recenze

Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči

Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči

Webovka Nadirim na vás dýchne tajemnou atmosféru perského Prince a arabského pohádkového světa, do kterého přicházíte jako jeden z mnoha hrdinů. A tak budete plnit questy, bojovat a dlouho chodit ve stylu RPG.
Postava
První závaznou volbou po obvyklé registraci je tvorba avatara. Nejde o nějak zvlášť zdlouhavou činnost a za zmínku stojí jen to, že na výběr máte ze tří tříd. Každá z nich pak v další fázi odemyká specifické útoky a kouzla, čímž je determinován i způsob boje. O konkrétním průběhu boje se budeme bavit později. K této problematice snad jen připojím náležitý link s informacemi o třídách a postavách.

Jeden svět, jedna velká poušť a spousta úkolů
Začátek hry vás poněkud namlsá. Zhlédnete pár videí o pozadí světa Nadirim a seznámíte se s nějakým tím zlem, které tu vládne. Následuje standardní náplň každého RPG – questy.

Questy
Obecně lze říct, že jich je dost. NPC postav je neskutečné množství a každou chvíli potkáte nějakou bezradnou bytost. V jednu chvíli jsem měl současně aktivních patnáct různých misí, do kterých se navíc v tomto předvánočním čase přimíchaly ještě úkoly z vánočního updatu. Rozhodně je z čeho vybírat. Na druhou stranu z některých zadání jsem byl mírně řečeno nešťastný.
Pokud jde o hlavní náplň questíků, je to opět určitá rutina, která se skládá z chození, soubojů a sbírání předmětů. Asi nejlépe byly dotaženy souboje.

Putování (bohužel) hlavně po svých
Není tajemstvím, že toho v tomto typu her nachodíte dost. Mezi jednotlivými questy se projdete křížem krážem, až to pěkné není. Od zbytečně prošlapaných bot a otlačeného prstu myšítka vás částečně ochrání mapa, na které jsou všechny zásadní lokace vyznačeny. I tak je toho poměrně dost, naštěstí se na to aspoň hezky kouká díky kouzelné a barevné grafice. Rychlejší cestování velbloudy si neužijete, neboť je to poměrně drahá záležitost a denáry se tu v pytlích zadarmo zrovna nedostávají. Aspoň, že vás vždycky vede šipka.

„Chceš-li do hry zlo, přidej tam sbírací questy“
S navigační šipkou jsem se možná trochu unáhlil. Nevím proč, ale z nějakého důvodu hra obsahuje questy, v nichž máte za úkol sebrat tamto a toto, ale už vám tak nějak neřekne, kde to najít. Obvykle to najdete někde při průchodu v poušti nebo jinými náhodami a omyly během putování. Chce to mít oči neustále otevřené a i tak tyto úkoly plníte nesmírně dlouho a hlavně je to neskutečná nuda, když nevíte, kam jít.

Souboje
V žádné hře nesmí chybět souboje, do kterého navlečete to nejlepší aktuální vybavení a jdete se mlátit strategicky rozmyšlenými útoky. Nutno říct, že naštěstí. Jestli něco hru zachraňuje, tak je to bojová složka.
Boje se odehrávají na políčkované ploše a po jednotlivých kolech. Ve vašem kole máte různé možnosti a lze si vytvořit určitou strategii boje. Krom základního útoku se s dosaženými levely odemykají nová kouzla, pohyby a útoky, které můžete použít. Některé z nich vám přidají určitý atribut, doplní zdraví nebo vám přidají ještě jednu možnost použít schopnost. Lze tak vytvořit šňůru pohybů s dvěma útoky… a to se vyplatí. Navíc se k vám může přidat další hráč a budete bojovat společně.

Zkušenosti a peníze, pojďte k taťkovi
Za zdárné splnění získáváte odměnu ve formě zkušeností a finanční odměny. Zkušenosti odemykají nové útok a kouzla a zlepšují vaše základní atributy, jako je počet životů. Současně s tím se v obchodě zpřístupňuje nové vybavení. To si kupujete za peníze a aplikujete na vaši postavu. Nechybí ani různé potiony k uzdravování nebo doplňování energie. Ano, tvůrci vloudili do RPGčka i aspekt spotřebovávání energie.

Bez energie a zdraví si ani neškrtnete
Nadpis mluví za vše. Životy jsou jedna věc. Přicházíte o ně v boji a s jakou takous kadencí se doplňují, navíc není problém koupit si za pár peněz dostatečnou zásobu pro delší hraní. Ale co ta energie? Každá mise, respektive souboj, vás stojí pár kousků energie. Bez ní se můžete leda kochat pohledem na krásné prostředí, ale na plnění misí zapomeňte. Grafické pozadí hry je parádní, ale prudící nedostatek energie nepotěší. Proč, proč, proč?

Grafika
Grafika je jedním slovem kouzelná. Opravdu je to hezké a vypadá to, jako byste procházeli pohádkou. Je zde poměrně dost detailů a dlouhou dobu mi nevadilo zdolávat úseky pěšmo, když se bylo na co koukat.
Na druhé straně je to jistá statičnost postav. Když se pohybujete v obláčku prachu, ten panák z lepenkové krabice nevypadá úplně nejlíp. Ale možná se to nelíbí jen mně, jelikož jsem měl možnost hrát předchozí verzi, kde se panáček hýbal.

Shrnuto, podtrženo…
Hra má několik negativních prvků a byly zmíněny výše. Dlouhé a nudné chození přežiju, stejně jako ubývání energie. Ale „sbírací questy“ ne. Naštěstí je zde tolik questů na plnění současně, že se jimi zabývat nemusíte. Spolu se slušným systémem bojů, kde strategie má své místo, a grafickým pozadím z toho vychází docela standardní webová hra. Doporučuji ale spíše těm, kteří ujíždějí na arabské tematice a perském Princi. Hrajte zde.


diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 4 =


galerie

Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči Nadirim - kouzlo z Prince of Persia ve vašem prohlížeči