recenze

King’s Bounty: Legions

King’s Bounty: Legions

Heroes of Might and Magic je sice legendární série, ale onen gridový turn-based souboj a parádní pohyb na mapě nebyly originální či první. Jako průkopník tohoto herního stylu se zaslouženě považuje King’s Bounty. A víte že, ona je tu i F2P verze hry, s troškou MMO.
Ať už patříte k zastáncům HOMOM nebo King’s Bounty (nejlepší by bylo fandit oběma světům, protože si to prostě zaslouží), člověka docela překvapí, že HOMOM už dávno nepřišel s nějakou MMO hrou. Opět to tedy padlo na King’s Bounty.

Svět, ve kterém se ocitáte, je parádní kombinace high-fantasy a středověku. Se svým hrdinou musíte navštěvovat různé lokace a bojovat s armádami monster. Na rozdíl od původní hry nebo konkurence se nemůžete volně promenádovat po kraji, ale po přesunu do určité lokace máte možnost zkřížit zbraně se skupinami nepřátel, kteří patří k hlavní příběhové linii nebo jsou součástí nějakého bočního úkolu. To vlastně zjistíte hnedka, jelikož tvorba vaší postavy je dost osekaná a tutorial je poměrně rychlý a nebudete moc tápat, pokud jste u tohoto typu her poprvé.

Takže jak se to vlastně hraje?

Království v King’s Bounty: Legions je domovem několika skupin ras (hrad, nemrtví, divoká zvířata a další), které nabízí několik svých bojovníků, kteří se řadí mezi běžné, speciální a legendární. Dohromady se tak hráč může setkat a zkombinovat armádu z desítek a desítek bojovníků, střelců, válečníků, zvířat, nemrtvých a magických tvorů, ale to až postupně v průběhu hry. S vaší skupinou se promenádujete z vesnice do města, z města do zřícenin, kobek, hlubokých lesu, hradů a všude na vás čekají úkoly. Ty jsou vlastně stejné, prostě vymlátit určitou skupinu nepřátel. Podle toho jak je nepřátelská armáda silná, tak je i výše odměny úměrná. Na rozdíl od originálních her, si zde jednotky netvoříte v nějaké domácí základně. Můžete je dostávat jako odměny nebo nakupovat podle nabídky na určitých místech. Naštěstí se dají mrtví oživit (něco to stojí), takže vždy budete mít možnost udržet si armádu celkem nepoškozenou i po nějaké brutálnější prohře. Na buben můžete přijít, ale to už člověk musí být opravdu neumětel.

V tvorbě armád jsou určitá omezení, můžete mít pouze jeden druh legendárních jednotek, dvě lepší a zbytek už jenom ty základní, dohromady je zde místo pro všehovšudy pět skupin, takže žádná výhra. To alespoň člověka nutí občas protočit nějaký ten druh jednotek a to hlavně z důvodu většího stylu „kámen, nůžky, papír“, kdy jsou některé jednotky silnější vůči jiným a slabší proti dalším. Hlavně to poté platí, pokud chcete vyhrávat nad silnějšími soupeři v PvP části.

Boje pak probíhají pěkně na kola, kdy se po gridových políčkách prohánějí jednotky obou stran, střelci pálí, co to dá a mlátiči z blízka si to rozdávají… no prostě tělo na tělo. Velké plus rozhodně patří fantazii a práci tvůrců na speciálních schopnostech každé jednotky. Některé dokonce mohou zvrátit průběh celé partie, včetně takových maličkostí, jako jsou vaše kouzla. Aby bylo vše ještě dokonalejší, každé kouzlo nebo jednotka se dá nadále vylepšovat. Na druhou stranu to není levná záležitost, ale na většinu věcí se dá hraním získat dostatek prostředků.

PvP

Tak PvE je jasná, proháníte se po mapě, postupně odesíláte do věčných lovišť silnější AI protivníky, ale co ostatní hráči? Ty můžete buď zkusit přepadnout a porazit armádu, kterou mají doma (vy se také snažíte nějakou budovat) nebo je tu aréna, kde prostě někoho vyzvete v přímém souboji (rozumějte, oba hráči jsou u počítače). Za vítězství je dobrá odměna, zisk prestiže a jede se dál. No a to je všechno.

Ona celkově hra začne trpět určitým stereotypem, PvP nabídne buď extrémně silné nebo strašně slabé protivníky a PvE je pouze o bitvách, sice je tu a tam výzva, ale chtělo by to možná i nějakou budovatelskou část. Osobně nemůžu říci, že bych se prostě nudil, tento typ her prostě miluji, ale s určitým odstupem a spravedlivým hodnocením hra v tomto ohledu ztrácí. Ovšem darovanému koni na zuby nekoukej. Také bych neměl opomíjet velmi kvalitní crafting, kde tvoříte kouzla a vybavení všeho druhu a i technické provedení patří k nadprůměrným (boje jsou dodány v kompletní 3D podobě). Celkově si tedy King’s Bounty odnáší poměrně nadprůměrné hodnocení.


diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 4 =

NS1NO

NS1NO | 31.05.22 v 12:25

text příspěvku

Laugher

Laugher | 02.02.16 v 12:22

Heroes of Might and Magic je sice legendární série, ale onen gridový turn-based souboj a parádní pohyb na mapě nebyly originální či první

frod0pipin

frod0pipin | 10.01.15 v 12:04

nic moc


galerie

King’s Bounty: Legions King’s Bounty: Legions King’s Bounty: Legions King’s Bounty: Legions King’s Bounty: Legions King’s Bounty: Legions