článek

Reload Games

Reload Games

Náš partnerský vývojářský tým Reload Games je více jak zajímavou skvadrou několika lidí, kteří se snaží nabídnout hráčům pokud možno co nejlepší zábavu. Nutno říci, že se jim to prozatím daří. O tom, co chystají do budoucna, o jejich historii, ale i o mnohých dalších tématech je právě dnešní interview.

Dnes jsme si vzali pod drobnohled vývojářský tým Reload Games, s nímž úzce FreeGame spolupracuje. Konkrétně nám na naše zapeklité otázky odpovídal hlavní představitel týmu Petr Vadlejch, známější spíše pod přezdívkou Apofis.



Úvodem nám představ váš tým, jeho historii a tituly, jež máte na svědomí....



Náš tým byl založen v listopadu 2002. Nejdříve jsem v něm byl jen já (Petr Vadlejch) a Hollow (Jakub Mareš), oba jsme programovali v Delphi a řekli jsme si, že by bylo dobré udělat něco společně. V té době se již začalo pracovat na Tajemství hradu Karachov, to byl projekt hlavně Hollowa. Každý z nás si totiž dělá vlastní tituly, protože nebydlíme ve stejném městě a psaní téhož kódu dvěma lidmi by pak bylo docela problematické. První hra vzniklá pod hlavičkou Reload Games byla vlastně až Smash the Granny. Hry Genesis a Deadly Impact jsem přesunul z mých původních stránek, kde jsem byl sám a známý jako Apofis. No a potom už vznikly hříčky jako Magicross, Nadílka či JetWave X. Všechny doposud vydané tituly jsou tedy hlavně moje projekty, ostatní členové týmu mi ale dost pomáhali třeba s grafikou a Hollow s kódem. Poměrně brzy po vzniku týmu jsme naše řady rozšířily o grafika Samuela (Honza Hladík), ten má na svědomí hlavně grafiku do Karachova a Smash the Granny. Momentálně pracuji na herní sérii Junior a první díl Bowlang už je skoro hotov. Hollow pracuje na několika projektech ve 3D a také se snaží dokončit Karachov (chybí hlavně grafika)...












Nechybí ti pomoc lidí v týmu? A nebo ti vyhovuje práce "defacto-sám"?



No musím říci, že mi vyhovuje spíše dělat sám. Kromě toho, že jsem programátor, jsem také grafik a hudebník, takže si vlastně všechno můžu dělat sám ;)). Ale samozřejmě bychom potřebovali třeba stálého a schopného hudebníka, mně už dochází inspirace...;)



Na jakých technologiích běží vaše hry?



Hollow teď zkouší GlScene (to je 3D po Delphi). Já se držím stále 2D rozměru a používám DelphiX pod Delphi.



Neomezuje tě v něčem 2D prostředí? A nebo ho vnímáš spíš jako výhodu?



No omezuje mě akorát v tom, že chybí třetí rozměr. ;)) Ale jinak ho mám radši než 3D, hlavně je to méně náročné na hardware konfiguraci počítače, takže se to dostane i k více lidem. A také je to samozřejmě snadnější na programování a grafiku.



Jakých největších úspěchů jste dosáhli? A nebo jinak: jste spokojeni se svou tvorbou? A nebo si myslíš, že ještě máte dost co zlepšovat...?



Vždycky je co zlepšovat. Pokud se podíváš na naše hry od prvních až po současné, určitě uvidíš i značné zlepšení kvality a grafiky, takže se postupně snažíme udělat další dílko zase o něco lepší. Například v Juniorovi by již mělo fungovat odesílání skóre do online tabulky na internetu. Co se týče největších úspěchů, asi nejstahovanější je u nás Smash the Granny. Dále jsem pyšný na to, že Smash the Granny a JetWave X se objevily i v časopisu Level. Na Becher Game 2003 jsme se s Magicrossem umístili na pátém místě v logických hrách, čekal jsem to lepší, ale nedá se nic dělat. ;)))



Letošního Becher Game se účastníte?



Ne, momentálně není co tam dát a Juniora tam dávat nechci...



O čem vlastně Junior bude? Představ nám ho podrobněji...



Junior bude herní série něco jako YetiSports. Samozřejmě to nebude ve Flashi, ale v Delphi. Vytvořil jsem úplně novou postavičku Juniora (něco mezi papouškem a kuřetem). První díl Bowlang bude něco jako Petangue. Budete muset nastavit úhel a rychlost míčku a poté jej hodit co nejblíže vyznačenému terči. Pro hod míčkem jsem použil fyzikální vzorec pro vrh koulí, míček se za letu otáčí, působí na něj gravitace apod. Vše to zatím vypadá velice hezky, tak si počkejte na výsledek. ;)



A kdy bychom se mohli dočkat prvního dílu? Popř. kolik pokračování plánuješ?



Dočkáte se už velice brzy, program už je vlastně hotov. Už jen čekám na "objednanou" hudbu a UnHynek mi pomůže s tím odesíláním skóre. Počet pokračování ještě vůbec nedokážu říct, ale chci jich udělat hodně.



Plánuješ i něco jako autor YetiSports, tedy vydat celou sérii i za úplatu? :-) První recenze ale jasně hovoří proti tomuto kroku a je evidentní, že to byl pouze tah snažící se vydolovat z hráčů nějaké ty peníze....



To zatím neplánuji, protože nevím, jaký bude ohlas hráčů ;). Mým cílem je nyní dělat pouze freeware hry dostupné pro všechny a zadarmo.



A co si myslíš o YetiSports Deluxe? Já myslím, že to byl krok vedle a sérii to spíše uškodilo....



No moc mě to nepotěšilo. Ale zase na druhou stranu chápu, že si chtěl tvůrce trochu přivydělat, když vlastně jinak všechno dělal zadarmo...



Hmm, tak to musím souhlasit. :-) Dělal jsi třeba i nějaké programy, nebo se čistě věnuješ free hrám?



Já se věnuji jen hrám. Upřímně řečeno mě to baví víc. Baví mě tvořit něco zábavného a tím hry bezpochyby jsou.












Mimo jiné působíš dost výrazně i zde na FG. Pomohlo ti v něčem povolání rezenzenta a nebo spíše uškodilo?



No ani první ani druhé. Možná si mnozí lidé ani neuvědomují, že jsem vlastně tatáž osoba. ;) Mezi sebou tyhle dvě funkce jako programátor a zástupce šéfredaktora na FG nemísím, každému okruhu se věnuji zvlášť. Ale určitě je dobré, že se dostávám do podvědomí lidí z více stran...



S čím si vlastně začínal? S psaním nebo tvorbou her?



To už ani člověče nevím ;)). Možná tak souběžně, ale psát jsem začínal na serveru HryZdarma.cz v lednu 2002.



A co tě baví víc? :-)



To je taky těžká otázka. Vývoj her je dost složitý a hlavně dlouhý. Recenzi mám napsanou za chvíli. ;) Někdy mě programování nebaví vůbec a nejraději bych to všechno vymazal a hodil počítač z okna. Někdy zase se mi už ze samého psaní dělají boule na prstech. Ale je to asi v rovnováze. Obě funkce beru zodpovědně.



Děkuji ti za velice příjemný rozhovor. Závěrem máš prostor a můžeš vzkázat něco našim čtenářům...



Taky děkuji. Zdravím všechny čtenáře FG, zůstaňte věrní týmu Reload Games a těšte se na naše další výtvory! ;)




Martin

autor
/ Martin

Publikováno: 15.10.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 2 =


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce