článek

Exkluzivně - Preview Family Farm

Exkluzivně - Preview Family Farm

Do rukou se nám dostala hratelná beta verze hry Family Farm, která rozhodně není jen tak k mání a s nadšením jsme si ji zahráli. Jako první web vám v tomto malém preview popíšeme, co hra nabízí, jak se hraje a celkový pocit z této indie hry od vývojářů Hammerware.


Od našeho rozhovoru se skvělou partou z Hammerware, uběhlo už něco zavlažovací vody, ale na jejich slib ohledně první hratelné verze se nezapomnělo a my jsme si s chutí šli trošku zakopat záhony.





Sims na venkově?



Verze k dnešnímu stavu je o jednom levelu (ve hře popsán jako příběh) který ovšem dohrát opravdu trvá hodiny zábavného farmaření a opravdové venkovské práce. Už z prvního spuštění je vám jasné, že si vývojáři dali práci s hudbou (tvůrce je hudebník Tomáš Hubáček), která nemálo připomíná The Sims, že by malá inspirace? Vůbec celý první pocit je, jako by EA udělali nový datadisk či DLC pro jednu ze svých simáckých kreací, ale nenechte se mýlit, tahle hra je dost odlišná.





Jak to celé funguje



Z názvu celé hry už člověku začne svítat celkový styl hry, prostě farma s rodinou. Členové této famílie jsou vaším hnacím motorem a páteří hladce fungující farmy. Jeden půlrok je tu prezentován jako jeden den, který trvá kolem čtvrt hodiny normálního hracího času podle tempa, které si zvolíte. Právě první půlrok (jaro) je o přípravě polí a záhonů, které jsou vaši pracanti schopni pěkně obdělat, ale vše je potřeba pěkně rozkázat. Zprvu práce moc není (stejně jako peněz), ale jakmile se vše rozjede, člověk nemá šanci všechny postupy plně stihnout a to ani s pomocnou silou brigádníků, které si také můžete najmout. Ono sice stačí pouze připravit pole, zasadit a zalít, ale všechno to tak strašně trvá…. Vůbec se to nezdá, ale i když jeden otrok už půl dne sází mrkev, stále se musíte otáčet, jelikož vždy se někdo fláká. Postavičkám nejde dát více rozkazů najednou (krom dvou), prostě si je nezapamatují, a tak vám nezbývá, než všechny po očku hlídat. Pak tu máme druhou půlku roku (léto), kde sklízíte a připravujete svá pole, záhony a časem i zvířata na budoucí rok.





Čas oběda



V hlavách vývojářů vyrašil docela zajímavý nápad doplnit hru potřebou jíst. Vaši dělníci nejsou zombie, a tak je jim třeba jednou za den (půlrok) připravit oběd, který pokud je kvalitnější než břečkovitá kaše dodá i nějaké bonusové atributy. Cože, bonusové atributy?





Dát tam zbraně a monstra máme tu Family RPG



Ano, každá postavička má sílu, zručnost, vitalitu a morálku.  Všechny tyto vlastnosti ovlivňují výkony vašich svěřenců, a pokud z nich dřete kůži a necháte umírat hlady, tak vám toho moc neokopou a nevypěstují. Různé faktory, jako je stáří nebo dobré jídlo, vám tyto věci dokážou změnit a to dodává hře slušnou hratelnost.





Rodina je základ



Přesně tak, tady se bez jediného člena prostě neobejdete. Zásadní činitel je tu schopnost se učit, tedy zlepšovat v různých kategoriích. To dovedou pouze vaši členové na základě času, který stráví děláním určitě práce. Takže pokud někdo chodí hlavně vařit, bude se mu zlepšovat právě schopnost vykonávat tuto činnost a bude v ní rychlejší. To platí i pro ostatní schopnosti – zvířata, těžká práce, orba a rostliny. Všichni zde rostou a stárnou, podle začátku hry budete mít možnost i mít děti (dělat je v této verzi nešlo a kdoví jestli budete moci celou rodinu množit jako králíky), které sice ještě nepracují, ale jakmile vyrostou do statných mladíků, hned začnou kmitat jako včeličky.





Jak to celé vypadá?



Přiznám se, že neoplývám skvělou grafickou kartou a nazývat ji šrot není žádná ostuda (Intel Chipset Family), přesto mi hra jela v rozmezí 17 až 25 snímků za sekundu. Grafika a vzhled je přesto výborná, koukněte na screeny. Vše je jednoduše poznat, mrkve vypadají jako mrkve, dýně jako dýně, kráva jako kráva. Možná by se v budoucnu hodilo grafické nastavení, ale od zkušební verze toho člověk nemůže tolik chtít.





Docela mě překvapil fakt, že jsem si u hry slušně odpočal a i přes ten fakt, že se tam stále něco děje. Pokud jste tedy z města nebo se vám na zahradě neurodilo, můžete si spravit náladu touto hrou, takže vyhlížejte. Datum vydání přesně určeno není, ale podle informací to vypadá na březen.







 



Family Farm web



Stránky Hammerware



Rozhovor s Hammerware





Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 13.01.2011


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 4 =

phanka

phanka | 16.04.15 v 14:56

mít tak takovou farmu