recenze

Dream Machine

Dream Machine

Při vyslovení názvu této hry člověka napadne, že jde o poetickou hru zahalenou do tajemného hávu. Jenže chyba lávky! Dostanete se do vesmíru - velmi nepoeticky naladěného! Zkuste uhájit svou kůži ve hře, v níž nepřátelé neznají slitování!
Tak tu máme zase vesmírnou bojůvku, řekne si ten samý člověk, když se, jak jsem psal v úvodu, nechá oklamat názvem. Vesmírných bojůvek jsou na internetu nesčetné haldy a upřímně řečeno, málokterá je kvalitní. Například Space Invader. Ovšem jsou i světlé výjimky, jako například Star Shooter. Jenže většinou jde spíš o hry, které vznikly proto, aby autorský tým už „něco“ vydal, nehledíc na to, jakou to něco bude mít u hráčů odezvu. Nejhorší na tom je, že takové týmy prakticky resuscitují náměty staré dvacet let a zpracují je ne tak, aby je opravdu oživily, ale tak, že výsledná kvalita je mnohdy horší, než jaká byla před těmi dvaceti lety. Nelze sice říct, že by Dream Machine byl naprostou kopií některé staré hry, ale rozhodně nepřináší do herního světa nic nového.

Po spuštění hry vás čeká na první pohled prapodivná a silně podezřelá povinnost a to nastavení parametrů své kosmické lodi. Pomocí různobarevných diamantů, jichž je určitý počet, čím víc jich je, tím menší mají účinek, nastavíte, jaká část lodě má být silnější. Provádí se to tak, že do tabulky (každá má název té části lodi, kterou zastupuje) dodáte ony diamanty do opět podezřelého vzorce: Diamant*Diamant+Diamant*Diamant. Jedná se například o sílu štítů, nějakého generátoru atp. Jak to hra vypočítává vůbec netuším a popravdě řečeno v kontextu hry ani moc tuto proceduru nechápu. Nemá totiž téměř žádné užití. Proč? Jakmile totiž po tom, co se vám povede nastavit vše tip top a natěšeně spustíte samotnou hru, jme vás děs, kde že jste se to octli. Vše se odehrává na jedné jediné herní obrazovce, vaše maličká loď se plácá kdesi vlevo nahoře a porůznu se na této herní obrazovce velmi chabě znázorňující vesmír, zjevují nepřátelé. To nejhorší však přijde s tím, kdy lodí poprvé pohnete. K tomu sice potřebujete jen kurzorové šipky a ke střelbě Shift, jenže pohyb lodě je jedním slovem dementní. Když naberete trošku rychlost a pokusíte se poněkud změnit směr letu, koráb sebou začne komíhat a není šance dostat jej do smysluplného letu. Zvláště když na vás útočí nepřítel nabývá toto na pikantnosti, neboť on do vás vesele pálí a vy nemůžete svou loď dostat pomalu ani do jeho směru, natož jej zasáhnout svou zbraní. O to větší je pak radost, když se vám to jednou povede.

Ale vzhledem k tomu, že nepřátel potkáte řádově víc než jednoho, zas tolik radosti si neužijete. Když už náhodou vyletíte z herní obrazovky, nevrátíte se druhou stranou zpět, jak bývá běžné, ale co nám autoři nepřichystali - hra končí! Prostě konec všem snahám. A můžete začít znovu. Tedy jen v případě, že vás hra tak velmi nadchla a jste ochotni postoupit to martyrium znovu. Nepopírám, že je možné si po delším hraní na ovládání a systém lodi zvyknout, ale ať mi nikdo netvrdí, že lidí ochotných podstoupit to hraní, se najde mnoho. A Dream Machine není takový herní zázrak, abyste měli motivaci překousnout to nepříjemné (a já silně pochybuji, že tato hra něco jiného než nepříjemnosti skýtá). Proč jsem psal, že ono rozdělování diamantů nemá prakticky význam? Parovinu vám povím, že jsem totiž vůbec žádný výrazný rozdíl nepocítil, ať jsem diamanty rozvrstvil jakkoli. Samozřejmě, když si dáte slabé štíty, tak vás je schopna zlikvidovat jedna nepřátelská střela, ale jinak jsem opravdu žádnou zásadní změnu nepocítil. Ještě pro úplnost dodávám, že samozřejmě, pokud vás nepřítel zabije, hra také končí, žádné další životy nejsou k dispozici…

Domnívám se, že ani extra grafika a zvuky by dojem z hraní o moc nezlepšily, ale je zbytečné se takovými domněnkami zaobírat, neboť zde extra grafiky ani extra zvuků není. Černá herní obrazovka, malí ne nijak detailně provedení nepřátelé, efekty taky nic moc. Zvuky nejsou o nic lepší, jednoduše řečeno, technické provedení přímo „ladí“ se samotnou hrou. Opravdu, nevidím příliš důvodů, proč takovou hru stahovat.

stáhnout hru
Andrew

autor
/ Andrew

Skóre

35 %

další recenze tohoto autora


diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 3 =


galerie

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce