článek

Anakin77

Anakin77

Poznejte autora geniální strategie Castle Duels! Seznamte se z jeho plány do budoucna, přečtěte si, jak odpověděl na několik typických otázek a zda prozradil, čím nás v budoucnu ještě překvapí. Bude mít Castle Duels pokračování nebo přijde Anakin77 s novým projektem? Odpovědi čtěte v rozhovoru. :)

Můžeš se nám pro začátek trochu představit?



Co o sobě – jmenuji se Miloš, to už víte, a jsem – snad – normální kluk ve 27 letech. Baví mě spousta věcí – filmy, Internet, plavání, sauna, squash, tanec, atd. atd. - v poslední době právě tvorba her a karetní kouzla. Na hrách pracuji sám. Bohužel nejsem grafik ani hudební skladatel, takže moje hry jsou tím – přiznám se – značně omezeny. V tvorbou freeware her jako takovou jsem začal asi v únoru tohoto roku. Kdysi jsem se sice pokoušel stvořit nějaké primitivní prográmky v Q-Basicu nebo Turbo Pascalu, ale o tom už nemá cenu se dnes ani zmiňovat. Když jsem letos narazil na program Game Maker, byl můj volný čas na budoucích nejméně pár měsíců (rozhodně dodnes) jasně specifikován.



Na jaké hry se převážně zaměřuješ?



Jako „amatérský vývojář“ musí moje hry být kompromisem mezi tím, co chci vytvořit, co je vůbec možné vytvořit a co umím vytvořit. V jednom z těchto tří hledisek – většinou v tom třetím - pak vždy musím ustoupit, i když se snažím, abych to, co „umím vytvořit“, alespoň částečně rozšiřoval. Mým snem je naprogramovat kvalitní a komplexní RPG, ale na to si zatím netroufám, tak se „procvičuju“ na střílečkách, logických hříčkách a naposledy jednodušší strategii. Chci vytvářet hry, které mne a snad i jiné lidi budou bavit, a jelikož sám hraji zejména strategie a RPG, chci v budoucnu tvořit právě v těchto žánrech. Připadá mi to jako největší výzva, ale i jako vidina toho, že si jednou zahraju RPG, které mi sedne po všech stránkách. Takovou „ideální“ hrou, kterou si představuji, bude zjednodušená kombinace Diabla a Morrowindu.



Jak si přišel na Castle Duels? Byl to čistě jen tvůj nápad nebo si odněkud bral inspiraci?



Castle Duels tak nějak vyplynuly samy. Prostě jsem se chtěl odreagovat od práce na hře, kterou připravuji už něco přes půl roku a zatím se o ní zmiňuji jako o „tajném projektu“, tak když jsem získal celkem ucházející sprity rytířů, lučištníků a mágů, řekl jsem si, že je nějak použiju. Hrady, doly, příběh a vše ostatní už tak nějak přišlo samo. Když tvořím hru, tak jen „zkusmo“ naprogramuji jednoduchý základ – což v tomto případě byly dva obdélníky na každé straně obrazovky, od kterých bylo možné posílat rytíře a ty bojovali. Pak takový základ jen obaluji a obaluji, až z toho vyjde něco, co když dám zahrát nějakému kamarádovi, on řekne: „jo, to je dobrý, ale ještě bych tam přidal hradby a dal tomu nějakej příběh“. Takže abych se konkrétně přiznal – základ i princip hry jsem stvořil sám, možná vzdáleně trochu ovlivněn způsobem těžby a nákupu jednotek ve hře Rise of Nations, a kamarádi mi pomohli doladit a vymyslet pár věcí jako hradby, příběh, taktiku nepřítele.



Tvoříš i v něčem jiném než v Game Makeru?



Jelikož jsem tvořit začal vlastně teprve nedávno, držím se zatím toho, co už jakž takž umím, a to je program Game Maker. Pokud u programování setrvám, samozřejmě bych chtěl přejít k nějakému profesionálnímu programovacímu jazyku. Trochu mne ale mrzí reakce, kdy je Game Maker úplně zavrhován jako věc, ve které nelze vytvořit nic hratelného. Pravda - pod záplavou hříček, kdy někdo v nadšení, že mu jde „přetahovat ikony a ono se to pak hejbe“, pustí do světa jakousi hru, na které pracoval jedno odpoledne, nebo jen využije ukázkovou hru z Game Makeru a přehází sprity v jednotlivých úrovních a název, se není až tak moc čemu divit. Já ale vím, že v tomto programu, který je Markem Overmarsem průběžně zdokonalován, je ukryto mnohem víc možností, než co v něm většina lidí vidí.











Která z tvých her se ti podle tebe nejvíce povedla? Tedy mimo Castle Duels, kde je to jasné. ;)



Doufám, že to je a bude zatím nepublikovaný „tajný projekt“ ;). U žádné ze svých her jsem nečekal, že by měly mít nějaký úspěch – už jen proto, že na nich pracuju sám a nemám zkušenosti s grafikou a hudbou, což se snažím sehnat po freewarových serverech a dát nějakým způsobem do kupy. Možná největší radost mi udělal Boulder Dash 2, kam jsem – až na animaci „kopáče“ – grafiku (jestli se tak těm pár kostičkám dá říkat :/) sám nakonec vytvořil, ale hlavně proto, že jde o remake mojí oblíbené hry ze stařičkého Commodora C64. Po pravdě u Castle Duels jsem se rozmýšlel, jestli je vůbec pustím do světa, a když, tak jsem je chtěl ještě zdokonalit (vím, že mají spoustu much :/), ale moje kamarádka, které jsem hru poslal k posouzení, jí byla unešena a hned ji dala na jeden freewarový server. Nakonec jsem se tedy rozhodl vrátit se k práci na svém „tajném projektu“ a teď překvapeně – s potěšením – sleduju kladné reakce, které moje „rozpracovaná hříčka“ Castle Duels vyvolala.



Plánuješ pokračování Castle Duels?



Prozatím jsem o tom nepřemýšlel, i když v příběhu jsem si – na radu kamaráda - pro pokračování nechal „zadní vrátka“. Jak jsem se již zmínil, spíše bych rád stvořil nějaké RPG, i když nezavrhuji ani myšlenku kombinace RPG a strategie.



Na čem v současnosti pracuješ?



Můj „tajný projekt“, který v současnosti tvořím, je zjednodušenou kombinací RPG, adventury a akce. Trochu ho před Vámi „odtajním“. Hra se bude odehrávat v současnosti, a zejména se chci soustředit na prvek, který mne zaujal ve hře Morrowind – a tím je pověst a to, jak ovlivňuje jednání NPC. Budete se pohybovat po městě s několika možnostmi, jak získat finance – jak poctivými, tak i nepoctivými. Vaše jednání pak bude ovlivňovat Vaši pověst (kromě toho, že můžete skončit ve vězení) a podle ní budou ostatní obyvatelé s Vámi jednat. Pokud budete moc velcí „slušňáci“, drogoví dealeři se před Vámi budou mít na pozoru, dveře „cechu zlodějů“ zůstanou před Vámi zavřené, ale budete mít šanci stát se třeba i advokátem a starosta si s Vámi bude tykat. No a naopak. Už mám fungující verzi hry – s provizorní grafikou a zatím krátkým hlavním příběhem – ačkoliv, stejně jako v Morrowindu, lze ve hře žít a provádět spoustu věcí i bez lpění na hlavní linii. Mimo pověsti budete mít i několik dalších vlastností a dovedností, které budete vylepšovat. Zatím nejsem plně rozhodnut, zda tuto hru ještě rozšířím, nebo ji brzy jako projekt „uzavřu“ s tím, že to bude hra jen na cca 10 hodin čistého času, a budu se věnovat svému „vysněnému RPG“, k němuž však zatím nemám ani čárku (jen spoustu myšlenek a nápadů v hlavě).












Který z českých freeware týmů je podle tebe nejlepší?



Jako nováček v tvorbě freeware a amatér si netroufnu hodnotit vývojové týmy, už jen proto, že nehraju všechny žánry a i z těch mnou oblíbených – RTS, RPG, občas adventury, si hodně mezi freewarem vybírám podle prvního dojmu. Co mne v posledních měsících zaujalo, byla hra „Zahrádka“ od BlueA Software nebo v poslední době z adventur – Mrtvé Město týmu Nihilis - hra, kterou jsem sice/bohužel dohrál asi za půl hodiny, ale je vytvořena v nádherné grafice a má skvělou atmosféru.




Chtěl by ses jednou živit tvorbou her? ;)



Jen tvorbou her rozhodně ne. Jednak se chci věnovat i svému dalšímu koníčku – karetním kouzlům a trikům, jednak nechci u počítače strávit druhou půlku života (když už půlku jsem u něho strávil). Teď programuju hlavně proto, že mě to baví, i když pokud se vypracuju, možná bych v budoucnu zkusil vydat nějakou shareware hru a mít z toho aspoň pár korun.



Jaké hry rád hraješ?



Na tuto otázku jsem už vlastně odpověděl – konkrétně bych mohl jmenovat Morrowind, jako jedno z nejlepších RPG, a z RTS: Rise of Nations. No a pak – ve vší skromnosti - ty svoje. Hru, kterou sám rád už rozpracovanou nehraju, nemůžu nikdy dokončit...



Chceš něco vzkázat čtenářům FreeGame.cz?



Tak to je nejtěžší otázka. Dělejte to, z čeho máte dobrý pocit a co vás uspokojuje a baví. Věřte svým citům, dávejte je najevo a buďte vstřícní k ostatním. Nelitujte ničeho, co vás v životě potkalo, jen toho, co jste dosud nezažili. No ale hlavně se mějte všichni moc fajn.




Blister

autor
/ Blister

Publikováno: 11.08.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 1 =

Weslycz

Weslycz | 09.09.15 v 19:21

to uz je 11let zpet? :D zlaty casy kdy kazdej mel jen PC 486tky s MS-DOSem :D

Ikkju | 13.10.04 v 12:22

Hrál jsem MC i CD a obě hry mi připadají výborně hratelné. Myslím že kaletovo poznámka je úplně offtopic, dvě věže a vysílaní bojovníci jsou dřeň herního principu „meč a štít“. Strategie a rpg jsou jenom rozvětvením tohohle principu. Považovat za originál hru pouze takovou, která by byla postavená na jiném matematickém principu je prostě konina (některé logické hry tohle splňují).

XIX | 13.08.04 v 13:07

Medieval Clash je naprosto o něčem jiném a je dost nezábavný. Jediné co jsem našel společného s "CD" jsou dva hrady. Já blb jsem honem honem utíkal MedClash stáhnout, že to bude taky super zábava a vono prd.

luk | 13.08.04 v 07:49

Zde napiště svůj příspěvek..

seny | 12.08.04 v 08:43

www.gamemaker.games.cz komplet stránky o GM v češtině! Anakin - druhý díl Castle duel,prosím,prosím... :o)

Anakin77 | 12.08.04 v 06:55

Díky za upozornění, ale o "Mediaval Clash" slyším poprvé ...

Kaleta | 11.08.04 v 19:44

Strategie Anakins Castle duel je vlastně totožná s hrou Medieval Clash od jednoho severského autora, vyrobenou v Game Makeru - ke stažení na www.gamemakergames.com
Nechci Anakina nějak osočovat z vykrádání nápadů, jenom upozorňuju.

Marek | 11.08.04 v 15:54

http://www.cs.uu.nl/people/markov/gmaker/

HR | 11.08.04 v 14:53

Taky bych to chtel zkusit, protoze "CD" se me moc libilo... :) ...

Igravcugn | 11.08.04 v 01:42

Rád bych se zeptal, kde je pokud možno bez viru ke stažení program game maker. Rád bych se na něj podíval a příležitostně stvořil nějakou hříčku pro kamarády.


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce