článek

Prohibited (nejen) o Sinfull Night

Prohibited (nejen) o Sinfull Night

Jaký asi tak bude rok 2007? Z pohledu freewarového hráče určitě sladký… Za dobré konstelace hvězd by totiž měly spatřit světlo světa tituly jako DeMorte, Until I´m Gone, …a čerstvý podzimní šok, nesoucí jméno Sinfull Night. Právě s jeho autory jsme si povídali v posledních dnech, takže pokud vás tato graficky skvostná žánrová míchanice zajímá, čtěte určitě dále.

O týmu Probibited…




Nedávno jste se vynořili jako blesk z čistého nebe, takže – mohl bys letmo představit sebe, své kolegy, vaše cíle, sny a podobně…



Filip: Jak můžeš vidět na našich stránkách, jádro našeho týmu tvoří čtyři lidé. Já jsem vedoucí projektu, Tomáš má na starost kvalitní ztvárnění prostředí, Michal je autorem charakterů a stará se zároveň i o jejich animaci a Honza je programátor. Pár externistů nám píše rozhovory, a jednáme s několika zájemci o hudební doprovod. V „nejbližší“ době budeme mít plné ruce práce s dokončením Sinfull Night, ale v budoucnu bychom se rádi věnovali hrám na profesionální úrovni.




Dosavadní prezentace vaší tvorby vypadá velmi profesionálně – na českou freescénu až neuvěřitelně – takže předpokládám, že za tím stojí bohaté zkušenosti minimálně některých z vás…?



Michal: Všichni z nás mají menší či větší zkušenosti s tvorbou v oblasti digitálních médií.

Filip:: Naši hru se snažíme dovést ve všech směrech k dokonalosti, samozřejmě s tím souvisí i grafika, která za dobu práce prošla znatelným vývojem....




Váš projekt – point & click RPG adventuru Sinfull Night – jste oznámili teprve pár dní zpátky, pracujete na ní (údajně) v pěti lidech a chcete ji vydat někdy v Q1/2007. Není ten termín dost odvážný?
:-)



Filip: Hru jsme oznámili teprve nedávno, ale pracujeme na ní už dlouhou dobu, s prezentací a oznámením termínu vydání jsme chtěli počkat až do doby, kdy budeme mít jistotu, že Sinfull Night dokončíme.

















Sinfull Night



V kostce víme jen to, že půjde o nelineární, šťavnatě vizuálně zpracovanou adventuru, okořeněnou o RPG prvky. Jakým způsobem plánujete ty RPG elementy do takové point & click záležitosti aplikovat?



Filip: To je zajímavá otázka. V současném stadiu vývoje bych nerad upřesňoval detaily, rád bych ale zdůraznil, že RPG elementy budou tvořit podstatnou součást hry. Chtěli bychom nabídnout hráči volnost v postupu, která závisí na směru vývoje jeho postavy.

Michal: Myslím, že řadě hráčům připomene naše hra svým konceptem RPG klasiky jako Ishar či Star Trail.




Sinfull Night není první ani poslední žánrový mix… Na jedné straně tady máme zombíky prošpikovaný akční Resident Evil, na druhé depresivní adventurní kusy jako Nocturne (nebo připravované freewarové De Morte) a někde bokem Fallout, geniální izometrické RPG, postavené na jaderné premise, obrovské znovuhratelnosti a rozvětvených, umně napsaných dialozích. Na všechny tyto hry může být Sinfull Night do jisté míry podobný. Kde tedy vězí hlavní zdroj vaší inspirace?



Filip: Co se gamedesignu týká byla pro mě největší inspirací KOTOR (soubojový systém) , Fallout (dialogy, možnosti) a Knight of Xentar.

Tomáš: Pro mne z hlediska grafiky a atmosféry to byly určitě tituli jako Kingpin a Vampire:Bloodlines. Což jsou pro mne, spolu s Falloutem, hry které mě poznamenaly nejvíce.

Michal: Herní inspirace je pro mě úplně stejná, ale jsem navíc ovlivňován tvorbou umělců jako je Simon Bisley, P.E. Serpieri nebo Luis Royo.




Hra vypadá minimálně po vizuální stránce jako pořádný nářez. Možná to bude znít nevděčně, ale proč má titul s podobným grafickým potenciálem „jen“ freewarové ambice? Je to taková vaše první vlaštovčička, nebo se chcete, podobně jako zkušení Sleep Team Labs, vývojem primárně bavit?









Tomáš: Já bych rád řekl, že i když se snažíme aby všechny aspekty hry byly co nejdokonalejší, grafika je věc, která je vidět na první pohled. Díky grafice si hry všimnou lidé, ale jakmile jí spustí, rozhodující je hratelnost.

Michal: Od samého počátku jsme chtěli vytvořit bezkonkurenční titul na poli freeware her. Náš malý tým se nemůže rovnat velkým komerčním studiím, ale kvalitou našich titulů se snažíme jim co nejvíc přiblížit.




Dle infa na vašich stránkách stále hledáte jednoho šikovného grafika. Znamená to, že všechny ostatní složky vývoje jsou už „podchyceny“?



Tomáš: Jednoho grafika?! Klidně sto, když budou dobří. Šikovných lidí je vždycky málo a ještě méně pak lidí, co jsou ochotni dělat na projektu bez finančního ohodnocení.

Filip:: Všechny ostatní aspekty hry jsou v současnosti „podchyceny“.




Ať je česká freescéna jakákoliv, s příběhovými hrami povětšinou adventurního charakteru se v posledních měsících roztrhl pytel. Sledujete „konkurenci“? Co by mělo být hlavní devizou Sinfull Night?



Filip: Myslím si, že slovo „konkurence“ na freeware scénu nepatří. Za naši práci nedostaneme zaplaceno, navzájem si nepřetahujeme zákazníky. My chceme jen lidem nabídnout požitek z dobré hry.

Michal: Rádi bychom chtěli hráčům předložit zcela nový originální svět s poutavým příběhem a to vše v kvalitním technickém zpracování s možností postupu hrou různými způsoby.















Pár střel bokem



Určitě máte všichni rádi hry. Můžeš prozradit jméno tvého konkrétního oblíbence / oblíbenců s nějakým krátkým vysvětlením, proč zrovna on? :-)



Filip: Kluci mi povolili napsat jenom pět her. Tak určitě Fallout 1 a 2, Sillent Hill 2 (můj nejoblíbenější díl), Hitman 1, Vampire 1 a 2. A samozřejmě Knight of Xentar...( konec ve mě zanechal nesmazatelnou stopu... našel jsem v sobě skrytého romantika...)


Tomáš: Pro mě jsou to především hry s dobrým příběhem. Ne že bych klukům někdy nenakopal zadek v Unrealu, ale takový Max Payne, nebo česká Mafie jsou tituly na které vzpomínám dodnes. Potom je tu také už zmiňovaný Fallout a Vampire:Bloodines.


Michal: Mě asi nejvíce ovlivnily RPG jako Daggerfall nebo Shadows of the Riva. Z novějších všechny Fallouty a Vampire the Masquerade: Bloodlines. Jinak mám rád vše co jmenovali kluci přede mnou.


Uplynulo sotva pár let a z virtuální zábavy se stal velký byznys. Jaký je tvůj osobní pohled na daný problém, budoucnost hraní, osud jednotlivých žánrů a podobně…



Filip:Velký byznys bych nepovažoval za problém, myslím že je to přirozený vývoj. Jakmile se přestane vyvíjet grafika, začnou se lidé soustředit na nové postupy v gamedesignu a jiných odvětvích vývoje.

Tomáš: to je pravda. Srdcem každé hry je Hratelnost, ale na druhou stranu grafika je „obal, který prodává“.


Michal: Je to i můj pocit, že se v dnešní době většina velkých vývojářů předhání v tom, kdo vyrenderuje lepší strom nebo vodu, ale až grafika dosáhne alespoň krátkodobého vrcholu, začnou se snad více soustředit na hratelnost a originalitu. Ale pořád je tu i několik vynikajících vývojářů (zejména Japonských např. Keita Takahashi nebo Fumito Ueda,), kteří se snaží hledat nové postupy a originální prvky v hratelnosti.




Je mezi českým freewarem nějaká hra, u které sis říkal „sákryš, tihleti vývojáři jsou fakt machři, ti budou jednou působit na profiscéně…“?



Filip & Tomáš: Myslíme si že nejzajímavějším českým počinem je bezesporu Život není krásný od Martina Pohla . Je to člověk, který se nebojí a jde proti zažitým konvencím. Je to machr. A pak je tu samozřejmě projekt Unti I´m Gone, který po grafické stránce vypadá velice nadějně.



Díky za tvůj čas… Za celou redakci přeji tobě a celému Prohibited teamu hodně štěstí do vývoje a co nejvíc spokojených hráčů, ať už se vrhnete po čemkoliv. Jestli chceš za sebe nebo tým vzkázat nějaké poselství lidem, kteří navštěvují Freegame, udělej to právě teď…



Zdravíme všechny návštěvníky serveru Freegame a do přejeme spoustu kvalitních her. A nezapomeňte si v budoucnu zahrát naši hru.



Děkuji za rozhovor.



Také děkujeme.





Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 02.11.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 4 =

Counter | 07.11.06 v 11:54

vypada to fakt slibne a taky doufam ze se to povede

Counter | 07.11.06 v 11:51

je to pekny

Jesterka | 06.11.06 v 12:31

je to oficiální název projektu... :-)

henry | 04.11.06 v 15:31

Pokial to nema nejaky iny hlbsi zmysel, meno projektu je nespravne anglicky napisane - nie Sinfull ale Sinful.

Unknown-face | 02.11.06 v 18:18

Projetk vypádá velmi slibně a doufám,že se povede.Ale pravda,s takovouhle grafiku by se nemuseli stydět ani jako komerční titul.Pak je tu ale stále otázka,jak se bude hrát.

petr | 02.11.06 v 16:21

Muj nazor na tohle je, ze si autori vzali opet prilis velike sousto... udelali par rendru temne nasviceni a to je tak vse... ale pokud se mylim tak drzim palec... mam na tyhle lidicky dost pesimisticky nazor... protoze vetsinou zustalo jen u velkych reci...


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce