recenze

Empires & Allies

Empires & Allies

Už vás nebaví jen stavění domečků, získávání surovin a všeobecné zkrášlování vašeho pozemku? To je dobře, protože v této nové hře budete ne navíc, ale primárně produkovat vojsko a s ním pak provádět invaze k vašim kamarádům. A již zmíněné budování samozřejmě.


Zynga opět ukazuje, proč je jedním z nejvýznamnějších vývojářů Facebook her dneška. Tak se pojďme na tento „bojově-strategický“ kousek podívat blíže.



Na první pohled to vypadá jako CityVille, hraje se to jako CityVille, ale to je jen jedna část a možností je tu mnohem více. Na začátku to však chtě nechtě vyžaduje, abyste vybudovali nějaké to domečkové zázemí, které skutečně připomíná již výše zmíněný titul, a to především grafikou a systémem. Budovy postavíte na tři fáze, respektive tři kusy energie, a už vám produkují peníze. Stavíte další pro další peníze a vyšší populaci, což je jeden z aspektů pro odemknutí dalších budov. Nechybí speciální komunitní stavby, do kterých najímáte vaše přátele.



Druhým typem budov jsou těžební stroje. Příslušný typ získává olej, dřevo, železo, které jsou nezbytné pro další fázi hry, která obnáší války, invaze, a produkce hord vojenských jednotek.



Konečně něco osvěžujícího do tohoto typu her! Ne snad, že by jinde nebyla možnost boje, ale v takové kombinaci a s tak velkým důrazem právě na onu bojovou složku vidím poprvé.



Brzy (tím myslím asi tak zhruba HNED na začátku) vyprodukujete v příslušném baráčku prvního vojáka a pak už to bude jedna jednotka za druhou. Osobně mě tato složka nadchla. Voják sem, voják tam, aby bránil mé doly, peníze a suroviny před ostatními. Brzy (to už zase bude vyžadovat určitý dosažený level, populaci a slušný příjem surovin) dostanete „nutnou možnost“ produkovat další typy jednotek jak pozemní, tak vzdušné i lodní produkce. Každá tato složka má své konkrétní modely, které jsou zvýhodněny proti jiným a oslabené při dalším. Takže rovnoměrná produkce všeho nemůže zklamat.



Když už máte jakous takou armádu, můžete ji jít provětrat ven k sousedům a obsadit nějaké to území. Vyberete si plácek a začíná boj. Výhodu máte v tom, že si vybíráte jednotky jako druzí, takže si přirozeně vezmete to, na co máte výhodu. I když zpravidla to bývá hodně namixováno a odehrát souboj bez ztráty jednotky je celkem řídký případ. Vyhrajete a získáte to, co jste obsadili a každé čtyři hodiny znova, pokud vás kamarád do té doby stejným soubojem nevypakuje. Systém bojů sice obnáší pouze klikání na terče, ale i tak je to zábavné a s prvky strategie.



Kromě okupace také můžete pomáhat, ale… to není taková legrace :-). Co se týče boje, tak nemusíte soupeřit jen s vašimi známými na „Fejsu“, ale hra má i hlavní příběhovou linii, byť notně jednoduchou, v které bojujete proti jednotlivým bossům v sérii bitev a získáváte progres a postup dále ke konečnému a největšímu padouchovi v této hře. Zajímavější je odměna, listina, která vám v dostatečném počtu umožňuje získat další kus planiny pro vaše rostoucí impérium.



Klasický koncept získávání zkušeností za každé klinutí a ztrátu energie za totéž zůstává zachován, stejně jako různé mise, takže máte stále co dělat. Přibývají různá vylepšení a boosty v boji, hra s přáteli jako se spojenci. A dekorace? Na ty si ani nevzpomenete, o zkrášlování to moc není, důležité je prachy investovat do armády (tak to aspoň hraju já…). Tuto hru musíte zkusit a pak máte na dlouho o zábavu postaráno. Lehkým záporem může být potencionální spamovitost. Vy samozřejmě množství příspěvků nemusíte zveřejňovat, ale vaši přátelé vás mohou zahltit žádostmi, protože sdílet odměny lze takřka za všechno.



hrát na facebooku

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 2 =

Pavlínka2C

Pavlínka2C | 22.02.15 v 09:59

budování, přemýšlení akce prostě pecka

Janička1

Janička1 | 02.01.15 v 11:35

letadélka

puni | 25.06.11 v 17:43

Kacirek_Donald: Jo. Anglicky moc neumím, tak jsem si otevřel help a strejdu googla s překladačem mělo by to být tak, že:
1.) Když dané území nebrání žádná jednotka, tak se z armády vyberou dvě náhodné jednotky a ty slouží jako obrana.
2.) Jednotky, které budou bránit dané území slouží k tomu, aby jsi ovlivnil druh a počet jednotek, které budou bránit.
3.) Když budeš dané území bránit s jednou nebo dvěma jednotkami tak při souboji se k nim ještě připojí tři náhodné jednotky z armády. Z toho vyplývá, že dané území ti musí bránit minimálně 2 jednotky, aby si měl v obraně plný počet jednotek(5).

Tak takhle by to mělo být. :)

Kacirek_Donald | 25.06.11 v 15:45

puni: Přiznám se, že jsem invazi bez boje ještě nezažil. Obecně se dá řídit tím, že čím méně obranných jednotek daný kousek země obsahuje, tím méně jich v souboji bude, respektive budou slabší. Sám vím, že jsem okupoval kus bez jednotek, ale v souboji proti mně byly dvě ty slaboučké pěchoty, takže pohoda :-). Ono to slouží spíš orientačně, protože někdo může mít budovu obestřenou dvaceti různými jednotkami, ale souboj je pak maximálně s pěti kusy, že :-).
Invaze jsou super, protože si můžete vybrat :nD.

puni | 25.06.11 v 11:24

Souboj s jiným hráčem jsem se dočetl, že probíhá, tak že mu obsadím nějaký malý kousek mapy. Když na tom kousku nebude mít žádné jednotky, i když třeba na druhé straně ostrova bude mít velkou armádu, tak to obsazení proběhne bez boje že? :D Prosil bych rychlou odpověď. :)


galerie

Empires & Allies Empires & Allies Empires & Allies Empires & Allies Empires & Allies