článek

D&P Software

D&P Software

V dílně D&P Software se tvrdě dře. Po několika slušných dílech v čele s Trpaslíky a Gunnerem se vývojáři pustili do arkády s názvem Ponorka a hororového Draculy. Samozřejmě jsme v rozhovoru nezůstali pouze u názvů a dostali se i k vícero informacím o připravovaných hrách. Mimo toho jsme jako vždy vysondovali pár základních informací a i něco ze soukromí tohoto známého týmu. Jsou pro vás české freeware hry důležité? Poznejte jejich další autory.

Pro začátek nám představ D&P Software...




D&P Software je herní vývojový tým založený někdy v roce 2002, bohužel jsme to tenkrát nepovažovali za historickou událost a proto přesné datum nebylo zaneseno do kronik. Důvodem založení týmu byla hlavně nutnost vrážet k našim výtvorům nějaké to logo. Už od počátku byli v našem týmu dva lidi, já (Martin Dorazil) a Jiří Pešek. Proto tedy D&P. Oba jsme se věnovali programovaní a to ne pouze her, ale také jiných prográmků, ale je nutno podotknout, že jich většina zůstala nedokončených. S postupem času se funkce přerozdělily a Jirka si vzal na starosti scénáře a různé detaily. Já zůstal u programování.



Jako vždy se zeptám, jestli vám počet členů týmu vyhovuje, nebo byste rádi uvítali někoho dalšího?



Určitě by se nám sešel grafik a to hlavně dobře zacházející s 3D grafikou. Jenže sehnat někoho opravdu dobrého je nadlidský úkol.



V čem pracujete?



Zatím veškeré naše výtvory vznikly v poměrně kvalitním programovacím nástroji Delphi 5/7, jedná se vlastně o Pascal a v tom pracujeme už od zrodu D&P Software. Jinak grafiku vytváříme ve Photoshopu a když se začnu vztekat, že v tom vše prasím tak přejdu na staré dobré Malování. Poslední dobou se spíše soustředíme na 3D grafiku, on ten třetí rozměr udělá své, tu tvoříme v freeware progamu Blender.



Zkoušeli jste i něco jiného nebo vám tyto programy vyhovují?



Jediné změny probíhají v grafických programech, ale programátorské nástroje zůstávají stejné. V budoucnu snad přejdu na C++, ale Delphi mi zatím vyhovují ve všech směrech.



Máte nějakou specializaci na hry nebo tvoříte všechny druhy her?



Do nynějška to byly jen samé akce, ale snad brzo dokončím některou z rozdělaných kravinek co máme na skladě.



Kterou z vašich her považujete za nejlepší?



Nejlepší z našich her doufám brzo vytvoříme, jelikož to čím disponujeme není nic moc.



Dobře, ale přeci jen si u nás Gunner 3 i Trpaslíci vedli celkem dobře. Co ti na těchto hrách nesedí?



Na Trpaslících i Gunnerovi nám vadí hlavně to, že je člověk spustí a řekne "...hmm je to pěkné, no..." a tím to končí. Zatím se nám nepodařilo vytvořit hru která by zabavila na delší dobu.



Kterou z nich tedy považuješ za povedenější?



Ve složitosti by sice vedl Gunner, ale v zábavnosti Trpaslíci. Za povedenější považuji Trpaslíky.








Na čem právě pracujete?



V současné době pracujeme na Ponorce. Je to arkádová hra v ranném stádiu vývoje, jinak více info brzo uvedeme na stránkách, doufám.









Jak to vypadá s Draculou? Stále platí těch 40%, které uvádíte na vašich stránkách?



Vývoj Draculy sice pokročil (je to více jak 40%) ale dostavilo se pár problémů a proto sem práci na něm pozastavil.











Plánujete zúčastnit se některé z vývojářských soutěží?



Dříve jsme se účastnili soutěže s Únosem, vypadá že proběhne i další kolo, tak uvidíme. Jinak docela nás zaujalo i soutěžení s Becherovkou.



S jakou hrou?



No pravděpodobně s některou z rozdělaných arkád, například s Ponorkou. Ta ovšem prozatím není ani na našich stránkách. Nachází se ve stádiu teorií, existuje pouze malá část grafiky, program je v počátečním stádiu.



Jaké máte s D&P Software plány do budoucna?



hlavní prioritou do budoucna je dokončit rozdělané projekty, jinak je úsilí do nich vložené zbytečné.



Co považujete za váš cíl?



Naším cílem je vytvořit opravdu kvalitní a zábavnou hru (to se nám zatím nepodařilo :-).



Kde berete inspiraci pro vaše hry?



Inspiraci nalézáme v hrách jiných týmů, většinou se podívám na dvě nebo tři hry a nějak si to v palici skloubím do sebe až dostanu nějaký nápad a kupodivu ne stejný jaký je ve shlédnutých projektech.



Kterou freeware hru jste nejčastěji hráli?



StarShip Trooper, to je opravdu excelentní kus.



Který z českých freeware týmů vám přijde nejlepší?



Asi Cybergames, ale velice nadějně vypadá i vKapse Software.



Co vás baví jiného mimo tvorby her?



Myslím že odpovím i za Peška, když napíšu, že se zajímáme o kytary (hlavně elektrické), elektrotechniku, webdesign a jinak sem tam oba relaxujeme na kolech.



Navštěvujete servery s freeware hrami?



Když mám čas tak některý navštívím, jak jsem psal dříve ...hlavně kvůli inspiraci..., nejčastěji FreeGame.cz! ;)



To vás šlechtí. ;) Díky za rozhovor, přeji hodně zdaru!



Není zač, nápodobně.




Blister

autor
/ Blister

Publikováno: 24.08.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 2 =