recenze

Thrust!
"Já nevim."
"Vypadáš jako kresby Richarda Pilgra."
"Já nic nevim."
"Co to hraješ?"
"Thrust!"
...výtažek z autentické konverzace mého bratra a matky...
V mém osobním herním koutku již dlouho chyběla hra se známou koncepcí raketky zmítané gravitačními silami. Vypravil jsem se tedy na širé moře internetu a nalezl asi 7 freeware her na toto téma. Ani jedna jediná mě nijak nezaujala. Neovladatelné, patetické, podivné. Dokud jsem nenašel Thrust!. V jednoduchosti je krása, a i když vám zrovna nevypálí oči svou dokonalostí, byl na ní odveden kus práce a to se cení. O co tedy jde?
Ve hře navigujete malou kosmírnou loďku skrze nápadově rozmanité levely, sbíráte perly (neboli šedé kuličky) a snažíte se s nimi zaparkovat. Jednoduchý a funkční princip. Celkem hra nabízí 4 druhy tématických úrovní (Caves, Space, Factory, Portal) po 10 kolech, tedy celkem 40 levelů s gradující obtížností. Kdykoli během hry můžete svůj pokrok uložit (což vám ale přidá 500 sekund k celkovému času) nebo nahrát. Stejně tak existuje i Hard mode, který se otevírá po dokončení Normal obtížnosti.
Zcela zásadní je ovládání raketky (kursorové šipky). Hry tohoto typu jsou vlastně všeobecně závislé na dobrém a vyváženém ovládacím systému, a proto je dobře, že Thrust v této oblasti nezaostává.Nenechte se odradit počátečním neúspěchem (který vás zcela jistě nemine), po krátké době se prstíky vzchopí a můžete začít masírovat. V každém levelu se objevíte na modré startovací plošince s cílem sesbírat všechny perly a úspěšně a jemně přistát na plošince červené. Stačí však jediný dotyk se zdí, rychlejší nebo nepřesné parkování a raketka se nemilosrdně rozcákne po okolí.To ale samozřejmě není ten největší problém. Problémem jsou překážky - od úzkých chodbiček a antigravitačních polí po paralelní vizi, tmu, pohyblivé bludiště, větráky, klouzací plochy a orbitální simulace.Hra má vynikajících nápadů dostatek.
Grafika Thrust! je jednoduchá, rozhodně nečekejte trojrozměrné orgie. Chvílemi je možná jednoduchá až příliš (např. překomprimovaný jpeg na pozadí Portal úrovní), ale v celkovém dojmu to nijak zvlášť nevadí. I hudba je trochu kontroverzní - MIDI doprovod vyvolává nemastný neslaný dojem.Přesto ale hra působí uceleně a kvalitu ukazuje hlavně v hratelnosti. A řekněte sami, je lepší když hra nevypadá úchvatně, ale skvěle se hraje, nebo když kreslí téměř onanické scenérie, ale stojí prostě za prd?
stáhnout hru
- lepší ovládání
- dobré nápady
- princip save/load
- obtížnost posledních úrovní
- průměrná grafika/hudba
- vydáno:01.06.2005
- autor: S64 Games
- jazyk:en
- požadavky:P 400 MHz, 32 MB RAM
- platforma:Windows
- status:Freeware
- zahráno:1764
- multiplayer:Pouze jeden hráč
- velikost:3.7MB