recenze

William Locker: the Bechers Museum

William Locker: the Bechers Museum

Dnes se ocitnete v kůži jednoho soukromého očka, s nímž budete řešit velice zapeklitý případ, odehrávající se ve staré dobré Anglii. Poutavý děj je doprovázen kvalitní grafikou, a nebýt slabších textů, mohlo jít o naprosto výbornou adventuru.
Poutavý příběh, zajímavá zápletka a hodiny strávené u počítače. I takto lze charakterizovat žánr, jenž je mnohými milován, jinými zase nenáviděn. Ano, mluvím samozřejmě o adventurách! Sice už bohužel dobu své největší slávy mají za sebou, ale rozhodně nelze říci, že se i dnes čas od času neobjeví nějaký ten kvalitní kousek. Ostatně, dobrým příkladem může býti kupříkladu nedávný počin Pět kouzelných amuletů, který obsahoval téměř vše, co by taková správná adventura obsahovat měla. Překvapením byla i nedávná Pravidla Hmoty, jež sice byla poměrně jednoduchá, přesto svojí originalitou překvapila nejednoho hráče. Každá nová adventura je ale vždy vítaná a mnohé z vás tedy jistě potěší dnešní kousek od týmu Planet studios, který byl původně určený do soutěže Becherovka Games 2004, ale autoři to bohužel nestihli a hra se tak bohužel nezúčastnila. To naštěstí autory neodradilo a přesto všechno hru dokončili později. My si pojďme na několika následujících řádcích jejich výsledek trochu blíže popsat.

Protože se jedná o adventuru, tedy žánr, kde je příběh základním pilířem, slušelo by se ho alespoň trošičku přiblížit. William Locker, jak zní jméno hlavního hrdiny, je detektiv na volné noze. Zrovna končí školení a pro získání diplomu potřebujte nutně případ. Ten přijde díky dopisu zaslanému jistou Henrietou, jež si spokojeně žije v Anglii. Tedy až do doby, než se v jejích končinách, ve vesničce Sundry village, objeví mrtvola muže. Henrieta tedy našeho mladého detektiva požádá o pomoc, a protože je Anglie trochu „z ruky“, přiloží v dopise nemalou finanční hotovost, aby detektivovo rozhodování bylo snazší. Ten případ příjme, po pár hodinách dorazí na místo činu a pomalu, ale jistě se pouští do řešení případu. Více už ale neprozradím, abych vám zde neprozradil to nejzajímavější. V celkově čtyřech kapitolách bude tedy vaším úkolem objasnit smrt člověka, jenž záhadně vypadl z okna, a Henrieta vám rovněž něco málo poví o „Becherových spisech“, které rovněž budete muset vypátrat.

Pustíte-li se tedy do práce, navštívíte několik zajímavých lokací, potkáte spoustu postav, z nichž se ale většina bude chovat ne zrovna přátelsky. Jako správný detektiv s tím ale musíte počítat a nějakým způsobem se ubírat k zdárnému cíli. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to půjde poměrně snadno, neboť hra se nevyznačuje přílišnou obtížností a „vytuhnete“ jen opravdu zřídka. Vše má svoje logické opodstatnění a dohrání by nemělo trvat více než pár hodin i méně zkušenému hráči adventur. Pro někoho to je klad, pro jiného zápor. Skutečným záporem ale je „kvalita“ textů. Je zřejmé, že scénárista pochází ze Slovenska a překlad do našeho jazyka nebyl jednoduchý, přesto jsou některé chyby bijící přímo do očí a velmi citelně to sráží jinak velmi pěkný dojem. Trochu lépe na mě působil anglický překlad, ale opět o žádném vyloženém zázraku hovořit nelze, a to v tomto jazyce nejsem bůhvíjak dobrý. Pojďme si nyní říci něco málo k technickému zpracování. Hnacím motorem se stává Adventure Game Studio, který je na tvorbu adventur poměrně výhodný, o čemž svědčí nespočet kvalitních titulů.

5 Days A Stranger, The New Adventures of Zak McKracken či třeba Maniac Mansion Deluxe jsou skutečně jen jedny z mnoha set a William Locker: the Bechers Museum se může v této oblasti řadit mezi ty povedenější. Grafika je poměrně solidní, hudební stránku tvoří poměrně známé melodie. Zvuky bohužel chybí. Jedinou nevýhodu ve zpracování vidím v již zmíněných textech a možná také v pohybech postav, které místy vypadají docela podivně. Pojďme si to nyní shrnout. Máme zde adventuru, která zaujme poměrně zajímavým příběhem a také poměrně slušnou vizuální stránkou. Hrací doba je tak akorát. Bohužel vesměs pozitivní dojem sráží úroveň textů, na což nelze říci nic jiného než škoda! Rozhodnutí tedy záleží pochopitelně na vás. Máte-li ale tento žánr rádi, pak minimálně za vyzkoušení rozhodně nic nedáte.

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 2 =

megabatman | 11.12.06 v 20:50

Ja sem to skousel a delalo mi to blbou grafiku nevite jak to mam opravit?????????Pomóc!!!

roamn | 07.11.05 v 16:57

Návod najdeš na www.slavonica.wz.cz :-) jinak na něj teda musíš použít nožík tuším.

Yorki | 05.11.05 v 20:24

Poradí mi někdo jak získám smůlu ze stromu?Díky

roamn | 21.10.05 v 16:20

Návod najdeš na www.slavonica.wz.cz

Locker | 15.10.05 v 19:37

Zrovna jsem uspal policajta kávou abych získal povolení a nevím co dál.Mohl by mi prosím někdo poradit?Předem děkuji

roamn | 07.10.05 v 18:37

To nás celkem mrzí, inu každému jeho názor.

Matthew37 | 14.09.05 v 19:08

Tahle hra je pěkná blbost

JanNDen | 31.07.05 v 11:12

v poho! .)

roamn | 09.07.05 v 10:09

Návod si může stáhnout z www.slavonica.wz.cz

hopsajda | 04.07.05 v 18:18

nevim,jak se dostat do panstvi, i kdyz jsem komornikovi ukazala vizitku a drahokami.ale,jak se dostat dovnitr?

roamn | 27.06.05 v 14:34

To mě těší ;-)

dsgds | 26.06.05 v 12:48

je to dobre......


galerie

William Locker: the Bechers Museum William Locker: the Bechers Museum William Locker: the Bechers Museum William Locker: the Bechers Museum William Locker: the Bechers Museum

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce