMakeru týče, se datují už vcelku daleko do minulosti. Samozřejmě jsem netvořil neustále a moje plány byly dost směšné. Chtěl jsem být prostě nějaký známější tvůrce na poli české GM scény, možná vejít i do podvědomí nějakého menšího počtu lidí na české Freeware scéně vůbec. A moje názory? Těch je tolik, že rozepisovat tu co všechno se mi honí hlavou by dalo slušně tlustou knihu na které by si nějaký psychiatr příjemně smlsnul.



Hru jsi vytvářel po několik měsíců prakticky sám, bez nějaké větší mediální pompy. Určitě je super pracovat s vědomím, že máš každý drobek osobně pod kontrolou, ale není ta osamělost někdy až příliš otravná?



Spousta lidí z české GM scény se mě jednu dobu často ptala, jestli bych nechtěl k nim do týmu, popřípadě společně vytvořit nějakou hru. Po všech zkušenostech s tímto mohu spolehlivě prohlásit, že jako individualista pracuji raději. Abych byl přesný, tak žádný z projektů ve větším počtu lidí na kterém jsem se podílel nedostál dokončení - a rozhodně to není jen kvůli mě.











Zaregistroval jsem, že se vývoj neobešel bez menších skandálů. Máš už nějaké zkušenosti s obdobími, kdy se ti v hlavě dokola točí rezignované myšlenky typu „všechno je zbytečný“, „kašlu na to“…



Samozřejmě. Gamesa se mi zhruba v polovině tvorby začala doslova hnusit. A některé recenze mi jen ukázaly, že sem to měl asi skutečně zabalit. Ještě podotknu, že kdyby hráči trochu víc křičeli na demo, tak plná hra mohla být trochu víc userfriendly - za nešikovné ovládání jsem dostal „vyhubováno“ vícekrát než jednou.



A co obálky s tikajícím překvápkem a dopisy vylepšené o trochu Antraxu, byly nějaké? :-)



Jako ode mě? Určitě by si je pár lidí zasloužilo, ale ... No dobrá, tak jste to asi nemyslel. :-) Ne, žádné rozzuřené e-maily, ni jiné zprávy jsem neobdržel.



Lovec Krys



Ze hry čiší skoro na každém rohu větší či menší inspirace Diablem, které přes značnou dějovou provařenost přestavuje ve svém oboru stále nepřekonanou špičku ledovce. Ovlivnily tvou tvorbu třeba i konkrétní freewarové výtvory?



Ono přirovnání s Diablem si vymysleli až hráči. Gamesa se spádem legendě ani zdaleka nepřibližuje, a to platí i o ostatních aspektech hry. Jediná podobnost je prostředí. A co se freeware inspirace týče, tak pravděpodobně žádná nebyla, nebo si alespoň na nic nevzpomínám.



Kolega Artman recenzoval Lovce několik hodin, načež v závěru recenze prohlásil, že čekal po hratelnostní stránce více. Příběh přitom taky není bůhvíjaký. Bereš svou prvotinu především jako velkou zkušenost pro své budoucí snažení, nebo jsi ji chtěl mít „dokonalou hned napoprvé“?



Lovce beru především jako zkušenost. Hlavně jsem zjistil, co zajímá recenzenty, co překousnou a co ne. Co se recenze týče, tak nijak oslavná není, což mě trochu mrzelo, ale člověk to dříve či později nějak překousne. (a to Artman není v žádném případě rozený kritik :) – pozn. tazatele)



Dočetl jsem se o tobě, že holduješ fantasy. Fantasy jako takové má hodně forem – co konkrétně nadchlo tebe? Budou tvé nadcházející projekty (plánuješ-li nějaké) ovlivněny právě touto láskou, nebo by ses dokázal vyhecovat např. k futuristické vesmírné řezanici?



Fantasy má mnoho forem, to je pravda. A já rád skoro všechny. Nicméně preferuji fantasy stolní hry. A mé další projekty? Já se strašně nerad uchyluji k již vzniklým světům a pravidlům a raději bych stvořil svět vlastní, který by se nedal přímo zařadit snad ani pod jedno. Nemám rád magii a někteří lidé si jí pod pojmem fantasy představují téměř jako synonymum. A následně nemám rád akční řezanice a vesmír je tak veliký - svět sci-fi má vůbec přehršel možností -, že s GM bych se do něčeho takového vážně nepouštěl.



Co reakce hráčů, byly nějaké? Přeci jen, letní vedra jsou letní vedra…



Na českém GM foru jsem si sklidil doslova potlesk a poklony. A poté jsou hráči/tvůrci, kteří by celou hru museli překopat aby se jim zalíbila. Tedy reakce vcelku klasické - nic se nemůže líbit každému.



Hra jako taková byla prakticky hotová už na jaře. Co tě vedlo k tak vyčerpávajícímu betatestingu? Nenapadlo tě třeba počkat si rovnou na listopadovou Becherovka Game 2006, kde je nemalá šance ukořistit jednu z hodnotných cen? :-)



Na Becherovku Game si vážně nevěřím. A betatesting? Ten intenzivní nebyl. To jen nebylo možné najít schopné betatestery.




O freescéně…



Na českém freewarovém poli je čím dál větší tlačenice. Jak tuto konkurenci vnímáš, resp. vnímáš ji vůbec nějak? Pohybují se tady lidé, kteří s ostatními vyloženě soutěží, i takoví, kterým je to naopak „tak nějak jedno“… Kampak se řadí Likandro?



Já, tedy Likandro, si konkurenci uvědomuji a vcelku slušně jsem jí při tvorbě hry sledoval. Samozřejmě jsem chtěl překonat alespoň někoho, ale jak se ukázalo, tak se nepovedlo vůbec nic - nebo si to alespoň recenzenti povětšinou nemyslí. Nicméně v dalších projektech už se konkurencí budu snažit nijak neznervózňovat, protože to nikam nevede.



Je mezi českým freewarem nějaká hra, u které sis říkal „sákryš, tihleti vývojáři jsou fakt machři, ti budou jednou působit na profiscéně…“? Jak je to vůbec s tebou a budoucností, vidíš ji přes developing, nebo pracuješ jen „for fun“?



Tak nejvíc se mi na freeware scéně líbila hra Cardhalie, to mě zpracováním vyloženě nadchlo. Jako další mě zaujal projekt Ambrosia, které se ale bohužel asi nedočkám.

Moje budoucnost? Člověk by měl vědět na co má a na co ne a já rozhodně na developing nemám.











Buď jsi tak skromná povaha, nebo má Narco, tvůj kolega z branže, konečně nějakou konkurenci mezi nihilisty a sebevrahy… Fakt si ani časem na nic nevěříš?



Žádného Narca neznám, nicméně se o mě dost často říká, že jsem skromný. Co je na tom pravdy, musí posoudit jiní. A jestli si na něco věřím? Momentálně se účastním soutěže s Velkým Chytrákem, tak jen doufám v pěkné umístění a snad očištění mého - v každé recenzi nízkého hodnocení zmiňovaného - jména.



Co říkáš na práci s GameMakerem? Určitě tě v mnoha směrech brzdí… A pokud ne, tak jednou jistě bude.



Kdysi v prvopočátcích mi přišel naprosto dostačující... Nyní už bohužel vidím bariéru hardwarových nároků a tak mě omezuje už jen toto. A tvorba delší a propracovanější hry je tedy snad téměř nemožná.



Děkuji za ochotu, za celou redakci Ti přeji hodně štěstí do vývoje a hromady spokojených hráčů, ať už se vrhneš kamkoliv a po čemkoliv… Jestli chceš tedy něco vzkázat lidem, kteří navštěvují náš server, udělej to právě teď. :-)



Já především děkuji, že jste si takového obyčejného člověka jako jsem já vůbec všimli a vzkaz čtenářům? Snad raději nic. Nemám nic, co bych řekl.





Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 12.08.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 2 =

Ještěrka | 23.09.06 v 21:37

zkus kontaktovat recenzenta hry...

kateřina tomanova | 09.09.06 v 12:31

chtela sem si pustit hru a nešla mi

kateřina tomanova | 09.09.06 v 12:29

chci si pustit hru a vubec mi to nejde


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce