článek

Amber

Amber

Po dlouhé době vám přinášíme rozhovor s vývojářem, který žije daleko za hranicemi České a Slovenské republiky. Vyzpovídali jsme člověka, který si na nás udělal čas až v dalekém zámoří. Nevíte o koho jde? V tom případě neváhejte a pusťte se do čtení následujících řádků...

Nemá smysl dnešní úvod nějakým způsobem natahovat. Amber je člověk, který se do povědomí některých z vás zapsal zajímavou hrou netHulk, která si nejen u nás vedla velice dobře. S tímto týpkem jsme se pak dali do řeči a výsledek našeho pokecu můžete najít zde. Jen formálně doplním, že rozhovor probíhal v angličtině a v případě zájmu můžeme zveřejnit i originální verzi. Nyní už ale pojďme k samotnému rozhovoru.




Můžeš se nám ze všeho nejdříve představit, například kde bydlíš nebo jak dlouho se zabýváš tvorbou her?



Amber: Jsem Amber, je mi 26 a žiji poblíž Chicaga, ve Spojených státech amerických. O počítačové hry se zajímám zhruba tak dlouho, jak dlouho se zajímám o samotné počítače. Odhaduji ale, že o samotný vývoj jsem se začal zabývat zhruba před pěti nebo šesti lety, kdy jsem se ve škole začal zajímat o kurzy C++. Naučil jsem se mnoho praktických dovedností, které jsem využil při tvorbě her, což mi přišlo rovněž zábavné.









Proč ses rozhodl zrovna pro počítače? Technika byla tvým největším koníčkem?



Amber:Měl jsem spoustu koníčků, ale zdá se, že z většiny toho, co jsem dělal, bylo používaní počítačů nejjednodušší. Byly tam důležité nástroje, které mohou být používané pro mnoho věcí, a tak se zrodil nápad, že jde o něco, co je pro mě skutečně přínosné.





Dobře, pojďme se věnovat tvému projektu NetHulk. Jestli se správně domnívám, jednalo se o remake Space Hulka, že? Proč ses vlastně rozhodl pro tento remake, jednalo se o tvou oblíbenou komerční gamesku?




Amber:NetHulk bych nenazýval remakem počítačového Space Hulka. Inspiroval jsem se původní deskovou hrou Space Hulk, ale bylo tam mnoho odlišností. Chtělo to hlavně multiplayerovou hru, kterou jsem měl chuť si zahrát. Bohužel ale neexistovala. Tak jsem ji vytvořil. První verze hry přišla před devíti měsíci, ale mnohokrát jsem tam prováděl rozsáhle změny. Ale k těm komplikacím, je možné vyvinout hru, která by se obešla čistě bez komplikací? Jednalo se o mou první síťovou multiplayerovou hru a já se toho na ní při psaní spoustu naučil.






NetHulk byla tvá první hra nebo si vytvořil i něco jiného?




Amber:Ne, nejednalo se o mou první hru, šlo spíše o gamesku, kterou jsem ve větší míře pustil na veřejnost. V minulosti jsem napsal malé singleplayerové arkády nebo hry založené čistě jen na textu, ale teď to je poprvé, co na to takto uceleně vzpomínám.






Které technologie (kromě C++) znáš? Slyšel si o skriptovacích utilitách typu Game Maker?




Amber: Používám Allegro jako mé prostředí pro vývoj 2D her, protože tvořit grafiku, zvuky, vstup a tak je mnohem jednodušší k údržbě. O 3D toho mnoho nevím, ale myslím si, že když budu pokračovat s tvorbou her, tak se to doučím.






A máš nějaké nápady do budoucna? Nechystáš nějakou gamesku?




Amber: Do budoucna mám vždy nějaké nápady, tak kdo ví. :)






Zkoušel si někdy se zúčastnit nějakých vývojářských soutěží?




Amber: Vstoupil jsem do 48 hodinové vývojářské soutěže, ale jen tak pro zábavu, ale s postupem doby jsme zjistil, že to moc nemělo cenu, protože jsem v tom neviděl smysl. Nyní tedy kóduji spíše jen tak pro zábavu. :)






Máš nějaké webové stránky?



Amber: Ano, přirozeně, stránky NetHulku.





Zmínil si deskovou hru Space Hulk. Deskové hry jsou jistě velmi vzrušující. Které z nich máš nejraději?



Amber: Z těch starších jsou pro mě vždy zábavné Monopoly. Mám také rád Risk. Nikdy jsem třeba ale nezkoušel deskovou hru Doom, i když má dobrý námět, stejně jako Space Hulk a může být tedy rovněž zábavný.





Máš nějakou oblíbenou klasickou freeware nebo komerční gamesku? A který žánr preferuješ?



Amber: Mám rád jednoduché, zábavné hry, kde cesta do cíle netrvá roky. Abych byl poctivý, myslím, že lepší atmosféra je spíše v těch starších hrách než těch novějších. Nejsem také velkým fanouškem obřích RPG a MMORPG. Mám rád sportovní hry. Když jsem používal Amigu, tak jsem byl vždy nakažen dobrou počítačovou hrou jako Sim City, Lemmings nebo Dungeon Master. Skutečně jsem také miloval Super Metroid na platformě SNES.








A nějakého oblíbeného vývojáře?



Amber: Shigeru Miyamoto se zdá, že nemůže prohrát. :)



Co považuješ v životě za svůj největší úspěch?



Amber: Nevím, jestli na tuhle otázku dokáži nyní odpovědět. Jsem ještě stále mlád.



Chceš závěrem něco vzkázat našim čtenářům?



Amber:Užívejte si NetHulk!




artman

autor
/ artman

Publikováno: 18.01.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 5 =


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce