recenze

Ogrian Carpet

Ogrian Carpet

Magic Carpet. Dvě slova, která naplní duši nostalgiků smutkem, a která říkají, že od dob vzniku této úžasně hratelné hry uplynula již více než dekáda a doposud ji nikdo plně nenahradil. Anebo že by? Že by Ogrian Carpet zaplnil velkou díru na herní scéně?
Autor zajímavého jména Mike Prosser rozhodně žádný průser svou hrou Ogrian Carpet neudělal. Ba naopak! Vycházejíce ze skvělé předlohy jmenované v perexu, kterou udivila geniální firma Bullfrog (Peter Molyneux není ani dnes jméno neznámé…) ve své době inovací v podobě simulace létání na létajícím koberci, dnes Mike u mne opravdu zabodoval.

Princip hry je prakticky totožný s předlohou – létáme na koberečku, ničíme ohavné létající i statické nepřátele, sbíráme manu a stavíme mohutné hrady tak, abychom v obtížných levelech neudělali svému jménu ostudu při jejich obraně. A tak si létáme, střílíme a stavíme, a znovu a znovu a…ono je to stále stejně zábavné.

Hratelnost Ogrian Carpetu je silně motivační a i když nedosahuje kvalit svého komerčního předchůdce, přesto patří na freeware scéně mezi elitu.

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 3 =

jdausfbhs | 15.12.06 v 17:01

jaksi jsem nepochopil jak se to hraje

Marian | 14.07.06 v 10:19

I když se v tomto neshodneme, cením si diskuse s tebou. :)

Lokutus | 13.07.06 v 20:18

Já to chápu... Každý má nějaký názor a to je správný!!!
Přesto si myslím, že než se patlat zbytečností, tak se raději budu věnovat něčemu užitečnějšímu!
Je hromada skvělých freeher, ale Ogrian Carpet k ním bohužel nepatří...
Já si raději za litr koupím 10 let staré auto, ale v perfektním stavu, než zadarmo motokáru, kterou někdo vyráběl na koleni v garáži a zapomenul do ní dát motor... a ještě bych si ze sedačky do zadku zadřel třísku a nakonec bych se v ní zabil, protože tam nebyly ani brzdy!

Marian | 13.07.06 v 12:59

V pohodě, nechtěl jsem jen prázdně mentorovat na základě toho, že jsem starší než ty :)
V každém případě se neshodneme na tom "patlání s hovadinami". Já prostě beru za bernou minci fakt, že nikdo učený z nebe nespadl, takže málokdo, kdo píše svou první-druhou-třetí freeware gamesku, dokáže vytvořit ihned herní bombu. A někdo ji neudělá za celý svůj vývojářský život. Přesto oceňuji a budu oceňovat každé vytvořené dílko jako unikát, byť subjektivní názor třeba i celého národa bude negativní.

Lokutus | 13.07.06 v 12:37

Dnes mi je 32 a tak si myslím, že jsem už dost starý, abych věděl, že raději nebudu programovat nic, než abych se patlal s hovadinou, která je ve všech aspektech horší, než-li hra vydaná před cca. 10-ti lety!
Za vulgarity se omlouvám. Včera jsme popíjeli a tak jsem to napsal trochu drsněji...

Marian | 13.07.06 v 11:02

No, jsem schopen respektovat téměř jakékoli názory na cokoliv, ovšem bez použití vulgarit. Nezazlívám ti ani tak to hovno na podrážce, protože vím, že až budeš starší a zkušenější, pochopíš jedno. Že každá hra vytvořená člověkem nebo týmem v jejich volném čase často s nadšením a třeba na nekomerční bázi je vlastně malým uměleckým dílem. A to bez rozdílu, jestli je grafika ošklivá nebo hezká, jestli je hra dobře nebo špatně hratelná nebo jestli má tu či onu atmosféru. Můj obdiv má studentík XY, který udělá hru o velikosti 3 kb s malým čtverečkem ve 3 barvách stejně, jako Bullfrog team s Magic Carpet 2. Mám velký respekt k duševní a kreativní práci všech vývojářů bez rozdílu (a nejenom proto, že jsem sám v minuosti také vyvíjel a stvořil dost věcí). Zkus se nad tím zamyslet, než příště použiješ vulgarity pls.

Lokutus | 12.07.06 v 23:05

Pánové, mě by stačil remake udělaný na PS2 a nebo rovnout na PS3 s on-line podporou:-))))!!!

MC2 byl tak geniální, že když teď přemýšlím, tak tenhle hnus mu nesahá ani po hovno na podrážkách:-)!!!

Triple T | 12.07.06 v 20:42

Ja si myslim, ze Magic Carpet si spis rika o remake na nejaky handheld (DS! PPC! *slint*). Kus jeho kouzla je pro me totiz v jeho "kostrbate" grafice. V te dobe jsem si totiz nedovedl predstavit, ze do (3D) hry se da dostat neco jako fungujici (i kdyz jednoduchy) fyzikalni engine nebo dynamicky "globalni" (i kdyz maly) svet. Dneska pri vsech FPS a TES by to lidem mozna mohlo prijit tak trochu obycejne (i kdyz efekt zvedani zaludku pri prvnich minutach hrani zustava dodnes neopakovany).

UnHynek | 12.07.06 v 18:59

Lokutus: na tu chybičku se s programátorem koukáme, díky za upozornění!

K Magic Carpetu... taky se ti zdá, že je škoda, že nikdo neudělal pořádnej remake? V nové grafice, se super efekty.. vždyť to bylo GENIÁLNÍ hra, na kterou těžko zapomenout... jo udělat remake a hrát to po netu, tak někdo vydělá balík a my si super zahrajeme...

Marian | 12.07.06 v 15:38

Ok, respektujeme svoje názory na tuto hru a to je správné :)
Díky za upozornění ohledně chyby, pošlu o tom informaci hned Hynkovi.

Lokutus | 12.07.06 v 12:12

Jo a při odesílání příspěvků vám to hází tuto chybu - Fatal error: Call to a member function on a non-object in /ex1/home/freegame/freegame/sql_addkomment.php on line 50

Lokutus | 12.07.06 v 12:11

Neříkám, že ne, ale zklamalo mě to. Podle názvu, obrázků a hodnocení jsem čekal opravdu něco jiného, než shluk několika na sebe nenavazujících levelů.
S těmi koleny by se dalo souhlasit pokud bychom to přirovnávali k MC. Proti MC2 si za kotníky stojím:-)!

Marian | 12.07.06 v 11:58

Já bych u kotníků nezůstal, posunul bych laťku spíše někam nad kolena :-)
Buďme rádi, že se k MC alespoň někdo vrátil, ne?

Lokutus | 12.07.06 v 11:47

Těšil jsem se na remake Magic Carpetu, ale tohle... ehm... prostě mu to nesahá ani po kotníky; myslím tím MC2, který byl lahůdkový.


galerie

Ogrian Carpet Ogrian Carpet Ogrian Carpet Ogrian Carpet Ogrian Carpet