článek

Gamers Reality Software

Gamers Reality Software

S Trójou jsme se už setkali v mnoha podobách. Ať už to bylo ve filmech, knihách nebo hrách, vždy nás toto bájné město dokázalo uchvátit. Díky Gamers Reality Software jsme měli možnost vyzkoušet si Trójské války v působivé strategii, která se zúčastní vývojářské soutěže „Únos aneb tajemství hlubin lesa“. Ať už je váš názor na Trójské války jakýkoliv, rád bych vám představil tým, který jí má na svědomí. Seznamte se s ním díky několika tradičním otázkám a přečtěte si, co pro nás tento tým talentovaných programátorů připravuje.

Můžeš nám pro začátek stručně představit tvůj tým?



Tým založil Tomáš Herceg. Dělá hlavně programování a dává také všechno dohromady.
Dále máme dva 3D grafiky - Jakuba Mrocka a Tomáše Růžičku. A nakonec máme zvukaře a 2D grafika - Jozefa Žilinčára a Miroslava Babince. Ještě doplňuji, že průměrný věk v našem týmu je 17 let. Určitě se ale budeme snažit tým doplnit, už nyní má o členství zájem asi 5 lidí.



Na jaké hry se převážně zaměřujete?



Určitě budeme tvořit freeware hry, žánr omezen nijak nemáme. Udělali jsme zatím jen jediný projekt, nedá se tedy ještě o zaměření moc mluvit. Do budoucna to vidíme asi na strategie, dungeony nebo hry typu GTA 3. Jednu takovou zrovna chystáme, nic ale ještě není jisté.



Můžeš prozradit něco bližšího o připravované hře?



Jmenovat se bude pravděpodobně Rio de Becherio a bude pro Becher Game. Hráč si bude moci vybrat z několika různých povolání, začít život s pár dolary v kapse a třeba to dotáhnout i na starostu města. Nebude tam prostě náplň krást auta a zabíjet lidi, ale spíš nějaké složitější úkoly. Třeba dopravce bude na začátku muset udělat autoškolu - projet bez porušení předpisů, pak bude převážet lidi v autobuse. Jakmile hráč dokončí všechny mise, může si ve městě dělat co chce.



Vaše první dílo byla Trójská válka, jak jste s ní spokojeni?



Je to náš první projekt a myslíme, že se docela povedl.To se ukáže až po výsledcích soutěže, jak se hráčům bude Trója líbit. Určitě ještě není u konce, musíme udělat multiplayer, který jsme slíbili. Zdá se, že to je již na dobré cestě, termín však ještě neřeknu. Uvolněn bude formou aktualizace na stránkách hry, hra by si jej měla stáhnout a nainstalovat sama.














Jaký byl účel vzniku Trójské války? Vítězství v soutěži Únos aneb Tajemství hlubin lesa? :)



Účel, to se takhle nedá říci. Narazili jsme na soutěž Únos aneb Tajemství hlubin lesa a vymysleli projekt Trójská válka.O vítězství se dá jen spekulovat, myslím, že je v soutěži dost velká konkurence. Mnoho lidí o nás mluví velice kladně, narazili jsme ale i na pár záporných názorů. Je jasné, že se nedá zavděčit každému.



Mohl bych uvést nějaký záporný názor nebo o tom raději nechceš mluvit?



Jeden recenzent, který o naší Trójské válce mluvil jako o tuctové strategii (taky názor, nic proti tomu), na konci napsal, že nemáme webové stránky. Ve hře jsou na ně nejméně 2 odkazy, ale to jej zřejmě nezajímalo. Často se stává, že je naše hra srovnávána s profesionálními projekty a leckterým ujde, že je dělaná pro soutěž, tedy v časovém limitu. Za tři měsíce se toho nedá moc stihnout, proto jsme do hry udělali aktualizační systém, který pomůže Trójskou válku průběžně vylepšovat.












Co plánujete dál?



Jak jsme již naznačili, s největší pravděpodobností chystáme nějakou 3D akci podobnou GTA 3 a Vice City. Nepůjde v ní ovšem pouze o trestnou činnost, hráč si bude moci vybrat z několika kariér, jako například obchodník, dopravce, strážce zákona nebo kriminálník. Nic ještě není jisté, ani název, ani předpokládaný termín vydání.



V čem pracujete?



Trójskou válku jsme naprogramovali ve Visual Basicu 6.0 za pomoci enginu TrueVision3D, další hry zřejmě uděláme ve Visual Basicu.NET a v DirectX. Co se týče grafiky, používáme MilkShape3D, 3D studio Max, AC3D a Cinema4D. Další projekty ale asi uděláme v nějakém vlastním editoru.



Kolik času denně věnujete tvorbě her?



Jak kdy, někdy celé víkendy, někdy pár hodin, někdy pět minut. Záleží, kolik zrovna máme času, jak se nám chce a jak stíháme.



Která freeware hra vás v poslední době nejvíce zaujala?



Tuto otázku nám pokládalo již mnoho lidí, bohužel jsme si ještě nevymysleli kloudnou odpověď. Většinou není na hry čas, zvláště teď jsme všichni dělali na Trójské válce.



Máte mezi českými freeware týmy nějaký vzor?
Řekli bychom, že ne, anebo o tom nevíme. Ale že bychom se přímo někým inspirovali, to ne.



Co říkáte na letošní Becher Game?



Moc jsme ji nesledovali, tím pádem jsme neměli ani žádného favorita. Ale určitě se chceme zúčastnit dalšího ročníku.



Co si myslíte o programu Game Maker? Plánujete v něm nějaké hry?



Game Maker je pro nás odstrašujícím příkladem - má velmi omezené možnosti a je dost často nemožné ho přinutit, aby dělal to, co se očekává. Běžný programovací jazyk má vždy navrch, i když je programování složitější. Game Maker je snad pro naučení se programovat, ale rozhodně ne pro používání jako seriózní vývojový nástroj. Je to takové nouzové řešení.



Jaké jsou plány Gamers Reality Software do budoucna?



Určitě chceme přibrat několik nových členů a dále se věnovat tvorbě freeware her, účastnit se s nimi soutěží a za pár let se možná stát komerčním vývojovým týmem. To jsou však ale pouze smělé dohady a nevíme, na kolik jsou vůbec pravděpodobné, natož pak množné.



Chtěli byste se tvorbou her zabývat i v budoucnu?



Rádi bychom, ale člověk nikdy neví, kam jej život zanese. Ale určitě se budeme snažit.



Chtěli byste něco vzkázat naším čtenářům?



Aby se jim naše hra líbila a pokud se jim bude líbit, aby pro ni hlasovali na stránkách soutěže http://www.unos-game.net. Samozřejmě jim také chceme popřát mnoho štěstí a zdraví v roce 2005.




Blister

autor
/ Blister

Publikováno: 22.01.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 2 =

Mita | 14.02.06 v 12:44

Borci,jen z obrazku docela cumim:)je mi taky 17 a delam ve VB6 pres Truevision3d,jen bych potreboval sehnat orig.verzi Truevision,co myslite pomuzete mi?kdyz mi napisete,pomuzu nekdy treba i ja vam:)..zrovna delam takovou skejt hru,treba se to dostane az k vam..cus

alien | 27.01.05 v 20:22

v KAPSE: tak bacha, jmenujes tady blender, jenze asi nevis o cem mluvis. pokud sis nevsiml je to hlavne graficky studio a pro vyvoj interaktivnich apliikaci a natoz HER je urcen az druhotne. predpokladam, ze jsi k blenderu ani nepricichl, mozna ses pokusil udelat nejakou hru jenze to bylo nad tvoje schopnosti a tak jen kritizujes.

Norman | 26.01.05 v 11:15

jestli bude multiplayer stejně kvalitní jako hra samotná, tak potěš pánbu ... ;)

vKapse | 25.01.05 v 22:52

..stejnej jako druhej. GameMaker, Petr, Blender .. všechno to samý, furt jde o trapný ulehčení práce a omezování možností..

Honza | 24.01.05 v 22:30

Na GameMaker se zeptáte,ale mnohem lepší program Petr vynecháte http://www.petrx.wz.cz