článek

Free Lunch Design

Free Lunch Design

Náš seriál rozhovorů se zahraničními tvůrci pokračuje dále, tentokrát si na nás udělal čas Johan Peitz, zakladatel a hlavní programátor v týmu Free Lunch Design. Ten stál především za skvostnou arkádou Icy Tower. Zajímají-li vás informace ohledně jejich budoucích projektů, troška historie, či zajímavosti ohledně vývoje již zmiňované gamesky Icy Tower, tak směle pokračujte ve čtení. ;)


Na úvod bychom chtěli poděkovat vám – čtenářům za obrovský zájem, který projevujete u několika rozhovorů, které jsme pro vás s chutí připravili. Váš zájem nás natolik povzbudil, že jsme se rozhodli opět vyzpovídat jeden zahraniční freewarové tým. Tentokrát si na nás udělal čas Johan Peitz, nejdůležitější osoba v týmu Free Lunch Design. Znalcům jistě není potřeba tento tým blíže představovat, neboť to jsou právě oni, kdo stáli za úspěchem skvělého Icy Tower. Jistě není třeba tento titul blíže popisovat, neboť se s ním jistě setkal nebo alespoň o něm slyšel snad úplně každý, nebo ne? ;). Free Lunch Design jsou ovšem známí svým citem pro originalitu. O tom nás přesvědčili u hry Zombiepox, kde jste museli čelit zábavnou formou obrovské přesile nemrtvých kamarádů. No myslím, že na úvod by to stačilo a pojďme se tedy věnovat samotnému rozhovoru, na který již jistě netrpělivě čekáte :).


Ahoj, můžeš se prosím našim čtenářům ve stručnosti představit?



Johan Peitz:  Ahojte všichni, jmenuji se Johan Peitz a jsem zakladatel a vedoucí malého a nezávislého herního týmu Free Lunch Design. Kromě tvorby freewarovek v týmu, pracuji v národním výzkumné ústavu, kde se rovněž zabývám počítačovými hrami. Mimochodem mi je 27 let :).



Můžeš naším čtenářům dále říci, jak dlouho se věnuješ tvorbě her?



Johan Peitz: S tvorbou her jsem začal, když jsem byl ještě dítě. Tehdy to ale byly pouze hry na papíře. Když jsem ale dostal svůj první počítač, začal jsem s tvorbou her téměř okamžitě. Myslím, že mi bylo 12 a něco.











Kolik členů má v současnosti Free Lunch Design?



Johan Peitz: Máme něco mezi dvěma až třemi členy. Počet je závislí na tvorbě dané hry.



Pojďme se nyní věnovat vaší jistě nejúspěšnější hře Icy Tower. Můžeš našim čtenářům říci informace k vývoji a jak tě vůbec napadlo vytvořit něco takového?



Johan Peitz: Icy Tower byla původně tvořena pro jednu soutěž (tu vyhrála) a první hratelná verze přišla po třech týdnech vývoje. Inspirovali jsme se jednou starou unixovou hrou, jménem Xjump.



Co myslíš, že stálo za tak obrovským úspěchem?



Johan Peitz: Myslím si, že Icy Tower byl oblíben hlavně díky svému jednoduchému ovládání a rovněž díky hluboké hratelnosti. Hrát si ji totiž může každý dle svého gusta. Můžete se snažit vylepšovat score, snažit se získávat co nejlepší a největší kombo nebo se jen můžete snažit vyskákat co nejvýše to bude možné. Nejdůležitější ale je, že s každým skákáním zlepšujete své vlastní dovednosti.



Plánuješ nějaké hry do budoucna?



Johan Peitz: Rozhodně! Mám spoustu plánů, ale bohužel mě v těchto dnech trápí nedostatek času. Naše hra Super Monster Painter Extreme by měla být hotová nejpozději do Vánoc.











Máš svojí oblíbenou freewarovku?



Johan Peitz: Ne, skutečně nemám moc času k hraní her jako takových. Můj favorit by byl Wolfenstein - Enemy Territory, ale to je profesionální hra (ale vydána jako freeware). S tak nadšeneckými vývojaři se opravdu nemohu rovnat.



Než se rozloučíme, chceš něco vzkázat našim čtenářům?



Johan Peitz: V dnešní době je dobré být hráčem. Ceny se snižují a vývojářům se daří lépe vytvářet kvalitní hry. Pokračujte v hraní a hlavně se bavte!



Děkuji ti za velmi příjemný rozhovor :).



Johan Peitz: Já rovněž děkuji, těším se na shledanou…




artman

autor
/ artman

Publikováno: 25.12.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

John Beak | 17.02.05 v 14:35

Docela se mi lbí že jste to přeložili do češtiny. Mimochodem, FLD má 4 členy - Johan Peutz 'hlavní programátor), Anders Svensson (zvuky), Andreas Quassim (nemůžu si vzpomenout) a Arnon Yaari (celosvětové tabulky rekordů v Icy Toweru).
Mimochodem, chystá se nová verze Icy Toweru :)

b | 09.01.05 v 12:40

paráda freelunchdesing mam hodně ráda a rozhovor mě potěšil souhlasím s tím, že mohl být i delší :)

Triple T | 26.12.04 v 18:31

No teda, já koukám, nejdřív 3d[Power], teď Johan Peitz, a co příště, Michal Marcinkowski? Už se těším, tyhle interview stojí za čtení, ale škoda, že jsou tak krátká.