článek

3D Power

3D Power

Líbila se vám hra Need For Kill? Jako prvnímu freewarovému magazínu v České Republice se nám podařilo vyzpovídat tvůrce, sídlící mimo naši krásnou Českou a Slovenskou kotlinu. Hlavní programátor byl celkem vstřícný a poskytnul nám celkem zajímavé informace. Jestli vás tedy zajímají jeho další plány do budoucna, či se chcete dozvědět nějaké informace o vývoji gamesky Need For Kill, tak neváhejte a směle se pusťte do dalšího čtení. :o)


Gameska Need For Kill se stala nejen v naší krásné vlasti velice oblíbenou a samozřejmě také vysoce hodnocenou hrou. Ostatně se není čemu divit, neboť tvůrci se podařilo skvěle skloubit vlastnosti z geniálního Quake 3, jenž svojí pílí kompletně předělal do 2D. Vše podstatné jste se mohli dočíst v recenzi, nyní se pojďme věnovat samotnému rozhovoru. Jsem velice rád, že si pan tvůrce udělal na chvilku čas a svolil k rozhovoru. To „pan tvůrce“ říkám zcela záměrně, neboť mi od počátku kladl na srdce, že za žádných okolností nechce zveřejňovat své tradiční ruské jméno. Slíbil jsem mu tedy, že bude v rozhovoru vystupovat pod svojí přezdívkou – 3D Power :). Navíc byl velmi tolerantní a drobné překlepy v mojí angličtině bez problému přijal :o). Jestli se vám následující článek bude zamlouvat, slibuji, že nebude poslední. Nyní se ale vrhněme na samotný rozhovor.


Ahoj, můžeš prosím našim čtenářům říci, jak dlouho se věnuješ tvorbě her?


3D Power: Ahoj, velmi rád ;). Programování jako takové, je můj velice starý koníček :). Začínal jsem tvorbou modifikací pro hru Quake 1, ale jednoho krásného dne jsem zjistil, že možnosti jeho enginu nejsou až tak propracované, jak bych si to od vývojového prostředí představoval, a tak jsem přešel na zcela nové prostředí. Strávil jsem spoustu času kódováním aplikací pro Win32, ale mohu ti říci, že je to velice odporné :). Tak asi takhle nějak začala moje tvorba her.










Nyní bych se tě chtěl zeptat na jistě tvůj nejúspěšnější projekt Need For Kill. Zajímalo by mě, jak dlouho ti trval samotný vývoj a jak tě vůbec napadla myšlenka k vytvoření Quake 3 ve 2D? Mně osobně se finální provedení více než zamlouvá ;).


3D Power: Když jsem začínal s tvorbou NFK, neměl jsem v plánu vytvořit něco jako Quake 3 ve 2D. Můj původní záměr bylo vytvořit jednoduchou „hotseatovou“ hru, kterou bych si mohl zahrát s přáteli. Bohužel jsem při tvorbě zjistil, že tvorba grafické stránky bude pro mě velice složitá, tak jsem si některé prvky „vypůjčil“ z původního a mnou velmi oblíbeného Quake 3. S vývojem to pak šlo velmi dobře, quakem jsem se nechal inspirovat i nadále, no a výsledek můžete posoudit sami. Samotný vývoj trval tři roky.


Myslím, že s výsledkem můžeš být více než spokojený. Nenavodil tě úspěch k tvorbě nějaké nové gamesky?


3D Power: Podařilo se mi poskládat menší tým a v nejbližší době se společným úsilím vrhneme na tvorbu 3D komerční hry. Vše je ale ve stádiu příprav, takže ti zatím žádné konkrétní informace nesdělím.


A nějakou freewarovku nechystáš?


3D Power: Vím, co pro mě tvorba každé gamesky znamená, ale bohužel je pro mě momentálně velice časově náročné tvořit takové gamesy. To ale neznamená, že se někdy v budoucnu do nich nepustím :). V nejbližší době to ale rozhodně nebude.


Žádného Dooma 3 ve 2D tedy nemáme čekat? ;o)


3D Power: Néé! :)) Nemám bohužel dostatek chuti na to, abych se do podobných konverzí pouštěl. Ta je totiž u podobných konverzí velice potřebná.










Máš kromě série Quake, nějakou oblíbenou komerční hru, popř. herní sérii?


3D Power: Byl jsem vždy obrovský fanoušek her od ID Soft, jejich hry jsou velkolepé :).


A na freewarové scéně?


3D Power: Dobře, občas si zahraji Quake 3 přes internet, ale to je asi tak opravdu vše :).


Než se rozloučíme, chceš něco vzkázat našim čtenářům?


3D Power: Zdravím všechny čtenáře a hráče a chtěl bych poděkovat zejména těm, kterým se líbila moje hra NFK ;). Z Ruska vám s láskou přeji mnoho štěstí ;)).


Děkuji ti za velmi příjemný rozhovor a do budoucna ti přeji hodně úspěchů nejen s tvorbou her :).


3D Power: Já taky děkuji, měj se pěkně.




artman

autor
/ artman

Publikováno: 27.11.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 3 =

Jbeda | 30.11.04 v 22:41

3D POWER RULEEEEZZ, super! Nechcete zverejnit i anglickou versi??

Maybe | 28.11.04 v 15:10

Super rozhovor!!!


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce