článek

Acoders

Acoders

A máme tu další rozhovor se zahraničním týmem! Jenže vývojáři z Acoders, jejichž čtyři členy jsme měli možnost vyzpovídat, se narozdíl od ostatních nedají zaškatulkovat do jedné země, mají totiž členy po celém světě. Zajímá vás, jak to u nich probíhá? Co chystají nového? A nebo něco jiného? Naše exkluzivní interview vám poskytne odpovědi na všechny tyto otázky!

Na začátek se nám prosím stručně představte…


Twiterror: Jmenuji se Josh Whelchel, v týmu plním roli hudebníka.


Rhodesy: To jsem přece já, Stephen Rhodes!


Stop_gap: Jmenuji se Simon. Pracuji na několika projektech včetně WTFD! a CaveIn.


Skn3: Já jsem John, zakladatel a webmaster Acoders.


Kolik členů má váš tým?


Skn3: 11.


Na jakých titulech jste se podíleli?


Twiterror: Skládal jsem hudbu pro Deli Dash, Arena Runner, MASRDBE, Blocco, Hit N Run a CaveIn. Také jsem trochu pomáhal s WTFD!.


Rhodesy: Na žádném z projektů jsem se prozatím výrazněji nepodílel. Jako studentovi univerzity mi moc času na programování bohužel nezbývá. :(


Stop_gap: Pouze Roller.


Skn3: Delidash, Arena Runner.


Odkud pocházíte?


Twiterror: Jsem z Ameriky.


Rhodesy: Já z Anglie.


Stop_gap: Já také.


Skn3: Pocházím také z Anglie, stejně jako většina členů týmu. Kromě toho ale máme spolupracovníky i v Kanadě i Austrálii. (Pozn.: kvůli časovému posuny taknebylo možné vyzpovídat všechny členy, přivstal si kvůli nám jen Twiterror :-).









Kdy jste začali s vývojem her?


Twiterror: Několik her jsem udělal sám už v osmadevadesátém, ale tehdy jsem na tom ještě hudebně nebyl tak dobře a tak vývoj jednotlivých titulů trval hrozně dlouho… Myslím, že moje první „plnohodnotná“ hra spatřila světlo světa až na konci roku 1999, kdy jsem se konečně naučil skládat pořádnou hudbu. :-)


Rhodesy: Začal jsem již dávno na Spectru. Když mi bylo asi 8, poprvé jsem viděl zdrojový kód a od té doby už jen programuji :). Začínal jsem na Qbasicu, kde jsem udělal pár jednoduších textových RPGček. Pak jsem objevil šikovný nástroj Klik & play… programovací jazyky dodnes střídám velmi často, baví mě objevovat a učit se stále nové a nové věci.


Stop_gap: Asi tomu nebudete věřit, ale první hru jsem udělal, když mi bylo šest., na Vic20. Ta měla ještě grafiku ASCII a naprosto primitivní efekty. Myslím ale, že na ten věk se mi docela povedla. :-) Nějak vážněji jsem ale začal až ve třinácti, kdy jsme s bratrem dostali Amigu 500 Plus.


Skn3: Moje první zážitky jsou z Vic20, stejně jako u Stop_gapa – je to totiž můj bratr… Udělal jsem nějaké jednoduché textové adventury, ale pak přišla střední škola a nějak bylo stále míň a míň času…


Děláte čistě jen hry a nebo zkoušíte i nějaké programy?


Twiterror: Naprogramoval jsem obrovskou knihovnu, která dokáže komprimovat hudbu a další různé užitečné funkce. Jmenuje se WSF (Whelchel Sound Format). A pak jsem spolu s tím udělal nějaké hudební prográmky… mimochodem podívejte se na stránku http://wsf.syntesis.org. :-)


Rhodesy: Asi ani ne. Pokud nepočítám různé přídavky k našim hrám, jako třeba editory levelů. Jednou jsem měl skvěl nápad na jednu aplikaci, kterou jsem chtěl nazvat „Colour Picker 2005, což měla být spíše taková recese… No a nakonec se povedlo a Skn3 jí udělal. :)


Stop_gap: Já mám na svědomí několik menších prográmků. Nic zvláštního, spíše jsem si zkoušel své programátorské dovednosti, mým největším výtvorem byl program, kde jste si mohli nastavit čas, kdy se PC automaticky vypne…


Skn3: Náhodou na dvou větších projektech dělám. :-) Nechci zatím nic prozrazovat.. jinak jsem udělal zábavný Colour Picker 2005 a taky jeden program, který dokázal číst soubory ve formátu nfo.


Proč si myslíte, že jsou freewarové tituly tak populární?


Twiterror: Konkrétně naše hry jsou populární proto, že jsou ke stažení zcela zadarmo a navíc v opravdu vysoké kvalitě. Zakládáme si hlavně na týmové práci a myslím, že to je vidět…


Rhodesy: Protože jsou zadarmo! Lidé vždy rádi ušetří nějakou tu korunu… A navíc freewarový vývojáři jsou kapitolou sama pro sebe, nejsou ničím omezování, dělají to pouze pro „ten pocit“ a zaměřují se pouze na oblasti, které je baví.


Stop_gap: myslím, že lidem se tak nějak zamlouvá freewarový styl – oproti komerčním hrám je volnější, rozmanitější a sází na originalitu a hratelnost namísto grafiky…


Skn3: Je to jednoduché. Komerční vývojáři se bojí finančních ztrát a tak často zůstávají pouze u probádaných vod… zato tvůrci freeware se nebojí, nemají totiž co ztratit.


Kterou hru považujete za vaši nejlepší?


Twiterror: Nemůžu se rozhodnout mezi Deli Dash a Arena Runner. Myslím, že oba jsou to velice kvalitní tituly, i když jsou úplně rozdílné. Zatímco Deli Dash je takový kompletnější projekt, Arena Runner sází hlavně na hratelnost… a tu mám, upřímně řečeno, nejradši. :-)


Rhodesy: Rozhodně Shootout… Hrál jsem ho čtyři hodiny. :-)


Stop_gap: Mám rád remaky starých klasik… takže asi Pacman Worlds a Deli Dash. Jsou to velice profesionálně zpracované tituly a navíc vám vydrží opravdu velice dlouho.


Skn3: Mě se njevíce zamlouvá Pacman World. Je to pravděpodobně náš největší projekt a navíc ta hratelnost…










Plánujete vytvoření nějakého komerčního titulu, nebo zůstanete pouze u freewarovek?


Twiterror: Na několika komerčních titulech jsem se už podílel a podílet se bude, ale nadále zůstávám věrný hlvně freewaru. :-)


Rhodesy: Doufám, že se jednoho dne budu hrami živit a tak je pro mě tvorba freewarovek velmi důležitá. Mnoho se toho naučím, hlavně díky tomu, že hráči nejsou nuceni hru dohrát – zadarmo si jich mohou stáhnout několik tisícovek. Úspěch na free scéně mě zatím láká tak nějak víc. :-)


Stop_gap: Mezi placenými hrami a těmi zadarmo musí být jasný rozdíl, já na tom zatím nejsem tak, že zvládnu jen to druhé… Ale nebojte, jednoho dne se ode mě dočkáte i komerčního titulu. :o)


Skn3: Momentálně dělám na několika sharewarových projektech, ale freewaru zůstanu už asi navždy věrný. :-)


Co vaše plány do budoucna? Můžete nám prozradit více o projektech, na nichž právě děláte?


Twiterror: Kromě her se zajímám i o filmy, a tak bych se kromě herní scény rád uplatnil i zde. Momentálně se hlavně soustředím na tvorbu hudby, chci, aby naše tituly měly opravdu kvalitní ozvučení.


Rhodesy: Jsem velkým fanouškem strategií, hlavně pak série Civilization. Plánuji tak nějakou hru podobného ražení, ale tímhle tempem to bude ještě nějaký ten rok trvat. :(


Stop_gap: Momentálně dělám na dvou větších projektech. Jedním je, jak jsem se již zmiňoval, WTFD! A tím druhým je CaveIn, který teď dodělávám. Je to klasický remake Boulder Rash, jenže s omnoho lepšími funkcemi, bohatšími levely a mnoha novými puzzly.


Skn3: Momentálně plánuji kompletní předělání našich stránek (už zase:-) Jinak jsem začal dělat na několika projektech, o nichž zatím nebudeme mluvit… A taky se hrozně těším, až vyjde Blitzmax, což je nástroj, který by měl ulehčit multiplatformní vývoj her. Asi tedy v budoucnu vydáme i něco na konzole…


Máte mezi freewarovými hrami nějakého favorita?


Twiterror: Hrozně se mi líbí The Spirit Engine, ale k tomu jsem skládal hudbu… Hry, na kterých se nepodílím prostě nějak už nemám čas sledovat. :-)


Rhodesy: Všechny jsou dobré. ;)


Stop_gap: Stop Clock Drop je cool!


Skn3: Icy Tower od Free Lunch Design.


A které hry naopak nemáte rádi?


Twiterror: Nechci nikoho urazit, raději se zdržím hlasování. :-)


Rhodesy: Nejsem fanda sportovních her a tak se mi nelíbí...


Stop_gap: Nemám rád hry tipu The Sims či Rollercoaster Tycoon, mající několik datadisků, které nenabídnou nic nového a pouze loudí z hráčských kapes peníze…


Skn3: Doom 3. Byl tak přehypován, že to nakonec prostě nemohlo vyjít… jednoznačně zklamání.











Kolik času strávíte denně u PC?


Twiterror: Já jsem u počítače pořád. Nonstop. :-)


Rhodesy: Příliš…


Stop_gap: Například dnes asi 14, a tak je to i většinou.


Skn3: 24 hodin denně. Samozřejmě, občas musím od počítače stát – to když se jdu jednou za týden vyspat. :-)


A na závěr netypická otázka: chcete něco vzkázat našim čtenářům?


Twiterror: Zdravím všechny!


Rhodesy: Bylo to skvělé! Doufám, že jste se při čtení bavili tak, jak jsme se my bavili u psaní odpovědí na vaše záludné otázky. :-)


Stop_gap: Tvorba her hodně náročná, ale i velmi zábavná. Každý, kdo se o ni jen trochu zajímá, v ní může být dobrý! Tvořte i vy a učte se ze svých chyb.


Skn3: Děkujeme za zajímavé povídání. A nezapomeňte navštívit naši stránku acsv.net


Také děkujeme! :-)




Martin

autor
/ Martin

Publikováno: 01.01.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 3 =

JYupWMLW

JYupWMLW | 08.04.24 v 02:41

1


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce