recenze

Pirate Storm

Pirate Storm

Piráti, mořská monstra, poklady, boje, loďstva a naprostý casual styl, který můžete od společnosti BigPoint čekat. Pirate Storm se nám představuje v celé své barevné kráse a uspávajícího tempa.
Hráči webovky Seafight se houfně stěhují do nové BigPoint pranice Pirate Storm. Očekávat můžete stejnou zábavu, ale v tak trochu jiném ražení. Budete se bavit, ale i spát.

Založení účtu a přihlášení se na server je už prostě klasikou. Ale tady se přeci jenom zastavím. Měl jsem možnost se porůznu dočíst, že každý server, krom možnosti nově začít, nabízí i vlastní originální náplň. To je z části pravda, ale variabilita a různorodost zase tak velká není, takže si vyberte, kterýkoliv server chcete, přeplněné jsou stejně všechny.

Napnout plachty
Začínáte s malou šalupou, pár děly a velkou neznámou o hře. Člověk si ale velmi rychle oddechne, jelikož Pirate Storm má velmi přehledný tutorial a hlavně se nejedná o žádnou složitou hru. Brázdíte moře, bojujete s NPC loděmi a monstry, navštěvujete přístav, kde nabíráte úkoly a vybavujete loď a tak stále dokolečka. To je hlavní náplň hry.
Samotná akce tedy probíhá přímo na moři, které vidíte pěkné z ptačího pohledu a nutno podotknout, že se jedná opravdu o čilý ruch. Kolem vás se stále objevují nepřátelské lodě, potvory a hlavně hráči, kteří jsou zde velkým pilířem, ale i ničitelem zábavy.

Zamířit a pal!
V bojích, lootováním a expením strávíte ve hře takových 90 % času. Úkoly se většinou točí okolo zničení určitého počtu nepřátel a to většinou na mapě, kde jste quest dostali. Pak jsou tu také hlavní úkoly. Ty už jsou občas s určitou obměnou, ale většina je opět o nějaké té akci, akorát se čísla „potop tohle a tamto“ násobí.

Boj pak probíhá velmi jednoduše. Kliknete na NPC postavu, kterou chcete zničit nebo potopit, pak stisknete tlačítko pro útok a boj už proběhne automaticky. Jelikož se ve světě Pirate Storm vyskytují dvě hlavní skupiny nepřátel, jsou zde i dva druhy zbraní – děla a harpuny – ty se ale při boji automaticky přepínají. Já vím, zní to prostě příliš jednoduše, ale hráč musí respektovat fakt, že se jedná o hru pro casual hráče.
No a tak to jde stále dokolečka. Vy vyjedete na moře s pár úkoly, zničíte určitý počet nepřátel, sesbíráte zkušenosti a peníze, vrátíte se do přístavu. Po dosažení dostačujícího levelu, který vám dodá sebejistotu, se vydáte do další části světa. Ten je tu vytvořen pomocí moří, kde je každé rozděleno do čtyř čtvercových území. Není to špatné, každé území nabízí nové druhy nepřátel a monster, ale dostaví se visuální monotónnost.

Ostatní hráči a divná PvP část
Jak tak prožíváte mořské dobrodružství, určitě si po pár minutách všimnete, že se kolem vás pohybují mnohem zkušenější hráči, kterým loď jezdí jak na tryskový pohon a rádi vám kradou „killy“. To je bohužel tvrdá realita hry. Už na prvních mapách, kde jste rádi, že potopíte po deseti střelách jedno monstrum, se na poslední chvíli přiřítí loď lvl 25 a nepřítele vám sestřelí před nosem. Tím nedostanete zkušeností, zlato a ani se vám nepřipíše potopení do úkolů. A tak se to opakuje naprosto a zcela všude. Naprosto se mi to vymyká zdravému rozumu, ať už z pohledu hráčů samotných, nebo tvůrců, že ještě nezasáhli.
PvP část je další podivnost. Pokud chcete na někoho zaútočit, musíte ho vyzvat a pokud nebude aspoň o úroveň vyšší, zapomeňte, že se s vámi utká. Pak tu také máme útok bez vyzvání na určitých částech map, ale nikdy jsem nedostal varování předem (ve smyslu „pozor PvP prostor“) a byl jsem okamžitě potopen mnohokrát silnějším protivníkem.
Naštěstí se dají tvořit skupiny a guildy, které pomáhají přežit a některé boje časem mají smysl.

Bonusy a zvýhodnění hráči
Některé věci byly příjemným zpestřením. Například potápění se pro poklady, bonusové předměty (boj, rychlost, opravy) a nákup je velmi jednoduché a intuitivní. Na druhou stranu je tohle vše celkem k ničemu, pokud se setkáte s platícím hráčem. Ti jsou zde extrémně zvýhodněni. Za diamanty (pouze za peníze) si můžete koupit lepší úplně vše, od lodí, přes vybavení, až po odemykatelné části lodi (například místo pro plachty). Občas jsem měl opravdu chuť hru vypnout, když jsem viděl, co nemůžu dělat a co ostatní mohou a jaké bonusy jim to přináší, ale taková jsou prostě pravidla.

Mnohdy akční, zběsilé a také uspávající tempo dává možnost se u hry pobavit, ale i odpočinout. Přesto si myslím, že pouze určitý typ hráčů vydrží až do vyšších levelů a návštěvy dalekých světů. Není to samotným stylem, ale hra je prostě postavena na tom, že bude vyhovovat pouze určité skupince lidí. Osobně se už nejspíše k pěkně vypadající Pirate Storm nevrátím.



diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 1 =


galerie

Pirate Storm Pirate Storm Pirate Storm Pirate Storm Pirate Storm Pirate Storm Pirate Storm