článek

AntSoft

AntSoft

Co si takhle popovídat s dalším českým vývojovým týmem? Tentokrát tu máme docela dobře rozjetý AntSoft! Tahle tříčlenná parta kluků, která drží pohromadě díky vyvíjení her a motorestu, dokáže opravdu překvapit. Co se u nich doma pro nás nového chystá? Jaké jsou jejich vyhlídky do budoucna? Nebo co tihle motorově založení hoši dokázali? Odpovědi na tyhle otázky a spoustu jiných zajímavostí nám na sebe prásknou „právě teď“!

Na úvod bys mohl představit svůj tým, něco o vás řekl a tak…



No, takže hlavní „boss“ jsem já - Jakub V. Dělám hry ve Flashi MX. Ve volném čase, když mě napadne nějaká sranda, tak udělám i nějakou animaci. Také skládám hudbu, ale ta v našich hrách moc není, protože mám velké problémy s nahráváním. Jako další je tu náš VisualBasic programátor Martin K., ten se specializuje hlavně na software, na různé prográmky a pokouší se i o hry, ale ty končí bohužel většinou v koši kvůli ztrátě dat... Na závěr bych uvedl jako třetího člena Petra V. Bez něj by byly všechny hry suché a bez výrazu, protože on mi dodává nejvíce námětů a nápadů a vymýšlí různé vtipy, testuje hry a hledá chyby a podobně.



Proč jste si dali do názvu a do loga mravence? Jakou to má symboliku, pilnost?



Symboliku to nemá žádnou, prostě AntSoft - dobře to zní. Žádný jiný význam to asi nemá...



„Asi“? Tak jo, když myslíš... Kdy a jak jste začali se svojí tvorbou?



Tak to je dost nejisté… Začalo to tuším kolem roku 1999, možná i dřív. Tehdy jsem si nakreslil ve škole obrázek jakési plošinovky. Mělo to být někde v pekle a mělo se tam chodit s čertem. Jen tak se procházet, sbírat věci atd, prostě jen taková sranda. To jsem ještě nevěděl vůbec nic o tvorbě her, dokonce jsem ani neměl doma počítač, toužil jsem po tom, že někdy udělám nějakou hru. Až jsem měl počítač, tak jsem si doma v Malování nakreslil pár obrázků čerta, jednotlivé snímky pohybu chůze a přehrával si je rychle za sebou v nějakém prohlížeči obrázků. To mě zaujalo a sháněl jsem nějaký program, kde by se daly tvořit animace. Narazil jsem na Flash. Pak jsem ho začal zkoumat a zkoušet různé blbinky a krátké animace. K programování jsem se dostal až o hodně později, o něm jsem ještě nevěděl nic a tak jsem vytvořil pouze jakousi „klikací“ hru, která nebyla o ničem. Postupem času jsem začal chápat ActionScript a dělat složitější věci. Okolo roku 2000-2001 jsem se dozvěděl o schopnostech kámoše Martina K. a založil tým.



Auta a motokros – to je častý motiv vašich her, proč? Motorest je váš rodinný koníček? Co vás na tomto tématu přitahuje?



Ty kořeny budou asi u bráchy Petra. Ten se hodně zajímá o motorismus a celé dny proskáče na kole. Zrovna nedávno dopadl při jednom z mnoha skoků jako Jáchym (ze hry Motocross Becher). Právě on (Petr) vymýšlí drtivou většinu námětů na hry. Pokusil jsem se i o pár her jiného žánru, ale jakási temná magnetická síla mě pořád táhne zpátky k motivu aut… (Není ta temná síla právě on? :-))














Je. Ta síla bude od bráchy, nebo že by geny? Proč jsem se ptal, není divu, samí kluci… A co „péčko“? Teda pardon, chci říci: A co „céčko“? Vytvořili jste docela úspěšný kalendář, dokonce se dostal do PPK. Ale na svém webu tvrdíte, že je nedokončený. Kdy jej dokončíte?



Co se týče toho kalendáře, tak o tom nikdo z nás netušil, že je o něj takový zájem. Dokončení jsme plánovali co nejdříve, ale jaksi se nám ztratil (či smazal) zdrojový kód takže ho Martin nemohl dokončit, ale musím podotknout, že se „zdroják“ našel a dokončení plánujeme už koncem června.












Nezapomenutelné Netvor Speed mě nutí ptát se: Jaké nové projekty připravujete? Na co se mohou příznivci free-her už teď těšit?



Snažím se udělat pro změnu nějakou logickou hru, trochu se vzdálit od těch závodních. Už jsem na ní začal pracovat a doufám, že ji brzo dokončím. Dále už mám rozpracovanou jednu takovou maličkost, bude to spíš pro pobavení, ale kdo ví… Třetí hrou, kterou se chystám udělat, bude simulace jakéhosi autobazaru či servisu, která bude založena na výhodném nákupu, opravě a prodeji aut, samozřejmě tam bude i spousta funkcí a možností, ale to je zatím jen na papíře, zatím jsem s tím ještě nezačal. - No vidíte, a jsme zase u toho motorismu. :-)



Takže to máme jednu logiku, dále nějakou zábavnou hříčku a jedenkrát strategie. Hmm, to jsou dobré vyhlídky do budoucna. Celkem dobré jsou i vaše některé krátké animační šoty. Jak dlouho vám běžně trvá tvorba jedné animace?



Tak to je různé, ty animace dělám vždycky podle nálady, když mě něco napadne. Většinou to mám hotové tak za jedno odpoledne.








Jedno odpoledne? To jde… Jste častými účastníky soutěže, která má za účel propagovat jistou lihovinu. Mnoha hráčům se tato komerčnost moc nezamlouvá. Jaký je na to váš názor? Chcete propagovat české lihovarnictví, nebo vám jde jen o to soutěžení?



O propagaci lihovarnictví určitě nejde… Kdysi jsem se o té soutěži dozvěděl na internetu. Chtěl jsem zkusit účast, poprvé to bylo s hrou Motocross Becher. Nejde o to, abych nějak propagoval alkohol. Jde spíš o to, že když už dělám hru, tak proč to nezkusit a neposlat ji do soutěže? Třeba budu mít štěstí…



Chápu, když už na něčem dělám, tak proč nevyužít příležitosti a nezkusit si štěstí? Ale tuhle otázku si asi neklade většina hráčů, spoustě z nich se to nelíbí… Co byste na samotný závěr vzkázali čtenářům FreeGame?



Teď mě nic vhodného nenapadá. Ale určitě chci poděkovat za to, že se jim moje hry líbí a že je hrají. A taky chci poděkovat webu FreeGame, že náš tým zviditelnili a že nám napsali kvalitní recenze.



Děkuji, za slova díků. Ty recenze jsou ode mě. A pro změnu i já chci tímto poděkovat našemu vedení za to, že mi ty recenze vůbec vydali. :) A ty Jakube, bráchovi vyřiď, ať na sebe dává pozor! Prostě ať si venku nenabije h*bu. Jinak bychom přišli o jednoho z vývojářů. :) No nic, vážení čtenáři, dostáváme se ke konci. Jsem rád, že jsem vám mohl představit další vývojový český tým. Mějte se dobře. Zase se někdy příště uvidíme u dalších exkluzivních rozhovorů. :)




JiGr

autor
/ JiGr

Publikováno: 22.05.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 3 =

JYupWMLW

JYupWMLW | 08.04.24 v 09:35

1