recenze

Alien Prison

Alien Prison

Už jste byli někdy někdo ve vězení? Že ne? Pojďte se do jednoho takového podívat. Sice je to nějaká basa z neznámé planety, ale alespoň to tam vypadá jako v Doomu. V kriminále se neohřejete moc dlouho, prostřílíte se jako zkušení hráči přece ven, ne?
Kdo by neznal legendární žánr trojrozměrných akčních stříleček přezdívaných „doomovky“ podle stejnojmenné hry. Tak právě v tomto duchu by měla být (alespoň podle některých) vydávána i tato hra. Přítomnost různých zombíků a nestvůr, různé pochmurné chodby a vězení se na legendu podobají, ale co to ostatní?

Ten zbytek je na tom všelijak. Grafika je celkem dobrá, 3D vymodelovanost není nic moc a ta akce? No nevim, nevim… A jak je to s herním příběhem? Hráč se dostává do role vězně podzemního vězení na vzdálené planetě, který se chce se zbraní v ruce prostřílet ven. Do role hrdiny, který se postaví přesile nepřátel, aby se dostal ven. Takže ve skutečnosti je to tak, že se probouzíš v cele se zbraní v ruce. Při letmém pohledu na zeď zjišťuješ, že jsi byl vězněn třicet tři dnů. A asi to tě tak vyhecuje do boje, opouštíš celu a vydáváš se do boje. Při prvních výstřelech zjišťuješ, že zaměřovací terčík je nepřesný. Při změně rozlišení (klávesa F5) se odchylka v míření mění, to je divné. Ale náhodou nám tu programátoři nechali velký výběr rozlišení. Při prvním zásahu nepřítele vystupuje najevo, že obtížnost není nejtěžší, protože zásahy neubírají moc životů. Ale pokud se při hraní člověk až moc fláká, může prohrát.

Také je zajímavé, že nikde není počítadlo nábojů, které zbývají. Tak proč v tom případě se kromě životů (červené křížky) dají po chodbách posbírat také zbraně, když se jedná o tu jednu a tu samou zbraň? Chápeš to dobře, sbíráš nové a nové zbraně, přitom v celé hře je jen jedna puška s nikdy neubývajícími náboji. A jak tak putuješ, utíkáš a bojuješ, dostaneš se až na zelenou hornatou pustinu. Není to náhodou konec? Cílem je přece dostat se z vězení, ne? Že by to mělo jen jedno kolo? Tak proč v tom případě je tu funkce Save&Load? To je otázka. Pokud je tu jen jedno kolo, tak je to hrozně krátké a pokud je tu více kol, je vchod do dalšího kola velmi složitý.

Co dodat na závěr? Překvapuje mě, že se v dnešní době do tak jednoduchého projektu někdo pouští. Na první pohled je to podařená gameska s dobrou grafikou a akcí, ale na druhý pohled je to jednoduchá, krátká až téměř trapná hra. Zdání klame, ale možná ty nedostatky nemůžeme mít autorům za zlé, třeba jen něco na nás chystají a tohle je testování jejich 3D enginu. Takže nabij pušku, nezapomeň na odvahu a hurá do krátičkého boje!

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 2 =

Linkman | 18.01.06 v 21:26

No takže nakoľko je to tech demo ako som zistil nieje to plna hra a homesite www.solaris.tk ktora sa v readme uvadza ako stranka programatorov tejto kvazy hry. Myslim ze z tejto hry full asi nebude ibaze by sa jej dotvorenia niekto ujal. Ale graficky nakoniec nie zle . Princip tejto hry resp. tech dema je najst vychod a ak zijdete po sikmej plosinke caka na vas uz len textura hôr. Nepriatelov mozno spocitat na dvoch rukach + jednoho neratam co tam sedi v akejsi klietke a cosi keca...(tesne pred vychodom).
Ale vcelku som sa tam raz zlakol :) Engine trosku pripomina stary prvy Unreal - je tam taka putava atmosfera mozno keby do niekto dotahal do konca mohla by to byt dobra hra a ak by bol fajn pribeh tak by to mohlo byt aj numero uno. Celkovy moj dojem , tato hra ma na to aby bola dobra len sa jej treba uchytit. :) Uff ale som sa rozpisal :)


galerie

Alien Prison Alien Prison Alien Prison Alien Prison