recenze
Dream Machine
Po spuštění hry vás čeká na první pohled prapodivná a silně podezřelá povinnost a to nastavení parametrů své kosmické lodi. Pomocí různobarevných diamantů, jichž je určitý počet, čím víc jich je, tím menší mají účinek, nastavíte, jaká část lodě má být silnější. Provádí se to tak, že do tabulky (každá má název té části lodi, kterou zastupuje) dodáte ony diamanty do opět podezřelého vzorce: Diamant*Diamant+Diamant*Diamant. Jedná se například o sílu štítů, nějakého generátoru atp. Jak to hra vypočítává vůbec netuším a popravdě řečeno v kontextu hry ani moc tuto proceduru nechápu. Nemá totiž téměř žádné užití. Proč? Jakmile totiž po tom, co se vám povede nastavit vše tip top a natěšeně spustíte samotnou hru, jme vás děs, kde že jste se to octli. Vše se odehrává na jedné jediné herní obrazovce, vaše maličká loď se plácá kdesi vlevo nahoře a porůznu se na této herní obrazovce velmi chabě znázorňující vesmír, zjevují nepřátelé. To nejhorší však přijde s tím, kdy lodí poprvé pohnete. K tomu sice potřebujete jen kurzorové šipky a ke střelbě Shift, jenže pohyb lodě je jedním slovem dementní. Když naberete trošku rychlost a pokusíte se poněkud změnit směr letu, koráb sebou začne komíhat a není šance dostat jej do smysluplného letu. Zvláště když na vás útočí nepřítel nabývá toto na pikantnosti, neboť on do vás vesele pálí a vy nemůžete svou loď dostat pomalu ani do jeho směru, natož jej zasáhnout svou zbraní. O to větší je pak radost, když se vám to jednou povede.
Ale vzhledem k tomu, že nepřátel potkáte řádově víc než jednoho, zas tolik radosti si neužijete. Když už náhodou vyletíte z herní obrazovky, nevrátíte se druhou stranou zpět, jak bývá běžné, ale co nám autoři nepřichystali - hra končí! Prostě konec všem snahám. A můžete začít znovu. Tedy jen v případě, že vás hra tak velmi nadchla a jste ochotni postoupit to martyrium znovu. Nepopírám, že je možné si po delším hraní na ovládání a systém lodi zvyknout, ale ať mi nikdo netvrdí, že lidí ochotných podstoupit to hraní, se najde mnoho. A Dream Machine není takový herní zázrak, abyste měli motivaci překousnout to nepříjemné (a já silně pochybuji, že tato hra něco jiného než nepříjemnosti skýtá). Proč jsem psal, že ono rozdělování diamantů nemá prakticky význam? Parovinu vám povím, že jsem totiž vůbec žádný výrazný rozdíl nepocítil, ať jsem diamanty rozvrstvil jakkoli. Samozřejmě, když si dáte slabé štíty, tak vás je schopna zlikvidovat jedna nepřátelská střela, ale jinak jsem opravdu žádnou zásadní změnu nepocítil. Ještě pro úplnost dodávám, že samozřejmě, pokud vás nepřítel zabije, hra také končí, žádné další životy nejsou k dispozici…
Domnívám se, že ani extra grafika a zvuky by dojem z hraní o moc nezlepšily, ale je zbytečné se takovými domněnkami zaobírat, neboť zde extra grafiky ani extra zvuků není. Černá herní obrazovka, malí ne nijak detailně provedení nepřátelé, efekty taky nic moc. Zvuky nejsou o nic lepší, jednoduše řečeno, technické provedení přímo „ladí“ se samotnou hrou. Opravdu, nevidím příliš důvodů, proč takovou hru stahovat.
stáhnout hru
- dá se to vypnout
- mizerné zpracování
- mizerná hratelnost
- mizerné všechno!
- vydáno:13.07.2004
- autor: Alex C. Donovan
- jazyk:en
- požadavky:PII 333 MHz, 16 MB RAM
- platforma:Windows
- status:Freeware
- zahráno:1559
- multiplayer:Pouze jeden hráč
- velikost:0.36MB