článek

D&P Software
Pro začátek nám představ D&P Software...
D&P Software je herní vývojový tým založený někdy v roce 2002, bohužel jsme to tenkrát nepovažovali za historickou událost a proto přesné datum nebylo zaneseno do kronik. Důvodem založení týmu byla hlavně nutnost vrážet k našim výtvorům nějaké to logo. Už od počátku byli v našem týmu dva lidi, já (Martin Dorazil) a Jiří Pešek. Proto tedy D&P. Oba jsme se věnovali programovaní a to ne pouze her, ale také jiných prográmků, ale je nutno podotknout, že jich většina zůstala nedokončených. S postupem času se funkce přerozdělily a Jirka si vzal na starosti scénáře a různé detaily. Já zůstal u programování.
Jako vždy se zeptám, jestli vám počet členů týmu vyhovuje, nebo byste rádi uvítali někoho dalšího?
Určitě by se nám sešel grafik a to hlavně dobře zacházející s 3D grafikou. Jenže sehnat někoho opravdu dobrého je nadlidský úkol.
V čem pracujete?
Zatím veškeré naše výtvory vznikly v poměrně kvalitním programovacím nástroji Delphi 5/7, jedná se vlastně o Pascal a v tom pracujeme už od zrodu D&P Software. Jinak grafiku vytváříme ve Photoshopu a když se začnu vztekat, že v tom vše prasím tak přejdu na staré dobré Malování. Poslední dobou se spíše soustředíme na 3D grafiku, on ten třetí rozměr udělá své, tu tvoříme v freeware progamu Blender.
Zkoušeli jste i něco jiného nebo vám tyto programy vyhovují?
Jediné změny probíhají v grafických programech, ale programátorské nástroje zůstávají stejné. V budoucnu snad přejdu na C++, ale Delphi mi zatím vyhovují ve všech směrech.
Máte nějakou specializaci na hry nebo tvoříte všechny druhy her?
Do nynějška to byly jen samé akce, ale snad brzo dokončím některou z rozdělaných kravinek co máme na skladě.
Kterou z vašich her považujete za nejlepší?
Nejlepší z našich her doufám brzo vytvoříme, jelikož to čím disponujeme není nic moc.
Dobře, ale přeci jen si u nás Gunner 3 i Trpaslíci vedli celkem dobře. Co ti na těchto hrách nesedí?
Na Trpaslících i Gunnerovi nám vadí hlavně to, že je člověk spustí a řekne "...hmm je to pěkné, no..." a tím to končí. Zatím se nám nepodařilo vytvořit hru která by zabavila na delší dobu.
Kterou z nich tedy považuješ za povedenější?
Ve složitosti by sice vedl Gunner, ale v zábavnosti Trpaslíci. Za povedenější považuji Trpaslíky.
Na čem právě pracujete?
V současné době pracujeme na Ponorce. Je to arkádová hra v ranném stádiu vývoje, jinak více info brzo uvedeme na stránkách, doufám.
Jak to vypadá s Draculou? Stále platí těch 40%, které uvádíte na vašich stránkách?
Vývoj Draculy sice pokročil (je to více jak 40%) ale dostavilo se pár problémů a proto sem práci na něm pozastavil.
Plánujete zúčastnit se některé z vývojářských soutěží?
Dříve jsme se účastnili soutěže s Únosem, vypadá že proběhne i další kolo, tak uvidíme. Jinak docela nás zaujalo i soutěžení s Becherovkou.
S jakou hrou?
No pravděpodobně s některou z rozdělaných arkád, například s Ponorkou. Ta ovšem prozatím není ani na našich stránkách. Nachází se ve stádiu teorií, existuje pouze malá část grafiky, program je v počátečním stádiu.
Jaké máte s D&P Software plány do budoucna?
hlavní prioritou do budoucna je dokončit rozdělané projekty, jinak je úsilí do nich vložené zbytečné.
Co považujete za váš cíl?
Naším cílem je vytvořit opravdu kvalitní a zábavnou hru (to se nám zatím nepodařilo :-).
Kde berete inspiraci pro vaše hry?
Inspiraci nalézáme v hrách jiných týmů, většinou se podívám na dvě nebo tři hry a nějak si to v palici skloubím do sebe až dostanu nějaký nápad a kupodivu ne stejný jaký je ve shlédnutých projektech.
Kterou freeware hru jste nejčastěji hráli?
StarShip Trooper, to je opravdu excelentní kus.
Který z českých freeware týmů vám přijde nejlepší?
Asi Cybergames, ale velice nadějně vypadá i vKapse Software.
Co vás baví jiného mimo tvorby her?
Myslím že odpovím i za Peška, když napíšu, že se zajímáme o kytary (hlavně elektrické), elektrotechniku, webdesign a jinak sem tam oba relaxujeme na kolech.
Navštěvujete servery s freeware hrami?
Když mám čas tak některý navštívím, jak jsem psal dříve ...hlavně kvůli inspiraci..., nejčastěji FreeGame.cz! ;)
To vás šlechtí. ;) Díky za rozhovor, přeji hodně zdaru!
Není zač, nápodobně.
další články této kategorie