článek

Fiolasoft

Fiolasoft

Tým Fiolasoft je na scéně už skoro čtyři roky. Přesto nemá na kontě ani jednu vydanou hru. I proto jsme vývojáře oslovili a vyzpovídali. Dozvěděli jsme se něco málo o minulosti, současnosti, ale hlavně o plánech do budoucna, které čtveřice ambiciózních vývojářů má.

Ahoj. Začneme netypickou otázkou: Můžeš se nám představit?



Ahoj, jmenuji se Filip a jsem patronem Fiolasoftu - Web, hry a zábava. Právě prožívám patnáctou zimu na této planetě :o).



Jak dlouho už Fialasoft funguje?



Tým Fiolasoft už je na "scéně" od roku 2002.



Na co se zaměřujete? Koukám na váš web a nevypadá to, že byste dělali jen hry...



Ano, zabýváme se tvorbou a designem webů, včetně zkoumání objevených i dosud neobjevených možností. Nedílnou součástí naší práce je i grafika, která se týká tvorby bannerů a animací nebo log. Ale především si rádi a často hrajeme ... i když ...










Zajímavé je, že jste zatím nedokončili ještě ani jednu hru, je to tak?



Jak se to vezme. Naší první hrou byla arkáda TripleTrouble, která ovšem neslavila úspěch a tak... v současné době pracujeme na několika projektech současně, a tak je jednotlivé dokončování jaksi tříštěno, zároveň se nám žádný konec hry nakonec nelíbil natolik, abychom jej předložili jako finální verzi. Nicméně, jak se říká, již brzy vám představíme kompletní hru... nebo hry? :o)



Těšíme se a rovnou si pro ty hry zamlouváme exkluzivitu ;-) A rovnou nám můžeš říct, co vlastně chystáte...




Několik článků na toto téma již vyšlo. Hlavním projektem, na který jsme vsadili a kterému věnujeme podstatnou část našeho vývoje, je hra PacIn: Nermessova Pomsta. Dále chystáme postřehovou arkádu MouseTrap a naposledy máme zveřejněný projekt TripleTrouble2 (snad bude úspěšnější než její předchůdce).



Jak dlouho už vám trvá vývoj PacIn a v jakém je momentálně stádiu?



Dloooouhoooo, bohužel... a nebo bohudík? :-). Na PacInovi pracujeme něco přes rok. O jeho současném stavu vývoje svědčí "vánoční demoverze" PacIna věnovaná všem našim příznivcům před vánočními svátky. I když demoverze obsahuje pouze 5 ukázkových levelů, hra jako taková jich už v této době má naprogramováno přes 40, a tak mohu prozradit, že jsme úspěšně doprogramovali čtvrtou kapitolu z připravovaných sedmi kapitol.



Bude i hraní PacIn trvat stejně dlouho jako jeho vývoj? ;-)




Záleží na tom, kdo to bude hrát. Zatím odhadujeme, že vám hra přinese něco přes 2 hoďky zábavy. :-)










To je hodně slušné. A kdy bychom se mohli dočkat finální verze hry?




To je sporné, je mi líto, že datum vydání nemohu zatím přesně určit. Udělal jsem tak z nerozvážnosti dvakrát, a tak dokud nebudeme přesně vědět, že hra vyjde třeba kolem června ( ;-) ) tak to prostě říct nemohu.



Jaké nástroje používáte při vývoji?




K tvorbě her používáme zatím jen Game Maker.



Pořád mluvíš v množném čísle, což asi znamená, že vás je v týmu víc. Takže hurá do představování kolegů! :-) A nezapomeň dodat, který z nich má co na svědomí a co děláš ty...



Začnu samozřejmě sebou :o). Já mám na starosti od všeho trochu, takže tvořím grafiku, zvuky, ale především programuju. Michal Novák programuje a je jako já webdesigner. Michal na svědomí podstatnou část toho, v jakém stádiu nyní PacIn je. Jan Kudláček pro nás tvoří grafiku, a tak jsou na našich projektech podepsané hezké ilustrace. Před čtrnácti dny jsme do týmu vzali nového člena. Marián Hlaváč je náš zvukař a je autorem připravované hry MouseTrap.



Celkem „nečekaně“ nemáte v týmu žádnou holku. Čím myslíš, že to je? Teď ale myslím obecně, ne jen ve vašem případě.



Myslím, že se nabízí vysvětlení, že zatím co "muž" programuje, aby nepadl do klávesnice vysílením, "žena" si bere na starosti běžnou výživu programátora :-).








Jaké máš plány do budoucna, bavilo by tě třeba živit se vývojem her?



Myslím, že se tvorbou her živit asi nebudu. Do budoucna možná, nechávám si dveře otevřené. Na škole se jistě vše budeme učit, a seznámím se tak s novými věcmi. Plány mám takové, že bych chtěl dělat správce sítě a tvorbu her zatím nechat tak, jak to máme ve sloganu, tedy pro zábavu.



To zní zajímavě. Přeji za celou redakci hodně úspěchů! Závěrem máš klasicky místo na cokoli - můžeš plivat na konkurenci, nebo pozdravit potenciální hráče, jak je libo. :-)



Především všechny zdravím a protože máme zrovna přelom dvou let přeji všem - hráčům, čtenářům, programátorům (konkurenci - kalé i nekalé), redakci a pochopitelně i všem ostatním - hodně zdraví, optimismu, hravosti, splnění snů, přání, tužeb a celkově vše nejlepší nejen v roce 2006. Váš Filip alias Fiolasoft ;-).




Martin

autor
/ Martin

Publikováno: 20.01.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 4 =

JYupWMLW

JYupWMLW | 08.04.24 v 18:52

1

Fiola | 14.10.06 v 15:21

Jsi dost trapnej.

Mark | 30.09.06 v 19:06

Přezdívka nelže......Di si dělat svoje rozhovory. Ps: kdo by je stebou dělal?:oD Asi nikdo Caw hovaďáku

Fiolasoft | 08.04.06 v 11:03

Mýliti se je lidské... ale chybovat při čtení, je přímo závislé na schopnosti daného jedince. Že by výpověď přezdívky?

hovado | 02.03.06 v 19:02

blbej rozhovor a to že mluví v množným čísle použil na velkym chytrakovi v rozhovoru s hradsoftem. trapas.