recenze

Smirf Chessbox

Smirf Chessbox

Máte rádi šachy? Hloupá otázka, kdo by je neměl rád. Proto vám přinášíme jeden z mnoha freeware šachových simulátorů. Nečekejte nic originálního, přesto očekávejte hromadu zábavy, která je ve hře obsažena!
Na hrací ploše o rozměrech 8 x 8 políček jsou rozestaveny dvě armády - černá a bílá. Jedné z nich se ujímáte právě vy a vaším úkolem je zničit nepřítele svou logikou a strategickým myšlením. Každá z figurek se ovšem pohybuje jinak, některá může jen horizontálně, některé jen diagonálně, některé do L a vy tak musíte hodně přemýšlet, jak dát nepříteli mat - vyřadit jeho královskou figurku ze hry a tím vyhrát. Že nepůjde o nic jednoduchého vám jistě nemusíme připomínat. Co se týče technického zpracování, tak to je tak akorát - i když u šachového simulátoru je to jedno. Takže pokud si chcete zahrát klasické šachy, zde máte možnost!

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 1 =

Alesh | 10.02.07 v 16:32

hello a jsem tu znova, snad se moc nerozepisu :)
To Nosi a bob:
Nemate zac. Ja jsem rad, ze vam muj komentar neco dal. Jak pise Bob, nikdo neni dokonaly a tak je to potreba brat. Taky me docela zamrzi, kdyz vidim nejaky "neomaleny" prispevek nekde na foru, z nehoz je jasne citit budto mensi "lidske IQ", anebo jakasi psychicka nepohoda, ci zakomplexovanost, nebo jen aktualni rozpolozeni a nalada daneho jedince jak naznacil Bob o dva prispevky nize.
Ve foru by si spise lide meli neco sdelovat, klidne to muze byti i zaporna kritika, ale "kriceni" a prosazovani se ve stylu "ja jsem king", "ja mam vzdycky pravdu, a kdo se mnou nesouhlasi, to je vul" atd...to do for asi nepatri. dle meho.
Ale zase to beru s nadhledem. Holt dnesni doba je takova. A musim uznat, ze nekdy se u toho clovek docela i pobavi, kdyz si cte takovehle "inteligentni" prispevky typu "vsichni jste hovada, kdo je vic." i kdyz samosebou ne vzdy to musi byti prijemne vsem zucastnenym.

To Moror:
Jo chlape, musim souhlasit. Freegames jsou opravdu dle meho nejlepsi stranky v CR na toto tema. Jestli nekdo vite o nejakych podobnych, nebo snad jeste lepsich, ozvete se :)
No, co nejlepsi v CR...Mnoho zahranicnich stranek s free hrama je dle meho horsich - mene her, ale hlavne mene prehledne GUI atd...Takze freegame rulezzzz!
Navic je videt, ze se na webu stale pracuje, pribyvaji nove rubriky, ale i ty stavajici zmenily svuj design tak, aby byly prehlednejsi. Takze chlapcum a divkam z freegame hip hip hura (z kritiky recenzi od nejakych Aleshu si nic nedelejte :)))

jeste to Moror:
co se techto sachu tyka, pak se priznam bez muceni, jeste jsem je nezkousel. Bohuzel nemam moc time, i kdyz to tedka zrovna nevypada, dle meho dopisku, ale nemam. pristi tyden by to melo byti lepsi, takze se pokusim na to juknout a muzu Ti ZADARMO venovat svuj cas a napsat ti, jestli budes chtit. Ale nebude to hned.

To all:
Co se zarazeni sachu do zanru tyka, pak to je u hodne her docela tezke. Sachy jsou jiste hra logicka. Takze zarazeni do logickych. Nekde ale existuje zvlast kategorie "Deskove hry". Pak by se sachy daly zaradit prave do teto kategorie, podobne jako dama, clovece nezlob se, nebo treba dostihy a sazky.
Na freegame to maji jako podkategorii a dokonce koukam, ze tam jiz nejake jine sachy zarazeny jsou. Takze v tomto pripade je to jasne: hlavni kategorie "Logicke" a podkategorie "Deskove hry".
S Bobovym nazorem dat to do kolonky "Strategie" moc nesouhlasim. Sachy jsou proste predevsim hra logicka a to hra deskova.Pod pojmem strategie citim spise veci, jako RTS, nebo tahove strategie ala Heroesky, Jagged Alliance apod.
Jinak samosebou nepopiram, sachy jsou tez strategicka hra, to jako kazdopadne.

Obecne to skatulkovani do kategorii muze byt leckdy u ruznych her velmi zavadejici, a predevsim obtizne. Nemluve o takovych specialitach, jako je nejaka akcni gamesa, ktera ale obsahuje prvky RPG a u ktere se vyuzije i strategicky duch. Kam to jako zaradit? Vetsinou je to asi prave na recenzentovi, jak to citi, a ktera slozka v te dane hre treba prevazuje.

Druha moznost je nebrat kategorizaci 1:1. tzn, jedna hra=jedna kategorie.
Pak muzete mit jakykoliv seznam kategorii, pripadne podkategorii a dana hra v nem muze byti uvedena vicekrat.
Takze zabrousite do akcnich her, je tam "GAMESA1" hra, zabrousite do kategorie logickych her a opet tam najdete hru "GAMESA1".
Kdyz z toho bude hned jasne, ze hra "GAMESA1" je krom daneho zanru i hra odpovidajici zanrum jinym, pak v tom nevidim zadny problem.
Tohle je ciste na tom, jaky pristup k tomu maji spravci danych webu. To jak to tridit , to je navic leckdy i docela subjektivni a rozhodne se musi nekde udelat kompromis co do poctu kategorii atd, aby to bylo dostatecne vypovidajici, ale take prehledne. No, kdyz si kazdy z nas delame nejaky seznam doma, pak je nam to celkem jasny. Kdyz to ma nekdo delat verejne pro miliony lidi, pak se nikdy nejde plnne zavdecit vsem. :-)

Jeste jednou to freegame:
Jsem vas pravidelny temer kazdodenni navstevnik a to uz xxx mesicu, let(?) No, ten cas tak strasne leti :))
Pravda, ne vzdy si neco stahnu. Vetsinou to jen tak prolitnu, co je noveho a kdyz me neco zaujme, stahnu to, nekdy i vyzkousim. nebo si alespon reknu, ze to budu muset nekdy zkusit, ze to vypada zajimave. A jestli se na to dostanu, tot otazka druha :)) Kazdopadne,kdyz pisu nejakou kritiku na vas, at uz pozitivni, nebo negativni, snazim se, aby to nebyl vykrik do tmy, ale pisu proste to, jak to citim, nebo ceho jsem si vsiml atd.
Takze hlaska, ze jste to nejlepsi v CR rozhodne neni jen "agitacni kec" :))
Jsem tudiz rad, ze mohu sledovat ty pokroky, co jste uz udelaly na techto strankach, kazdy den.A ze mohu byt zkratka u toho.

Take musim zminit vas "nasup" RPG. (Slovo "nasup" umyslne v uvozovkach, neplest s vasi kategorii Nasup" :))
Ja jsem totiz RPG pozitivni.A protoze vim, ze prave tato kategorie obsahuje hernich perel strasne malo, oproti kategoriim ostatnim, tak jsem rad za kazdou novou gamesku tohoto zanru. Teda, za kazdou novou, ktera za neco stoji, samosebou. A u vas vychazeji RPG pomerne casto, s ohledem na to, jak jich je malo. I toho si vazim a myslim, ze kazdy RPGista musi se mnou souhlasit.
Kouknete se trebas jiz jen na ten zminovany bonusweb a zobrazte si kolonku RPG her...haha...xxx mesicu!!!nic noveho (nevim jak dnes, ale pred par tydny to tak bylo :)) No comment.

To Freegames: Vite, ze jsem jeden cas uvazoval i o tom, ze bych se k vam pridal, kdyby jste meli zajem? Paranske zkusenosti mam jak se patri, pocitace tot muj konicek a psani recenzi by me myslim i bavilo.
Jenze je mi jasne, ze to take neni jednoducha prace a ze to chce nejaky cas, aby to clovek delal alespon trochu poradne.
A ten nemam, mam svoji praci atd...
Tak vam drzim alespon palce, jeste raz. :))

Takze jasne, zase jsem se rozepsal, hmmm, jako bych to netusil, tu prvni vetu meho dopisku jsem si mohl asi opravdu i odpustit.

Pro rejpaly:
Ja vim, ze jsme pod hrou "XYZ_sachy" a spousta mych nazoru a myslenek se tyka uplne jine kategorie. Stale jsme ale na freegame.cz a kdyz uz se to tu tak rozjelo, tak proc se nerozepsat :))
Preji vsem hezky zbytek dne!
Alesh.

P.S. preklepy a pravopisne chyby prosim ignorujte, neni to umysl :))

pucii | 08.02.07 v 18:50

uyguygytf

bob_senklar | 07.02.07 v 20:33

No jo, já osobně bych zařadil, dělal-li bych recku na šachy, tuto hru mezi strategie.

Co se týče erudovaných příspěvků, jsou vždycky přínosem. Jsme za ně rádi. Nejsme totiž všeumělové. Někteří lidé si to bohužel myslí a když se to spojí s momentální psychickou nepohodou daných lidí, vznikne z toho invektiva.

PS: také hraju šachy a nijak slavně, moje ELO klopýtá mezi 1000-1100 :-).

Moror | 07.02.07 v 11:08

Freegames je podle mého názoru nejlepší, co v ČR máme ZADARMO. Z toho vycházím i při posuzování recenzí, že dotyčný jen realizuje svoji zálibu bez naděje na jinou odměnu, než poděkování. Šachy hraji rovněž, avšak nejsou mým "hobby". Tak užívám demo ChessGenius Clasic 7.138R, kde lze nastavit jen dva první stupně obtížnosti. Přesto se mnou ten program zametá, ale je k tomu čeština. A jsme u toho. To není freegame, tak to sem nepatří. Kam šachy zařadit? Jako simulátor, nebo logické hry? A jiné, na což mohou být rozličné názory. U hopsaček či RPG takové problémy nejsou. Obecně tedy v takových případech očekávám program nezaneřáděný špiónky tvůrce programu, základní informace o ovládání a instalaci. Tedy jak mi to zaneřádí registry Woken. Dál na tom musím pracovat sám, protože JE TO ZADARMO! Očekával bych jen laskavost těch, kteří jsou v tomto případě znalci šachů, nějaký podrobnější komentář. Když to udělají, DÍKY jim, protože mně věnovali ZADARMO svůj čas.
To víte, názory Morora, který je u vytržení z toho, když mu někdo něco poskytne zadarmo.

bob_senklar | 07.02.07 v 08:14

Připojuji se k Nosimu a za sebe velice děkuji za konstruktivní, srozumitelný a slušně podaný komentář. Takové máme rádi :) Měj se fajn!

Mečislav Kozel | 06.02.07 v 23:53

Drobnost: zpřeházené počáteční postavení figur s určitými pravidly (např. král vždy musí být mezi věžemi, aby šla obecná rošáda) mají Fischerovy šachy (Fisches Random Chess, nebo později zvané Chess960 podle počtu možných základních pozic). Ty se ale hrají na normální šachovnici 8x8, žádné zvláštní figury tam nejsou. U Capablanky je počáteční postavení dané.
Ale tenhle program jsem pořád ještě netestoval a pár dní teď na to nebude čas.

Nosi | 06.02.07 v 21:52

Jako spam te rozhodne nebereme - naopak! Jsme radi za kazdy komentar (at uz negativni ci pozitivni) a nad tim tvym se urcite zamyslime :-).

Alesh | 06.02.07 v 21:11

Ahojka vsem.
Prileji trochu polivcicky:

To Marian: Naprosto souhlas s tim "troubou". Jsme precejenom lide a kazdy delame chyby, nebo "nedokonalosti". Trocha diplomacie a obycejne lidske slusnosti zkratka neuskodi, na coz samosebou bohuzel v dnesni dobe mnoho lidi, predevsim asi tech mladsich tak nejak "pozapomina". Tim nemam na mysli konkretne prispevek Venala, ktery samosebou mohl pouzit vyrazy jeste daleko "drsnejsi". No, staci se podivat do ruznych for a hned vam bude jasne, o cem mluvim :-)

To Venal:
"Troubu" a jine kuchynske vybaveni jsme si jiz objasnili. Co se tyka prispevku, pak musim tez souhlasit. Autor recenze by se mel nejspise obhajovat sam. To nakonec neni asi to hlavni.
Po precteni te recenze jsem si ale nemohl pomoci, zkratka to ani recenze neni. To autor mohl rovnou dat jen link a screenshoty. Ono sachovych simulatoru je na free scene pomerne mraky. Vetsina ma technicke zpracovani "tak akorat" a i s tou hratelnosti to byva vesmes podobne. No, byva - to zalezi na dane hre. Nektere sachy obsahuji opravdu jen zakladni funkcionalitu, k tomu jeste treba i slabsi grafiku, nebo mene prehlednou atd. A hned z toho mame spise slabsi sachy.
Jine sachy maji zase vice moznosti - da se menit vzhled a barva sachovnice/figurek, nebo i celeho menu a prostredi. To je jen kosmetika. Dalsi funkce muze byt treba editace pozice, vraceni tahu (to je snad vsude), nejake analyzy, atd je toho mraky, vsak kdo hrajete sachy, vite.

Podle mne i takovy "konzervativni" programek, jako sachy jsou, muze miti obrovske mnozstvi ruznych detailu/nastaveni/funkcionalit atd., ktere ale nakonec v celkovem hodnoceni mohu vyznit velice kladne, nebo naopak nepriznive pro danou hru.

Me by treba jako ctenare, ktery v zivote tyto sachy nevidel zajimalo, jak je to s moznostmi hry proti pocitaci, jestli se da vubec zvolit obtiznost hry a nejake dojmy autora recenze. Zkratka autoruv pohled na danou hru, konkretni nazory a myslenky, ne jen nejake obecne "reci".
Obsahuji treba tyto sachy nejakou zajimavost, ktera z nich dela atraktivnejsi dilko? Je mozne treba nastavit konkretni pozici a provadet nad ni nejakou analyzu? Nebo si prehrat partii, tez s analyzou? Jde si volit tempo hry? Od "ELO" partie, az po "blicky". Obsahuje hra vice her v sobe? Viz hra 10x8 (Jak psal nekdo nize, muze se jednat o Capablancovy sachy, kde jsou opravdu navic dve figurky, pohybujici se jako jezdec+strelec a jako vez+jezdec, ktere se ale vyznacuji nahodnou pocatecni pozici(s urcitymi pravidly))

To Freegame:
Obecne se mi vase stranky velmi libi, musim rici, ze jste udelali velke pokroky. Nabizite velke mnozstvi her. Mate prehledne a oku celkem lahodici GUI. Drive jsem take chodil na bonusweb, kde se obcas nasla nejaka slusna gameska. Posledni mesice, mozna roky se mi ale zda, ze bonusweb je strasne slaby, co se free her tyka. Je jich malo a vetsinou jeste z toho mala se jedna o strasny sunty :)
S timto vasim kazdodennim nasupem se ale asi neni cemu divit, ze vase recenze techto free gamesek stoji vetsinou za... :)
Tyto sachy jsou toho jenom dukazem, ale i u delsich recenzi se leckdy nemohu ubranit dojmu, ze autor danou hru bud ani nehral, nebo ji hral velmi kratce a jeho zavery v recenzi uvedene, jsou tak nejak lehce receno, krapet "mimo misu".
Na ty recenze by jste se meli fakt trochu lepe zamerit, dat si s nima trochu vetsi praci a dat do nich proste kus sebe. Nevim ale, jak jste vytizeni a kolik vas je, takze to neni nejaka "zla kritika", nebo nejaka narazka, urazka nekoho z vas. Muzete to vzit treba jen jako namet na zlepseni, nebo to uplne ignorovat. Pro me, jakozto pravidelneho navstevnika vasich stranek, je urcite nejdulezitejsi to, ze nabizite kazdy den spoustu novych free gamesek, mezi nimiz se leckdy najdou i velmi slusne tituly, ktere stoji za zahrani. Takze jen tak dal!

Preji vsem hezky den a predem se omlouvam vsem, kteri tento muj trochu delsi prispevek vezmou vesmes jako pouhopouhy SPAM. :-)
Alesh.

Venal | 06.02.07 v 17:21

ale myslim ze by se mel obhajovat sam, no nevim snad se to uz nestane...mimochodem trouba mi neprijde tak zase moc neadekvatni,ale psst, ja to odvolal

Marian | 06.02.07 v 17:16

Beru! :-)
Příště, když budeš mít pocit, že reaktor něco přehlédl (schválně nepoužívám slova "mírně odflákl" :-)), stačí mu to rozumně říct a ne hned "zaTroubit", ne? :-)

Venal | 06.02.07 v 17:12

dobre omlouvam se, ale stejne by me zajimalo jestli to vubec hral?!!!

Marian | 06.02.07 v 17:11

Stále trouba??? :-(

Venal | 06.02.07 v 17:04

mno nevim, pac ten kdo dela recenzi by si mel vsimnout jak hra vypada a o cem vlastne je!(a alespon si myslim i zahrat) A prijde mi proste uplne nepochopitelny ze si nevsiml tak dulezity veci, jako kolik je ve hre moznosti a hlavne je nepochpitelny tom, ze kdyz uz hru samotnou pustim tak prvni co se mi nabidne je hra o rozmerech 10x8, takze nevim nevim...

Marian | 06.02.07 v 16:04

To je sice prima Venale, že jsi došel k názoru ohledně počtu polí a figrek, nicméně si myslím, že stále dlužíš recenzentovi omluvu za toho troubu... Nebo se mýlím?

Venal | 06.02.07 v 15:32

zpletl jsem se hra obsahuje i pole 8x8, ale stejne 10x8 je daleko zajimavejsi...

Venal | 06.02.07 v 15:25

pokud si chcete zahrát klasické šachy, zde máte možnost!
myslim ze klasicky sachy vypadaji jinak!!!

Venal | 06.02.07 v 15:24

mno myslim si ze recenzent je hooodne velkej trouba, protoze kdyby to hral, tak by si musel vsimnout ze jsou tam 2 figurky navic!!! a ze tu neni nic noveho??? takovyhle sachy sem jeste nevidel,takze jestli tu neni nic novyho, tak ja uz opravdu nevim...

Mečislav Kozel | 06.02.07 v 02:36

Ještě jsem to netestoval, ale od oka hádám, že program umí i tzv. Capablankův šach, kde jsou dvě figury navíc, jedna táhne jako věž + kůň a druhá jako střelec + kůň. Ale jen tipuju.
(José Raoul Capablanca, bývalý mistr světa v letech 1921 - 1927, několik let neprohrál vůbec žádnou partii - max. remíza - a předvídal tzv. remízovou smrt šachu, kdy vyrostou další stejně silní hráči jako on a budou pořád jen remizovat, proto navrhl větší šachovnici a dvě nové figury.)

LU-2 | 06.02.07 v 01:48

Jsou tam dve zajimave figurky navic...myslim si, ze se recenzent nepodival ani na screeny, natož aby to nainstaloval a hral... :-/

LU-2 | 06.02.07 v 01:37

PLetu se, a nebo je na obrazcich pole 10 x 8 ??? :-O


galerie

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce