recenze
aReaker: Fire and Ice
Velmi důležité jé, jak se novinka zapíše. To neplatí jen u her, ale zcela obecně ve všech odvětvích lidského konání. Pokud si někdo, nebo něco udělá špatnou značku, velmi těžce pak přesvědčuje znovu o svých kvalitách, naopak, udělá- li si někdo jméno dobré, důvěra pak klesá poměrně pomalu, i pokud šlo jen o haló efekt. Co tedy přináší dnešní hříčka, čím vás zaujme? Začněme od Adama. Jedná se o klasického zástupce svého žánru, tedy opět o pokračovatele geniálního nápadu odkudsi z herního pravěku. Princip je zřejmě jasný. Snažíte se kuličkou, jež skáče po obrazovce, sestřelit všechny krychličky v horní polovině hrací plochy. Používáte k tomu odpalovací plošku, jíž můžete libovolně pohybovat v horizontálním směru. To je ten nejzákladnější a nejhrubší obrys. Přijít dnes arkanoid, jenž by nabízel pouze toto, asi by příliš neuspěl. Doba přece jen pokročila, a tak si žádá své. Jde o různá vylepšení, nejen grafická, ale i herní, jako jsou různé upgrady, zlepšováky, ale i „dárečky,“ jež vám uškodí. Takových vymožeností je zde docela dost. Jedná se ale o poměrně klasické věcičky, jež jsou už přece jen poněkud profláknuté, jde například o bonus, který vám plošinku prodlouží, jiný vám ji zkrátí, další ji zmagnetizuje, přidá kuličku navíc a podobně.
Na spádu dobývání zdi to sice nijak moc nepřidá, ale monotónnost to naruší zcela jistě. Samozřejmě, že se občas stane, že kuličku jednoduše nestihnete, buď se odrazí jinak, než jste čekali- mimochodem, v aReaker Fire and Ice se vám to může stát mnohem častěji, neboť na obrazovce jsou různé zpomalovače, zrychlovače, měniče směru kuličky, jež vás nutí být stále v pozoru- ale na to máme dostatek životů k dispozici, celkem deset, což je neobvykle velký počet. Uvidíte ale, že se vám budou hodit :-). Design úrovní je poměrně povedený, krychliček postupně přibývá, jak postupujete hrou. Co vás zřejmě prudit bude, ale to je bohužel věčný problém arkanoidu a přímo vyplývá z jeho podstaty, je čekání, než se trefíte do poslední krychličky. Může to trvat i několik minut, a to je potom velké potěšení, když se to povede. Ovšem to čekání není vůbec příjemné. Kdo již někdy arkanoid hrál, ví, o čem mluvím. Jak už jsem psal, obtížnost roste s každou úrovní, přibývá i kostiček, které je nutno zasáhnout vícekrát, abyste je odpravili apod.
Grafika je celkem povedená, nedá se však říct, že by byla naprosto nedostižná. Domnívám se, že by mohlo přibýt efektů (arkanoid je jedna z her, kde není ani větší množství efektů na škodu), pozadí by zase mohlo být variabilnější. Co mě ale zklamalo, je hudební doprovod. Kýčovitá melodie stále se dokola opakující opravdu není to, co by hráče pohladilo po duši. Tím určitě aReaker F&I nezabodoval.
Upřímně řečeno, tento arkanoid na mě působil v celku průměrně, mírně nadprůměrně. Zábava je to příjemná, leč taková obyčejná. Neurazí, nevynikne. Tím mám na mysli to, že hráč, který je zaměřen na jiné žánry, asi nebude lapen jeho kouzlem. Ale pro všechny příznivce je naprostá povinnost si jej zkusit, protože není zas tak špatný, aby byl okamžitě zavržen.
stáhnout hru
- pěkné zpracování
- hratelnost
- nic nového pod sluncem
- vydáno:21.10.2004
- autor: Reeware
- jazyk:de
- požadavky:P II 333 MHz, 64 MB RAM
- platforma:Windows
- status:Freeware
- zahráno:7776
- multiplayer:Pouze jeden hráč
- velikost:0.82MB