recenze

WinAnt

WinAnt

WinAnt je velice zajímavá hra zvláště svým neotřelým námětem. Nechcete se nakonec i vy alespoň na chvíli stát zachráncem a vytahovat lidi ze šlamastiky v poušti?
Stát se záchranářem je dětským snem minimálně od dob Pobřežní hlídky. Málokomu se však tento sen splní. A proto tu jsou počítačové hry. Když se můžete stylizovat do role nejlepšího hokejového střelce, proč ne do role záchranáře? Nečeká vás však vytahování zoufalých lidí ze spárů moře, ale, jak už jsem napsal v úvodu, zachraňovat budete ztracence z pouště. Tak se mi to alespoň jeví, protože při pohledu na obrázky zjistíte, že grafika WinAnt je všechno, jen ne názorná. Důležitější však je to, zda je hra natolik chytlavá a zajímavá, že na grafiku se při pilném zachraňování zapomene.  

Na začátku vaší mise se ocitáte v jakémsi bezpečném boxu, který je pro vás zároveň výchozím a koncovým bodem. Sem totiž musíte přivést ztraceného nebožáka. Ale to bychom předbíhali, takže zpět na začátek. Vylézt z tohoto boxu se dá jen jediným směrem, směrem do nehostinné pouště. Ještě před začátkem hledání si ale prohlédněme herní obrazovku. Sestává ze dvou části. V první se odehrává děj, ve druhé jsou čtyři ukazatele. Na prvním je vidět váš box a ony červené šipky ukazují, jakým směrem jít, abyste se do boxu pohodlně se ztracencem vrátili a nezabloudili. Na druhém ukazateli vidíte postavičku, která je silně podobná té vaší. Opět ony červené ukazatele však naznačují, kudy jít, abyste se dostali ke ztracenému zoufalci. Třetí ukazatel je jasný, jsou na něm hodiny a čas v sekundách zbývající do konce mise. A na posledním ukazateli vidíte, kolik jste dosud zachránili lidí. Po tom, co si tohle přečte, by si člověk mohl říct, že hra je tedy o ničem, když přesně víte, kde je ztracenec a kde je základna. Jenže vy a zoufalec nejste jediný, kdo ve hře jsou. Jsou tu též jacísi pouštní štíři, třetí samozřejmě nemají nic jiného na práci, než se honit za vámi a každým svým uštknutím vám o vteřinu zkrátit časový limit.

Sekunda není tak moc, to je pravda, ale když hledáte nebožáka a snažíte se někam vyskočit, vyrojí se na vás třeba deset takovým štírů a každý vás uštkne několikrát, čas vám chybět může. Ale když se vám nakonec přece jen podaří onoho chudáka vyrvat jeho ne zrovna milému osudu, čeká vás okamžitě další práce. A s o deset sekund kratším limitem. Navíc věřte tomu, že nebožáci se umějí schovat opravdu dobře. Když se dostanete na místo, kde by už podle signalizace měli být, a přesto nikoho nevidíte, použijte klávesu F4 na otáčení obrazovky. Dost často jsou schovaní někde na pyramidce ze strany, kam prostě ze svého úhlu nemůžete vidět. Jinak se hra ovládá celkem primitivně, kurzorovými šipkami a výskok provedete pravým Shiftem.   

O grafice jsem se už vyjádřil ne zrovna příznivě, ale co se dá dělat? Je jednoduchá, žádné efekty, žádné pořádné barvy. WinAnt má veliké štěstí, že skutečně patří k hrám, u nichž se člověk nenechá „vyrušovat“ grafikou. Zvuky ve hře bohužel nejsou vůbec, na druhou stranu o nich platí totéž co o grafice. Nepovažuji tedy poněkud skrovné technické provedení za výrazné minus.  

Hra celkově působí velmi dobrým dojmem, je zábavná a dá se hrát docela dlouho. A pokud máte vždy, když někomu pomůžete takový pocit, že jste dobrým člověkem, je WinAnt určitě něco pro vás!

stáhnout hru
Andrew

autor
/ Andrew

Skóre

75 %

další recenze tohoto autora


diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

Fišík | 26.08.03 v 21:32

Jen pro upresneni - tato hra je predelavka z 8bitu(presne ZX Spectrum) a i tam sem u ni stravil dost casu :o)


galerie