článek

Bart o Becherovkii

Bart o Becherovkii

Becherovkia, připravovaná hra vývojářského týmu Interactive Softworks, bude mixem her Mafia a Grand Theft Auto. Přišlo nám to natolik zajímavé, že jsme se rozhodli vyzpovídat Team Leadera týmu, který nám prozradil několik zajímavých novinek...

1. Ahoj Barte! Nejdříve se nám prosím podrobně představ…




Zdar. Takže jmenuji se Roman Šimr je mi 15 let. Žiji v severních Čechách kousek u Chomutova.




2. Na své projekty jsi sám, otázka je proto na místě. Nemáš v plánu někoho do svých řad přibrat?




Takže sám už nejsem, přijal jsem tři vývojáře; Marka, derFeuerera a K.O.S.I.K.A, který je zároveň s Markem také grafik.





3. Kde a proč se zrodila myšlenka založit tým Interactive softworks?




Já nejsem nějakým velkým "pařanem" počítačových her, ale napadlo mě, že když je zábava hrát počítačové hry tak dělat je musí být zábava mnohokrát větší a to je. Tak jsem jednoho dne založil team Digital Game studio. Hry, které jsem velkým úsilím vytvářel skončili bůh ví kde jen kvůli tomu, že se mi spálil HD. Rozhodl jsem založit nový team, v němž bychom vytvářeli hry na trochu lepší úrovni než doposud.





4. Jak dlouho už váš tým Interactive softworks existuje?





Existuje teprve asi měsíc.




5. V současné době se nejvíce mluví o připravované akční hře Becherovkia. Co nám o ní můžeš prozradit?




No, většinu se asi dozvíte na oficiálních stránkách Interactive Softworks, ale něco navíc Vám prozradit mohu. Ve hře budete řidičem alkoholu budete jezdit po městě k lidem, kteří si Becherovku objednají, až vás jednoho dne napadne parta Gangsterů, kterým jen tak tak utečete. Obstaráte si zbraň a musíte se proti nim bránit. Ve hře bude dynamická změna času a počasí(na obrazovce budou hodiny a když bude třeba 12 hodin v noci tak bude tma. Něco jako GTA San Andreas). Hra bude plně z 3 osoby. Ve hře budou minimálně 4 města + rozsáhlá krajina za městem. Čekat můžete alespoň 20 typů aut. A to je asi vše co Vám můžu zatím prozradit.












6. Vím, že Becherovkia bude přihlášena do soutěže Becherovka Game. S jakými cíly do soutěže vstupuješ? Děláš si zálusk na výhru?




Tak já do ní vstupuji hlavně abych se zúčastnil nemusím, za každou cenu vyhrát. Je hodně lidí co dělají mnohem lepší hry než já. A také do ní jdu trošku kvůli propagaci našeho teamu. :-D




7. V jakém stádiu se titul nachází právě teď?




Tak základní engine hry je hotov. Stačí postavit celé město dodělat modely aut a hlavně mise to bude to nejtěžší.




8. Jak často na projektu pracuješ? Denně?




Pracuji na ní skoro všechen volný čas. Ve všední dny denně asi 2 hodiny a o víkendu asi 5-6 hodin.




9. Kdy jsi na hře začal pracovat?




To si pamatuji velmi dobře bylo to 1.Května 2006. Byl jsem zrovna nemocný a měl jsem horečky. Seděl jsem u PC a přemýšlel co udělat za hru napadla mě Becherovkia.




10. Už máš nějaké plány na dobu po Becherovkii?



Je jich docela dost tak Vám alespoň nějaké řeknu. Hra PacMaster(Něco jako starý dobrý Pacman, ale v 3. rozměru). Jazz Jack Rabit(návrat skvělého zajíce), RPG v které budete hrát normálního člověka, a nakonec Mark z mého teamu pracuje na akční vojenské hře The Fight on Ice(3D).











11. Co technické problémy při vývoji – jsou nějaké? S čím se například
potýkáš právě teď?



Právě pracuji na lampách ve městě. Ono není težké vymodelovat lampu, ale udělat aby lampa svítila to už je oříšek, který právě teď řeším, ale za dva dny by to mělo být hotové.



12. Na čem se aktuálně pracuje?



Stavba města, 3D postavy, 3D modely aut, lampy o kterých jsem se zmínil v předchozí otázce, popelnice a telefonní budky.




13. V jakých programech hru vyvíjíš?



GameMaker, Corel Graphic Suite 11, Marzipan



14. Nechce se mi věřit, že to běží opravdu jen díky Game Makeru. Zajímá mě, jak rychle hra jede – není nevýhoda tvořit hru podobného rázu právě v GM?




Tak tomu opravdu věřte hra je celá kompletně v GameMakeru. Hra jede poměrně slušně i na slabších počítačích. Tvořit hru podobného rázu v GM je výhoda i nevýhoda jak se to vezme. Dělat hru v GameMakeru je sice rychlé, ale grafika není zase tak dokonalá. Nedělat hru v GameMakeru má taky své klady a zápory(alespoň pro mě). Sice uděláte svůj vlastní kód, ale psát hru např. v C++ je strašně časově náročné. I když se do budoucna chci naučit dělat hry bez GameMakeru, ale třeba v C++.



15. Jaké máš plány do budoucna?




Vydávat další poměrně dobré hry. Přijímat nové schopné lidi do Interactive Softworks. Naučit se pořádně v C++ :-D. A jednou třeba za pár let se tím živit.



16. Je něco, co by si chtěl čtenářům Freegame.cz vzkázat?



Ať se na Becherovkiu teší jako na všechny hry, na kterých pracujeme. A že děkuji za jejich nemalou podporu při vývoji her.





Nosi

autor
/ Nosi

Publikováno: 05.06.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 1 =

Mr.Kev | 22.09.06 v 21:00

Dej si bacha na to čwrvené logo hry nebo co to je - vypadá jako vystřižené z mafie -> porušení autorských práv -> porušení pravidel BG06 -> možná diskvalifikace

Johny English | 09.09.06 v 21:15

Je jeste vas team?

Martin Svoboda | 21.07.06 v 16:31

pošli mi ten engine

readgamer | 07.06.06 v 14:02

GM neni opravdu engine je to jen program se kterým se dá jednoduchý engine vytvořit ,tak to teda beru já osobně :-)

e | 07.06.06 v 10:50

sem zvědavej jak hra dopadne, osobně si myslím že když to opravdu dotáhnete do konce tak tam bude polovička věcí co slibujete a spoustu bugů :(, doufám že se mílím.... GL

Bart | 06.06.06 v 15:10

a co říkáte celkově na hru???

Bart | 06.06.06 v 06:44

:-D

Triple T | 05.06.06 v 20:11

GM obsahuje (graficky) engine, ktery je pravdepodobne postaveny na enginu nejake knihovny a na kterem se da postavit zase jiny, odvozenejsi engine.

Risk | 05.06.06 v 15:43

No GM opravdu neni engine, ale řikat že hry v něm maj horší grafiku??? možná u 3D, ale to jde z velké části obejít. U 2D je v něm grafika jakou uděáš, takže tam záleží na tobě... :) Jinak na 3D bych doporučoval Blender game engine - dokáže toho víc

Bart | 05.06.06 v 14:05

já vim, ale já to myslel jako základ ovládání atd.

Fiola | 05.06.06 v 13:27

Už na to několik článků vyšlo... Game Maker je sice hnací motor, ale není to engine jako takový, ten musíš až v programu vytvořit...

Dave | 05.06.06 v 10:48

...zase dělá na enginu. GameMaker je engine!


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce