článek

Masivní update FPS Sauerbraten

Masivní update FPS Sauerbraten

Na novou verzi Sauerbraten jsme sice čekali poměrně dlouho, ale nyní je tady a mně nezbývá než konstatovat, že se čekání třikrát vyplatilo. Navzdory očekáváním (dobře, to kecám:-) autoři tvrdě pracovali a musím říci, že tolik vylepšení jsem snad ani nečekal.

První čeho si nejspíše všimnete jsou nové, ještě údernější zvuky, které dělají herní atmosféru ještě dynamičtější a rychlejší. No a zvuky hezky doplňuje osm zbrusu nových skladeb, což dohromady dělá soundtrack čítající skvělých 31 písní. Další, čeho si pravděpodobně všimnete, bude pěkných pár nových map, mezi kterými konečně najdete nějaké ty otevřenější lokace, což znamená, že můj oblíbený instagib konečně přestane být zběsilou snahou o uniknutí z přestřelek na respawnu. Některé starší mapy mimochodem dostaly drobný facelift – některé nové hi-res textury vypadají výborně, ale kupříkladu tráva na mapě Oasis je vážně divná. To ale už neplatí o trávě na jiných mapách – v této verzi Sauerbraten totiž přibyla experimentální verze nové animované trojrozměrné trávy, která je překvapivě nenáročná na hardware a vypadá úžasně. Další efekt, kterého si jistě všimnete, je... krev! Asi si říkáte co že jsem to za maniaka, ale při hraní nové verze Sauerbraten mi došlo, že krev je přesně jedna z těch třešniček na dortu, které z něj dělají tu nejrychlejší, nejdynamičtější a nejakčnější freeware online střílečku současnosti. Díky výše zmíněným spolu s pár dalšími menšími efekty a nástupem hi-res textur na některých mapách se grafika posunula ještě o kus dál a patří bezpochyby k tomu nejlepšímu, co se dá na poli freewaru vidět. I na poli hratelnosti se vyskytly nějaké změny – trochu vyladěn byl pohyb hrdiny, změnil se systém kolizí mezi hráči, v tabulce hráčů můžete konečně vidět kdo je zrovna mrtev, v capture módu si u vašich bází můžete doplňovat náboje apod. Vesměs nic dalšího radikálního (kromě menší reorganizace menu) ve hře nenajdete. Ještě jedna věc která stojí za zmínění je Eisenstern. Ano, jedná se o ono RPG vyvíjené na enginu Sauerbraten a my máme nyní před sebou jeho již druhou veřejnou verzi.

Tedy, je to spíše taková pre-alpha, neboť zatím nemůžete dělat mnoho věcí, ale alespoň již můžeme vidět připravované RPG mapy s potvorami v pohybu, můžeme používat meč (ačkoliv v ruce ho stále nevidíme) a můžeme si trochu zabojovat a zaobchodovat.



Vozka

autor
Vojtěch Vozáb / Vozka

Publikováno: 29.05.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 2 =