článek

Interview s S.A.Y.

Interview s S.A.Y.

Znáte Cardhalii? Samozřejmě, že znáte, jedná se přeci o jednu z nejlepších českých freeware her dnešní doby. Od vydání prvního dílu už uběhlo poměrně dost času, takže jsem se zajímal o to, jak to vypadá s dílem druhým, či s jakými problémy se setkávají tvůrci. Koukněte sami, určitě se obohatíte o něco nového:)

Musím říct, že jsem rád, že si Petr Sýkora, tvůrce Cardhalie, udělal čas ve svém nabitém programu a odpověděl mi na pár otázek, které jsem mu položil. Díky tomu si můžete přečíst toto pěkné interview:



Mohl by si říct z kolika členů se skládá váš tým a nějaké podrobnosti
o něm? (myslím tým, který pracuje na Cardhalii)


V současné době pracují na C2 tři lidé, kromě mě je to Petr Kostka, který se ujal programovat engine. S Petrem se známe již dlouho a pracovali jsme
spolu na mnoha projektech, z nichž mezi nejznámější
patří asi C1, Žezlo Moci a dodnes zatím nedokončené Los Piratos či Leviathan. Třetím člověkem je Mirek Krkavec, který se na herní scéně pohybuje už delší dobu jako schopný grafik a designer. Lidí určitě ještě pár přibude. Všichni tři máme v branži již něco najeto, takže to snad zase tak špatně nedopadne.



První díl Cardhalie se setkal s velmi slušným ohlasem, co na to říkáte?



Je to určitě pěkné, všichni, co se na C1 podíleli, z toho mají radost. Pro
mě (a myslím, že i pro ostatní) je však nejvýznamnější fakt, že o podobné
hry je stále zájem. C1 měla velmi jednoduchá pravidla a nekladla na hráče žádné velké nároky - tomu přikládám velký podíl na celém úspěchu, který byl i přes primitivní grafiku věru slušný. Do dvojky bych rád tuto jednoduchost a "svižnost" přenesl, i když samozřejmě chystáme o něco propracovanější systém pravidel, aby to nebyla zase taková nuda... (nenuťte mě prosím prozrazovat detaily)



Jaké další projekty chystáte v nejbližší budoucnosti?



Já osobně mám námětů na hry celou hromadu, ale zatím se neodvažuji odhadovat, zda-li se do nějakého z nich někdy pustím. Koneckonců ostatní kolegové mají také nápady, takže kdo ví. C2 nás bude určitě ještě nějaký ten pátek zaměstnávat, takže bavit se o dalším projektu je v tuto chvíli poněkud předčasné. (Nabyté zkušenosti: Nikdy neprobírejte koncept již rozjetého projektu nad pivem v hospodě s přáteli, pokud jej chcete dokončit ve smysluplném termínu)



Kdy se tak přibližně dočkáme vydání Cardhalie 2, na kterou již všichni
nedočkavci čekáme ? Respektive s jakými problémy se musíte potýkat při
její tvorbě?



Vydání C2 se neodvažuji odhadovat, letos bych spíše řekl, že NE (buhehehe)...až to bude, tak to bude Problémů je při každém vývoji spousta, za jednu z největších překážek považuji fakt, že Visual Basic, ve kterém jsem rok C2 vyvíjel, již přestal stačit našim nárokům, takže jsme byli nuceni všechno přepsat do c++, ostatní věci často balancují mezi strastmi a slastmi, děláme to koneckonců jako koníček, takže co bychom se zatěžovali nějakými starostmi...? Editor map jsem například už třikrát zcela přepsal od začátku (cca 15000 řádků kódu ve VB) a klidně to kdykoliv udělám znovu bez mrknutí oka, pokud budu přesvědčen, že tak zvýším jeho efektivitu
a jednoduchost (rád bych jej poskytl hráčům, aby si postavili svá vlastní
dobrodružství). Jediná chyba byla, že jsem k té první verzi sepsal cca 100-stránkovou dokumentaci, která přišla vniveč, hehe...



Jaké programy používáte k vytváření vašich her?



Všechny mé projekty jsou zhotoveny téměř zcela ve Visual Basicu 6.0, C2 je
však první vlaštovkou programovanou kompletně v c++ VS 2005. Grafika je tvořena převážně ve Photoshopu, částečně v PSP. Na zvuky a hudbu je to hodně různé, tam je to spíše podle nálady. Finální resource se zpracovávají v našich vlastních aplikacích. Drtivá většina vývoje se však odehrává v poznámkovém bloku - jediný soft, ve kterém se dá dělat skoro všechno - všechny ty poznámky a dokumentace a deníky a skripty a konfiguráky...



Co byste chtěli popřát lidem, kteří budou číst toto interview? Tedy fanouškům Freegame.cz?



Snad všechno nejlepší do nového roku, světový mír a více dílů Robot Chicken...



Petr Sýkora S.A.Y, web-stránky






Baaac

autor
/ Baaac

Publikováno: 14.03.2008


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 1 =

voky15

voky15 | 21.09.15 v 10:36

(Y)


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce