recenze

Buduj Vlast !!!

Buduj Vlast !!!

Proletáři všech zemí spojte se! Máme zde totiž dílo, které si žádný skalní komunista nesmí nechat ujít! Strana vás potřebuje, soudruzi! Doveďte dělnickou třídu k blahobytu v této budovatelské socialistické strategii ne nepodobnému známému Sim City!
Čest práci, soudruzi! Dostává se k vám dílo, které by si žádný správný komunista neměl nechat ujít! Poručte větru dešti v této zajímavé variaci na prohnilé imperialistické Sim City!

Podobně jako právě ve zmíněném Sim City se i zde stáváte starostou (či v tomto případě snad předsedou místního představenstva strany) malého města. Tedy zpočátku to není ani město, spíše zelená louka. A vy, jakožto pořádný budovatel socialismu, sem, do panenské a necivilizované přírody, musíte přivést všechny moderní vymoženosti od paneláků přes fabriky až po kapitalismem zavánějící stavby jako (cenzurovaná) televize či (cenzurované) radio. A jak se to vlastně hraje? No jak jsem již několikrát řekl - jako Sim City. Na výběr máte buď "historickou" kampaň, ve které musíte plnit úkole zadané Moskvou, nebo Volnou hru, při níž si zkrátka jen takstavíte a vylepšujete své městečko. K dispozici máte slušnou řádku socialistických staveb.

Ubytování dělnictva a následné příjmy z "daní" vám zajistí různé variace paneláků a bytovek, elektřinu poskytnou elektrárny v kombinaci s uhelnými doly, o spokojenost se postarají kina, parky, televize či třeba rozhlas. Ačkoli je budov celkem dost a na první pohled působí různorodě, brzy (konkrétněnejspíš hned po přečtení nápovědy) zjistíte, že vše je přísně statistické. Nečekejte, že jako v komerčních hrách (např. vcelku novém Sim City IV) zde působí všechno na všechno. Zatímco třeba právě v mnohokrát zmíněném Sim City má postavení např. školy vliv na příjmy, přitažlivost okolí, zaměstnanost, odběr vody + elektřiny a úroveň vzdělání (a ta má zase vliv na další hromadu věcí...), v Buduj Vlast !!! vám každá stavbapouze ovlivní pár vlastností. Ubere nějaké peníze, zajistí příjmy nebo naopak výdaje, zvýší nebo sníží spokojenost či bezpečnost a odebírá trochu elektřiny. Na nějakou dobu vás to možná zabaví, ale velmi brzy se bohužel dostaví stereotyp.

Technické zpracování je naprosto průměrné. Hudba je sice socialistická, ale zato v naprosto nekvalitním formátu. Grafika není nijak extraskvělá, nutno ale říci, že za komunismu se opravdu takhle stavělo, viz. paneláky :o). Trochu mě zaráží ovládání, tedy konkrétně scrollování, které probíhá při najetí myší na okraj herní obrazovky. Ta je totiž při vyšších rozlišeních uvnitř "hlavní" obrazovky, takže se nedá scrollovat normálně najetím myši do rohu/na stranu... Celkově hra spadá mezi průměr. Ničím nenadchne, po nějaké době je stereotypní a nezábavná. Skalní komunisté si tohle dílo zkrátka musí stáhnout a klidně si mohou k výslednému hodnocení přičíst dalších 50%, vy ostatní byste raději měli sáhnout po něčem jiném. Každopádně alespoň za zkoušku to díky komunistické atmosféře stojí. ;)

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 1 =

vegascz | 03.11.09 v 14:41

ježiši kriste ! děcka hádejte se o tento naprosto úžasný skvost zdali je nějaká hra lepší nebo recenze lepší nebo x mega / x mega OMFG ! o tohle tady vůbec neběží

KaluzaP | 01.01.08 v 14:29

Docela dobrý.

Krtek | 29.09.04 v 16:35

Sosol: Nezlob se na mě, ale měl bych pro tebe pár otázek..
1.) Dohráls to (Buduj Vlast !!!) ?
2.) Hraješ vůbec hry tohoto typu?
3.) Jak dlouho hraješ hry?
4.) Uvědomuješ si že recenzuješ freeware?
5.) Jak dlouho píšeš recenze?
Odpovídat nemusíš, jen bych to rád věděl..

Kubonet | 05.09.04 v 19:14

Nejlepší budovatelská strategie všech dob bravo soudruhu z peter games

Peter´s Games | 02.09.04 v 12:55

Proč se tady bavíte o takových blbostech. Už jsem se za svoje blbý kecy omluvil tak už to nechte bejt. Jenom ještě nejsem tolik zvyklej na objektivní kritiku. Toť vše.

seny | 02.09.04 v 10:24

Konkurerence je vždy špinavá :o),tak to příště nevynechávejte mr.Sosol...

Sosol | 01.09.04 v 22:31

To, že recenze není zas tak dokonalá nepopírám a nikdy jsem to ani netvrdil. Snaha o obhajobu objektivity názorů - ano, v tom máte také pravdu. Kdo by se vlastní objektivitu nesnažil obhajovat, když si za ní stojí? Pokud si myslím, že mám pravdu já, tak proč bych neměl tak argumentovat? Když v tom vidíte aroganci... já v tom vidím to, že si stojím za svým názorem a obhajuji jej. A jak jste si mohl všimnout na některých příspěvcích níže, několikrát jsem připustil, že mj. o cca 30% horší než rybník nebo starosta to není! Ale já tyhle hry nehodnotil a s jejich hodnocením nesouhlasím a dal bych jim mnohem míň. To je celý kámen úrazu... A přiznejme si - pokud by Buduj Vlast mělo dostat vyšší hodnocení (třeba 60 nebo 70 viz. FH), tak jak by pak měla vypadat strategie, která bude mít třeba 10%??? To by snad už ani nebyla hra. Hodnocení by mělo být (nebo bychom se o to měli snažit) použito v celém svém rozsahu a nemělo by to vypadat tak, že super hra dostane 90, dobrá 80, shit 70 a nižší hodnoty se neudělují. Má to 40, možná vám to připadá ve srovnání s jinými GM hrami málo, ale za to já nemůžu a odmítám hodnotit hry jinak jen proto, že další redaktor je hodnotí jinak. To bychom pak navzáejm všichni hodnotili podle sebe navzájem a nikdo by nehodnotil tak, jak by si myslel, že by bylo správné hodnotit, protože by musel hodnotit relativně vzheldem k někomu jinému, no...

Nějak jsem se rozepsal :o) No jednoduše řečeno - hodnocení není bohužel nikdy objektivní, to by snad jedině museli každou hru hodnotit redaktoři všichni a pak by se udělal aritmetický průměr. Ale to už tu mám tak trochu utopistické kecy :o) No každopádně se s tím musíme/te smířit, mě na té celé práci to hodnocení upřímně řečeno deptá nejvíc...

Mimochodem - copak tady u nás dělá šéfredaktor konkurence? :o)

Tomus | 01.09.04 v 20:35

Tohle je správná flame war, teda. Chtělo by to více skromnosti ze strany autora hry a méně arogance ze strany autora recenze. Recenze zase není tak dokonalá a z příspěvků čiší až chorobná snaha o obhajobu objektivity vlastních názorů...

Každopádně: proč to nebrat více s humorem. Na českém amatérském písečku jsou podobné spory snad ještě méně než žabomyšími válkami...

yuri_ | 01.09.04 v 12:53

LOL to byla super debata, kdy bude pokracovani? :D Taky makam na hre v Game Makeru a jestli ji nekdy dodelam, jsem zvedav kolik ji date jestli se tu bude recenzovat :))))

Sosol | 28.08.04 v 19:52

Jestli chceš fakt zajímavý srovnání, tak si zahraj LinCity... je to tady u nás taky v kategorii Strategie... Dostalo to 70% (což je dle mého názoru vcelkuadekvátní) a přitom to (dle mého názoru) mnohem je lepší než rybník, který dostal nějakých 76..... Ani jednu z těch her jsem nehodnotil já.. Tak si všechny tyhle tři hry zahraj a pak si to srovnej... Buduj Vlast, LinCity a Rybník...

Sosol | 28.08.04 v 19:30

jj, v pohodě... holt hodnocení nikdy není úplně spravedlivý....jeden to hodnotí ve srovnání s tím, druhej zase s něčím jiným...

Peter´s Games | 28.08.04 v 18:43

Omlouvám se všem za svoje blbý kecy. Měl jsem fakt blbej den. Takže pardon.

Moox | 27.08.04 v 18:09

Petr> nevím, co ti vadí... Recnze ti vyšla jak na Fg, tak na FH... To, že se jednim líbila více, je bohužel osud a rozebírat tu, jestli se musí kontaktovat autora je blbost... Je sice dobré o tom vědět, ale taky bys měl být rád, že ji tu vůbec dali, ať už se ti hodnocení líbí nebo ne

orfeus | 27.08.04 v 17:05

je slušnost kontaktovat aspoň český autory, zahraničním to může být ukradený

Ondřej Pohorský | 26.08.04 v 18:58

Rozhodně není naše povinost kontaktovat všechny tvůrce her, na jejichž hry jsme psali recenze. Myslím, že by to při našem objemu nebylo takřka možné.

Sosol | 26.08.04 v 15:51

Sorry za překlepy (Buj Vlast :o)

Sosol | 26.08.04 v 15:49

No jak jsem řekl, své hráče si to určitě najde, je to vcelku originální.

Když jsi nakousl Dead Simple, tak to také doporučuji k zahrání a srovnání! Má to sice dost špatnou grafiku, ale je to fakt zábavný! Navíc u toho můžete srovnat, že tomu jsem JÁ dal 87 a Buj Vlast 40...

Peter´s Games | 26.08.04 v 15:38

Alespoň pro mě je jeden významný ohlas v tom, že si hru Buduj vlast !!! stáhlo víc lidí a za kratší dobu než třeba hru Dead Simple, která má od vás hodnocení 87%. A to mi úplně stačí.

Sosol | 26.08.04 v 15:16

Jak to můžu srovnávat? No jednoduše - hodnotím hry podle toho, jak mě baví. Podle čeho jiného bych měl hodnotit? Jasně, je zde přihlédnutí ke grafice a délce a dalším vlastnostem, ale to nejsou ty nejdůležitější vlastnosti u freeware her. Důležité je JAK je to zábavné a na JAK DLOUHO je to zábavné. ACD bavil všechny, líbil se hráčům i recenzentům. Na Buduj Vlast ale nebyly žádné výraznější ohlasy a myslím, že se všichni shodnou na tom, že po nějaké době je to nuda.

Sosol | 26.08.04 v 15:12

Abych ti trochu udělal radost, tak ti to teda řeknu: rybníku bych dal tak 60%, tomu tvému tak 40 nebo 45%...

Peter´s Games | 26.08.04 v 15:11

Nic proti ACD je to fakt dobrá hra, ale má úplně jiný styl hraní a je to úplně jiný druh strategie - jak to můžete srovnávat ???

Sosol | 26.08.04 v 15:05

To s tím upozorněním, že hru recenzujeme - nikdo si na to zatím nestěžoval, tak mě nikdy nenapadlo to řešit :o)

Sosol | 26.08.04 v 15:04

No tak s tím, že to není zas o tolik horší než rybník v zásadě souhlasím, ale já bych rybníku těch 76% nebo kolik to má, nedal.. Možná tohle je právě ten kámen úrazu... Sice mi rybník připadá lepší, ale rozhodně ne na rozdíl 40% X 76%... Ať bych hodnotil jak bych hodnotil, tak tvému buduj vlast bych dal zhruba tolik, kolik jsem mu dal, rozmýšlel jsem někde mezi 40 a 50 procenty... Ale zkrátka a dobře mě to nebavilo! Skutečně si zksute zahrát třeba zmíněný Crossfire reloaded nebo ACD... ty mají svých 90% a teď to porovnejte s Buduj Vlast... zatímco ta mě bavila nějakých 10 minut a pak už to bylo jen stereotypní, Crossfire a ACD mne chytlo na několik hodin a dobře jsem se u toho bavil... Proto ten rozdíl 40% (nebo řekněme klidně 45%) VS 90%.... S rybníkem jsem to nesrovnával, protože tomu bych já 76% nedal (tím ovšem nechci nikoho kritizovat, každý hodnotíme jinak)

Peter´s Games | 26.08.04 v 14:38

Omlovám se vám za nadávky... Jak to že konkurence má čas na to uvědomit autora o tom, že dělá na hru recenzi a vy ne??? Všude jinde, kde hra vyšla jsem o tom věděl. Jo a upřímě si nemyslím, že je moje hra o tolik horší než třeba hra rybník, kde je sice daleko lepší pozadí v misích, ale budovi můžete stavět jen na jednom místě atd. ale to už je vaše věc.

Sosol | 26.08.04 v 14:18

Když už jse u toho, že bys chtěl, aby to hodnotil tvlj oblíbený Marek Doubrava, tak tad je pro srovnání jedna ra, kterou recenzoval

http://www.freegame.cz/game.php?id=2428
Crossfire Reloaded
je to fakt pařba a bavilo mě to. Dostalo to 89% (což je myslím vcelku adekvátní)... zahraj si to a teď to srovnej se svým buduj vlast.. Mně připadá celkem objektivná ten poměr hodnocení, 40% X 89%... fakt si to zahraj, strávil jsem u toho několik hodin a dost mě to bavilo a začne to být stereotypní až po pár hodinách, protože to je neuvěřitelně zábavný...

A jestli chceš něco z Game Makeru (co také recenzoval tvů milý Marek Doubrava), tak sáhni po Anakin´s Castle Duels

http://www.freegame.cz/game.php?id=2448

Dostalo to 92% a opět sito zahraj a musíš uznat, že to je mnohem (a na delší dobu) zábavnější než tvůj Buduj Vlast. A není to jen o nějakých 10 nebo 20 procent lepší! Je to MNOHEM lepší... takže bych řekl, že ten poměr hodnocení docela sedí (i když o nějakých 5-10% víc jsem tomu dát mohl, ale víc rozhodně ne)

Sosol | 26.08.04 v 14:09

U naší "konkurence" tvá hra vyšla taky, možná o tom víš, možná ne, jen ti to říkám, abys to věděl... odkaz sem pro jistotu psát ale nebudu, kdyžtak řekni a pošlu ti to mailem

Sosol | 26.08.04 v 14:04

Milý Peter´s Games...

Nějak nevim, proč se tak rozčiluješ? Vezmu to postupně :

" hra dělaná celá v Game Makeru, takže toho asi moc udělat s tím scrollováním nejde"
- hmm, ale to je tvoje věc, v jakym programu hru děláš! Hráčům i nám, recenzentům, jde jen o to, jak se to hraje a jak je to zábavné. A to, že se tam špatně scrolluje prostě snižuje kvalitu hry a všem je úplně jedno, jestli to je v Game Makeru, nebo třeba v céčku! My tady nehodnotíme něčí zdrojáky a vvývojové prostředí, ale hru jako takovou, její zábavnost a hratelnost.

"Nejlepší by bylo, kdybyste radši tuhle recenzi hodili do koše a na hru Buduj vlast !!! zapomněli."
- proč bychom to dělali? zas tak špatná není a je to originální, určitě si své příznivce najde... mně se také docela líbil ten komunistický námět, který je originální a taková hra by u nás neměla chybět.

"Jo a ještě něco k tý hudbě. Kdybych tam dal mp3 tak ta hra by měla nejmíň 10 MB a to by si určitě moc modemářů nestáhlo."
- to je pravda, pro tyto případy je tarkové univerzální řešní - vydat dvě verze hry, tedy jednu Lite, malou , pro modemáře a druhou velkou, klidně X megovou, pokud si chtějí hráči vychutnat pořádnou hudbu + třeba videa. Pokud se ale nepletu, tak žádná taková verze není a já hodnotím hru takovou, jakou je, bez většího přihlédnutí k velikost - to je pak na každém zvlášť, jestli mu na veliksoti záleží nebo ne...

"Jo a když už jste chtěli psát tu recenzi... Proč jí nenapsal Marek Doubrava ??? Jeho recenze jsou zdaleka nejlepší..."

tak tímhle jsi mě trochu urazil :o) čekáš, že by ti dal vyšší hodnocení? ok, uznávám, že jeeho recenze se někomu asi zdají lepší, přeci jen má větší zkušenosti než já, ale já na té recenzi nevidím žádnou větší chybu a myslím, že je vcelku objektivní... Pokud se ti na ní nezdá nějaká konkrétní věc, tak to sem napiš, třeba to nějak dáme dio pořádku...

A prosím příště by se to mohlo obejít bez těch nadávek, vše se dá přece vyřešit civilizovaně...

PS: "dát autorovi vědět" - no, to jsem mohl, to uznávám, ale kdybychom každému psali upozornění, že jeho hru vydáváme, tak bychom asi byli zahlceni maily, proto to myslím většina z nás nepraktikuje

Peter´s Games | 26.08.04 v 07:56

Jo a když už jste chtěli psát tu recenzi... Proč jí nenapsal Marek Doubrava ??? Jeho recenze jsou zdaleka nejlepší...

Peter´s Games | 25.08.04 v 23:51

Jo a ještě něco k tý hudbě. Kdybych tam dal mp3 tak ta hra by měla nejmíň 10 MB a to by si určitě moc modemářů nestáhlo.

Peter´s Games | 25.08.04 v 23:44

Taky byste mohli dát autorovi vědět, že píšete recenzi na jeho hru !!! Asi jste ani nepostřehli, že je hra dělaná celá v Game Makeru, takže toho asi moc udělat s tím scrollováním nejde !!! Nejlepší by bylo, kdybyste radši tuhle recenzi hodili do koše a na hru Buduj vlast !!! zapomněli.

Civil | 24.08.04 v 13:56

Je to celkom sranda, ale tak po 10 minutách to začne nudiť.

Sosol | 24.08.04 v 12:22

Já kokot na rozdíl od tebe nejsem, jestlůi ti to nedošlo, tak celá tahle hra i recenze je pojátá jako RECESE, jestli nevíš, co to je, tak se vrať do školy a neříkej ostatním, že jsou kokoti když seš kokot ty... To si snad fakt myslíš, že ta hra i recenze je myšlná vážně nebo co? seš asi magor

orfeus | 24.08.04 v 10:57

"Každopádně alespoň za zkoušku to díky kominstické atmosféře stojí..." tobe bych pral, ty kokote, zazit totalitu.

Fox | 24.08.04 v 09:17

Sice jsem anarchista,ale tuta hra je dobrá!!! Jen co naučim mýho komoušskýho dědu (78 let) hrát na kompu,tak mu to pustim!!!

significant | 24.08.04 v 00:32

simvillage is BEST

Sosol | 24.08.04 v 00:19

To jsem rád ;)

LnicJ | 24.08.04 v 00:18

"velmi brzy se bohužel dostaví stereotyp" ... to sedí, 40% je objektivnější

Sosol | 24.08.04 v 00:07

No, teď je jen na vás posoudit, které hodnocení se vám zdá objektivnější ;) Já doufám, že tohle :-)

LnicJ | 24.08.04 v 00:04

Zajímavý že na freehry to dostalo 70% a tu jen 40 % ... celkem vekej rozdíl.
Každopádně je to nicmoc :-(


galerie

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce