článek

Calimero Industries & Sýkorovo Manufaktorium

Calimero Industries & Sýkorovo Manufaktorium

Zkušený český vývojařský tým bez jednotného názvu, jenž má na svědomí spoustu skvělých her, mezi nimiž vyniká hlavně kvalitní RPG Secret in the Cave, adventury Žezlo Moci a připravovaný trhák dungeon Cardhalia, zajímavý to zástupce mezi freeware hrami dnes téměř vyhynulého, leč výborného, žánru. Chcete se dozvědět, kterak k tvorbě her přišli, kdy už se konečně dočkáme slibovaného super dungeonu, jak vlastně bude vypadat a co chystají dalšího?


Před samotným rozhovorem bych chtěl upozornit, že se jedná o dva různé lidi s různými nicky a (ačkoli to zní divně) různými názvy týmů. Přesto ale v podstatě tvoří jednu skupinu.. Ale to se dozvíte z rozhovoru. ;) Také podotýkám, že veškerou tvorbu tohoto "týmu" včetně čerstvých informací o nových projektech naleznete na jejich internetových stránkách The_P.



Nazdar! Můžeš nám pro začátek trochu představit váš tým?



The_P: No, vlastně není žádný "náš" tým. Každý máme svou vlastní "pseudoorganizaci" - já mám "Calimero Industries Inc", které se stará hlavně o distribuci her a občasnou abych tak řekl "technickou" podporu druhé společnosti - "Sýkorova Manufaktoria", které má pro změnu pod palcem S.A.Y a které hlavně vyvíjí hry - občas se samozřejmě na vývoji podílí i "Calimero Industries Inc" a to hlavně u větších projektů (jako poslední hlavní
jsou to Los Piratos a jako poslední vedlejší je to Cardhalia, kde obstaralo knihovnu pro rychlou tvorbu her" :-) - ale všechny názvy jsou pouze informativní, ve skutečnosti jsou to jen prodloužení našich nicků - prostě nás ani nenapadlo, že bychom měli náš název nějak sjednotit, uf...



S.A.Y: …jo tak nějak to bude…;)



Jak jste se vůbec k tvorbě her dostali?



S.A.Y: Já jsem tvořil hry odjakživa - ještě když jsem chodil do školky a byl závislý na mém Didaktiku M, jsem si kreslil, jak by asi moje hry mohly vypadat (také jsem si v této době stanovil první metu - textovku, viz. Žezlo Moci I.)



The_P: Po vytvoření Žezla Moci 1 - programuji samozřejmě déle, ale myšlenka vytvořit hru vznikla až od tohoto slavného okamžiku (za což jsem S.A.Y vděčen).











Co vás vedlo k vytvoření Cardhalie a proč jste ji zpracovali zrovna jako dungeon? Bylo to kvůli absenci tohoto žánru na freeware scéně nebo čistě z vlastního
zájmu?




S.A.Y: Dungeon je jednoznačně daleko nejlepší žánr, jaký kdy člově vymyslel. Jeho programová složitost není tak veliká, proto jsem chtěl jeden takový zařadit do své sbírky. Dungeon je naprosto jedinečný tím, že je to mezník mezi fantasií a virtuální realitou. Zatímco druhá jmenovaná vám rovnou předkládá vše, co potřebujete a váš osobní faktor kompletně ruší, fantasie vám umožňuje určitým způsobem vše přetvořit tak, jak sami
chcete, aby to vypadalo. Dneska se na to již zapomíná, proto velmi často upadá hratelnost. Ze hry prostě není možné vypustit faktor vlastní fantasie, jinak hra přestane být hrou. Teoreticky je úplně nejsprávnějším žánrem textovka (resp. stolní Hry na hrdiny), která otevírá bránu fantasie na 100%. Graficky nic nevidíte, obrazy jsou jen ve vaší hlavě, kde vás nic neovlivňuje. Dungeon tvoří mezník, kdy graficky není natolik propracovaný, aby vám
tyto obrazy modifikoval…



The_P: Přesně to jsem měl na mysli (kecám)…




Kolik času vám zatím zabral vývoj Cardhalie?



S.A.Y: No, pokud se vzpomínám, začalo to někdy v listopadu (zvláštní, Žezlo také začalo v listopadu) roku 2003, kdy jsme byli zabráni do Pirátů (Los Piratos). Jak už u nás bývá zvykem, během takových těch začátků, kdy The_P fachal na Enginu a mně připadly takové ty nezáživné přípravy na přípravy, na mě přišla v té nejlepší chvíli inspirace a pustil jsem po dlouhé době Lands Of Lore I. Hrál jsem asi tak půl hodiny a už jsem pouštěl Visualko a dál to už všichni znáte…




The_P: No, tvorba základu 2D Tools mi trvala asi 1 týden, následná reorganizace a opravy asi další týden a následná vylepšení jsou vždy otázkou pár hodin - když započítám přestávky tak asi 5 měsíců :-)...



Mohli byste nám udělat takové malé preview?



S.A.Y: Co se preview týče, nosí mi smůlu, takže budu stručný: bude to dostatečně dlouhé na to, aby to nešlo dohrát jen tak za hoďku. Bude tam spousta věcí od předmětů, teleportů a kouzel přes monstra a NPC až po rozsáhlé mapy v interiérech i exteriérech - no prostě klasické RPG. Postavy si vyberete na startu a doprovázejí vás po celou hru…



The_P: Á - můj oblíbený tech-fetish, takže - je nezbytně nutný DirectX 8 (lépe 8.1) kompatibilní zvuková karta a grafická karta schopna akcelerovaného 3D rozlišení 800x600 ve 32-bitových barvách. Tedy něco s alespoň Rivou TNT2, 333 Mhz CPU a řekněme 32 MB RAM - to stačí na provoz knihovny, ale hra bude samozřejmě poněkud náročnější :)...



Na kdy chystáte vydání hry?



S.A.Y: Nevim, kde jste to všichni vzali, že to bude na konci září, ale co se mě týče, zakončení projektu zatím nevidím (zaslepen tmou). Programová část se chýlí ke konci, nicméně z té mnohem delší, kdy se bude tvořit grafika, mapy apod. je asi tak 3.569%.



The_P: Haha (já o ničem nevím ;)....














Prozradíš nám, co plánujete po dokončení Cardhalie?



S.A.Y: Po dokončení Cardhalie se uvolní obrovská energie, která rozštěpí dosavadní známý svět do čtyř podsvětů, jejichž nadvláda bude přána Peklu, které vrhne lávu na vaše lysé mysle a všichni budem rozpuštěni dechem olejových draků. Potom se vesmír vcucne sám do sebe a nastane prázdnota, ze které vznikl prapočátek všeho. Potom bude velký třesk, přijdou dinosauři, ale protože budou moc tlustý, tak pojdou a stane se z
nich ropa. A potom přijdou arabové a začnou si kupovat mercedesy...




The_P: Nevím, že by Los Piratos? - ba né, v choré mysli S.A.Y už určitě něco bublá (anebo to bude tim, že nesnídal)...



Hrajete PC gamesy?




S.A.Y: Občas si něco šlehnu, zvláště když jsem vyčerpán vlastním programováním. Nejraději mám osvědčenou starou školu - hry ze 486 a níž (včetně ZX Spectra a videoher, samozřejmě). Nejvíce ze všeho dávám přednost hratelnosti a atmosféře, pak dlouho nic a pak se teprve poohlížím na vše ostatní. Ve hře mi úplně stačí textový režim (Fuka RuleZ!:-)




The_P: Ano (ano, ano) hry (hry, hry)!




Nejoblíbeněnjší PC hra:



The_P: Tak to bude těžké, hmmm... Quake?



S.A.Y: hhhhmmmmmmm!? Po dlouhé době správná otázka: Lands Of Lore I., Lands Of Lore II.



Sledujete nějak českou freeware herní scénu a konkurenční rpgéčka?



S.A.Y: Já ani moc ne, občas se doslechnu od The_P, že vyšlo něco zajímavého, ale jinak mě to nechává ledově chladným. Hraju si na svém písečku…



The_P: Občas se podívám na jeden herní server - jinak vůbec nic, ve freeware přece není konkurence (pak už to není freeware, ale czechware :-)...



Máte mezi freeware herními tými nějaký vzor?



S.A.Y: Sebe.



The_P: Ne (od přechozího řádku se distancuji :-).








Vzkázal bys něco čtenářům?



S.A.Y: Nakupujte originálky (ve velkym), ať to mám pak levnější… Shop smart, shop S-Mart!



The_P: Nevěřte všemu, co vidíte (i co nevidíte) a BDĚTE (a S.A.Y teď už nemá co napsat. ;)



Tak ahoj a díky za rozhovor!



S.A.Y:Nazdar...



The_P: Jasně and may the SCHWARTZ be with you… ;-}




Sosol

autor
Jan Jirkovský / Sosol

Publikováno: 04.08.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 2 =

Redhawks | 28.07.05 v 13:32

M: Myslím že už asi každý pochopil, že se sem píšou příspěvky

m | 01.10.04 v 14:25

Zde napiště svůj pmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmříspěvek..