recenze
aReaker: Water
Jestliže jste o prvním díle (myslím tím první díl u nás vydaný) nejen slyšeli, ale také jste ho hráli, víte už, že ono Fire and Ice nemělo na hru žádný valný efekt, spíše šlo o provedení grafického prostředí. Nejinak je tomu i u Water, to se projeví, jak jinak, tmavomodrým laděním. Čili, pokud jste si neopreny oblékli, můžete se zase v klidu převléct do civilu :-). Water je arkanoid jako víno. Neobsahuje žádné přívažky, kterého by ho výrazně ozvláštňovaly, nejde v něm o nic jiného, než se co nejlépe trefovat kuličkou do kostiček v horní části herní obrazovky. Ovšem samozřejmě, nebyl by to správný arkanoid, kdyby neobsahoval rozličné bonusy a upgrady, které mají ale také velmi rozličné efekty. Opět se setkáte s nepopulárním upgradem, který vám zkrátí odpalovací plošinku, jiný, též velmi profláknutý, zase zvětší kuličku do obřích rozměrů (velmi pikantní je spojení obou výše jmenovaných „vylepšení“) a to zcela jistě není úplný výčet!
Dokonce bych řekl, že v tomhle ohledu, co do počtu takovýchto bonusů, patří série aReaker k těm lépe vybaveným. Přiznejme si ale na rovinu, že Water není žádné excelentní dílo, které by vás mohlo svým provedením jakkoli konsternovat. Celá hra se skládá z deseti levelů, jak už to bývá, následující je vždy složitější než předchozí, a nejde jen o počet kostiček, ale také o množství těch, do kterých se musíte trefit vícekrát, aby zmizely. Velmi tradiční. Na konci se vámi dosažené body sečtou a vy se můžete zapsat do tabulky nejlepších hráčů. Jak prosté. Pokud se ptáte na životy, zde se oproti Fire&Ice neodehrála vůbec žádná změna, zůstalo jich k dispozici deset, z čehož vyplývá, že budete- li pozorní, máte poměrně vysokou šanci dosáhnout dobrého výsledku hned na první, druhý pokus. Water nepatří mezi těžké gamesy, to rozhodně ne.
Grafické provedení je jednou z dobrých deviz aReakeru. Troufnu si dokonce říct, že jde o opravdu dobře nalezenou syntézu mezi pěknou grafikou, efekty a střídmostí. Nevzniká tak trapný přehršel různých paprsků, výbuchů a čeho všeho ještě, v nichž si za chvíli začne hráč připadat spíš jako divák. Od toho tu ale máme Hvězdné války, ne počítačové hry. Vizuálnímu zpracování bych tedy nevyčítal nic (a to je u mě co říct). Ovšem hudba, ach ta hudba...Když jsem ji kritizoval ve Fire and Ice, nemyslel jsem si, že se něco výrazně změní, ovšem tohle jsem nečekal. Ona jediná melodie, která doprovázela Oheň a led, se totiž bez skrupulí vyvalí vašimi reproduktory znovu. A opět sólo. Tady podle mého názoru šlápli Reeware trošku vedle... Celkově dobrý dojem to ale výrazně nekazí, Water je dobrý arkanoid, není však nejlepší ani nejhorší. A upřímně si povězme, mezi všemi hrami mu asi bude náležet místo při mírném nadprůměru. Ale vyzkoušejte to sami a uvidíte! Nudit se určitě nebudete.
stáhnout hru
- pěkné zpracování
- hratelnost
- slušná porce zábavy
- hudební složka
- vydáno:19.01.2005
- autor: Reeware
- jazyk:en
- požadavky:P 500 MHz, 64 MB RAM
- platforma:Windows
- status:Freeware
- zahráno:5813
- multiplayer:Pouze jeden hráč
- velikost:0.88MB
diskuze
j | 13.04.05 v 16:55
je to blbost