článek
Gagabunch - vývojáři na Android
První otázka je nasnadě, můžete se nám prosím představit, povědět něco o Gagabunch a jak jste se dali dohromady? Zkrátka co jste zač :) (kolik členů, kdo je kdo, odkud jste a tak)
Jsme 3, je nám přes třicet a jsme z Brna. Potkali jsme se v hospodě u piva, ale v zásadě jsme slušní kluci. Roman se stará hlavně o programování, Tomáš si kreslí dokola ty svoje čáranice, pak to scanuje a Filip si doma mlátí do kastrolů, nahrává to a pak je z toho hudba.
Co to znamená být indie vývojář? A ve vašem případě vývojář her a aplikací pro android? Je to třeba v něčem specifické?
Tak jsme si našli na googlu co to znamená být "indie vývojář" a fakt, to jsme my. Takže: není to sranda. Každý máme svoje zaměstnání, které nás živí. Vyvíjíme ve volném čase a teď si představ, že máš do toho třeba ženskou...
(zkusil jsem si to představit a opravdu nebude to nic jednoduchého – pozn. autora)
Jaké je vaše dosavadní portfolio a pracujete teďka na něčem?
Máme teď v portfoliu free a plné verze her Tic Tac Toe a HeliX. V současné době vyvíjíme další kousek a bude to naprosto úžasná záležitost s vynikající grafikou a úchvatnými zvuky, fakt! Víc zatím neprozradíme :).
Jak se to stane, že se hra ukáže vaše na android marketu? Lze tento proces nějak sledovat?
V zásadě to je snadné. Stačí vyvinout hru (smích), zařídit si u Google vývojářský účet a zaplatit poplatek (25$.). Pak hru uploadujete a můžete se kochat stahovaností nebo připomínkami uživatelů (nejlepší jsou ty v češtině, to by se jeden smíchy potrhal. Čínština a japonština taky stojí za to, příjemně se na to kouká)
Snad nezacházím moc do detailů „androidové kuchyně“. Ale co všechno například potřebujete, když vytváříte nějakou hru? A jak něco vytváříte?
Tak zaprvé potřebujeme nějaký fakt dobrý víno a nějaké pěkné ženy. Pak je na řadě motivace, inspirace, herní koncept a takové ty věci kolem. A pokud Tě zajímají programy, tak se dá vyžít s pomocí free software (až na hudbu. Tam bohužel ne).
(Nejčastější) problémy při vývoji her na OS android?
Za nejčastější problém považujeme nedostatečnou dokumentaci pro programování a guláš vznikající různým řešením těch stejných problémů v různých verzích OS Android. Naštěstí už ale většina telefonů má OS 2.x, takže už nejsou takové problémy jako dřív. Za druhý problém považujeme nemožnost založit v ČR u Google vývojářský účet pro placené aplikace.
Co nějaké soutěže, media, propagace? Jak je to s androidem v této sféře?
Soutěže. O těch nám nemluv. Zúčastnili jsme se zatím jen jedné a její pořadatele přejedu bagrem, až je potkám. Na propagaci není čas, přece jen máme každý svoje zaměstnání. A náš první mediální pokus jsi Ty, Dominiku! :-).
Zleva: Filip (hudba & zvuky, programming), Tomáš (grafika), Roman (programming a plyšoví medvídci)
Máte nějakou radu pro další vývojáře „androidek“?
V týmu se naše odpovědi na toto téma značně liší. Pokud bych je zprůměroval, dostanu zřejmě něco jako: "...ehmmm....". Ale vážně : pokud máte dobrý nápad a dost času (skutečně dost, ne jedno odpoledne týdně, nebo tak), běžte do toho!
Chcete něco vzkázat čtenářům? Třeba něco ve stylu MTV nebo tak :).
Be gaga! Peníze kazí charakter.
Ještě odkaz na GagaBunch.
autor
Dominik Wetter / Kacirek_Donald
Publikováno: 11.03.2011
další články této kategorie
diskuze
NS1NO | 31.05.22 v 12:58
text příspěvku
Drticka | 05.05.18 v 11:52
super je to
voky15 | 23.09.15 v 13:12
dobrý to je
phanka | 03.02.15 v 21:08
dobre
DoDoTom68 | 09.06.14 v 08:54
platforma Android ma veľký potenciál a aj market android nemá chybu©