recenze

Red Dragon 2: Rozhovory s veterány

Red Dragon 2: Rozhovory s veterány

V poslední, třetí části našeho článku o Rudém Draku se seznámíme se dvěma zkušenými hráči. Tím prvním je Master Dark Mila, nejdéle hrající pařan RD a RD2. Druhou obětí pak je Darquest, veteránka z dob počátků RD2. S oběma jsme mluvili o změnách v časech minulých i o těch připravovaných, řešili jsme problematiku temných aliancí a stranou nezůstaly ani některé jejich postřehy a názory na současný stav Red Dragona. Nuže, směle do toho!

|| První část článku
|| Druhá část článku
|| Třetí část článku




Doufám, že jste nevynechali první a druhou část našeho článku, v nichž jsme mluvili o hře obecně a následoval také rozhovor s adminem. Pokud je již máte přečtené, můžeme vrhnout na dnešní část :-).



Master Dark Mila - nejdéle hrající veterán RD a RD2



Jako vždy bych i dnes zahájil náš rozhovor klasickou otázkou - mohl bys prosím povědět našim čtenářům něco málo o sobě?

Opravdu jsem tuhle otázku nečekal :)) Ale budiž - moje jméno je Milan Furst a je mi 33 let (trošku stařešina). Online hry skoro nehraju, protože opravdu moc hltí můj vzácný čas , ale jak se říká: "výjimka potvrzuje pravidlo" - a tou výjimkou je právě RD.




Jakápak souhra okolností tě přitáhla k Red Dragonu a odkdy se na něm datuje tvá pařanská kariéra?

Nedá se tomu říkat ani souhra okolnosti, ale tehdy, kdy bylo online hraní v plenkách, mi kamarád z práce ukazal webovou stránku Red Dragonu a jelikož to pro mě byla úplně nová věc, tak jsem nelenil a hned jsem se do toho opřel. Je to tuším tak 10 let nazpět...








Deset let je opravdu velice dlouhá doba... vzpomeneš si ještě dnes, jak to tehdy všechno vypadalo - jaký byl vůbec samotný Red Dragon?



Tohle chce trochu delší tok myšlenek :-). RedDragon byl tehdy opravdu o dost jednodušší než je nyní, vlastně ho dělí jedna veliká generační změna, ale o tom až později. Hra samozřejmě dávala možnost si zahrát ve fantasy světě, kde každý mohl být nejmocnějším vládcem, a povahám, jako jsem já, dával opravdu veliký pocit moci (samozřejmě té virtuální :-))). Hra samotná se hraje na tahy, každý hráč má několik tahů na den a ty se snaží co nejefektivněji využít k rozkvětu své země. Může budovat armádu, vydělávat peníze a kupovat území, může spřádat plány a připravovat se na válku nebo zahájit válečná tažení a spoustu dalších věcí. V určenou hodinu v noci se pak vyhodnotí válečné aktivity všech zemí v RD a další den dostane hráč opět tahy, s kterými může naložit dle libosti. Teď trochu detailněji – každý hráč si založil svou zem a zvolil si rasu, který byla jeho srdci nejbližší. V mém případě jsem volil mocné vojsko po boku magie, takže volba byla jasná – nekromanté. Tady bych se trošku pozastavil...


Tenkrát magie nebyla zdaleka tak silná jako v dnešní Rdsvětě, málokdy se podařilo seslat účinnou magii na cizí zemi, budovala se prioritně armáda a dobývalo se nepřátelské území. Kdo někdy hrál RD2, tak jistě ví, že bez magie už dnešní války nejdou, ale tenkrát kdyby někdo začal ve své zemi produkovat mohutnou magickou sílu, tak by měl životnost tak jeden den. Další den by totiž měl už tak málo území, že by byl naprosto nepoužitelný. Neexistovala omezení jako dnes, tzn. např. omezený počet útoků (vojenských) na nepřátelskou zemi. Tenkrát se moc neřešila alianční kooperace... neřešila se výrazně ani politika. Když chtěl imperátor sdělit něco jiné alianci, tak se psala pošta přes jiné webové/emailové servery :-). Žádné forum ani pošta implementovaná přímo ve hře... muselo se externě. Mělo to své kouzlo, ale na rychlé reakce spojenců se nevyplácelo čekat. V podstatě celá politika RD1 se skládala z 1) Válka 2) Smlouva o neútočení 3) Spojenec. Spojenci byli většinou dle přesvědčení. Když byla aliance čestná, spravedlivá a bojovala ve jménu dobra, automaticky měla spojenectví s aliancemi podobnými. Jestliže byla aliance DARK neboli temná, tak měla spojence opět ve stejném přesvědčení. To vše se dělo automaticky a každý den na sebe útočily tyto dvě strany, aniž by se cokoli oficiálně vyhlásilo. Je to sice zvláštní, ale vůči dnešnímu RD2 to bylo téměř geniální. S postupem času se vytříbily TOP země, které potom vládly RD. Tenkrát mohla jedna země zničit celou alianci a i několik desítek aliancí najednou, protože mocnost země v RD1 byla téměř neomezená.

Prošel jsi vývojem RD po jeho boku od samotného počátku až do dnešní doby, mohl bys nám tu zmínit některé milníky, na něž si vzpomínáš? Které změny (a kdy) významně otřásly světem RD a jeho herním systémem?


Mno... je pravdou, že nejdéle hrajícím hráčem jsem já :-). Moje první krůčky byly v testovacím věku RD1, společně s tehdejšími administrátory hry. Pro zajímavost bych uvedl, že ten první věk nás to hrálo asi třicet, což je oproti dnešnímu počtu několika tisíc opravdu směšné číslo. Abych se vrátil k původní otázce – RD1 bylo dlouhou dobu stejné, odstraňovaly se pouze bugy, které provází každou hru v plenkách. První milník ve světě RD byl vytvořením generačního klonu – RD2. U něj zůstaly základní principy, ale nastalo také pár zásadních změn.


Možnost útočit zlodějskými akcemi, stavba infrastruktury na dobytém území, omezení počtu útoků a spousta dalších věcí, na které si už nevzpomenu, to vše mělo za následek to, že se hra stala složitější a hráčsky přístupnější. Samotný hráč ztratil možnost konkurovat silným aliancím a začalo platit pravidlo, že záleží i na kvantitě, tedy že samotný hráč neznamená téměř nic. Hru v začátcích opět provázely bugy, kterých bylo opravdu hodně, nicméně po stabilizování systému se ukázalo, že změna na RD2 byla základem toho, aby se Red Dragon stal velmi náročnou a hlavně kvalitní hrou. Další milník, který logicky v dnešním komerčním světě musel nastat, byl ten, že se RD2 stalo placeným. Bohužel to odlákalo lidi a hra tak byla lehce v úpadku. Na tohle všechno navazuje poslední milník, který se stal teď nedávno – příchod jiného investora, který měl rozum a dovolil nastavit RD2 takovým způsobem, že je placené pouze pro ty, kdo chtějí platit. Kdo nechce platit, nemusí a má to tu výhodu, že i neplacená země, kterou hráč ovládá velmi dobře, může promlouvat do TOP světa RD...



Všechno to zní opravdu velmi zajímavě a na změny jak vidno nebyla nouze. Hra se stala komplexnější, vyváženější - jaký máš na to názor? Bylo RD skutečně jen předchůdcem, tedy slabší a méně dokonalou verzí RD2, nebo na něj i dnes vzpomínáš s nostalgickým zasněním a zahrál by sis jej s chutí znovu?




Asi už bych si RD1 zahrát nechtěl... RD2 je složitější a komplexnější, ale jednu zásadní věc RD1 mělo, jednu jedinou věc, kterou RD2 už nikdy mít nebude, a tou je lidskej faktor. Lidi (hráči) v RD1 mlčky hráli a snažili se být nejlepší a užívat si hry. Kdo byl nejagresivnější, ten vyhrál. Všichni ho uznali za nejlepšího hráče a další věk, kdy měli možnost s ním opět zkřížit meče, do toho opět šli s vervou jim vlastní. Zřejmě to bylo dobou - nebylo tolik online her. Dnešní obrázek online her je opravdu smutný. Hráči jsou jak malý děti, kterým člověk ublíží už tím, že na ně zaútočí, a to vůbec nepočítám hraním ve jménu Zla, tzn. Nectít žádná vnitřní pravidle. RD2 už bohužel nevlastní tak semknutou skupinku lidí, která byla v RD1. Už se stal úplně jinou hrou a člověk, když si chceš zahrát, musí pokračovat v nastavených pravidlech. Bohužel všelijaká volnost klesá se trestá nářkem hráčů, kteří nedokáží brát hru jako hru a tím RD strašně trpí.






Ty sám hraješ nebo jsi hrál v nějaké temné alianci, tedy různé přepady, zákeřné útoky a podobné akce? Už jsi to nakousl, ale přesto se zeptám - jak se k tomu dnes hráči staví, když někdo zkrátka hraje dle svých představ a svým vlastním stylem a vžije se třeba do role podlého vladaře skřetího impéria? Ještě před několika lety byly zmíněné dark aliance dost rozšířené a troufám si říci i obávané a prestižní. Jaká je situace dnes a co bys nám mohl o tomhle fenoménu v historii RD2 povědět?



Jasně! Já sám jsem začal v první temné alianci vůbec, jejíž jméno bylo The Dark Side. Už při vyslovení toho sousloví hráčům mrazilo... nectili jsme žádné zásady a plenili, co šlo. Moje vlastní aliance vznikla následující věk a jmenovala se Mysterious Knights. Jak samotný název napovídal, nechtěl jsem, aby někdo odhalil příliš brzo naše přesvědčení a povedlo se. Naše aliance byla ještě mocnější než TDS. Ve své době byla nejmocnější ve světě RD. Dneska je trošku problém, že za temnou stranu se skrývají hráči zbabělí, kteří se nedokáží postavit následkům svých činů. Sklovo Dark dnes už vlastně nic neznamená. Když se někde náhodou najde opravdová Dark aliance, tak se na ni během pár dní vrhne spousta jiných aliancí a zničí ji. Existují aliance, kterým se říká svačinářské, tzn. Dobývají si území z aliancí, co nikdo nehraje, nebo od naprostých začátečníků. V dnešním světě už bohužel neexistuje opravdu Dark aliance, je to velmi smutné, ale na dark a light si už nikdo nehraje. Už to není klasická fantasy s prvkem temnoty...bohužel...





Proč a kdy se stal tenhle průlom? Lidé se přece z nezávazných hráčů vychutnávajících si hru samu o sobě a její fantasy svět nezměnili na farmáře a zatrpklé žebříčkolezce ze dne na den... nebo snad ano?


Samozřejmě je to postupné. Řekl bych, že za to částečně mohou změny v RD, kdy se vymýšleli s prominutím ochcávky lidí, kteří přišli na RD jenom škodit. Musela se nastavit pravidla a ta pravidla lehko přiměla lidi k tomu, aby si udělali to jednodušší, a společně s dnešní náturou hráče tak vzniklo to, co vzniklo. Je sice možné vráti se na cestu fantasy s velikou zábavou a pohodovostí, ale dnešní lidi bohužel takoví nejsou.




Za dobu hraní RD2 jsi jistě prošel řadou ukrutných válek - koho a z jakého důvodi si teď zpětně vybavíš jako nejtvrdšího, případně zkrátka nejlepšího soupeře, ať již myšleno jako celou alianci nebo jednoho konkrétního človíčka?


Docela těžká otázka :). V RD1 to byla aliance „Proti Všem“, opravdu tvrdý oříšek :). Ale to už je hodně dávno, abych si pamatoval něco bližšího. V RD2, kdy se ještě hrálo na DARK a LIGHT, tak to byla čistě světlácká aliance Bílý Štít, který zastavila neomezenou vládu Temných legií (=větší počet aliancí, které byly pod jedním vedením... mým :))). A v dnešní době je také několik aliancí, které dokázaly, že jsou velmi schopné vést opravdu tvrdou válku. Nechci teď jmenovat, každej si může sám zjistit, které to jsou... stačí se lognout :-)




Vzpomeneš taky na nějakou situaci, který tě opravdu rozhořčila - kdy tě třeba zaskočilo jednání některých hráčů nebo snad adminů?

Ona tahle otázka je vlastně zpola zodpovězená – přístup hráčů mi poslední dobou dost vadí, Jde o vše, co jsem řekl na minulou otázku. Jinak admini dělají většinou, co můžou. Ne vždy se to líbí, ale s tím člověk nic nenadělá a měl by se soustředit na hru samotnou. Dále si je potřeba uvědomit, že ve hře existujou lidi, kteří vystupují ve více zemích... tím si vlastně sami vystačí na fórech, kde píšou opravdu nesmysly a ovlivňují tím mladé hráče, kteří samozřejmě přesně neví, o čem je řeč. Dále bych upozornil na ty hráče, kteří hrají více zemí, ale nepřiznají to... tyhle lidi je je velmi těžké systémově odchytnout. Ono to samo o sobě nemusí nic znamenat, ale často využívají více zemí k tomu, aby na sebe navzájem útočili a zvětšovali si tím u vybraných zemí rozlohu, nebo používají své multizemě k tomu, aby pomáhali svému hlavnímu gubu z malérů, které si sám natropil, a vlastně ty guby obětují, ale už jim nevadí, že značně znepříjemní život hráčům, kteří mají právě jednu zem. Poukazuji teď na vlastnosti lidí, kteří hru kazí. Admini se naštěstí snaží tohle zlo online hraní potírat a vcelku se to i daří.








Kam myslíš, že dnes vývoj RD2 směřuje - už jsme to sice jednou nakousli, ale přesto - jak se stavíš třeba k nově zavedenému kreditovému systému? Myslíš, že je to dobré řešení?

Můj názor je jednoduchý – v dnešní době nic jiného než placené online prostě nejde udržovat na solidní úrovni. Myslím si, že je jedině dobře, že je RD placené dobrovolným způsobem. Pořád zastávám názor, že nejlepší by to bylo s možností poslání platby přímo pomocí SMS do gubu, ale bohužel operátoři berou téměř 50% ceny, což není moc dobré. A co se týče otázky, kam RD směřuje – dnešní majitel dává volnost administrátorovi a ten zase naší skupině změn v RD a myslím, že se společně snažíme udělat RD velmi dobře hratelným a zábavným titulem. Každý věk je dost změn a ty oživují hru. Budoucnost tedy vidím pozitivně.


Tím si však trochu protiřečíš, ne? Sám jsi přeci řekl, že za současného trendu se RD2 bohužel vyvíjí směrem k farmaření, dark styl hry je postihován, hráči leniví... nebo snad vidíš šanci na zlepšení?





To, co jsem řekl na předešlé dotazy, platí. Jsem smutný z toho, že RD směřuje tam, kam JÁ nechci z politického hlediska. Teď jsem hodnotil hru čistě z hlediska pravidel a engine. To, co dělají lidé, je věc druhá a já nemohu soudit lidi podle toho, co se líbí mně. Jestli se jim to tak líbí, tak prosím, asi je to jiná generace a s tím nic nenadělám. Ale snažím se promlouvat do hry tvorbou a nápady, které hru zlepší systémově.












Ty sám jsi někdy měl ambice podílet se na vývoji RD2 nějakou větší měrou? Toužil jsi třeba někdy i po vytvoření vlastní online hry?



Na vývoji RD spolupracuje vedle admina také skupina změn RD, do níž patřím. Tam řešíme všechny nápady od řadových hráčů i naše vlastní a filtrujeme nesmysly :). Vlastní online hru jsem nikdy dělat nechtěl, neměl jsem čas a vlastně ani teď nemám. Obdivuji ty, kteří vytváří jakoukoli online hru, protože dávají spousty energie a úsilí do něčeho, co zase pár lidí haní a kritizuje a nemají kousek rozumu, aby uznali, co to stojí. Na to já prostě nemám. :-)


Jakou strategii dnes používáš? Specializuješ se na boj, magii nebo zlodějinu? Které rasy patří mezi tvé nejoblíbenější?

Já jsem zastáncem silného vojenského potenciálu. Líbí se mi skřeti, obři a velmi hratelná vojensky jsou také nekromanti. V kombinaci s armádou vyznávám agresivní zlodějské akce, které narušují ekonomiku nepřátel a čistí prostor pro vojsko. Jedině magie se mi příliš nezamlouvá z hlediska časové náročnosti odehrávání mága. Oblíbenou rasu nemám nějak výrazně... umím klikat všechny, každá má svá specifika a neexistuje tak volba rasy nejlepší.


Chtěl bys na závěr něco vzkázal našim čtenářům?

Čtenářům bych chtěl vzkázat, že by měli zkusit RD jako jednu z nejlepších online her, co byla vytvořena českým programátorem. Kdo nezkusí, neuvidí a opravdu přichází o spoustu zábavy, kterou RD skýtá. A vy noví, nenechte se odlákat neúspěchem, i já jsem ho prožíval. Nashle ve světě Rudého Draka!



Super, díky za rozhovor, nechť tě temnota provází! >:-)




















Darquest - zkušená veteránka RD2




Už si pomalu začínám připadat jako ohraný kolovrátek, nicméně i tentokrát zahájíme naší osvědčenou otázkou - pověděla bys nejprve našim čtenářům něco málo o své osobě?

Bude mi už takových 30, známá jsem pod nickem Darquest a pracuju jakožto správce sítě. To by mohlo stačit :)




Kdy ses prvně setkala s Red Dragonem? Byla to jak se říká láska na první pohled nebo nějakou dobu trvalo, než přišla ta pravá závislost? :)

Mno, na RD jsem narazila v momentě, kdy nám v práci (tenkrát jsem ještě dělala něco trošku jiného) sebrali práva instalovat si na počítače, co nás napadne, a já začala hledat nějakou náhradu za Doom - v podstatě jedinou podmínkou bylo, aby na hraní stačil browser.... ozkoušela jsem ledasjaké onlinovky a mezi nimi i tou dobou už takřka opuštěné RD1. Ta hra mě docela zaujala, a - čistě ze zvědavosti – jsem následovala odkaz na vstupní stránce, na pokračování s číslem 2.


A v podstatě to opravdu byla láska na první pohled, těžká závislost na několik let... hodiny strávené na fórech, radosti z prvních pokroků (každých 1000 pozemků nad dosavadní rekord, každý ubráněný útok nebo naopak každý, který se mi povedl... krásné vzpomínky na dobu, kdy tomu člověk vůbec nerozuměl :)




RD prošel za tu dobu poměrně velkými změnami jak v herních pravidlech, tak co se majitele a placenosti/neplacenosti týče, což s sebou neslo velké otřesy v řadách hráčstva - jak tyto změny dopadly na tebe? Jak ses stavěla k tehdejšímu zpoplatnění a jak jsi naopak přivítala zavedení kreditového systému? Co říkáš na samotnou hru – zlepšení?

Zpoplatnění mi nikdy nedělalo problém - náklady na přenos dat někdo platit musí, a já už z principu netrvám na tom, aby někdo jiný platil za moji osobní zábavu - navíc se nikdy nejednalo o nějaké závratné částky. I když vliv na hru to samozřejmě mělo, zmizelo mnoho aliancí (každý si rozmyslel za kolik zemiček chce vlastně platit), a najednou se mnohem hůř hledal soupeř pro válku ;)


Naopak, pokud jde o kreditový systém, ve své současné podobě se mi nelíbí... souhlasím s principem, kdy za určitý poplatek se mi cosi usnadní (rychlejší tržiště, různé alianční přehledy), ale pokud mám čas a chuť, mohu téhož docílit i zdarma - typický příklad je analyzátor novinek - usnadní práci, ale klidně si to můžu se stejným výsledkem sesumírovat ručně (ehm, nechce se mi, ráda platím). Ovšem druhá polovina, nezbytná platba za věci, které jinak získat nemůžu, mi vadí. Například nutnost zaplatit za možnost přepadu... Jasně, na podobném principu funguje většina služeb v životě, za víc peněz více muziky, ale tady se začalo platit za použití běžné funkce, která nezvyšuje nároky na údržbu/vývoj/čas/stroje...


Pokud jde o samotnou hru, tak většina "zlepšení" v pravidlech byla na úkor zábavnosti, 99.9% znamenalo okleštění možností, které jako hráč mám, jakési směřování ke stírání rozdílů ve stylu hry směrem k "jedinému správnému a dokonalému" – kdysi, když se střetla malá aliance s mnohem větší, tak při troše šikovnosti a volbě vhodné protitaktiky mohla vyhrát... dnes je vše nastaveno na vyrovnané války dvou vyrovnaných aliancí, kde rozhoduje především náhoda (pokud obě strany alespoň přibližně tuší co dělají). Na druhou stranu, kosmetické změny jsou naprosto dokonalé, například roletky s výběrem cíle místo vypisování názvu ;)




Opět nám to začíná nabírat pěkné obrátky, nuž pokročme dále. V poslední době v souvislosti právě s chystáním tohohle článku mám pocit, že všichni zkušení veteráni RD2 jsou DARK a soudě dle tvého nicku je tomu tak i v tvém případě. Jakou tedy vyznáváš herní filozofii, jakým stylem jsi hrávala za starých časů a jak se dnes časy změnily? Je to dnes opravdu jen o farmaření nebo se stále dá hrát děsuplná a věhlasná aliance temnoty? Když už jsme u toho, v čem je dle tvého onen záporňácký styl hry lepší?

Nick je jen shoda náhod, jméno zvolené mnohem dřív než jsem slyšela o nějakém Červeném drakovi nebo nedejbože o nějakém dark/light způsobu hraní... Já osobně nepřepadám (s výjimkou občasné výpomoci spojencům, kdy je pro naši stranu výhodnější zůstat do posledního okamžiku v utajení než otevřeně zkusit převzít některého ze soupeřů), neútočím v poměru 3 a více ku jedné (tedy až na výjimečné případy, myslím že v naší historii by se dvě nebo tři aliance našly, které jsme opravdu neměli rádi a každá záminka byla dobrá), a vůbec myslím, že nás nikdy nikdo nenařknul z toho, že bychom byli Dark. (poznámka na okraj - kdysi jsem měla pidialianci, která se živila přepadáním bezbranných a šla za levnými pozemky přes mrtvoly - ale po čtrnácti dnech už jsem byla tak totálně znechucená, že mi to nadosmrti stačilo :)


Pokud jde o to, jak se změnil styl naší aliance, ten zůstává v podstatě stále stejný, to jen vnímání toho, co je "běžné" nebo "hezké" se pozvolna mění... Pamatuji doby, kdy se za velice slušné považovalo vyhlášení války před polednem (samozřejmě s prvními útoky ten samý den), a oznámení války den předem by bylo bývalo super-light, kdyby to tedy vůbec někoho napadlo ;). Dnes je vnímáno jako ohavnost skoro největší, pokud válka není zahájena po vzájemné dohodě a souhlasu obou stran alespoň jeden den předem.


Jen o farmaření? Záleží jak se to vezme... Klasickému farmaření už odzvonilo, od určité (relativně nijak vysoké) rozlohy už jsou ceny pozemků málem za hranicí rentability... (jeden útok, nebo 10 a více dní vydělávání? to mluví ve prospěch válek :). I když je jasné, že pokud se sejde aliance, která umí dobře opravovat válečné ztráty, a aliance, která má problémy s udržením pozornosti během odehrávky, ta první má velkou šanci, že vyhraje.


Zrovna tak nesouhlasím s tím, že je záporňácký styl lepší – jen, že by neměl vymizet :) Je to takové koření života, pokud 100% víte, že vás nic nečekaného nemůže potkat, je to nuda.... Mnohem víc nemám ráda aliance, které mají spoustu řečí o tom, jak jsou light a úžasní a spravedliví - a na druhou stranu se neumí postavit čelem k následkům vlastních činů, kdy jdou "ztrestat" nějakou nepravost (samozřejmě jen v přesile), a pokud se jim dostane odpovědi ve stejném duchu, stěžují si na nespravedlnost světa a zlé mravy aliance, kterou sami dobrovolně napadli.








Teď taková trošku bokovka - podělila by ses s námi o nějakou vtipnout nebo zkrátka jinak zajímavou historku z hraní RD2?

Nějak mně nic nenapadá... tedy, napadá mě pár drobností, ale nic z toho není rozumně reprodukovatelné, a nic z toho nijak extrémně nevyčnívá... Mám snad vyprávět, jak se mi v jedné malé alianci založené jen tak pro radost, povedlo přetáhnout soupeři, který nás přepadl, ač byl větší a početnější, čtyři guby, z toho dva jejich největší mágy? :))) Sice to považuju za svůj největší diplomatický úspěch, ale těžko se o tom dá říct víc než tahle jedna věta, vždyť na to stačil jediný vyčítavý dopis. :)))










Podílíš se ty sama nějak na vývoji či snad správě RD2? Jakou máš ty osobně vizi jeho budoucnosti - už jsme to tu sice nakousli, avšak přece - co bys uvítala za změny a vylepšení do dalších věků?

Kdepak, až na pár komentářů k plánovaným změnám (a hádek okolo nich) stojím bokem a jen si užívám jako hráč... nemám dostatečnou představivost k tomu, jak by se to které navrhované vylepšení dalo zneužít, ani chuť počítat na kolik přesně se má nastavit určité z(ne)výhodnění, aby to dávalo smysl. Navíc, skupina vymýšlející už několik let změny je v podstatě dost uzavřená - pamatuji i pokus o vytvoření proti-skupiny, ovšem nikdy neměla u lidí, kteří o provedení změn nakonec rozhodovali, takovou váhu, aby tu první přehlasovala – uznávám, že jejich návrhy nebyly tak dopracované a propočítané, ale bylo v tom spousta dobrých nápadů.

Inu, jsem staromilec, a přivítala bych odstranění většiny pravidel přijatých za poslední věky - více svobody, více možností....







Máš ve hře nějaké oblíbené herní strategie - dáváš přednost lítému boji, podlým zlodějským akcím nebo snad tajuplné magii? Které rasy patří mezi tvé oblíbené a které naopak nedokážeš vystát?

Oblíbené herní strategie nevlastním, na takovéhle "podružnosti" jsem vždycky měla lidi - já mám raději pokec s přáteli i nepřáteli pod záminkou diplomacie. ;) I když kdysi mě bavilo přispívat svou troškou do mlýna plánováním zlodějských akcí - jenže dnes už to není ono, málokdo podceňuje zlodějskou obranu natolik, aby se to vyplatilo. Naopak nenávidím, když se proti mně spikne celý svět a já musím kouzlit. :)

Oblíbené rasy? Miluju hobitky, ale ani skřeti nejsou špatní... naopak nemám ráda nekromanty :) (neříkám že jsou špatní, ale nějak mi nesedli).












Chtěla bys něco na závěr vzkázat našim čtenářům?

Hmmmmmmm. :) Sice jsem tu o spoustě věcí řekla spoustu ošklivostí, ale přesto přese všechno tu hru pořád ještě hraju a hraju ji ráda - kdo neznáte, rádi si hrajete a máte půl hodinky denně čas, přijďte se aspoň mrknout. ;)

Já ti tedy děkuji za bezva rozhovor a jako vždy přeji i tentokrát mnoho splněných snů nejen co se RD2 týče. ;)




První část článku || Druhá část článku || Třetí část článku





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 2 =


galerie

Red Dragon 2: Rozhovory s veterány Red Dragon 2: Rozhovory s veterány Red Dragon 2: Rozhovory s veterány Red Dragon 2: Rozhovory s veterány

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce