článek

Flying Fish Software

Flying Fish Software

Vzpomínáte si ještě na gamesku Bobbyville Gold? Věřím, že mnozí z vás si ji vybaví. Přesto bych rád zmínil, že se jednalo o titul, jenž byl principem velice podobný tzv. tycoon hrám. Gamesku jsme vám přinesli loni v létě a právě dnes vám přinášíme rozhovor s jejími autory. V následujícím článku se dozvíte, kde vzali tvůrci inspiraci pro vytvoření tohoto titulu a zároveň se budete moci dočíst několik informací ohledně připravovaného druhého dílu.


Je tomu již nějaký ten pátek, co jsme vám přinesli hru Bobbyville Gold, která si i přes menší komplikace, způsobené přibaleným trojským koňem, získala zaslouženou pozornost. Princip byl velice jednoduchý a velmi podobný již zmíněným tycoon hrám. Za každou cenu jste tedy museli vydělat co nejvíce peněz, což ale v počátečních fázích nebylo zrovna jednoduché. Tenhle počin měli na svědomí lidé, říkající si Flying Fish Software a my jsme se rozhodli s nimi udělat rozhovor. Na naše otázky tentokrát odpovídal jeden z předních tvůrců, jehož nick zní FlameCritter. Aby byl rozhovor trošku zajímavější, tak jsme se na něco málo zeptali i dalšího člena Allisona alias HiredGuna, který vytvořil postavy do již zmíněné hry Bobbyville Gold a zároveň je webmasterem týmového webu, jenž je momentálně ale ve stádiu rekonstrukce. Úvodem jsem myslím řekl podstatné, proto raději zanechejme těchto řečí a vrhněme se na samotný rozhovor.


Ahoj, můžete se prosím nejprve našim čtenářům ve stručnosti představit?


FlameCritter: Ahoj, jmenuji se Danny a momentálně žiji v Coloradu. Zároveň jsem studentem vysoké školy a dělám hry pro zábavu.


HiredGun: Já se jmenuji Allison, ale přátelé mi říkají Allie. Je mi 18 let a žiji v Anglii.










Můžete dále našim čtenářům říci, kdy jste vytvořili své první hry?




FlameCritter: Svojí první hru jsem vytvořil, když mi bylo 6 let. Stačilo mi k tomu lepidlo, kousek větvičky, vlněný provázek a ponožka. Mojí první skutečnou počítačovou hru jsem ale vytvořil zhruba před sedmi lety, kdy jsem hledal nějaký software, čím by se daly tvořit gamesky. Můj první projekt se jmenoval Robotron.


HiredGun: Bylo to v roce 1999.


Jak dlouho pracujete pro Flying Fish Software? (odpověděl pouze FlameCritter)


FlameCritter: Flying Fish Software není nějak moc starý tým. Řekl bych ale, že to budou dobré dva roky. Předtím jsem byl členem skupiny, říkající si Epidemic, která stála za vznikem Bobbyville Gold.


Kolik členů má momentálně Flying Fish Software?


HiredGun: Momentálně máme v týmu tři členy.



Bobbyville Gold byla velice zajímavá gameska, která si své příznivce našla. Rád bych se zeptal tebe FlameCritter, jako autora. Můžeš se naším čtenářům nyní pochlubit, kde si vzal inspiraci?


FlameCritter: Můj děda (matčin otec) vlastnil důl v Austrálii. Když mi bylo zhruba 15 let, vzal mě tam s sebou. Těsně před tím, než dědeček zemřel, mi řekl, abych o ten důl v budoucnu pečoval. Já ale na něco takového nebyl, přesto jsem se ale při cestě domů rozhodl, že vytvořím hru, v níž se bude neustále těžit.











Dobře, máš v plánu pokračování?


FlameCritter: Jasně, Bobbyville Gold 2: Electric Boogaloo je pomalu a jistě dokončován. Chvíli se to bohužel docela zdrželo, protože jsem měl nádor na pánvi, který mi byl odstraňován. Nyní je už ale vše v pořádku, jsem zdráv a myslím, že jsem připraven dokončit hru.


U Bobbyville Gold 2 bych se rád ještě na chviličku pozastavil. Můžeš nyní naším čtenářům říci nějaké zajímavosti z vývoje a třeba i další věci, s nimiž mohou v průběhu hraní počítat?


FlameCritter: Jasně, prvním krokem bylo vylepšit grafiku a vytvořit nový engine. Grafika tedy bude mnohem lepší, ale nyní to bohužel ještě nemůžete porovnat. Těšit se můžete také na tuny přídaných prvků a jiných možností. Už tedy nezbývá nic jiného, než jen počkat na datum vydání ;).


A kdy se můžeme těšit? :)


FlameCritter: Věc se má tak, že já neustále střídám práci a školu. Vydání ale plánujeme nejpozději do léta tohoto roku.


Dobře, v jakém prostředí vyvíjíte své tituly?


FlameCritter: Používáme Multimedia Fushion od Clickteamu.


Plánujete kromě Bobbyville Gold 2 ještě nějaké jiné hry?


FlameCritter: Jasně, máme několik nápadu na Sci-Fi RPG a ještě pak na jednu loveckou hru.


HiredGun: Já momentálně pracuji na hře, kde je hlavním cílem získat kraví mléko. Dále pracuji na erotickém titulu, který je ale momentálně pouze ve stádiu návrhu a společně s FlameCritterem pracujeme na již zmíněném Sci-Fi RPG. Hlavně se ale zaměřuji na design našich stránek, které snad zprovozníme co nejdříve.











Můžete být konkrétnější?


FlameCritter: Nyní bohužel ještě ne. Stále pracujeme na příběhu a na několika grafických návrzích. Já se ale nyní hlavně soustředím na to, abych dokončil Bobbyville Gold 2.


Máš nějaké oblíbené freewarové či komerční gamesky?


FlameCritter: Mám rád sérii Half-Life a z freewarovek se mi líbila hra Sucky Soccer.


HiredGun: Momentálně nemám moc času na hraní her.


Chtěli byste na úplný závěr něco vzkázat našim čtenářům? ;)


FlameCritter: V mojí ledničce žije malý mužík :).


HiredGun: Nikdy nejezte rozbité sklo!


Díky za váš čas a za velmi zajímavý rozhovor, mějte se a hodně štěstí!


FlameCritter: Taky děkuji, nyní jdu ale odnést odpadky.


HiredGun: Já děkuji také, ahoj.




artman

autor
/ artman

Publikováno: 12.06.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 1 =

eMan | 12.06.05 v 03:41

zajmave delat rozhovory s neceskymy vyvojari. :(
nerikam vsak ze to je spatne :p