článek

Shawn Noel

Shawn Noel

Líbili se vám hry jako Jetz Fusion či Infection? Zní-li vaše odpovědi kladně, pak by vás mohl následující rozhovor zaujmout, neboť jsme exkluzivně pro vás vyzpovídali autora nejen těchto dvou her. Mimo jiné se můžete dočíst, proč má Shawn Noel tolik v oblibě právě utilitku Game Maker a samozřejmě spoustu dalších, neméně zajímavých informací. Máte-li tedy chuť se příjemně odreagovat, tak směle pokračujte ve čtení…


Každý z vás jistě někdy slyšel o programu Game Maker, v němž se spousta amatérských vývojářů snaží vytvářet co možná nejkvalitnější gamesky. Ať už se jim to daří lépe nebo hůře, jistojistě jim můžeme závidět jejich nadšení a zápal pro věc, jež jsou zejména v počátečních stádiích vývoje opravdu silné. Existují také lidé, kteří se snaží utilitě Game Maker vyhnout velkým obloukem. Opět ale mohu s jistotou tvrdit, že mezi tyto lidi rozhodně nepatří Shawn Noel, jenž se nejen díky svému nadání proslavil tituly jako Infection či třeba sérií Jetz. Samozřejmě je autorem i spousty dalších her a mám-li některé z nich jmenovat, pak bych velmi rád zmínil tituly Bounty Hunter SX a Thrust!, které rovněž byly na velice slušné úrovni a Shawn Noel opět dokázal, že s Game Makerem umí hotové divy. Nejen z tohoto důvodu jsme se ho rozhodli kontaktovat a udělat s ním takový malý rozhovor. To se nám povedlo a zeptali jsme se ho na vše podstatné. Shawn se nám také svěřil, že jedni z nejčastějších návštěvníků jeho stránek jsou právě Češi. Jistě jste ale už netrpěliví, takže dneska úvod trošku zkrátím. Rád bych jen dodal, že rozhovor tradičně probíhal v angličtině a že je trochu staršího data, neboť jsme se Shawnem mluvili asi před měsícem, takže omluvte toto malé zpoždění. Pojďme tedy bez zbytečných věcí rovnou na věc ;).


Ahoj, můžeš prosím nejprve naším čtenářům říci, jak dlouho se věnuješ tvorbě her?


Shawn64C: Oh, tak hry dělám více než čtyři roky. Počátky byly takové, že jsem na serveru Download.com nalezl program, nazvaný Game Maker, na něhož jsem si už v počátcích vypěstoval docela závislost. Náhodně jsem totiž hledal programy, pro zahnání toho obrovského a hlavně hrozného pocitu nudy. Je to pěkně jednoduchý program k používání, ale zabralo mi zhruba rok, než jsem se v něm zdokonalil. Když se podíváte na moje starší hry, tak grafika je hrozná a za ta léta bylo skutečně co zlepšovat.












O Game Makeru se mluví skutečně hodně. Hodláš v něm ty sám pokračovat i nadále nebo si zkoušel nějaký plnohodnotný programovací jazyk, kterému by ses v budoucnu eventuálně věnoval?


Shawn64C: Pro mě je jednodušší cesta dělat hry v Game Makeru. Normálně mi vývoj zabere tak 6-7 měsíců a domnívám se, že kdybych dělal hry například v C++ nebo v nějakém jiném programovacím jazyku, pak by to zabralo mnohem více času, kterého bohužel právě moc nemám, takže v tomhle skutečně nevidím svůj cíl. Jednou jsem zkoušel 3D Game Studio, ale byl jsem z toho docela zmatený.


Máš velice kvalitní hry. Pracuješ na nich sám nebo máš nějaké spolupracovníky?


Shawn64C: Mám několik přátel, kteří mi pomáhají s vývojem, když zrovna nemůžu. Já sám ale vždy udělám tak 98% z celé hry.


Vzpomeneš si ještě, která gameska byla úplně tvá první?


Shawn64C: Hmm, úplně mojí první hru jsem nikdy nevydal. Byl to kousek velice podobný arkanoidům. Jmenovalo se to Space Ballz. Byl skutečně vytvořen velice rychle a obsahoval slušnou rockovou muziku. Bohužel došlo k menší nehodě a já musel smazat zdrojové kódy. První hra, kterou jsem ale vydal, byla Galaxy Arcade, obsahující několik jednoduchých hříček v jedné. Celkově to bylo ale velmi špatné =).


Můžeš se pochlubit, kde bereš inspiraci pro tvé hry?


Shawn64C: U většiny mých titulů beru inspiraci z her, které jsem vytvořil předtím. Snažím se totiž dělat velmi rozmanité hry. Série Jetz nebyla ale inspirována ničím, co jsem do té doby vymyslel. Vše začalo u hry jménem Galaxy Arcade 2, jež pro mě znamenala jistou revoluci. Mohli jste v ní totiž letět s malým letadlem poblíž zaminované budovy a já jsem začal přemýšlet, že by nebylo špatné vytvořit hru, kde byste mohli čistě jen létat. U Infection jsem se inspiroval tituly ze stejného žánru. Thrust! byl inspirován přistáním na měsíci, u Bounty Hunter SX mi byla naopak inspirací hra jménem Asteroid Miner. Toto ale bylo právě jen několik příkladů. Jinak se snažím dělat pouze a jen vlastní, originální úpravy.


Pojďme se nyní chviličku bavit o sérii Jetz. Co myslíš, že stálo za tak velkým úspěchem, jaký si zaznamenal u této série a můžeš říci našim čtenářům několik informací a zajímavostí nejen z vývoje?


Shawn64C: Jak jsem řekl již předtím, hry ze série Jetz měly býti velmi originálními leteckými hrami. Náhodou jsem zkusil vytvořit jetpack, ale nevěděl jsem, jak to využít. Pak mě napadlo spojit myšlenku letecké hry s právě vytvořeným jetpackem a právě takto vznikla prvotní myšlenka na Jetz. Mým hlavním cílem u prvního Jetz bylo vytvořit plně destruktivní prostředí a to se mi také myslím podařilo, ale bylo neustále co vylepšovat. Po roce, co jsem pracoval na prvním Jetz, jsem se zaměřil na to, aby města byla více interaktivní, proto jsem později přidal jisté prvky, které slušně obohatily původní námět, v němž bylo úkolem zničit pouze objekty ve městě. Spoustu práce mi ale zabrala tvorba zatím posledního dílu, jehož dokončení trvalo zhruba 7-8 měsíců, neboť jsem z města chtěl vytěžit opravdu maximum, aby vše bylo mnohem realističtější, hlavně při ničení a myslím, že jsem to dokázal. Velikost a škála různých možností byla slušná a myslím, že za úspěchem stálo právě to, že jste mohli vyhodit do vzduchu téměř vše, neboť spousta lidí má rádo právě tohle a přesto není moc dalších her, kterým by to pomohlo k úspěchu.


Dobře, máš nějaké plány do budoucna?


Shawn64C: Zrovna dokončuji takovou hříčku jménem Mini Golf Pro. Je tam spousta skvělých možností jak si užít kvalitní zábavu. K dispozici bude rovněž i hra až pro pět hráčů, stejně jako editor, v němž si budete moci vytvořit vlastní úroveň a ve hře si ji pak nahrát. V průběhu hry budou jamky pěkně břitké. Budou se tam nacházet miny, větráky, rampy a jiné další objekty, které usnadní dostat kuličku do jamky =).


Kdy to plánuješ dokončit?


Shawn64C: Počítám dobu maximálně několika málo týdnů. Dodělávám několik málo věcí. Rovněž zvažuji, že vše vypustím jako shareware, ale to musím ještě promyslet.












Máš nějaké oblíbené komerční či freewarové gamesky?




Shawn64C: Nemám žádného vyloženého favorita. Mám rád závodní hry a z komerček se mi líbil zatím poslední Need for Speed Underground 2 a Burnout 3. Halo 2 je také velice slušné.


Dobře, chtěl bys na závěr něco vzkázat našim čtenářům? :)


Shawn64C: Dělám hry, je to zábava. Haha, nevím co bych jiného řekl :D.


Díky za tvůj čas, který sis udělal na tento rozhovor ;). Měj se pěkně a do budoucna bych ti chtěl popřát hodně úspěchů, ať jsou tvoje hry ještě lepší než doposud ;).


Shawn64C: O:-). Já děkuji také, ciao!




artman

autor
/ artman

Publikováno: 05.06.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 1 =

Ticonder | 24.04.07 v 20:21

Ono je trochu blby mit tu odkaz na jeho stranku kdyz je mrtvi(necht odpociva v pokoji)
Nekdo to aspon mohl upravit.........


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce