článek

Moribund World

Moribund World

Moribund World, čerstvý vítěz letošní Becherovky, je sice relativně krátkým snímkem z jednoho notoricky známého světa, ale kvůli tradičním adventurním kombinačním orgiím a místy složitější návaznosti na jednotlivé události můžou solidně zamotat hlavu i otrlejšímu adventuristovi. V takovém případě vám jistě přijde vhod návod, sepsaný přímo vývojářem hry.

Nejprve několik rad, než se zcela zbytečně začtete do samotného návodu:




  • MW je hra s prvky RPG. Postupy nejsou vždycky dané a několikrát máte sami na výběr, zda budete řešit problémy rozumem či hrubou silou. Síla není nikdy nutná, vše se dá vyřešit inteligencí.

  • Když něco nemůžete najít, možná jen nemáte štěstí. Pokud jste neobjevili něco důležitého, zkuste to znovu, až budete mít větší hodnotu Štěstí.

  • Každý jednotlivý předmět na obrazovce nejprve prozkoumejte. Jednak jsou za to body, a jednak můžete bez prozkoumání jen těžko cokoli najít.
    li>
  • Dívejte se pozorně, ať nepřehlédnete důležitý předmět či cestu.

  • Dávejte také pozor, v jakém pořadí používáte předměty v inventáři (př.: klacíkem z nože píšťalku nevyrobíte, obráceně je ta šance větší).













Pokud jste se přesto nehnuli z místa, nezbývá než popsat celou Teovu cestu:



Po probuzení máte kolem sebe celou řadu předmětů, které můžete prozkoumat, či sebrat. Udělejte to – dostanete cenné body. Bezpodmínečně nutně však budete potřebovat drát. Ten se nachází v krabici na stole a Teo si ho všimne po prozkoumání stolu. Až budete chtít odejít, použijte na dveře elektronický paklíč a vyřešte logický zámek. Pokud jste však mutant, proti kterým logické zámky chrání, můžete použít hrubou sílu a v pravou chvíli dveře vyrazit. Volba je na vás. Až vylezete na světlo předměstí, promluvte si s Alvinem. Ten po vás bude chtít, abyste mu zpřístupnili centrum města. Na předměstí je opět několik předmětů k nasbírání bodů, ale i několik důležitých. Prohledejte trávu pod billboardem a seberte z ní čtyřlístek. Tím se vaše štěstí zvedne na 9 a můžete tudíž najít další čtyřlístek pod pravou stranou zničené zídky. Z dopravní značky můžete získat železnou tyč. Samozřejmě po prozkoumání. Nyní se vraťte do sklepa a prohledejte poličku. Díky vašemu štěstí tam najdete kladivo. Předtím jste ho najít nemohli. Použijte kladivo na tyč a vyrobte páčidlo. Tím pak nadzvedněte poklop kanálu. Mutanti již dávnou použili sílu a páčidlo tudíž nepotřebují. V kanalizacích je spousta maličkostí k sebrání a prohledání, takže si můžete vesele hrabat bodíky.



Důležitý předmět je zde pouze jeden, ale k jeho nalezení zatím nemáte dost štěstí. Železnými dveřmi projdete za pomoci ePaklíče. Uprostřed se můžete trochu porozhlédnout, ale stačí když půjdete stále dál, dokud nevylezete ven. Ocitnete se za městem. U lodi seberte kotvu a u kůlny lopatu. Můžete si promluvit s Benem, ale zatím to není nutné. Po světlé cestičce můžete přejít do centra města. Ve městě se zase koukněte, zda nenajdete v trávě čtyřlístky. Měli byste najít celkem dva. V rohu u zdi najdete sudy. Prozkoumejte je a vezměte si z nich hrnec. Dejte se do řeči s prodavačem a zeptejte se ho, zda nemá něco užitečného. Nabídne vám lano, ovšem dá vám ho jen za recept na místní vyhlášený guláš. Budete tedy muset do hospody. Tam se dostanete jen pomocí elektronického paklíče, ale i mutanti už se mohli vytrénovat v kanalizacích. Z hospodské zkuste vypáčit recept na guláš haf-haf. Ta vám ho slíbí za to, že jí přinesete nejpodstatnější ingredienci. Jediného psa v okolí. Promluvte si tedy s chlapcem. Ten vám psa nedá a vám lítost nedovolí ho z něj páčit. Po delším rozhovoru zjistíte, že pes má žízeň (místní studna nefunguje) a tak si jdete opravou studny vyčistit černé svědomí. Jedinou závadou studny je děravý kýbl na vodu. Použijete tedy drát na hrnec a kýbl vyměníte. Až o tom řeknete onomu chlapci, dá vám za odměnu pátý čtyřlístek. Venku už nic nevymyslíte, jděte zpátky za hospodskou. Té je taky stydno, že chtěla vzít chlapci pejska, a recept vám vydá. Bez ingrediencí je jí na nic. Běžte tedy recept předat prodavači. Ten drží slovo a vydá vám lano. Vy lano rovnou přivážete na kotvu, abyste si získali image opuštěného námořníka. Uprostřed kanalizací tento vynález použijte na rozbitý žebřík. Zatím nahoru nelezte, nemá to cenu.



V pravé části kanalizací se prohrabte odpadní trubkou. Štěstí už máte dost, najdete tedy hodinky s iniciály B.W. V zápětí se můžete jakoby náhodou zapovídat s Benem Watersem a hodinky mu vrátit. Ten vám dá za odměnu pracovní doporučení pro správce města. Správce sedí v hospodě, takže se vypravte mu doporučení předat. Správce vám zadá případ zmizení kněze. Můžete se na to zkusit zeptat vedle ležícího opilce, ale ten usnul na stole a nemá se ke vstávání. Přejděte do útrob kanálu a vyšplhejte se na lano. Najdete mrtvolu kněze. Prozkoumejte ho a vezměte si jeho medailon. Nad kazatelnou najdete lano od zvonu. Trojím zazvoněním můžete probudit opilce z hospody. Najdete tu i pár předmětů, které slouží jen k bodovému zisku, ale hlavně běžte říct správci o té vraždě. Ten vám dá šerifskou hvězdu a nechá vás hledat samotného vraha. O tom by mohl něco vědět právě probuzený opilec. A taky že ví. Našel v kůlně u Bena kousek zkrvaveného skla. Jděte se tedy Bena zeptat, co si o tom myslí. Ben vám dá své doznání. Ukažte ho správci města, který vás tímto jmenuje čestným občanem a dá vám klíč od městské brány. Vzpomeňte si na starého dobrého Alvina, odemkněte si bránu a dejte mu klíč od města. Alvin vás odmění informací o poloze laboratoře na Becherovku. Dejte tedy na jeho rady a vraťte se skrz kanály zpátky do hospody. Pomocí ePaklíče se dostanete do skladu, kde odsunete police s lahvemi. Tajnou chodbou projděte do laboratoří a po otevření a prozkoumání skříňky z ní pokud máte to největší štestí vytáhněte klíč. Nebudu vás napínat, klíč slouží k otevření dveří uprostřed kanálů. Jděte to tedy vyzkoušet. V otevřené místnosti si promluvte s rozčíleným zahradníkem. Ten vám řekne, že nemá rýč. Teo je naštěstí kutil a pomocí kladiva umí rýč vytvořit z lopaty. Promluvte si se zahradníkem znovu a dejte mu rýč. Zahradník není nevděčný a dá vám kódovou kartu. Tato karta slouží k otevření výtahových dveří uvnitř laboratoří. Běžte to tedy prověřit (aplikací karty na terminál). Po otevření dveří už zbývá jen stisknout tlačítko na terminálu, a Teo může splnit své poslání.



KONEC



Sepsal Jan Gruncl alias Johny_G, vývojář DataWebu













Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 16.12.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

JYupWMLW

JYupWMLW | 08.04.24 v 12:34

1

NS1NO

NS1NO | 31.05.22 v 13:02

text příspěvku

Drticka

Drticka | 01.06.18 v 12:57

do toho nejdu

phanka

phanka | 23.04.15 v 21:09

moc mi to nejde

Ondřej Tintěra | 17.10.07 v 21:18

Hru jsem celou dohrál. Velmi se mi líbila. Až na to, že na některý jednoduchý "složitosti" jsem přišel tak trochu nečekaně. Těším se na pokračování. A kdo nenašel všechny čtyřlístky, ať prohledá všechny trávy ve hře. A opakovaně, protože čtyřlístky lze najít jen v určitém pořadí. Jeden čtyřlístek ale získáte od kluka se psem. :)

UnHynek | 06.07.07 v 17:12

Komu to cpes Anko :D

Anka | 06.07.07 v 14:59

http://plnehry.idnes.cz/adventure/

Anka | 06.07.07 v 14:56

Mám 14štěstí a i 6 čtyřlístků,ale v tý skřínce nic není. Plno haraburdí nebo co to tam píše...Myslít tu skříňku jak sem se ocitla v tý místnosti hned na začátku hry jak tam je ten knál a jak se tím kanálem dostanu tam dolu? A je to když tak v tý skřínce vedle stolu že jo? Tu hru mám stáhlou ze jiný stránky než je tahle to je blbost co aby to bylo tím...Já to chci tak strašně dohrááát:O( FŇUK

já1 | 03.07.07 v 13:58

pěkné jen co je pravda...

Gača | 18.06.07 v 17:06

Héééééy, úplně sqěléééé :D chci pokračování :)

Dežo | 11.04.07 v 10:36

Když jsem měl pět čtyřlístků, tak jsem ve skříňce u poklopu našel kleště, k čemu jsou????

Patrik13 | 16.03.07 v 15:20

super hra

Sadamek | 11.03.07 v 15:40

Vipada to na super gamesku až na to že to pada 5x vic než fallout1 +při padu to sebou vezme cely system tudiž je to nehratelne...

Brominka | 04.03.07 v 19:50

to se mi hodně libilo... :)))

$upli | 18.02.07 v 13:17

Haháá, mě se též hra líbila.. bavil jsem se...

Phill | 30.12.06 v 08:26

Diky za radu - jinak adventurka se vam povedla:-)

Jesterka | 26.12.06 v 13:40

"stvorlistkov je tam 6 jeden sme pridali uplne nakoniec takze do manualu sa to uz nedostalo a 6 ich potrebujes na ten kluc dole v skrinke ...3 su hore hned nad prvou lokaciou ale jeden s nich vezmes az ked ich mas 5"

...tolik k odpovedi team leadera DataWebu :-)

pecka | 26.12.06 v 13:12

mel jsem stejny problem, ve chvili kdy mas 5 ctyrlistku se musis vratit na uplne prvni obrazovku a prohledat traviny najdes dalsi 6 a posledni ctyrlistek.... pak staci uz jen prohledat tu skrinku

Phill | 26.12.06 v 10:42

Dostal jsem se az do laboratore a prozkoumal jsem skrinku a stale mi to psalo, ze v ni je plno haraburdi a klic nikde. Mam u sebe 5 ctyrlistku a stesti mam 13.

Jesterka | 17.12.06 v 22:55

Hledej ruzne v trave... co ti mam rict. :-) Zjistim ti, kolik je ve hre celkove ctyrlistku.

miso | 17.12.06 v 15:34

nejde mi najst dalsi 4listok, mam uz 5 a stale mi nejde niektore veci najst kvoli stastiu