článek

DespeRadoX & Moribund World

DespeRadoX & Moribund World

Na podzim 2005 vyloupil Becherovku s vesmírným eposem Space Merchants: Conquerors, v letošním ročníku se o to pokusí prozměnu se hrou, silně evokující vzpomínky z legendárních Falloutů. Kdo? DespeRadoX, hlavní designér a programátor DataWebu, za kterým jsme si byli tak trochu virtuálně popovídat. Vše v původním znění. Více už v článku samotném.

Autoři



Já osobně si s tebou na Freegame povídám úplně poprvé, takže… Můžeš letmě představit sebe, tým, vaše počátky, sny, plány a podobně?



Volám sa Radoslav Veselý (mimochodem velmi optimistické meno) a vystupujem pod nickom DespeRadoX. Počiatky…programujem už niekolko rokov v komerčnej sfére (stávková kancelária,riadiace programy pre CS , skladové hospodářství a tak) z hrami som zacal zaciatkom roku 2005 a moja prvá hra bol Space Merchants:Conquerors. Žiadny stály tým nieje. Okrem mňa je jediný stály člen Haza ktorý robí scénáře a gamedizajn.Minulý rok som posledný mesiac před uzávierkou Becherovky spolupracoval zo skvělým grafikom Smuphixom. Tento rok grafiku robí Zgerbjak taktiež schopný člověk. Zatiaľ čo minulý rok som mal hudobníkov dvoch (Mem a Hejkal) tentokrát som využil len jedného z nich. Nesmiem zabudnúť spomenúť Sirnisa, ktorý sa spočiatku aktávne podielal na scenári Moribund World.




Kolik vás momentálně pracuje? Přes léto nejsou komunikační / pracovní problémy ničím neobvyklým…



No ako som to už načrtol je to Haza, Zgerbjak a moja maličkosť. Externe robí hudbu Hejkal.




Amatérské vývojářské grupy zanikají u nás i ve světě ze dne na den. Nemáš strach, že se vám může po nějaké menší či větší šarvátce může stát něco podobného? Třeba se ale mýlím a vy fungujete na obzvláště pevných základech. :-)



Nehrozí. :-)











Moribund World



Umírající Svět od začátku patří mezi největší kousky nadcházejícího ročníku Becherovka Game. Přitom o ni veřejnost neví víc než to, že půjde o klasickou adventuru a že se bude odehrávat ve značně zdevastovaném světě, ne nepodobném světu Falloutího univerza (kam měla hra do jisté fáze vývoje taky patřit). Jste už ve fázi, kdy toho můžete prozradit více, nebo si to všechno šetříte až na soutěž?



Fallouti univerzum pozvolna prešlo vo vlastní svet v ktorom je Becherovka (ako inak) velmi dôležitá súčasť života. Myslím že je zbytečné prezrádzať podrobnosti. Kto bude chcieť ten si to zahrá.




Ve šlépějích slavných her od Black Isle šlo už mnoho zde na Freegame uveřejněných titulů a poctivé dohrání trvalo desítky hodin. Jak na tom bude Moribund World vzhledem k tomu, že se jedná o adventuru, a to freewarovou? Můžeš se prokecnout, kolik plánujete měst / herních obrazovek?



Toto je složitá otázka. Sme silne obmezený max. povolenou veľkosťou hry =10MB čo pri rozlíšení 1024 x 768 animaciach a nejakej tej hudbe v mp3 formáte je strašne málo. Nechceli sme zvyšovať počet lokácii na úkor kvality tak sme celý dej obmezily na jednu malú osadu. Hra preto bude obsahovať 11 lokácii. Plánujeme však (ak bude dobrá odezva zo strany hráčov) rozšírenie ktore sa bude dať stiahnuť na našej stránke.




Mimochodem, proč zrovna postapokalyptický svět? I když pomineme fantasy hry na hrdiny a podobně ovařené věci, dá se zrovna tak dobře jít ve šlépějích Diabla nebo Planescape: Torment. :-)



No hľadal som niečo do témy 200 rokov Becherovky tak som dej zasadil do 200 rokov vzdialenej postapokaliptickej budúcnosti, a samozrejme preto že Fallout je naj.
BTW: Planescape: Torment je super.




S projektem Space Merchants: Conquerors jste loňskou Becherovku vyhráli. Nemáte strach, že to budete mít letos v lecčem těžší? Že se na vás budou dívat jako ve škole na premianty? Jak probíhala polemika o tom, s jakou hrou jít letos obhajovat a kdo měl nakonec rozhodující slovo?



Ťažšie je to každý rok. Konkurencia je čoraz kvalitnejšia a ja som realista. Možnosti na čom sa bude do tohtoročnej Becherovky pracovať bolo niekolko. Nebudem to tu vymenovávať pretože už máme plány aj do Becherovky 2007 a jedna s tých možností tam bude realizovaná (som tajomný ako hrad v Karpatoch). Prakticky sa januar–februar pracovalo na niečom inom. Mimochodom okrem umierajúceho sveta pripravujem jednu jednoduchšiu hru do kategórie logických hier (zatial som to ešte nezverejňoval). Rozhodujúce slovo nebolo , bolo to kolektívne rozhodnutie. :-)




Na webu projektu se začátkem června mihla žádnost o krátkou výpomoc diskrétních betatesterů. Jak to dopadlo? Stíháte jít s plánem? Všude ve vesmíru totiž obíhají hry, které se odkládají, a odkládají… a odkládají… :-)



S plánom sa nikdy nestíha , ale ja najlepšie robím pod tlakom a na to sa spolieham. :-)












Trocha offtopicu…



Vaše letošní konkurence pro Becherovka Game 2006 zatím moc růžky nevystrkuje, největší tuzemské projekty nechává tento podnik zcela chladné. Přistupuješ nějak i k tomuto faktoru? Nepřemýšleli jste někdy, že půjdete taky mimo vlnu Becherovky, tak jak to se svýma adventurkama provedl Nihilis i Faraway?



Asi takto….Becherovka je pre mňa hnací motor. Keby som robil hru ktorá nemá termín dokončenia tak ju asi nikdy nedokončím.




Je mezi českým freewarem nějaká hra, u které sis říkal „sákryš, tihleti vývojáři jsou fakt machři, ti budou jednou působit na profiscéně…“? Jak je to vůbec s tebou a budoucností, vidíš ji přes developing, nebo na Moribund World děláš jen „for fun“?



Jasne takých je kopec, nebudem radšej menovať aby som na niekoho nazabudol ale také pecky jako Plane Arcade, Biliard Simulator, Aquadelic alebo z adventur Mrtvé město , Little World to su fakt kvalitne věci. Budcnosť je vo hviezdach. Ešte 4-5 becheroviek a možno sa vypracujem…a možno nie.




Díky za tvůj čas, za celou redakci Ti přeji hodně štěstí do vývoje a hromady spokojených hráčů, ať už se vrhneš po čemkoliv… A samozřejmě ať na nadcházející Becherovce uzmete nějakou tu trofej. Jestli chceš vzkázat nějaké poselství lidem, kteří chodí na Freegame, udělej to právě teď.



Dík a veľa úspechov aj tebe a celej redakcii.Poselství? Hmmm…..kdo si hraje nezlobí! :-)










Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 24.08.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 5 =

aarst | 13.05.07 v 04:52

higuys!What yourblog powered by?


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce