recenze

JetWaveX

JetWaveX

Logické hry jsou stejně zábavné, jako akční. Musí se však vymyslet originální prostředí a princip. JetWaveX ukazuje, jak může vypadat logická gameska 21. století, u které si navíc procvičíte mozkové buňky.
Počítačové hry mají především povahu bavící. Hraní tedy přináší radost (sem tam i utrpení, když se ne a ne dostat dál) a zlepšuje vám náladu. To je prvotní účel her, nejen těch komerčních, freeware, ale třeba i oněch zaprášených stařičkých deskových. V některých však bývá ukryto i určité poslání. Například cvičení mozkových buněk, reflexů, či naslouchání. Proč se o tom zmiňuji? Jelikož právě v JetwaveX jde o mozkové závity především. Zárukou jisté úrovně vám určitě poslouží fakt, že autorem je team Reload Games, který mediálně sponzorujeme právě my – FreeGame. Víme proč. Už jsme se dočkali dobré strategie Genesis a šedé kůry jsme již procvičovali jednou u Magicrossu.

Po prvním spuštění si asi nebudete moc jistí, o co vlastně jde. Proto se v programu skýtá kvalitní help, který vás do problému zasvětí. Nebo si necháte poradit teď v této recenzi :o). Po startu se objevíte na hladině jezera v malém vznášedle. Kousek od vás uvidíte bójky, mezi kterými probleskne modrá čárkovaná čára. To znamená, že onou „brankou“ máte projet. Udělejte to. Nyní hned do finiše. Nikde se nezdržujte, čas je skóre :o). V druhém levelu již máte čtyři bójky. Dva balónky označují jednu branku. V takovém pořadí, v jakém blikala modrá čárka mezi bójkami, musíte projet vy. Už chápete? Čím dál se dostanete, tím více bran a samozřejmě i blikání označující pořadí. Aby nebyla JetWaveX tak jednoduchá, branky se označují i vícekrát, takže si musíte velmi dobře zapamatovat, v jakém že to blikalo pořadí, kde a kolikrát!

K dispozici je nápověda (TIP). Ta ovšem stojí život a funguje tak, že se vám průjezdy ukáží ještě jednou v tom pořadí co předtím. Když projedete brankou špatně, vracíte se na start a ztrácíte život. Na hru máte pět životů. Musím říci, že je to velmi, velmi náročná disciplína. Mě přijde nehratelná od pátého levelu. Možná jsem na tom špatně s pamětí, co vy? Napište do diskuse jsem zvědavý. :o) Každé kolo má tzv. PASSWORD zobrazené v dolním levém rohu. Tento kód se dá poté napsat do sekce PASSWORDS v Menu a přesunete se okamžitě do daného levelu. V levelech číslo 3, 5 a 7 máte navíc možnost sebrat bonus Turbo, který zrychlí vznášedlo na deset sekund...

Závěrem musím pochválit hudbu, grafické zpracování (voda se vlní ke břehu, loďka je animována dle zatáčení) a bezchybnost. Bugy se mi žádné během hraní neobjevily, což je asi poprvé úplně kompletně bezchybná gameska od Reload Games. Poklona!

stáhnout hru
UnHynek

autor
Hynek Žalčík / UnHynek

Skóre

79 %

další recenze tohoto autora


podobné renceze


diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

Hynek Žalčík | 31.08.04 v 15:35

Anek: diky za kritiku.. je fakt, ze na prispevky do diskuznich for vseobecne nedavam pozor, pro priste se poucim.

Mimochodem: pise se vicEkrat :o)

Anek | 31.08.04 v 14:11

Hynku Žalčíku, slovo hbitý není ve vyjmenovaných slovech, takže -i. A sloveso být v přítomném čase se píše na začátku s písmenem -j-, jsem, jsi, je, jsme, jste, jsou. Myslím, že webmaster by měl umět česky ze všech nejlíp. Nemusíš mi odpovídat, víckrát sem nepříjdu.
Jinak web je fajn, hezky udělaný.

LnicJ | 28.08.04 v 18:32

NO, právě ... ty se snažíš zapamatovat poředí branek a pak to tak projet, takže to je hlavně o schopnosti si zapamatovat pořadí a né o logickém řešení problému ...
Ale je fakt, že do jiných kategorií by se to asi hodilo ještě míň.

Hynek Žalčík | 28.08.04 v 17:10

Ahoj LnicJ,
jakozto sefa tohohle webu me uprime dost stve, kdyz nekdo z redakce maze prispevky, ktere neporusuji zadne moralni kodexy..

takze pokud si napsal neco, za cim si stojis, ze smazano byt nebylo, omlouvam se za svuj team. Pokud to bylo jinak, tak na to zapomeneme...

Uz nereaguji na zbytecne dotazy, ale koukam, ze tady jeden je - "můžete mi vysvětlit zařazení této hry do sekce LOGICKÉ?"

rad to osvetlim - tedy spise se divim, ze se na to ptas, me ta hra prijde jasnym kandidatem na zanr LOGICKE..

Premyslim, kterymi brankami projet, nejde o nic jineho. Mozna krome rychlosti a hbytosti, coz jsou faktory radici hru treba do arkady nebo do akcnich, ale vzhledem k jednoduchosti ovladani si nemyslim, ze je to hlavni princip hry.

jde prece o to si zapamatovat poradi, premyslet. to je snad logicky kategorie logicke, ne? :o)
Kam bys to zaradil ty?

U nekterych her je zanr velmi sporny, ale zrovna u teto hry nepochybuji..

LnicJ | 28.08.04 v 15:33

V Červenym trpasliku jsou sice nadávky, ale já jsem vybral jen výroky bez vůlgárníh výrazů ...
ale na to už kašli, nechce se mi je psát znovu, a ani si nepamatuji přesný znění ...
Jeden byl tuším: "můžete mi vysvětlit zařazení této hry do sekce LOGICKÉ?"

Sosol | 28.08.04 v 10:56

No tak v tom případě napiš ty normální znovu, jestli nekecáš, tak by je mazat neměli. Možná je smazali omylem zároveň s těmi vulgárnějšími (přiznejme si, že v Červenym trpasliku nadávkami nešetří ;))

LnicJ | 28.08.04 v 00:21

Mé příspěvky samozřejmně sprosté nebyly, pak bych se nedivil ... Jediné co se někomu nemuselo líbit, je že některé byly citované ze seriálu Červený trpaslík :-) ... ale i kdyby, měli teda vymazat jen ty a né mé normální ...

Sosol | 27.08.04 v 18:50

Teď nevím, který příspěvky máš na mysli, já vím o jednom smazaném a ten jsem psal já a pak ho (prakticky) sám smazal... A žádné jiné příspěkvky, které by pak byly dodatečně smazány, jsem tu neviděl... Ale nejspíš ti je smazali proto, že obsahovali vulgární výrazy (slušně řečeno)... Pokud měly slušný a pouze kritický charakter, tak by ti je mazat neměli... Tak, byly sprosté nebo ne?

LnicJ | 27.08.04 v 18:16

Já měl na mysli ty mé příspěvky co smazali :-) ale to je už je fuk ... jen mi přišla taková cenzura trochu blbá ... jo a ještě, nechápu změnu hodnocení, když se jednou recenzent rozhodl tomu dát určitý hodnocenení, tak proč ho pak mění? Žeby špatný svědomí?

Sosol | 26.08.04 v 22:38

Ale stejné právo ohodnotit to máte i vy, takže s chutí do toho, pokud se vám chce. Nikdo vám váš názor nebere (ale pozor, oni vás sledujou :-)...

Sosol | 26.08.04 v 22:34

Zde bych si dovolil jeden citát:

"To, že jsem paranoidní, neznamená, že mě NESLEDUJOU" :o)

Ale teď k věci - v tom smazání tamtoho mého kritického příspěvku mám prsty já sám, protože jsem si (bohužel pozdě) uvědomil, že každý (tudíž i autor recenze) má právo na subjektivní hodnocení a pokud se mu ta hra opravdu tak líbila, je to jeho věc a on má právo takhle to ohodnotit.

LnicJ | 26.08.04 v 22:06

Já vim, to byla jen zkouža jestli ta zpráva bude také smazána, asi to ještě nestihli ... a nebo než to stačili smazat, tak jsi jsem napsal ty a oni (oni vás sledují :-) pochopili, že už není důvod to mazat ... nebo to prostě nestihli než na to někdo zareguje a mazat zprávu na kterou někdo reaguje jim přišlo blbý ...
Každopádně mi příjde ubohý mazat cizí názory jen proto, že se jim nehodí, ale tím jsem jím dal nejspíš důvod k smazání této zprávy, takže si ji asi moc lidí nepřečte :-D

Sosol | 26.08.04 v 19:16

Vyjímkou jsou trochu novější hry, vydané nedávno, u kterých se ještě žádný zbloudilý zarputile hlasující šílenec neobjevil a jejich hodnocení je tak docela objektivní.. Ale jakmile už má hra pár set hlasů, je lepší tomu moc nevěřit..

Sosol | 26.08.04 v 19:10

TO LnicJ: Zde bych se dovolil Reload Games a jejich recenzí trochu zastat.

"Magicross: autor recenze - 82 % ... lidé - 52 %
Genesis: autor recenze - 79 % ... lidé - 55 %"

Čtenářské hlasování totiž vůbec nejde považovat za byť alespoň trochu důveryhodný ukazatel. Důkazem toho budiž například fakt, že prakticky všechny hry mají nezávisle na své kvalitě hodnocení hráčů někde kolem 55%. Tohle je způsobeno prostě tím, že je spousta magorů, kteří hře pro zábavu naklikají třeba 100 X 10% a pak není divu, že se hodnocení nepohybuje zrovna na výši. Zajímavé jsou také statistiky počet stažení X počet hlasů, kdy by každý celkem logicky předpokládal, že část lidí, kteří si hru stáhli, ji ohodnotí. Nezřídka je tomu ale naopak a nechybí ani takové perličky jako 700 stažení X 1600 hlasů... Z tohoto důvodu bych skutečně čtenářské hlasy nepovažoval za nějaký významný ukazatel čehokoli

LnicJ | 26.08.04 v 19:02

Magicross: autor recenze - 82 % ... lidé - 52 %
Genesis: autor recenze - 79 % ... lidé - 55 %

Ondřej Pohorský | 26.08.04 v 18:06

JJ, Hynek ma v recenzi pravdu. Sice jsem se dostal po dlouhe dobe o level dal, tedy do sesteho kola, ale to je konecne. Je skoda, ze se tak herni doba znatelne snizuje, protoze dalsi kola uz jsou pro lidskou bytost s prumerne velkou mozkovnou takrka nemozne dohrat. ale jinak programove zvladnute

Apofis | 26.08.04 v 16:24

Jsi si jisty, ze jsi projel branky ve spravnem poradi a take poctu? rozhoduje i pocet projeti. pokud si projel cilem a nic se nestalo, pak si neprojel tolikrat kolikrat si mel nebo ti chybi jeste nejaka branka projet. pokud ses dostal z prvniho levelu do druheho, tak to bude v tomhle protoze system je stale stejny...

LnicJ | 26.08.04 v 00:18

"úplně kompletně bezchybná gameska" :-D

D-Mark | 26.08.04 v 00:14

Hele sem ve druhym levelu ..... po uspesnym projeti branek jedu do cile ale nic se nestane !!::((

LnicJ | 26.08.04 v 00:08

No, chápu že tu Reload Games mají jinej metr než ostatní, ale co je moc, to je moc ... vždyť to má nulovou hratelnost ...
V Červeným trpaslíku by řekli:"Ten, kdo tomu dal 81%, musel mít bezpochyby mozek velikosti zaječích varlat."


galerie

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce