recenze

Egyptská legenda 2

Egyptská legenda 2

Chcete nahlédnout do doby starověkého Egypta a vyzkoušet si úděl tehdejších lidí? Pak si zahrajte tuto zajímavou textovku, jež vás zavede do světa písku a faraónů. Klasicky pojatá textovka plná dobrodružství a zapeklitých úkolů už čeká jen na vás!
Opět vám přinášíme jednu hru z žánru textovek. Oproti nedávným Branám zla a Cryptě se liší zejména tím, že není zpracována jako gamebook, ale jako klasická pravověrná textovka s ručním zadáváním příkazů. Navíc je zasazena do poměrně reálného prostředí starověkého Egypta, ale nebojte, rozhodně se nejedná o výuku dějepisu.

Hra volně navazuje na díl první, Egyptská legenda 1 : Prolog, který si mimochodem můžete také vyzkoušet, neboť je součástí archivu ke stažení. V tomto díle měl hlavní hrdina za úkol dostat se do Horního Egypta a předat tam zprávu od faraóna knězi sídlícímu v Karnaku, přičemž samozřejmě zažil mnohá dobrodružství. Hlavní hrdina úkol splnil, oženil se a žil šťastně až do doby, kdy se Egypt znovu ocitnul v nebezpečí. A právě tady začíná díl druhý. Faraón si vás pozve k sobě do paláce, kde vám sdělí váš další úkol - v čele karavany dovést dary vládci jednoho z lybijských kmenů, jenž se v poslední době sjednocují a jsou stále výbojnější. Na rozkaz faraóna tedy vyrážíte, ale karavany je brzy přepadena…

To by snad stačilo jako nástin příběhu, teď již k dalším stránkám hry. Jak již jsem řekl na začátku, jedná se o naprosto klasickou textovku. Všechny příkazy se zadávají ručně, klasickými příkazy typu "vezmi / použij předmět". Díky tomu je v některých případech nutné trochu zapojit mozkové závity, neboť předměty nejsou nijak zvýrazněné a k některým se dostanete až po sérii příkazů (nejdřív prohlédnete stůl a až potom seberete to, co na něm uvidíte). Oproti některým jiným textovkám je zde však plno vychytávek, jako například save/load nebo zadávání příkazů klávesovými zkratkami. Délka hry je také celkem slušná, hlavně vzhledem k obrovskému kvantu textů, jak už je ale u her tohoto typu zvykem. Příjemné jsou také občas přítomné (na důležitých místech) obrázky, které hezky podbarvují atmosféru hry.

Jak vidíte z textu výše, jedná se o docela slušně propracovanou textovku. Musím zde ale zmínit ještě jednu věc, a to, že hra je slovensky. Bylo by nefér promítnout to do bodového hodnocení, ale alespoň zmínit to zde musím, neboť hra sestává prakticky pouze z textů a ty jsou všechny ve slovenštině. Netvrdím, že nic nepřečtete, to rozhodně ne, ale například zvyknout si na příkazy jako "zober kamienky" dá docela zabrat. Pokud máte rádi textovky, vězte, že hraním hry rozhodně neprohloupíte, v opačném případě bude asi nejlepší, když sáhnete po něčem jiném. A ještě jedna věc - výsledné hodnocení je bráno v rámci kategorie obdobných her, tedy hlavně různých adaptací textovek, rozhodně není myšleno v porovnání s grafickými strategiemi a akcemi!

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 3 =

Okarina

Okarina | 02.10.16 v 01:23

Pěkná hra.

tedyou | 12.08.06 v 15:03

Pekná atmosféra,dokonca slovenskátextovka,kt.nezahanbí.
To Sosol:To nevadí,že textovka je v slovenskom jazyku...aký mínus to má byť:)

shady | 29.05.06 v 14:19

"zober kamienky" - hehe nasa ľubozvučná slovencina

karin | 01.03.06 v 16:53

prosim jak mam pokracovat-hra se stahne pak nejde spustit diky

KiXman | 24.05.05 v 07:25

uvizl sem v te dedine, kam se dostanu po opusteni oazy. uz sem se setkal s Baduinem, ale nevim jak se mam setkat s tim druhym muzem. V hospode je nakej muz v plasti, ale kdyz dam prikaz rozpravaj zacnu si povidat s hostinskym a ne s nim... jak dal??????? predem diky za odpoved

Dusan D | 27.09.04 v 16:51

Rad by som poradil Nicole.
Tak v tej textovke chod domov prezri si policu
(alebo nieco take) mal/a by si tam najst list (alebo nieco take) a to potom daj strazam pred palacom.
Tie obrazky tam ne su preto, lebo ani v knihe niesu
na kazdej strane po text (ale ked pojdes do toho
palaca aspon jeden by si mal/a vidiet)

Dušan D | 24.09.04 v 13:19

Egyptsku legendu II som hral a urcite sa oplati
zahrat si aj jednotku (www.textovky.sk)

Nicole | 07.07.04 v 18:29

Mě to prostě nejde...Teda spíš nevím jak na to... :( Objeví se mi tam černy pozadí jen s textem,to je v poho,ale nedostanu se dál než k paláci.A vůbec tam nejsou ty obrázky co jsou na pravý straně tyhle stránky...Může mi někdo z vás poradit? =) Já fakt nevím co stím mám dělat... =) Díky

Sosol | 07.06.04 v 13:47

No, jak možná víš, tak tady na freegamu není sekce textovky a v případě zařazení mezi adventury bych to musel hodnotit v rámci adventur a dostalo by to dost špatný hodnocení. Takhle je to simulátor => hodnocení v rámci textovek. Zní to divně, ale je to tak.... pokud bys chtěl umístit do adventur, musel bys počítat s polovičním hodnocením a to opravdu nepřeháním...

Whale | 07.06.04 v 10:26

Este jedna vec. Mohol by si to dat radsej do adventur. Toto simulator ani zdaleka nie je.

Sosol | 04.06.04 v 15:29

Ještě jednou se omlouvám, ačkoli tak předchizí příspěvky možné nevypadají, tak opravdu uznávám, že je to moje chyba. Brzy u nás vyjde další textovka, tak tam si dám víc záležet :-(

Sosol | 04.06.04 v 14:43

Taky bych chtěl podotknout, že ačkoli se tento postřeh "nepřesných hardwarových požadavků" objevil až teď, je nutné říct, že redaktoři většinou střílí požadavky od oka... Upřímně řečeno jak to chcete dělat jinak, pokud to na stránkách výrobce nebo přímo v readme není napsáno ??? Provádět "zátěžové testy" by sice asi bylo možné, ale to bychom asi museli mít plat jako v Levelu, aby se to někomu chtělo dělat :-))))))

Jinak samozřejmě uznávám, že u té textovky jsem mohl napsat alespoň něco jako "386/486"....to pentium bylo asi opravdu hodně od oka....

Sosol | 04.06.04 v 14:36

Tak jak tak koukám, tak jsem tady vzbudil docela rozruch... He, koho by napadlo, že kvůli takovému detailu (nechci se s nikým hádat, ale po pravdě - kdo z těch, kterýmu tyhle stránky fungují má něco horšího než pentium ?) Upřímně řečeno, pokud vám jedou windowsy, internet a tyhle (graficky ne úplně nenáročný) stránky, rozhodně nemáte něco horšího než pentium... To, jak se vám tady podařilo přinutit našeho šéfredaktora, aby to opravil, je to docela zajímavé....

Přesto se však omlouvám, chyba byla samozřejmě na mé straně... Ale rozpoutání takovéto debaty bych opravdu, ale opravdu nečekal....
PS: Znáte někoho kdo má 286 s přístupem na internet :-) ?

.::]|DEAD|[::.Screamer | 04.06.04 v 14:08

jo snazim se okomentovat vse co se da >)
v beznym zivote by me za to totiz ukamenovali, ale pres obrazovku na me nedosahnete >))
k tem postrahum:
u her na uvodni strance by mohl byt pripsan zanr hry, protoze to nemusi byt z popisu hned patrne

Hynek Žalčík | 04.06.04 v 00:02

Jo,jo, to znam :o) Tak okey, o vikendu napisu neco k tomuto tematu. Vsiml jsem si, ze komentujes vice veci na FG, diky za postrehy - protoze o tom presne web je. O komunikaci s ctenari/klienty/ufouny? :o)

.::]|DEAD|[::.Screamer | 03.06.04 v 23:57

jo to by nebylo tak uplne od veci, neco jako navod jak se stat recenzentem...
ja mam ted taky uceni nad hlavu, podelal jsem si nekolik predmetu a nechal to na posledni chvili...

Hynek Žalčík | 03.06.04 v 23:52

Omlouvam se, nekolikrat jsem svuj komentar upravoval (jsem pekne unaveny a zitra me ceka zkouska, tak se spis soustredim na uceni..).

Mozna by nemusel byt spatny clanek o tom, jak vznika na FreeGame recenze a jak pracuje RS, hm?

.::]|DEAD|[::.Screamer | 03.06.04 v 23:41

jo, vsak ja to beru >)
ja myslel kdyz autor vlozi nakou recenzi, ma k ni pristup, ale k zadne jine, jen k tem svym, no ted uz vim ze to je jinak ...

Hynek Žalčík | 03.06.04 v 23:33

Predpoklada se, ze vydana recenze chybu neobsahuje - pred tim nez vyjde, ji zkontroluji 2 korektori. Vetsina recenzi chyby neobsahuje (nebo na ne nikdo nereaguje), proto je system takovy jaky je.
Me duvody proc to funguje takto?
1) Jako prevence. Nevidim duvod, proc by nekdo z redaktoru mazal sve clanky (nebo, jak rikas, by se mstil), ale cim vice lidi ma pristup k archivu, tim je zranitelnejsi. A nikoho by netesilo, kdyby nekolik let prace bylo jen tak smazano, ne?
2) me nikdo heslo nezneuzije, ze skoly se vzdy odhlasim, ale novy redaktor na to muze zapomenout a jeho "kamaradi" vyuziji mozneho pristupu pres tlacitko ZPET (nefunguje to porad, kod v DB se po par minmutach tak jako tak meni, ale staci 5 minutek a kamaradi muzou smazat redaktorovi recenze)

Je to bezpecnostni prvek, ja se citim lepe, kdyz jsou prava nastavena tak, jak jsou. Jestli je to prakticke, ci naopak, o tom se hadat nebudu.
redaktor samozrejme chybu v recenzi zmenit muze, sice ne osobne, ale kdyz napise me, nebo zastupcum, tak se problem vyresi - tak jako v tomto pripade.
Za par let behu FreeGame tento system funguje dobre, par chyb v recenzich bylo, ano, ale opravil jejeden ze zastupcu nebo ja.

Nechci nikoho nutit do mych postupu, s nikym se nebudu hadat zda-li jsou dobre, ci spatne, ale chtel si muj nazor - mas ho mit. Pokud je neco spatne, jsem rad, ze se o to ctenari zajimaji a zadaji opravu.

.::]|DEAD|[::.Screamer | 03.06.04 v 23:10

hmm, to chapu...
z jakych bezpecnostnich duvodu k nim nemaji pristup?aby se nemohli mstit?kdyz uz neco napisu, tak to snad budu moct do budoucna upravit nebo opravit, kdyz jsem tam neco podelal ne?

Hynek Žalčík | 03.06.04 v 22:20

Samozrejme, ze "muj" redakcni system umoznuje editaci vydane recenze, jen k ni nema pristup sam redaktor, z bezpecnostnich duvodu..
Hned to opravim, omlouvam se za zpozdeni, ale mam zkouskove obdobi :(

.::]|DEAD|[::.Screamer | 03.06.04 v 22:12

jestli tenhle RS delal H.Zalcik, podle toho dole pry jo, tak ten skript muze upravit aby to slo, ale pochybuju ze to nejde, takovou chybu by snad neudelal...

Tom | 03.06.04 v 19:19

Jejdamane, to jsou problémy... Nicméně změnit by to mohli, to jo... Enom by mě zajímalo, proč se to sem dostalo až teď... já to mám projítý už dávno. Od té doby, co jsem hrál jedničku jsem si docela oblíbil textovky, avšak nalezl jsem jen jednu jedinou, která je lepší, než tato, jednu na stejné úrovni a jinak šity!!! I když některé nejsou tak strašné...

Falley | 03.06.04 v 18:55

tady freegamu to maj prej udelany tak ze to dodatecne zmenit nejde nebo to aspon takhle uz jednou psal jeden z redaktoru a pochybuju ze to zmenili :-(

.::]|DEAD|[::.Screamer | 03.06.04 v 16:50

tak ty pozadavky oprav ne?

Sosol | 03.06.04 v 14:57

Whale -Lepší pozdě než nikdy, ale mohl jsi mi to poslat zároveň s tou hrou :-)

Whale | 03.06.04 v 14:25

... takze tie poziadavky su 286/20Mhz, 1 MB RAM, VGA graf. karta, DOS, WINDOWS 95/98.

Sosol | 01.06.04 v 14:00

Tohle je opravdu docela sporné - upřímně řečeno, nejlepší je, pokud nám sám autor pošle hardwarové požadavky hry. Já to na 386/486 netestoval, takže jsem tam raději napsal pentium, aby si to nějaký chudák nestáhl na 386ce a pak si nestěžoval, že mu to nefunguje. Nároky je lepší nadhodnocovat než podhodnocovat. A upřímně řečeno, řekl bych, že v dnešní době je naprosto každému jedno, jestli to je pro pentium nebo pro 486........ Ale uznávám, že ty nároky nejsou ničím podložené (z části za to v podstatě může i autor, protože třeba u komerčních her udává nároky sám výrobce)...

Sef | 01.06.04 v 11:02

Na ten pozadovany hardware jste prisli jak?
Pokud ja vim, tak je to hra pro DOS a Pentium na ni rozhodne nepotrebujete ...

Whale | 01.06.04 v 07:18

Dik za tu recenziu. Je docela dobra :)

.::]|DEAD|[::.Screamer | 31.05.04 v 19:27

textovek je tu(aspon posledni dobou) hojne, tak proc nezalozite novou sekci?

TP | 31.05.04 v 11:14

Takl to hodnoť v rámci textovek v adventurách, ne?

Sosol | 31.05.04 v 10:44

No, jak asi víš, tak tady na freegamu není sekce textovky a v případě zařazení mezi adventury bych to musel hodnotit v rámci adventur a dostalo by to dost špatný hodnocení. Takhle je to simulátor => hodnocení v rámci textovek. Zní to divně, ale je to tak

TP | 31.05.04 v 07:25

Tedy, u Crypty bych zařazení mezi simulátory chápa, ale tohle je jasná adventura....

TP | 31.05.04 v 06:52

Vypadá to docela dobře.


galerie