recenze

Sickle

Sickle

Podívejte, co vám vKapsáci (tvůrci skvělých Želvíků) přichystali pod stromeček! Je to akce, která je inspirována Quakem 3 Arenou. Sice není 3D, ale to snad tolik nevadí. Koukněte jí na zoubek. ;)
Jsou tady Vánoce, a s nimi spojený stromeček, kapr, cukroví a dárky. Ale především ty dárky. Většina lidí se snaží své blízké obdarovat. No najdou se i takoví, co obdarovávají nejen své blízké, ale i své daleké. A to je přesně případ vývojářů vKapse. A nejlepší dárek není ten nejdražší. Nejlepší dárek je ten, který dárce stvoří vlastníma rukama. Ať je to vyřezávaná figurka, obrázek, anebo počítačová hra, každý vlastnoručně stvořený dárek potěší. A cože jsme to dostali od vKapsářů? No Sickle přece!

Ačkoli se říká, že koukat darovanému koni na zuby není slušné, nemám na výběr, tento dárek musím ohodnotit. Nuže máme před sebou akci, která, jak tvrdí autoři, je Quakem (Q3A) převedeným do 2D. Svého svěřence ovládáte klávesnicí, zaměřujete a střílíte myší. V zásadě stejně jako v Soldatovi. Takže pokud vám čistě klávesnicové ovládání jako je v Stick Soldiers anebo ve Friendly-Strike prostě nesedí (stejně jako mně), můžete být rádi. :) Ovládání v Sicklu považuji za dobré, nespokojenost pociťuji pouze při používání kolečka myši k přepínání zbraní - nefunguje zkrátka tak kvalitně, jak bych si přál. Právě v okamžiku, kdy vám dojde munice je rychlé přehození na další zbraň klíčovou nutností. A munice docházela velmi rychle především v mém oblíbeném samopalu. Což mi připomíná podivuhodnou, a dá se říct i nepříjemnou výdrž nepřátel. Jistě, je to akční arkáda nijak se nesnažící o věrnost realitě. Ale když vypálíte do nepřítele x dávek z brokovnice anebo dvě střely z bazooky, a on je pořád na nohou (a navíc může utíkat), tak to prostě naštve.

Nyní máme na výběr k dispozici přibližně 7 map. Píšu nyní, protože spolu s uveřejněním Sickle napsali na web autoři zprávu o dalších chystaných mapách. Což jenom svědčí o tom, že tým vKapse vytváří dárky na poslední chvíli :). Ale zpátky k mapám. Jak už to tak bývá, některé jsou dobré (Carbonit, Overfire) a některé jsou prostě nuda (Egypt). Tak jako tak, na každé se můžete ocitnout v děsivě rychlé a zběsilé akci. To znamená, že kdo se nehýbe, je mrtev, a jedině zuřivé mačkání mezerníku vás může udržet mezi živými. Ta akce je mnohdy tak děsivá, že si pokládám otázku, zda je to ten samý tým, co připravuje real-time strategii s mírumilovnými hodnými barevnými Ťupy.

Velká rychlost hry taky způsobuje, že se nemůžete zastavit, a prohlédnout si grafiku. Což je podle mého soukromého vkusu jedině štěstí, protože kombinace kreslených postaviček a fototextur použitých na pozadí a předměty mi vůbec nesedla.

No, tak to je Sickle. Nejen multiplayerová akční akce s velkým "a", bohužel poněkud nedopečená. Je to hra s v nedodělky, s viditelným prostorem ke zlepšování. Občasné pády programu také napovídají, že Sickle měl v troubě zůstat o pár dní déle. Na webu tvůrců se navíc píše o připravovaném patchi, který jakmile spatří světlo světa, budeme vás o něm informovat. Zatím užívejte toho, co vám nabízí tato verze.

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 2 =

DaveCZ | 11.01.06 v 11:07

Aha, tak takhle.. zatracené zkoušky, člověk už ani nedokáže pochopit prostý názor aniž by neměl před očima integrál :D

bebe | 10.01.06 v 21:10

To neni o programatorovi. Asi jste me prilis nepochopil : pokud chcete udelat multiplayerovou rezbu na ktere budou stavet ruzne komunity silencu tak musite mit minimalne po boku cloveka ktery podobnym silencem je. Jde o gamedesign - aby u multiplayeru nekdo stravil vic nez pul hodiny musi to mit sakra hratelnost - chozeni skakani a strileni moc lidi nenadchne (ale v singleplayeru klidne ano, pokud zahrnete dostatek zpestrujicich prvku). Napr Unreal 2, Doom 3 a pod - takove hry nikdo poradne v multiplayeru hrat nebude. Nezatracujte muj nazor protoze uvadim komercni tituly. I jednodussi freehra muze mit dokonaly multiplayer a hrat se po celem svete. Zahrnte do Tupu dokonalou vyvazenost, strategicke prvky - moznost vytvareni ruznych taktickych postupu. Prinutte hrace zasahnout do bitvy aby ji vyhral a dobudete svet :))

DaveCZ | 10.01.06 v 18:57

bebe >> Je to pravda, Sickle je můj první projekt s multiplayerem. Bohužel jsem v začátcích trochu nešikovně zvolil DirectPlay, který mi teď nevyhovuje a mohu říct,že v následující hře (Ťupové) je síťová hra tvořená jako vláknový server přes klasické windows/linux sockety. Hlavně Sickle je napsaný v jazyce VB, se kterým jsem také praštil, všechny hry teď vyvíjím v jazyce c/c++.
Ještě k tomu multiplayeru - celá jeho koncepce v Sicklu je udělaná úplně špatně, prostě moje nulová zkušenost, jak jsem již ale psal, následující hry tímto nedostatkem trpět nebudou, imho člověk se stále učí a o programátorovi to platí 10x.

Triple T | 10.01.06 v 12:21

bebe+DaveCZ: To zni jako docela dobry napad, udelat singleplayerovku na enginu Sickle, afaik tady hororova rez ve stylu Phobie ve 2D svete snimanem zboku jeste nebyla.

bebe | 10.01.06 v 06:35

"tedy pokud ji lidi budou ve vysledku hrat" tak bych se moc divil kdyby ano. Nechci hru kritizovat z technicke stranky (i kdyby to taky chtelo) ale hratelnou cast : jak je vidno autor nema zadne valne zkusenosti s multiplayer hrami. NEtrefit protivnika je otazkou znacne velike nahody a posleze cela hra spadne ke klasickemu "kdo ma raketomet vyhral". Nechci hru prilis schazovat a demotivovat zacinajici ceske vyvojare ale hodit tuhle hru mezi multiplayerove onanisty asi by ste je moc nepotesili :) Abych jen nezazel spinu : hra je jinak docela pekna, a zasadit soucasnou fyziku do singleplayeru by asi bylo mnohem rozumejsi.

DaveCZ | 04.01.06 v 23:47

ad. Martin, hajzlem se pro toho desetiletého člověka stane ten, který mu odmítne udělat web a po několika dnech otravování mu řekne "neotravuj" ;)

Triple T | 04.01.06 v 15:35

Sice jsem o nem slysel ruzne (a casto ne moc pekne) veci, ale ze zkusenosti mam naopak DaveCZ za slusneho cloveka.

Martin | 31.12.05 v 21:49

Bacha lidi na dave_cz je peknej hajzl je na každiho protivnej akdy mu to dělali ostatní tak mu to prej dělate i vy:-) bacha

PITfire | 27.12.05 v 18:24

hele lidi nechci vám do toho kecat ale ten patch už višel.

DaveCZ | 26.12.05 v 13:54

Betatestovana byla celou dobu ale jak vidno, kvalitne ne :) Paradoxne nejvice k hratelne verzi prispeli lide, kteri se betatestingem ani nezavazali :)

Triple T | 26.12.05 v 10:00

Ja ale hlavne poukazuju na to, ze afaik byla hra uz docela dlouho pred vydanim v hratelne a betatestovatelne fazi. Mozna kdybyste ji vydali uz tehdy s nalepkou betaverze, o Vanocich by byla debugovana (nebo by takovemu stavu byla o neco bliz).

DaveCZ | 25.12.05 v 21:58

Zero0, neni to nemozne, ale nektere chyby (jako napr. automation error directxu) se odchytavaji opravdu tezko :)

Zero0 | 25.12.05 v 17:17

Jako jeden z lidí, kteří toto dílo dělali, musím říct že dělat hru ve VB takového rozsahu a BEZ CHYB je NEMOŽNÉ.

leeter | 25.12.05 v 00:06

Stabilitu vem čert je to dobrá pařba :).Povedla se vám

DaveCZ | 24.12.05 v 21:21

Nazdar všem, moc se omlouvám za nestabilitu,vím v čem je problém, co nevidět vyjde patch, který to opraví. Spolu s patchem také vydám level editor,model editor + sdk ke hře (návody na tvroby map+skriptování atd.)

Triple T | 24.12.05 v 16:44

Je to k podivu, kdyz od vytvoreni rane hratelne verze k vydani hry uplynulo tolik casu a program je stale velmi nestabilni. Na druhou stranu se ale zda prijemne modovatelna, takze po prislusnem opecovani by tohle mohla byt hodne dobra hra (tedy pokud ji lidi budou ve vysledku hrat).

James.Pond | 24.12.05 v 16:33

Tak tato hra je docela zklamání :(, Vš je berva, ale nemůžu hrát ani 3 minuty, protože mi to vždycky hodí nějakou chybu a ukončí se to! A to je napdr!

James.Pond | 24.12.05 v 16:17

No konečně je to venku Dejve :)

Ivošek | 24.12.05 v 15:22

Fakt???? To by mě vůbec nenapadlo obvzlášť když je to napsaný v recenzi...tady je někdo asi hodně chytrej:O

Dan | 24.12.05 v 14:32

njn ale tohle je omnoho lepsi nez soldat ;)

Dairy | 24.12.05 v 12:07

Velmi pekna hra.
Vyzera to, ze tvorcovia sa inspirovali Soldat-om
{www.soldat.pl}

Dan | 24.12.05 v 01:52

Super hra... ;)

tom | 24.12.05 v 01:16

Všem přeju šťastné a veselé Vánoce!!!!!!!! nejen při hraní tehle vánoční hry:)))


galerie

Sickle Sickle Sickle Sickle Sickle