článek

Jak na Maniac Mansion Deluxe

Jak na Maniac Mansion Deluxe

Líbí se vám hra Maniac Mansion Deluxe, ale zdá se vám příliš obtížná? Máte problém s dohráním za jednu z postav? Tak neváhejte a zkuste našeho podrobného průvodce, který vám pomůže ve všech úskalích a nejasnostech, kterých rozhodně není málo!


Vše podstatné okolo Maniac Mansion Deluxe jste se mohli dočíst v naší recenzi. Jen zopakuji, že s každou postavou lze hru zakončit trošičku jiným způsobem! Na konci návodu tedy zmíním některé varianty možného zakončení! Ještě dodávám, že druhou a třetí postavu, kterou si zvolíte do své party, označím jako dvojka a trojka.


Nejprve se přesuňte vlevo, směrem k hlavnímu vchodu. S trojkou se postavte k poštovní schránce, kde vyčkávejte na příchod pošťáka. Zvolte si Dava a běžte k hlavnímu vchodu. Nazvedněte rohožku („pick up door mat“) a seberte klíč („pick up key“), se kterým si odemkněte hlavní dveře („use key with front door“) a vejděte dovnitř. Nacházíte se v přízemí, ve vstupní místnosti se čtyřmi dveřmi a schodištěm. Nejprve běžte do druhých dveří zleva a objevíte se v kuchyni, kde běžte stále doprava. Po chvilce narazíte na sestru dr.Freda Ednu, která vás následně bude chtít uvěznit! Musíte jí proto utéct tam, odkud jste přišli! Po chvilce se vraťte zpět do kuchyně, Edna tam už nebude! Seberte baterku („pick up flashlight“), otevřete ledničku a seberte plechovku pepsi („pick up can of Pepsi“) a staré baterie („pick up old batteries“), které vložte do baterky („use old batteries with flashlight“). Zavřete ledničku a jděte dále doprava, přes jídelnu, až do do úplně poslední místnosti s regálem, odkud seberte ovocné nápoje („pick up fruit drinks“), skleničku („pick up glass jar“). Z horní poličky zkuste vzít ustalovač („pick up bottle of developer“), ten se ale rozbije. Mezitím dostane syn dr.Freda hlad a půjde si do ledničky pro sýr, musíte si proto pospíšit! Vraťte se do hlavní místnosti a baterku půjčte dvojce. U schodiště uvidíte dvě sošky. Zatlačte na pravou z nich („push gargoyle“) a otevřou se dveře bez kliky. Přepňete na dvojku a vejděte do nich! Ocitnete se v místnosti, zahalené do tmy. Zapněte vaši baterku („use flashlight“), sejděte ze schodů dolů a mírně nalevo uvidíte vypínač, který použíjte („use light switch“). Zjistíte, že jste ve strojovně. Jďete doleva a na stěně uvidíte pověšený klíč! Seberte ho („pick up silver key“) a můžete hned otevřít i pojistkovou skříň („open fuse box“). Dveře nalevo od vás vedou do vězení, prozatím jsou ale uzamčeny! Vraťte se do vstupní místnosti a klíč společně s batekou předejte Davovi („give silver key to Dave, give flashlight to Dave“), na kterého si pak opět přepněte a vejděte do pravých dveří. Pokračujte opět tak dlouho, dokud nenarazíte na místnost ponořenou do tmy! Mírně vpravo od vás je lampa, kterou použijte („use lamp“). V pravé části knihovny odsuňte panel („open loose panel“), seberte kazetu („pick up casette tape“) a vrať te se do vstupní místnosti.


Jděte na místo, kde se vám rozbil ustalovač. Pomocí stříbrného klíče otevřete bezpečnostní dveře („use silver key with door“) a vejděte do nich. Zatím naberte pouze vodu z bazénu do prázdné skleničky („use glass jar with swimming pool“). Vraťte se zpět do vstupní místnosti a jděte po schodech nahoru do prvního patra. Na chodbě nejprve vejděte do levých dveří a seberte zde vše, co se dá - štětec („pick up paint brush“), odbarvovač („pick up paint remover“) a košík s voskovým ovocem („pick up bowl of wax fruit“). Opusťte místnost a vejděte do pootevřených sejfových dveří! Nachází se zde další schodiště a dvoje dveře. Vejděte do levých dveří. V učebně najdete na stole lampičku, kterou použijte („use desk lamp“). U stolu otevřete šuplík („open desk“), kde naleznete rukopis. Vezměte si ho („pick up manuscript“), opusťte místnost a jděte po schodech nahoru. V druhém patře vám cestu bude blokovat Green Tentacle (Bernard se ho dokonce lekne!), který vás pustí jen v případě, když mu přinesete něco k jídlu a pití! Dejte mu proto voskové ovoce („give wax fruit to green tentacle“) a ovocné nápoje („give fruit drinks to green tentacle“). Green Tentacle vás pustí a vy opět jděte po schodech nahoru do třetího patra. Jděte do druhých dveří zleva. Ocitnete se v místnosti s rádiem. U postele leží mince, kterou seberte („pick up dime“) a vylezte po žebříku nahoru. V pokoji s green tentacle seberte gramofonou desku („pick up record“) a klíč, který se nachází na zdi vpravo („pick up yellow key“). Vraťte se na chodbu a jděte do dveří úplně napravo. Na masožravou kytku použijte vodu z bazénu („use jar of water with Man - eating plant“) a pak plechovku pepsi („use can of Pepsi with Man - eating plant“). Otevřete plechovku s odbarvovačem („open paint remover“), štětec ponořte do otevřené plechovky („use paint brush with paint remover“), který pak použijte na růžovou část zdi vpravo („use paint brush with paint blotch). Odkryjí se vám dveře. Vraťte se na chodbu a jděte do posilovny (druhé dveře zprava). Zacvičte si na posilovacím přístroji („use Hunk - O - Matic Machine (TM) “) a jděte do koupelny (dveře vpravo). Zde seberte houbu („pick up sponge“), můžete také roztáhnout závěs u vany („open shower curtain“). Najdete tam tělo mumifikovaného bratrance Teda. Někdy v tuto dobu by měl na venkovní dveře zazvonit pošťák a přinést pro Eda balíček, který musíte sebrat! Přepněte na trojku, balíček seberte a otevřete. Získáte známky. Běžte se schovat do kuchyně! Během Edovy nepřítomnosti vniknete s Davem do jeho pokoje (třetí dveře zprava) a seberte křečka („pick up hamster“), kreditní kartu, která je po ním („pick up card key“). Dále rozbijte prasátko („open piggy bank“), seberte všechny tři mince z něj („pick up dime“) a rychle místnost opusťte.












Nyní si pojďme pro klíč od vězení ;)). Vraťte se do prvního patra, vejděte do sejfových dveří a kolem obrazu Edny jděte do hudební místnosti vpravo. Do gramofonu vložte desku od green tentacle („use record with Victrola“), do kazeťáku vložte kazetu („use cassette tape with cassette recorder“), pusťte nahrávání na kazeťáku („use cassette recorder“) a nakonec pusťte gramofon („use Victrola“). Místnost opusťte a hned se zase vraťte. Vypněte nahrávání na kazeťáku („use cassette recorder“), vyjměte kazetu („pick up cassette tape“) a hlavně nezapomeňte vypnout magnetofon („use Victrola“)! Před odchodem si ještě zapňete televizi, kde se dozvíte o soutěži. S nově nahranou kazetou se vydejte do přízemí a do dveří vpravo. Otevřete malou skřínku („open cabinet door“), do přehrávače vložte kazetu („use cassette tape with cassette player“) a přehrávač spusťte („use cassette player“). Po menší demolici kazeťak zastavte, kazetu seberte a nezapomeňte vzít spadlý klíč od vězení („pick up old rusty key“)! S Davem a s trojkou se vydejte do třetího podlaží, kde musíte vylákat Ednu ze svého brlohu :)). Dava postavte k jejim dveřím (třetí dveře zleva), s trojkou otevřte její dveře a vejděte do nich. Edna vás uvězní a než se vrátí zpět, rychle se přepněte na Dava, vejděte do jejího pokoje, seberte malý klíč z nočního stolku a vylezte po žebříku nahoru. Zapněte světlo umístěné přímo nad vaší hlavou („use light“) a vpravo si všimněte obrazu, který otevřete („open painting“). Odkryje se vám trezor, pod kterým naleznete drobným písmem napsaný kód. Slezte po žebříku dolů, Edna vás nemilosrdně uvězní. Klíčem si otevřete zamčené dveře („use old rusty key with door“) a vydejte se ven k hlavnímu vchodu. Zleva od schodů jsou keříky, které odstraňte („pick up bushes“) a s Davem otevřete mříž (cvičil na posilovacím stroji). Dejte houbu trojce a jděte do nově otevřeného vchodu. Podél potrubí pokračujte stále doprava, dokud nenarazíte na rozlitý ustalovač („modrou skvrnu“), který naneste na houbu („use sponge with puddle of developer“). Pokračujte dále až k vodovodnímu kohoutku a chvilku zde počkejte. Přepněte na Dava, se kterým se vydejte k bazénu. Nyní následuje velmi rychlá akce! Přepněte na na trojku a otočte kouhoutkem („open water value“), voda v bazenu se vypustí, přepněte si na Dava, se kterým slezte po žebříku do bazénu. Seberte zářivý klíč („pick up glowing key“), rádio a rychle se vraťte nazpátek. Znovu přepněte na trojku a rychle kohoutek zavřete („close water value“). Musíte to stihnout velmi rychle! Přepněte na Dava, nově získáné rádio otevřete a získané nové baterie vložte do baterky („use batteries with flashlight“). Ještě, než se vrátíme zpět, otevřete malé vrátka („open gate“) a vejděte do nich. Otevřete garážová vrata („open garage door“) a pomocí žlutého klíče otevřete kufr auta („use yellow key with trunk“). Zde seberte nářadí („tools“) a z poličky můžete sebrat vodovodní kohoutek („water fauced handle“). Vraťte se do domu.


Davem opět zatlačte na pravou sošku („push gargoyle“), přepněte si na trojku, vejděte do otevřených dveří a zastavte se u pojistek! Jestli nemáte otevřenou pojistkouvou skříň, tak to hned udělejte („open fuse box“) a vyčkejte. Přepněta na Dava a jděte do třetího podlaží do místnosti s masožravou kytkou. Nejprve se po ní vyšplhejte do otvoru ve zdi. V místnosti s obřím dalekohledem vložte dvě mince do otvoru na controlním panelu („use dime with coin slot“) a dvakrát zmáčkněte pravé tlačítko. Obří dalekohled se dvakrát pootočí směrem doprava. Použijte ho („use really powerful telescope“) a jestli jste vše udělali správně, uvidíte kód od trezoru, který si někde zapište. Otvorem se vraťte zpět do místnosti s masožravou rostlinou a jděte doprava do místnosti. Opět si zapněte baterku („use flashlight“), zapněte malé světlo, nacházející se tentokrát mírně vlevo nahoře a postavte se k poškozeným kabelům. Následuje opět velmi rychlá akce! S trojkou vypněte pojistky („use circuit breakers“), přepněte na Dava a pomocí nářadí opravte kabely („use tools with wires“). Rychle se přepněte na trojku, nahoďte pojistky („use circuit breakers“) a schovejte se do vězení. Ještě než opustíme třetí podlaží, musíme získat obálku z trezoru u Edny. S dvojkou vejděte do jejího pokoje, nechte se zavřít a během její nepřítomnosti opět vnikněte s Davem do jejího pokoje a vylezte po žebříku nahoru. Trezor otevřete pomocí kódu, který jste viděli v dalekohledu a vezměte obálku („sealed envelope“), kterou ale neotevírejte! Při návratu vás Edna znovu uvězní, proto dveře od vězení otevřete pomocí klíče a jděte rovnou do kuchyně. Otevřete mikrovlnnou troubu („open microwave oven“), pusťte vodu („use faucet“), kterou napusťte do skleničky („use glass jar with faucet“) a vodu opět zastavte. Skleničku s vodou a obálku dejte do mikrovlny („use jar of water with microwave oven“, „use sealed envelope with microwave oven“), mikrovlnku zavřete („close microwave oven“) a zapněte („use microwave oven“). Po několika sekundách mikrovlnku otevřete a obálku vezměte. Vypadne z ní čtvrťák. Poté jděte do herny, nacházející se v prvním podlaží, za hned vedle učebny! Jděte k automatu označený jako meteor mess, vhoďte do něj čtvrťák („use quarter with coin box“) a zapamatujte si nejvyšší score (kód to tajné laboratoře). Čtvrťák si můžete vzít zpátky! Pomocí malého klíčku („small key“) otevřete přihrádku pro mince („use small key with coin box“), čtvrťák si vezměte a jděte do vězení ke dveřím vlevo. Pomocí zářícího klíče („glowing key“) si otevřete oba zámky („top padlock“ a „bottom padlock“), dveře otevřete a při otevírání dalších naťukejte kód, který jste se dozvěděli z automatu (nejvyšší score).












Jestli máte v družině Michaela, do inventáře si přivlastněte křečka, balík bez známky a houbu s ustalovačem. Poté předejte Edovi (v jeho pokoji) křečka („give hamster to weired ed“) a balík („give packale to weired ed“). Od této chvíle se Eda nemusíte obávat. Bude chtít po vás najít plány. Jdi před dům a vpravo u keříku uvidíte povalovat film. Vezměte si ho („pick up undeveloped film“) a jděte do druhého podlaží. Zde jsou pouze jediné dveře, které vedou do fotokomory. Vejděte do nich, na stole si rožněte červené světlo („use red light“) a zavřete dveře. Nejprve vložte houbičku s ustalovačem do developer tray („use sponge with developer with developed tray“) a poté tam vložte film („use undeveloped film with developer tray“). Získané fotografie dejte Edovi („give prints to Weird Ed“). Máte-li v družině sympatickou Wendy, musíte si do vašeho inventáře přivlastnit rukopis („manuscript“), obálku („envelope“) a poštovní známku („stamps“). Vejděte do místnosti s masožravou rostlinou a vložte rukopis do psacího stroje („use manuscript with typewriter“). Následně rukopis vložte do obálky („use manuscript with envelope“), přilepte na obálku známku („use stamps with memoir in envelope“) a hotovou obálku vložte do psacího stroje („use memo in stamped envelope with typewriter“). S hotovou obálkou vyjděte před dům, kde otevřete poštovní schránku („open mailbox“), vložte zde dopis („use memo in stamped envelope with mailbox“), schránku zavřete („close mailbox“) a nezapomeňte zdvihnout vlaječku („pull flag“). Vraťte se do domu a čekejte na odpověď. Jakmile pošťák zazvoní, jděte zpět k schránce, otevřete ji a dopis s odpovědí vezměte („pick up contract“). S hudebníkem Sydem nebo hudebnicí Razor jděte do místnosti s klavírem, kde vložte kazetu do nahrávacího přístroje („use cassette tape with cassette recorder“) a spusťte nahrávaní. Zahrajte si na klavíru („use piano“), poté zastavte nahrávání, vyjměte kazetu a jděte do třetího podlaží ke Green Tentacle, které kazetu předejte. Získáte od ní jinou kazetu (demo tape), kterou vložte do obálky, nalepte známku, obálku vložte do psacího stroje, vyjděte před dům a hotovou obálku vložte do schránky, kterou následně zavřete, zdvihněte vlaječku a jděte čekat na odpověď do domu. Po zazvonění schránku otevřete a došlý contract dejte Green Tentacle. S Bernardem jděte do místnosti, kde jste získali klíč od vězení (přízemí, dveře napravo). Otevřete old fashion radio, vezměte z něho „radio tube“ a jděte s ním do třetího patra, do místnosti s rádiem. Zde si nejprve přečtěte plakát a zjistíte číslo, které si někde poznamenejte. Radio tube vložte do tube socket („use radio tube with tube socket“) a použijte rádio („use radio“), na kterém naťukejte číslo z plakátu. Tímto zavoláte meziplanetární policii a po její menší „razii“ naleznete ve vězení odznak, který seberte.


Nyní se už můžeme vydat do laboratoře. Po pár krocích vás zastaví Purple Tentacle! Jestli se do laboratoře vypravíte s Michaelem, Purple Tentacle vám odežene Ed. Při vstupu s Bernardem stačí ukázat Purple Tentacle policejní odznak, s Wendy ukažte Purple Tentacle Contracts a Sydovi (Razor) pomůže ke vstupu Green Tentacle. Otevřete locker, vezměte si radioaktivní oblek („pick up radiation suit“), do card slot umístěte card key („use card key with card slot“). Otevře se místnost vpravo, ve které přehoďte vypínač („use switch“), vezměte meteor („pick up meteor“), odejděte dalšími dveřmi! Meteor strčte do kufru auta („use meteor with trunk“), zavřete kufr a pomocí žlutého klíče nastartujte motor („use yellow key in weird edsel“) a vychutnejte si konec!




artman

autor
/ artman

Publikováno: 08.08.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 3 =

phanka

phanka | 22.04.15 v 22:19

já taky ne

David | 15.09.05 v 19:13

Jeste nevim

Drahomira | 30.01.05 v 17:00

Zde napiště svůj příspěvek..JE TO OK

Barys | 15.01.05 v 12:51

Me se zda blby ze ta hra neni cesky!!!!
Stejne jako i jiny...a neni tady nekde navod na Zahada ukradeneho pentila???
Kapku sem se zasekla a nikde nic vo tom jak se dostat dal i kdyz sem vyzkousela uplne vsecicko....=o(

Radek Tomášek | 12.08.04 v 19:31

Co myslíte tím "NO NO NO"? :)

Kristýna | 10.08.04 v 18:32

skvele

bOSS | 10.08.04 v 12:19

No no no


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce