recenze
Cult II - Federal Crime
Takže tu máme druhý díl jedné zajímavé chodovky od japonského tvůrce. Pojďme si společně připomenout, o čem byl ten první Kult. V předchozím díle se začínající, nezkušený policista Zack vydal na svůj první případ. Jeho úkolem bylo vyřešit zajímavý případ. Záhada spočívala v jedné nebezpečné sektě Kult Hvězd, která údajně měla ve svém sídle mít uschované zbraně a munici, její členové odmítali komunikovat a jejich chování bylo přímo děsivé. Tentokrát (stejně jako teď) měl Zack k dispozici jen vysílačku, díky které mohl komunikovat se svým nadřízeným a rádcem. Tenkrát měl Zack prázdné ruce a vůbec žádné zkušenosti. Ale tentokrát pro změnu zkušenosti má (doufám, že vy také) a nezačíná s prázdným inventářem. Tentokrát nevystupujete jako přísně vypadající muž zákona, ale v přestrojení se vydáváte na svoji druhou misi. Začínáte u vážně vypadající společenské akce někde u parkoviště, je to tu samý muž v saku, samí boodyguardi a dokonce je tu i televize! Před tebou jen spousta lidí a zamčená brána. Ta brána představuje vstup do dalšího dobrodružství, co s tím uděláš? Jdeš do toho?
Některým tento styl našeho japonského tvůrce připomíná staré dobré „dosovské“ časy. Je tomu skutečně tak? Je fakt, že neustálý pohled na hru z ptačího pohledu, několik jednoduchých doprovodných zvuků, textové dialogy postav s portrétem postavy a pravidelné rozdělení hry do jednotlivých místností ty staré časy skutečně připomíná. Ale máme tu i jiné přednosti. Jaké? Zkusme se zamyslet. Je to třeba grafika, moderní a netradiční námět, ale i nepřítomnost klasického intra. Zbývá podotknout, že chyby z minula, jako třeba dlouhé načítání při vejití do další místnosti a nepodporování myši tu zůstaly. A nám ty „dosovské“ časy připomíná určitě. Ale přibyl nám tu i další nedostatek. A to nepřítomnost češtiny. Ach jo, autor tentokrát nevydal další pokračování v několika světových jazycích, ale nechal to jen v angličtině. No co, alespoň si tento žádaný jazyk procvičíte. Lekce angličtiny český národ potřebuje. Nevěříte? Turisti si prý stěžují na naši „anglickou negramotnost“, špatně se u nás dorozumívají.
Takže našeho orientálního vývojáře protest proti nebezpečným sektám ještě nepřestal bavit. A to je rozhodně dobře. Měli bychom takovým na první pohled „nenápadným a neškodným věcem“ věnovat pozornost. Čím více budeme tohle ignorovat, tím více budou pro nás tyhle sekty představovat skrytou hrozbu. Některé sekty jsou tak psychicky nebezpečné, že dokáží člověka úplně zničit. Pokud si náhodou toho jejich člen všimne, nikdy se i s pomocí psychologů nevzpamatuje a končí s trvalými následky. Naštěstí tento nejhorší typ sekt není u nás (doufám). Jiné sekty zase dokáží člověka přijmout k sebevraždě a jiné jen z lidí tahají peníze. Jak vlastně sekty vznikají? Jejich vzniky jsou založeny na výmyslech inspirujících se různými filozofickými a náboženskými směry. Jak vznikají hry? To víte… :) Lidská blbost (takže i sekty) tu byly, jsou a budou. Tohle se nezmění. Ale jak říká sám hrdina jednoho kultovního filmu „Některé věci se nadají změnit. Ale jiné se změnit dají.“ Jaký je to „kultovní film“? No přece Matrix! Ale ten nemá s těmito věcmi naštěstí nic společného. :)
stáhnout hru
- vydrží nadlouho
- netradiční zpracování
- téma
- nepřítomnost češtiny
- už to tu bylo
- vydáno:31.05.2005
- autor: Lee Blum
- jazyk:en
- požadavky:P 200 MHz, 32 MB RAM
- platforma:Windows
- status:Freeware
- zahráno:2763
- multiplayer:Pouze jeden hráč
- velikost:3.7MB
diskuze
Alishka | 20.07.06 v 13:05
To neni od japonskyho tvurce, DEM*NTI!!!
To jedno, kdo jsem | 11.01.06 v 17:03
Ale teď opravuješ slováka, uvědomuješ si to?
Slovenský pravopis neovládám, ale v jeho jazyce to může být dobře...
Internet | 16.08.05 v 15:39
Vypadá se píše s tvrdým i.
Koně-světa | 16.08.05 v 14:36
No vipadá to žr tu nikdo nei