recenze

Anakin's Castle Duels

Anakin's Castle Duels

Skvělá česká strategie. Hra, jakou jsme tu už dlouho neměli. Tak by se daly krátce popsat Castle Duels. Jste-li rození taktici schopni měnit v každém kole své strategie a dokázat se přizpůsobit herním podmínkám, budete s Castle Duels nadmíru spokojeni!
Anakin77. Asi vám to příliš neříká, ale po dnešku určitě bude. České strategie mají díky němu skvělá přírůstek pocházející z programu Game Maker. Pokud si na něj dobře vzpomínáte v aféře s hrami Men of War a Warr, tak vás možná napadlo, že by Castle Duels před Anakinem vymyslel někdo jiný, ale mohu vás ujistit, že tomu tak není. Hra je naprostý unikát. Jestli vám někdy seděla na hře jednoduchost, tak věřte, že dnes opět bude. ;)

Castle Duels jsou založeny na jednoduchém herním principu: postav, vylepši, kup a bojuj. Tedy typická strategie. Na začátku hry máte vždy hrad s určitou životností, kterou musíte ubránit. Proti vám totiž stojí další hrad, který je na tom obdobně a vysílá na vás jednotky, které by váš hrad měli ohrozit. Vše se zakládá na počtu dolů, které zrychlují přísun peněz. Pokud stavíte stále další, těžba se zrychlí, ale každý další důl je o něco dražší a odolávat útoku s nulou na účtu, kdy jste právě kupovali další důl, se nevyplácí. Po rychlejší těžbě přicházejí na řadu první jednotky. Tou základní je rytíř. První stojí 500, každý další je o něco dražší. Rytíře je dobré vylepšovat a ve chvíli, kdy má váš rytíř vyšší útok a více životů, máta šanci porazit i přesilu. Postupem času můžete začít kupovat lučištníky, kteří se perfektně hodí, když si je kryjete za rytíři nebo lépe na hradbami. No a po lučištnících přicházejí děla a mágové.

V každém kole je třeba volit jinou taktiku. Vždy podle toho, s čím na vás přijde soupeř. Proti dělům se ztěží bojuje lučištníky, takže je třeba dostat až k nim rytíře, těch musí být více najednou. Rázem se ze hry stává parádní taktická bitva. Z části jako tahovka, neboť vždy je lepší reagovat podle nepřítele. Ten občas zklame některými nepochopitelně hloupými tahy, ale tím se pro vás dané kolo stává jednodušším. Co hodně ovlivňuje hru jsou kouzla, která dopadají během hry do středu bitevního pole. Jednotka, která ho sebere, se posune na vyšší úroveň. Takže i v jednoznačně vítězné situaci může přijít situace, kde poslední jednotky nepřítele seberou vylepšení s vzchopí se. :)

Anakin překvapil ve všech směrech. Doposud nepřišel s nějakou revoluční hrou – Boulder Dash dnes asi nikoho příliš nepřekvapí, ale Castle Duels je perfektní záležitost pro rozené stratégy, kteří rádi stráví pár hodin za počítačem promýšlením taktiky jak na nepřítele. Hra má sice dosti obyčejnou grafiku, o zvuku ani nemluvě, ale hratelnost je úžasná. Hrálo by se lépe, kdyby se jednotky daly přemisťovat (je nepříjemné, když se lučištník prochází po poli a rytíři jdou teprve za ním – schytá pak nejvíce ran, což by mělo být naopak), kdyby bylo ještě více jednotek a hlavně multiplayer. :) To už bych chtěl asi moc. Nicméně Castle Duels je v současnosti nejlepší českou strategií, ať chcete nebo nechcete. ;)

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 1 =

Pavel | 01.12.18 v 20:47

perfektni hra, diky

magg | 29.06.10 v 07:09

Aha, člověk si musí ztlumit MIDI na zvukový kartě. A to mě musí napadnout vzápětí, co sem napíšu:-DDD Sorry:)

magg | 29.06.10 v 07:00

Prosím pěkně víte někdo jestli je možné při hraní nějak vypnout hudbu u této hry? Děkuju!

KaluzaP | 01.01.08 v 14:21

Já jsem se dostal jen do 2 kola ale jinak super hra.

kingoftheworld | 14.05.07 v 18:17

Skvela hra, vynikajici hratelnost, ale bohuzel uz je prekonana hrou HRADY, kterou na freegame také naleznete...

thomas17 | 09.03.07 v 11:31

liek na vsetko su suroviny, ak mate dost surovin a dolu, posielate rytierov proti kazdej delovej gule a aj viac a potom porazite aj delo

Thomas | 02.11.06 v 18:28

A řekněte mi jak jste udělali to 13 kole,dyt to nejde a nebo jste na to vymysleli nějakou fintu???Pls. radu,dík

Thomas | 02.11.06 v 18:26

Tak to je masakr v 13 kole,já jsem to kolo ani nedal,tývole vždy jak sem tozboural zed tak si to postavily rychle zase a furt dokolečka a pak na mě vyslaly to dost dobré kouzlo co mi zabije všechny jednotky a jejich ne a pak sem byl v čudu :(

mirator | 15.10.06 v 16:53

sorry já to nechtěl říct dvakrát

mirator | 15.10.06 v 16:53

jak to děláte?já sotva udělám druhý level

mirator | 15.10.06 v 16:53

jak to děláte?já sotva udělám druhý level

Mirec SVK | 02.04.05 v 23:50

Prosim povedzte niekto ako prejdem 5. kolo proste je to strasne tazke to sproste delo sa neda znicit :D

HR | 13.08.04 v 11:30

souhlasim, ja si dycky postavim delo a stavim ritire jako zivou zed (aby me nepratelske delo nesejmulo to moje) a kdyz sou penize tak postavim zed normalni, a kdyz postavite tak 3 dela, zed a stavite dalsi rytire na obranu zdi, ste v poho.....

chozik | 12.08.04 v 09:56

hra je super, ale velmi lehka. u prvnich levelu se clovek zapoti ale pak uz to je pohoda, staci jen stavet dela, mit porad zed a magy na rychlejsi manu....chtelo by to lepsi inteligenci protivnika, protoze takto to je jen a jen stereotypni nuda a cekani na zboreni hradu...jinak napad super, ocenuji...ale jak uz sem rekl, je treba vylepsit inteligenci protivnika

Marek | 08.08.04 v 22:00

sosol: proč to řešít? díky, ale já se ptal na lepší českou strategii a myslel jsem pochopitelně freeware ;) každej normální hráč přeci ví, že se nedají srovnávat freeware s běžnými hrami. tedy alespoň jsem to ještě neviděl ;) tím to končí ;)

seny | 05.08.04 v 09:20

Já tyhle hry nechtěl srovnávat,přišlo mi,že ten dotaz byl směřován spíš jako prosba o radu,jaké dobré strategie v češtině se dají za lacino pořídit.Kilo si myslím není přehnaná suma a krom toho,mimo SC tu nikdo nic jiného nenapsal.

Sosol | 04.08.04 v 14:10

No když to bereš z hlediska zábavnsoti tak ok, souhlas, je to lepší a stojí to stovku, tohle nic, ale ta sstovka za to stojí... Jenže je nutný si uvědomit, že ACD je od počátku freeware a nikdy za to nebyly peníze, kdežto SC už pár set tisíc vydělalo... hráči to může být jedno, já jen mluvím o tom, že by nebylo fér měřit kvalitu těchdle her podle stejnýho měřítka

seny | 04.08.04 v 13:24

Proč to nesrovnávat?Jestli někdo SC nehrál a bude si ho kupovat teď,tak mu může být srdečně jedno,kolik stál tenkrát.Teď je prostě za kilo,vypadá velmi dobře,běží skoro na všem...Brát všemi deseti!

Sosol | 04.08.04 v 10:42

No ono českých strategií lepších je spousta, skoro všechny komerční, nejen Spellcross, jak říkáš. A nejen to seženeš skoro zadarmo, spíš bych řekl, že dneska seženš COKOLI ZADARMO... Je tu jen jeden velký rozdíl- ACD je zadarmo legálně, komerčky NE a jestli jsou teď loevný, tak to je tím, že jsou X let starý a za tu dobu na nich pěkně vydělali... Takže je sice pravda, že legálně tohle seženeš zdarma a Spellccross legálně za 99,-, ale nedá se to srovnávat, protože Spellscroos stálo původně kolem tisícovky...

seny | 04.08.04 v 09:26

Lepší česká strategie (teda vlastně slovenská) je určitě Spellcross,vynikající tahovka a myslím,že ji dnes už seženeš taky skoro zadarmo,vyšla ve zlevněných edicích atp.A je to zábava na měsíc minimálně!

seny | 04.08.04 v 09:24

Já bych řek,že to vliv má,ale možná se mýlím,používal jsem to až v okamžiku,kdy jsem měl 3-4 děla,takže ...

Tenhle | 03.08.04 v 19:38

Samozřejmě, hrál jsem milion lepších českých strategií. Ale nebyly freeware.

LordGenius | 03.08.04 v 11:52

Super hra aspon v tech prvnich kolech dela to pak kazej je to s nima moc lehky jinak jak ja sem sundal dela ve 4 kole tak to sem udelal tak ze sem koupil par dolu pak co nejvic vylepsil sipy udelal dva lucisniky a predne sem hazel vvojaky a cekal dokud to delo nehebne :-)

Marek | 01.08.04 v 17:56

Hráli jste lepší českou strategii? :)

Sosol | 31.07.04 v 15:58

sibep: Proč by ti měl chybět email autora? Má ho uvedený dost výrazným písmem na svých stránkách, takže to není nic tajného...

Je to :
Anakin77@seznam.cz

Ty stránky jsou
http://home.tiscali.cz/anakin77/
ale to je ostatně uvedeno i v recenzi

sibep | 31.07.04 v 15:25

Ještě mi tam chybý email autora, rád bych mu napsal!!!

Sibep | 31.07.04 v 15:25

Super gameska!!!!Už jenom čekám na pokračování, které by mohlo být 2x delší a mohlo by obsahovat víc jednotek a kouzel a popřípadě výběr území. Všem doporučuji. PS: to seny>zrychlení jednotek platí pouze na rychlost pohybu ne na rychlost kadence!!!!

Sosol | 30.07.04 v 20:48

Fakt super hra, všem doporučuju! A doufám, že bude pokračování, přinejmenším závěrečný "příběh" tomu nasvědčuje... Jinak v pozdějších levelech je to fakt až moc jednoduchý - stačí používat jednu tu samou taktiku a protivník se nijak nepřizpůsobí...

Czernovski | 30.07.04 v 10:21

Uf, tak jsem 4. kolo konečně udělal a teď jsi du lámat hlavu s tím pátým...

kalbosh | 29.07.04 v 15:45

tak už sem asi v 8. kole docela masakr když máte dělo de to jako po másle

gggggg | 29.07.04 v 13:09

zpusobu jak vyhrat je vic. Ja jsem 99% kol vyhral nsystemem-kdo ma vic dolu,ten ma rychleji penize a vice jednotek a tim vic jich muze poslat na smrt :]

seny | 29.07.04 v 09:17

A pokud už děla máte,nezapomínejte na kouzlo "zrychlení jednotek".Ono takové dělo s kadencí kulometu...

seny | 29.07.04 v 09:11

V tom kole bez děla je důležité ovládnout "střed hřiště",tj.sbírat vylepšení dřív než komp.Oni 2 - 3x lepší rytíři nebo lučištníci umí s dělem trochu zatočit :-).

Barmann | 29.07.04 v 01:12

Ve čtvrtým levelu to chce koupit jeden důl a potom nejdřív vysypat několik lučištníků a nějakýho rytíře. Dá se to vpoho udělat, já jen jednou opakoval jedničku než jsem to pochopil a potom jsem to dohrál najednou

Czernovski | 28.07.04 v 21:32

Určitě bezva tip, ale mně bohužel nepomůže, protože jsem zatím asi ve čtvrtém kole a tam má děla akorát enemy!!!

UnHynek | 28.07.04 v 18:47

Vsechny mise, kde mate k dispozici delo se daji uplne jednoduse vyhrat tak, ze stavite jen dela... nepritel bude rychleji setrit, aby mohl postavit vice nez mate v tom momente vy. ale kdyz vysadite spiona, on rychle postavi za vsechny penize jednotky, aby spion neznicil jejich dul. takze tim regulujute jeho finance na tisicovce a nedovolite mu postavit delo... vy jich mate zatim pet a nikdo se nedotkne ani vasich hradeb...

Czernovski | 28.07.04 v 17:17

to teda díky! než postavim 5 rytířů 3 lučištníky tak nepř. bude mít už tři děla! rozstřílenej můžu být i jiným způsobem! ale zkusim to...

kalbosh | 28.07.04 v 16:13

ty woe to jo to je těžký jak hovado to taky nemůžu udělat ale zkus si vylepsi mrtě rytíře a jít na něj aspon s 5-ti audelej si navic k nim tak 3 lucisniky apude to.... jeste sem to neudelal ale tohle funguje

Czernovski | 28.07.04 v 10:41

Hra je až do čtvrtého kola celkem lehká, ale první nepřítelovo nasazení děla bylo pro mě smrtící. Nemohli byste mi poradit nějaký tip na strategii proti dělu? Předem díky!

barmann | 27.07.04 v 23:41

Hra dobrá, ale poté, co hráč prijde na systém, tak moc lehká a stereotypní. Stačí postavit zeď, za ni dát mága a děla a nechávat si 5000 na obnovu zdi. Zbytek je jen otázka času, kdy soupeř padne.

seny | 27.07.04 v 10:57

Stahujte!Vynikající! Jen s autorem recenze nesouhlasím s ovládáním jednotek - jejich chování je primitivní a tak načasování nákupu bych viděl jako zvýšení obtížnosti než chybu.Fakt dobrý!


galerie

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce